دینامیک و کنترل پرواز, هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد)

سیستم عبور پهپادها از میان موانع

روسیه قصد دارد در آینده ای نزدیک پهپادهای خود را جهت عبور از موانع و ساختمانها به یک سیستم جدید با نام «دید فنی» مجهز نماید.

این سیستم که توانایی مشاهده و تشخیص موانع کوچک از جمله اشیا را دارد و قادر است خطرات پیش رو را شناسایی کند، بوسیله‌ی یک تیم مهندسی از دفتر طراحی لوچ (Luch) در روسیه ساخته شده است. این وسیله جعبه مانند شامل تجهیزات الکترونیکی از جمله یک دوربین تصویربرداری و تعدادی حسگر است و داده‌های تصویری را در باند مادون قرمز و یا بوسیله‌ی رادار به یک واحد پردازنده‌ی مرکزی ارسال می کند. همچنین داده های ناوبری این پرنده بطور مشابه بصورت بی درنگ به یک واحد کنترل کننده‌ی زمینی ارسال می شود که این واحد قادر است بطور دستی یا خودکار مانورهای گریز از مانع پرنده را انجام دهد. دوربین نصب شده بر روی این سیستم 500 گرم وزن دارد و به سفارش یک آژانس دولتی در روسیه ساخته شده است. سیستم «دید فنی» پتانسیل نصب بر روی انواع پرنده ها را دارد اما هم اکنون این سیستم بر روی یک میکروپهپاد نصب شده است.

میکرو پهپاد

میکرو پهپاد با قبلیت عبور از موانع

در واحی‌ خاص که بدلایلی مانند محدودیت زمان امکان نقشه‌ برداری وجود ندارد، سیستم «دید فنی» قابلیت دریافت نقشه های موجود از طریق ایستگاه زمینی را دارد. گفته می شود تست‌های عبور از موانع و ساختمانها برای اینسیستم انجام شده است و احتمالا سیستم «دید فنی» تا پایان سال جاری میلادی عملیاتی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *