پیشرانش(جلوبرندگی), جدیدترین خبرهای هوافضایی, هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد)

انرژی بی سیم در پهپاد

همانطور که می دانیم پهپادها یکی از مهمترین ابزارها در جنگهای امروزی و آینده خواهند بود. این برای انجام ماموریت بلند مدت توسط پهپاد باید انرژی آن تامین شود. ایده تامین انرژی از راه دور و بی سیم همان چیزی است که هم اکنون مورد توجه مراکز تحقیقات و فناوری در دنیا قرار گرفته است. به طوری که پنتاگون با همکاری شرکت Raytheon به دنبال محقق کردن این فناوری است.

کولین ویلن رییس بخش فناوی پیشرفته در Raytheon می گوید: انرژی در میدان های جنگ نوین بسیار حیاتی است. از سوی دیگر دستیابی به اهداف نظامی نیز اهمیت زیادی دارد. هنگامیکه ارتش در محیط های جنگی فعالیت می کند، سوخت همیشه در دسترس نیست و به همین دلیل نیاز به تولید، ذخیره و توزیع دوباره آن نیز حیاتی است. این فناوری به ارتش کمک می کند تا انرژی را در مکانی ایمن و کارآمد تولید و در دیگر پلتفرم ها به راحتی توزیع کند [1].

اگر چنین تکنولوژی محقق شود می توانیم پهپادهایی با وزن کمتر و محموله و برد بیشتری داشته باشیم. ریزپرنده هایی که در میدان نبرد می توانند ماموریت های موثرتری انجام دهند. لازم است که شرکت های دانش بنیان داخلی و مراکز تحقیقاتی این مهم را در دستور کار قرار دهند. قطعا این فناوری علاوه بر دستاوردهای نظامی، سرریز تکنولوژی برای مصارف تجاری و صادرات خواهد داشت.

در این زمینه مقاله ای درباره بررسی انرژی بی سیم برای پهپاد قرار دادیم:


  1. خبر گزاری مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *