جدیدترین خبرهای هوافضایی, کنکور ارشد هوافضا

کنکور ارشد هوافضا ۹۵ (سوالات و کلید کنکور اضافه شد)

دوستان عزیز دلیل تاخیر در پست کنکور ، اینه که هنوز سنجش سوالا رو منتشر نکرده در ابتدا در قسمت نظرات اگر دوستان مطلبی دارند بنویسند تا در ادامه با انتشار سوالات به صورت تخصصی تر به تحلیل کنکور بپردازیم … سوالات قرار گرفت…قسمت انجمن سایت رو هم دنبال و از تجربیات دوستان استفاده کنید

n00454720-b

 

download-whight

 

نوشته های مشابه

331 دیدگاه در “کنکور ارشد هوافضا ۹۵ (سوالات و کلید کنکور اضافه شد)

  1. رها گفت:

    با سلام مجدد
    به دلیل برداشتهای عجیبی که احتمالا از نظر بنده شده،لازم میدونم چند نکته رو توضیح بدم:
    1-روی اهمیت زبان و سازه و…که بحثی نیست.
    1- سین عزیز،تمامی مواردی که ذکرکردید با اطلاعات گذری و به قول معروف سرانگشتی از مباحث معادلات دیفرانسیل و ریاضیات قابل دستیابی ست و این به معنی این است که ریاضیات نقش “ابزارگونه” در رشته های مهندسی دارد،نه بیشتر! و بعید میدونم کسی با این رویکرد مخالفتی داشته باشد.
    2-جناب برد عزیز، برادر من! آخه اینجا کسی حرفی از بیسوادی یا عدم شایستگی فارغ التحصیلان دانشگاه خاصی زد؟؟!!
    بحث سر “انتقاد به سیستم آموزش کشور” در رشته های مهندسی هست!
    اینکه دانشجو رو وادار میکنه در یه سری محاسبات و روابط ریاضی بی ارزش غرق بشه،واحساس کنه تو اوج مهندسیه! بدون اینکه درک فیزیکی ازشون داشته باشه و حتی بدونه “اصلادنبال چی هست”؟! بعد میاد بیرون دانشگاه و با یک خلا بزرگ روبرو میشه و بقیشو خودتون حتما درجریانید…بنده از این وضعیت آموزش انتقاد دارم و چه بسا عده ای از اساتید و دانشجویان محترم همان دانشگاه نامبرده هم همین انتقاد رو دارند.
    واینکه کسی به موردی انتقاد داشته باشه لزوما به این معنی نیست که لابد ضعف هاشو اینطوری پوشش میده!!

  2. ne گفت:

    زبان 11
    ریاضی 25
    آیرودینامیک 24
    مکانیک پرواز 69
    سازه 0
    طراحی 9
    به نظرتون رتبم چند میشه کجا قبول میشم؟

  3. پیمان گفت:

    سلام بچه ها
    من می خواستم بدونم که آیا ما فقط همین یه کلید منتشر شده از سنجش رو داریم یا کلید هایی متفاوت و با گزینه های صحیح دیگم داریم تو بعضی سوالا من گزینه ی درست رو انتخاب کردم و جواب نهاییم با سنجش میخونه ولی من گزینه دیگه ای رو تو پاسخ نامه زدم.
    با تشکر

  4. سین گفت:

    این که کسی که هیچ درکی از دروس تخصص هوافضا نداره ارشد هوافضا قبول شه خیلی جالب نیست ولی این که یک هوا فضایی بخواد صرفا با 30 واحد تفاوت بره ارشد و از اون 100 واحد مشترک بقیش با رشته ها به هیچ سوالی نتونه جواب بده غیر جالب تره . مگه می شه لیسانس گرفت و از بین 4 گزینه نفهمید جواب یه معادله دیفرانسیل چیه . شما ریاضیات هوا فضا رو با هر رشته ی دیگه ای می خواید مقایسه کنید به جرات می گم سختیش یک پنجم یک شیشم هم نیست .
    دوستان می گن سنس فیزیکی مهندسی مهمه ریاضیات مهم نیست زیاد . مقدار خیلی زیادی از سنس فیزیکی ما از مسایل از رهگذر همین معادلات شکل می گیره . یه مهندس نباید با یه نگاه بفهمه پاسخ یه سیستم نوسانی هست یا نه ؟ نباید معادله لاپلاسین رو بشناسه ماهیت انتقال حرارت رو توی یک لحظه متوجه شه؟ ارتعاشات خود تحریک بال هواپیما رو از روی معادلش توی یک لحظه نمی شه شناسایی کرد ؟ ریاضیات هوافضا واقعا جای بحث نداره به نظر من . پاس کردن 3 واحد معادلات و 3 واحد ریاضی مهندسی بسش بود 🙂
    از ریاضی که بگذریم .از سازه هم بگذریم بذاریم پای تفاوت دیدگاه . از زبان واقعا توی این رشته نمی شه گذشت . به نظر من ضریب زبان برای رشته ی هوافشا می بایست 2 بود .
    انشا… ارشد که رفتید و دیدین یک ورق کاغذ ساده هم از این رشته به زبان فارسی نوشته نشده اهمیت زبان رو درک می کنید . واقعا جای تعجبه دوستانی هستن که معتقدن یک رشته ی های تک رو که کشورمون از نظر آکادمیک حداقل هیچ حرفی برای گفتن توش نداره می شه بدون زبان خارجه توش تحصیل کرد .لیسانس که نیست یه جزوه ای استاد بده به کتاب نامعتبریم بذارید کنار دستتون بگذره . از صبح تا شب باید انگلیسی بخونید حالا زبان انگلیسی دوست ندارید روسی روسی دوست ندارید یک کشور صاحب حرف دیگه در این زمینه ولی اگر زبان ضعیفی دارید پیشنهادم اینه قبل از ارشد همین تابستون سفت بچسبین به زبان که ده ساله هم ارشدتون تموم نمی شه 😐

    1. ناصر گفت:

      من زبانم خوبه
      درسای هوافضاییمم خوبه
      ولی خیلی زورم میاد می بینم کسایی که از هوافضا سر در نمیارن خیلی جاها لطف می کنن و اظهار فضل می کنن.
      ریاضی پایه و اساس هست، اما زمان سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی.

      ای کاش ضرایب دروس تغییر می کرد
      مثلا :
      زبان : 2
      ریاضی : 2
      ایرودینامیک : 3
      مکانیک پرواز : 3
      سازه : 2
      طراحی : 4

      اینطوری هوافضایی ها همیشه اولویت داشتن.

      الان متاسفانه می بینی خانم رشته مامایی خوندن، میان کنکور هوافضا میدن. آخه … چی بگم …

  5. برد گفت:

    هرکسی ازاده اونطوری که فکر می کنه درسته رفتار کنه. هرکسی هم ازاده ضعف هاشو نپوشونه و با کل کل سعی کنه بگه من درست میگم ولی بعد از عدم موفقیت پیش وجدانش نباید بگه کسی نبود راهنمایی کنه و … .
    من شریفی نبودم فقط 2-3 بار از جلو دانشگاهشون رد شدم ولی اگه شریفی ها خوب نبودن انقدر اپلای نمی کردن برن و انقدر هم موفق نمیشدن … خیلی جالبه رزومه اکثر بچه های ایرانی دکتری مکانیک و هوافضای امریکا رو که میبینم شریف و تهران بودن. برید لیست دانشجوهای دکتری دانشگاه های امریکایی مثل ام آی تی ، مینسوتا، تگزاس، لوییزیانا و … رو ببینید نمیشه که موفقیت یه عده ی زیادی رو به باد و هوا گرفت و چون ما به اون درجه نرسیدیم بگیم اونا عددی نیستن و چیزی بلد نیستن و بی سوادن و … اتفاقاً خیلی هاشون خیلی هم با سوادن ولی چون تو ایران امکانات آزمایشگاهی و یا رفاهی ضعیفه میرن جایی که براشون ارزش قائل شن. شایدم یکی بوده بهشون گفته باید با ماشین حساب کار کنید که اونا در رفتن :))
    موفقیت از جایی شروع میشه که ما ضعف های خودمونو ببینیم

  6. حامد گفت:

    دوستان این یوزر پسورد شریف واسه ftp چیه ؟ یوزر و پسورد اصلی اکانت نیس من امتحان کردم , یوزر و پسورد ftp برای هر نفر اختصاصیه یا مشترک ؟
    لطفا اگه کسی اطلاع داره میشه بگید ؟

  7. رها گفت:

    با سلام
    این درسته که ریاضیات اهمیت داره، ولی آیا این هم درسته که یک نفر که هیچ درک و دانشی از دروس تخصصی هوافضا نداره و فقط با درصد خیلی بالای ریاضی و زدن چنتا سوال مشترک با بقیه رشته ها بتونه به راحتی هوافضا قبول بشه؟؟؟!!!!!
    به نظر من چیزی که به درد یه مهندس میخوره و نقش اساسی توی تصمیم گیری هاش داره مفاهیمه. توی هر رشته ای از مهندسی.
    اینکه شما بدونی فلان معادله از چه روشی حل میشه یا… خیلی کمکی به یک مهندس نمیکنه، چون اگه کارش به اونجا رسید هزارتا راه داره از ماشین حسابای پیشرفته و روشهای عددی گرفته تا…حتی میتونه از یکی دیگه کمک بگیره،اصلا مشکلی نیست که نشه رفعش کرد!!
    توی بقیه رشته هام همینه،اصلا به نظرم یه دلیل اینکه رشته های مهندسی توی کشور ما متاسفانه خیلی دور هستند ازفضای صنعت و عملی شدن همینه که چسبیدیم به محاسبات روی کاغذ،من خودم مکانیک هستم و واقعا میبینم که بعضی درسا رو اینقدر غلظت ریاضیات رو توش میبرن بالا و ادمو درگیرنحوه حل معادله و مفاهیم ریاضی میکنن که اصل درس فراموش میشه!!! وبه نظرم این غلطه.

    1. ناصر گفت:

      بله واقعا
      خیلی ناجوانمردانه هست اینکه کسی با درصد بالای ریاضی بدون اطلاعاتی از هوافضا بیاد هوافضا بخونه.

      البته نگران نباشید، کلی مدل زنده وجود داره تا ببینید این آقایون و بانوان محترمی که فقط با ریاضی و سازه تو هوافضا قبول شدن (فارغ از فهم مهندسی هوافضایی) در نهایت هیچ کاره ای نشدن. هر چند کلا بازار هوافضا خیلی داغونه.

      تو دو سال ارشد هم که قرار نیست معجزه بشه، هر چی فهم هوافضایی لازم بوده تو اون چند سال کارشناسی شکل گرفته اگه هم نگرفته تو اون 2 سال بعیده شکل بگیره.

  8. علی گفت:

    دکتر ملائک همیشه به ما میگفت که سعی کنین بیسیک فیزیک رو درک کنین چون بیشتر جاها فرمول های ریاضی جواب نمیدن ایشون حتی تو درس دادنشم خودش میگفت من تاجایی که بتونم از فرمول صرف نظر میکنم مثلا توی بنک 90 درجه تعوری می گوید که هواپیما نمیتواند لیفت تولید کند وسقوط میکند چون زاویه کسینوس 90 در جه میشه صفر ولی در واقعیت دم هواپیما لیفت تولید میکند این یکی از مثال های معروفش بود. در مورد نرم افزار متلب هم ایشون میگفتن جوابهایی که میده قابل اعتماد نیست وباید در واقعیت تست بشود ایشون یه مثال جالبی که برا ما گفت این بود که میگفت کل دانش هوافضایی که تو ایران تدریس میشه در کتگوری 2 قرار داره یعنی تمام فرمولهایی که ما استفاده میکنیم هواپیما رو یک نقطه فرض میکنیم . توی کتگوری 3 هواپیما یه جسم ثابت در نظر میگیرن و تو کتگوری 4 که میشه واقعیت اصلا تدریس نمیشه. ویکی از دوستام که هوافضا روسیه خونده بود اونم همین حرفو تایید میکرد میگفت بچه هایی که از ایران میان هوافضا روسیه فک میکنن رشتشون تو ایران ریاضی بوده بس که به ما یاد دادن فرمول نجات بخش راه زندگی ماست. بهتره بپذیریم سیستم دانشگاهی ما اشتباست درسهایی که بچه ها تو رشته هوافضا میخونن همش مکانیکه وریاضیات برا همین وقتی فارغ التحصیل میشن هیچی بلد نیستن. بنظرم باید دانشگاه ها سیلابس های درسی رو با دانشگاه های روز دنیا یکی کنن. ما الان تمام دروسی که داریم همه مال 40 سال پیشه اکثر کتابهای ترجمه شده قدیمی هستند و هی دارن تکرار میشن در حالی که دنیا پیشرفت کرده خیلی از مباحث کم شده بجاش چیزای دیگه اضافه شده

  9. رضا گفت:

    حرف دوستانی که می فرمایند ریاضی زبان و سازه نباید ضریب داشته باشند خنده داره .من موندم کسی که می گه درس سازه نباید ضریب داشته باشه درس های ارشد سازه رو اسمشون رو نگاه کرده حداقل؟ مهندس هوافضایی که زبان بلد نباشه به درد چه کاری می خوره دقیقا؟نکنه تکست های هوافضا فارسی هستن یا ما صاحب علم هوافضا هستیم؟غیر از اینه که احتمالا از تمام مهندسی ها بیشتر به زبان خارجه نیاز خواهد داشت به خاطر فقر علمی کشورمون به نسبت کشورهای دیگه تو این زمینه؟ ریاضیات هوافضا هم به نسبت تمام رشته های دیگه خنده دار هست .مگه ریاضی برقه یا مواده یا مکانیکه؟کسی که جواب چهار تا معادله دیفرانسیلی که از گزینه ها هم معلومه کدومه رو نمی دونه خب مهندس نشه سنگین تره.پس فردا با این سطح ریاضیش می خواد معادلات ایرو دینامیکو درس های مربوط به لایه مرزی رو درایو کنه؟! من واقعا موندم چه جور قراره ریاضی مهندسی پیشرفته رو پاس کنن تو شریف بعضیا ! کسی که دروس پایه رو نمی دونه کارشناس ارشد مهندسی هوا فضا نباید بگیره .شاید بتونه تکنسین شه 🙂 با عرض پوزش از دوستانی که مهندسی رو با جغرافی اشتباه گرفتن 🙂

  10. برد گفت:

    جناب علی برای فهم علوم هوافضایی، ریاضی اولین قدم هستش. در ضمن از شما بعیده … برنامه نویسی که ریاضی بلد نباشه چیو میخواد بنویسه؟ شاید بشه گفت الان رو بورس ترین کاری که مهندس ها انجام میدن شبیه سازی باشه .. هیچ شبیه سازی هم بدون ریاضی نیست حالا من نمی دونم بعضی ها بدون ریاضی میخوان برن ارشد چیکار کنن ؟ مگه گرایش بدون ریاضی هم داریم ؟ سازه و دینامیک پرواز و آیرو که پر از ریاضیه … اگه حرف منو قبول ندارید برید ایران داک یه سرچ ساده بزنید پایان نامه های هوافضا رو نگاه کنید.. شما که میگی مفهوم و .. مگه بدون ریاضی میشه مفهوم فیزیکی چیزیو فهمید اخه … حرف شما یعنی بشینیم حفظ کنیم ! من نمیگم در حد رشته ی ریاضی باید ریاضی بلد باشیم ولی ریاضی که تو کنکور هوافضا میاد واقعاً نسبت به کنکور مکانیک و برق ساده هستش و کسی که سفید میذاره با عرض تاسف باید بگم که فاتحه ش خونده س هرچی هم دانشگاه بهتری قبول شه سخت تر هست کارش
    در ضمن ریاضی دونستن ربطی به حفظ کردن فرمول !!!! نداره بحث اینه که شما بتونی یه پدیده و یا سیستم خاصیو شبیه سازی کنی و اون شبیه سازی ریاضیتو ببری تو یه نرم افزار حالا چه انسیس چه متلب و … چه از طریق روش های عددی مثل المان محدود چه از روش های تحلیلی.. نمی دونم کسی که ریاضی هوافضا رو سفید میده چطوری میخواد این کارو بکنه
    تمام حرف من بخاطر اینه که کسی به سرنوشت بد دچار نشه که نصفه کاره ارشدشو ول کنه و صدمه روحی بخوره … البته بحث دانشگاه های ازاد و غیر انتفاعی و … اینا که ارشد هوافضا گذاشتن جداست. روی حرفم به کساییه که دنبال علم هستن و دنبال دانشگاه های تاپ

  11. علی گفت:

    برد البته ریاضی مهم هست ولی نه در حدی که فرمولای معادله دیفرانسیلو حفظ کنینو و… دکتر ملائک خودش همیشه میگفت تو صنعت کسی به شما برا این پول نمیده که یک رابطه ریاضی بلدی ومیتونی ازش استفاده کنی برا اون یه برنامه کامپیوتری می نویسن. به یه مهندس برا این پول میدن که بتونه فک کنه -تصمیم بگیره – و پای تصمیمش باشه. وگرنه کتابهای مرجع برا ضربو تقسیم خوبه ولی مفاهیمو به ندرت تو کتابا میارن بنابراین تدریس مفاهیم کار استاده نه اینکه تو ایران استاده میاد صفحات کتابو مشخص میکنه بعد یه امتحان میگیره تمام. مزایایی نداره اگه قرار بود که از رو کتاب استاد درس بده خوب خودمون میریم کتابمو میخونین چرا بریم کلاس؟ البته کتابهایی که غربیا مینویسن به این راحتیا نیست که شما بتونی باهاشون رقابت کنین اونا هم یه بخش خیلی کوچک از دانشو به ما میدن خیلی از کارها رو خودمون باید انجام بدیم

  12. برد گفت:

    عجیبه .. این همه جدل و بحث نه! حرف اونایی که خیلی با ادعا صحبت می کنن ولی میگن تو هوافضا ریاضی مهم نیست!!!.. باکس سازه مهم نیست!! .. میشه بگین کلاً چی مهمه ؟ اگه میخواین تعمیرات هواپیما یاد بگیرین که رشته ش متفاوت با هوافضاست … دوره هایی هم هست برای گرفتن مدرک تعمیرات هواپیما و … که لازمه ش دیپلمه ..به عنوان یک دوست بهتون توصیه می کنم ریاضی تونو تقویت کنید تا توی ارشد و مخصوصاً توی پایان نامه نمونید. خیلی زشته که عموم هوافضایی ها ریاضیشون انقدر ضعیف باشه ولی زشت تر از اون پاک کردن حقیقت و گمراه کردن بقیه س.

  13. admin گفت:

    قسمت نظرات بدون محدودیت بود اما انگار ظرفیت لازم وجود نداره در نتیجه نظرات پس از بررسی نمایش داده خواهد شد از اکثریت دوستان که همیشه محترمانه نظر میدن عذرخواهی می کنیم که مجبوریم اینجور عمل کنیم.

  14. علی گفت:

    momo حرف دل منو زدی امروز رفته بودم ارایشگاه ارایشگره میگفت 3 تا برادرام لیسانسن یکیشون هم فوق لیسانس داره دارن تو باغ برادر بزرگه که دیپلم داره کارگری میکنن. مملکتی که صنعت نداره حتی میوه از چین وارد میکنه رشته هوافضا جکی بیش نیست مثل این میمونه ما مثلا یه دانشمندی رو بندازین تو یه دحاتی بعد بهش بگیم خاکتوسرت تو چرا بیکاری. طبق امار خود دولت یک میلیون فارغ التحصیل بیکار داریم و39 میلیون از کل مملکت بیکارن تازه این ارغام در صورتیه که اگه کسی ماهیانه 200 هزار تومن درامد داشته باشه شاغل محصوب می شود.
    دیگه من بقیشو نمیگم عمق خاک برسریمونو خودتون درک کنین

  15. momo گفت:

    امید جان شما اگه آبروت به اعتراض ما بستگی داره یه فکری برا خودت بکن حق ما اتفاقا خیلی چیز بزرگی سرنوشت بچه ها با تغییر یک سوال ممکن عوض بشه. حق ما بزرگ چون یک سال براش تلاش کردیم. امثال شماها تو این کشورن که وضعیتمون اینه. هر بلایی سرتون بیارن هیچی نمیگین و هیچ اعتراضی ندارین. اگه تو این کشور مردم از حقوقشون آگاه بودن از ترس آبرو سکوت نمیکردن الان وضعیتمون این نبود. اصلا کنکوری وجود نداشت و مثل کشورهای دیگه میرفتیم دانشگاه.

  16. momo گفت:

    علی آقا ابرو ریزی چیه؟ میخوایم حقمونو بگیریم.شما خودت دانشجو بنازاده بودی و سوالا همه تو جزوه ات بوده خوشحالی نمیخوای ما اعتراض کنیم؟!
    من که به باشگاه خبرنگاران ایمیل دادم گفتم یه گزارش تهیه کنین از کنکور مزخرف امسال

  17. نگین گفت:

    ممنون من به تلگرام باشگاه خبرنگران اعتراض زدم
    ولی شماره 20.30 اگه کسی داره بگه که حتما تماس بگیریم

  18. حامد گفت:

    دوستان اعتراض کنید که سال دیگه یه عده ادم دیگه با سوالات این استادنماها بدبخت نکنن .

  19. حامد گفت:

    شماره تلگرام باشگاه خبرنگاران
    09303001947
    دوستان حقمونو باید بگیریم

  20. محسن گفت:

    من اعتراض زدم حتما شماهم این کارو بکنین و شماره تلفن هم بدین شاید باهاتون تماس گرفتن

  21. محسن گفت:

    این ایمیل بخش علمی باشگاه خبرنگاران جوان هستش حتما ایمیل بدین
    همه ایمیل بدین

  22. حامد گفت:

    خانم خیلیم خوبه از ٢٠:٣٠ شروع کنیم همینجا دوستان زمان تعیین کنید همزمان تماس بگیریم

    شبکه های اجتماعی هم خودتون از همین الان شروع کنید فوقش ۵ دیقه وقت میخواد

  23. محسن گفت:

    سلام
    حتما این کاررو بکنیم منم هستم حتما با 20:30 تماس بگیریم
    اگه میخواین همه بچه ها نتایج خوب بگیریم این کاررو بکنیم
    میتونیم یه گروه تلگرامی هعم درس کنیم.
    واقعا وقتو از دست ندین
    من پارسال به سازمان اعتراض سایتی دادم بعد اونا 19 اسفند جوابمو دادن

  24. نگین گفت:

    بله من هم اعتراض اصلیم سوال های طراحی هستش واقعا امسال خیلی بد بود سوالات طراحی هواپیما …
    برای اینکار که پیشنهاد دادید عالی هستش ولی خیلی سریع باید انجام بشه چون واقعا وقت زیادی نمونده و اگه یه هفته بگذره دیگه فایده ای نداره چون نتایج خرداد 15 یا 16 داده می شه الان دوستان بنظرتون چکارکنیم زودتر این اعتراض رو به سازمان سنجش برسونیم طوری که بدونن اکثر بچه های هوافضا این اعتراض رو دارن؟؟؟؟
    بنظرمن میتونیم یک روز تعیین کنیم و به صدا سیما تماس بگیریم و از طریق اخبار 20.30 این اعتراض رو اعلام کنیم نظرتون دوستان؟

  25. نگین گفت:

    بله من هم اعتراض اصلیم سوال های طراحی هستش واقعا امسال خیلی بد بود سوالات طراحی هواپیما …
    برای اینکار که پیشنهاد دادید عالی هستش ولی خیلی سریع باید انجام بشه چون واقعا وقت زیادی نمونده و اگه یه هفته بگذره دیگه فایده ای نداره چون نتایج خرداد 15 یا 16 داده می شه الان دوستان بنظرتون چکارکنیم زودتر این اعتراض رو به سازمان سنجش برسونیم طوری که بدونن اکثر بچه های هوافضا این اعتراض رو دارن؟؟؟؟

  26. حامد گفت:

    مشکل چند سال اخیر در طراحی سوالهای ارشد این بوده که اساتید نما های جویای نام خودشان را تیکه پاره می کردند تا سوال طراحی کنند ……..سوالهایی که اشاره کردید هیچکدام علم شما را نمی آزماید ….سوالاتی ژورنالیستی است که نمایانگر هیچ چیزی نیست…..و مشخص هم هست چه کسانی این سوالها را پیشنهاد می کنند. هدف آنها تبلیغ جزوه درب و داغون و جایگاه خودشان است نماست. و تنها راه حل شما هم این است که چند نفر شده و شکایت کنید و خصوصا روی شبکه های اجتماعی هم بگذارید تا زودتر واکنش نشان دهند.
    بعد عزیزان برگزار کننده سوالها را برای بررسی میفرستند نزد چند نفر استاد دیگه ودر بهترین شرایط نمره سوال مربوطه حذف میشه .
    دوستای خوب هوافضایی متن بالا قسمتی از راهنمایی یکی از استاد های خوب کشورمون تو شریف هست , اسمش نیازی نیست بگم
    فقط به نظرم باید متحد و یکی بشیم و ازشبکه های اجتماعی توییتر و اینستا و تلگرام و هر چی تو توانتونه حرفتونه بزنید
    حق گرفتنیه دادنی نیست
    موفق باشید

  27. پیمان گفت:

    تا نتایج نیاد نمیشه هیچ اظهار نظر یا قضاوتی کرد چون ممکن کسایی باشند که حتما هستن که دروس بسیار مهم مثل مکانیک پرواز و طراحی رو خیلی بالا زدن در این صورت مکانیکی ها دیگه هیچ شانسی ندارن…….

  28. momo گفت:

    امید باهات موافقم. من کل امیدم به طراحی هواپیما بود. کنکور های سال های پیش که میزدم قبل آزمون هیچ سالی زیر 50 نزدم. ولی امسال بنازاده کاری کرد که فقط شاگردای خودش قبول بشن. آخه این چه سوالایی بود؟ از استاندارد تکنولوژِی TRL و قوانین هوانوردی CS سوال داده! بدتر از اون چیدمان صندلی و سوال داده بود! آخه این سوالا یعنی چی؟ این سوالا بیشتر اطلاعتت عمومی بود تا طراحی هواپیما! با این کاری که کرد امسال همه مکانیکیا قبول میشن چون سوالای ریاضیشم خیلی راحت بود.

  29. asaemani گفت:

    سلام
    به نظر م یه مناظره ی علمی تشکیل بدیم…که هم روش خوب بحث کردن رو یادبگیریم و هم اینکه به اطلاعاتمون اضافه بشه, همه ی ما هم رشته ای هستیم باید به هم کمک کنیم و همدل باشیم
    لطفا نظراتتنو مطرح کنید

  30. قاسم گفت:

    همه اومدین گیر می دین به سوال 78 ؟!!! یه هواپیمایی مثل بوینگ 787 ایربریکش کجا بود ؟!! سال های قبل مکانیک پروازش ماست بوده اما امسال همش نکته دار بود ….

    بخش ایرودینامیک هم ، سوال 60 جوابش مشکل داره وقتی نازل خفه شده ربطش به فشار سکون ورودی نازل چیه ، الان هرجا رو سرچ می کنم نوشته :
    At choked flow, the mass flow rate can be increased only by increasing density upstream and at the choke point.
    یا در صورتی که نشه چگالی رو تغییر داد باید فشار بعد از خفگی رو کاهش داد تا دبی عبوری افزایش پیدا کنه ،
    الان هیچ کدوم از جواب ها شبیه اینا نیست ، بابا این چه کنکوری بود ، مسخرشو در آوردن والااا ، اگه می خواین دانشجوها خودتون قبول شن خوب دیگه چرا کنکور می گیرین ….

  31. momo گفت:

    دوستان سوال 78 اسپویلر درسته . با توجه به صورت سوال که گفته باید با نیروی شناوری یعنی لیفت زیاد نزدیک زمین مقابله کنیم باید از اسپویلر یا همون برآکش! استفاده کنیم. ترمز هوایی نزدیک باند زده نمیشه بلکه بالاتر تو فاز اپروچ زده میشه و همون جور که از اسمش پیداس (ایربرک) برای کاهش سرعت در نزدیکیهای باند استفاده میشه نه برای کاهش لیفت و مقابله با گراند افکت.
    دوستان اگه نظرتون مخالفه محترمانه مطرح کنید

    1. ناصر گفت:

      ((برفراز باند)) نه روی باند.

    2. ناصر گفت:

      کاهش سرعت برای این هست که هواپیما به آرامی اما زودتر روی باند قرار بگیره و بعدش پروسه زدن اسپویلر ((روی باند)) اجرا بشه.

      طراح اگه عمدا گزینه رو 1 زده باید مدرکش رو دود کنه بره …

  32. نگین گفت:

    مملکت ما دشمن نمیخواد اصن…..

  33. admin گفت:

    خیلی کم پیش میاد نظرات رو پاک کنیم؛ مجبور شدیم

  34. a گفت:

    بزرگان در این مواقع سکوت می کنن بچه ها.

  35. a گفت:

    بچه ها زشته انصافا…

  36. علی گفت:

    falcon خوب من نمیدونم فرقشو بقیه هم نمیدونین؟؟؟؟ من شدم کل مملکت؟؟ الان مثلا شما کاره ای بشی تو مملکت مشکلاتمون حله؟؟ مگه قراره هر کی مهندس بشه همه چیزو بدونه؟ علت اصلی عقب افتادگی ما بی سوادی نیست علت اصلیش اینکه امثال شماها تا یه چیزی میدونن که بقیه نمیدونن یا تو سرش میزنین یا بی سواد خطابش میکنید یا توهین و…

  37. admin گفت:

    بحث های علمی با صبر و حوصله خیلی مفیده مخصوصا اینکه در دانشگاه وجود نداره و شاید بشه در همین فضای مجازی تمرینش کرد … ولی نمیدونم چرا سریع بحث علمی به بحث شخصی و توهین به شخصیت افراد تبدیل میشه …. (حالا در بدترین شرایط میشه کسانی که به خاطر تیم محبوبشون به هم توهین میکنن رو درک کرد ولی برای اسپویلر فک نکنم بشه !)
    بازم ممنون از همه دوستان هوافضایی عزیز که همشون دانش لازم رو دارند و حتما موفق خواهند بود ، انشالا نتایج کنکور هم برای همه خوب باشه

  38. فرشید گفت:

    بیخیال بابا اصلا سوال 78 گزینه پنج درسته برید خوش باشید…

    1. ناصر گفت:

      آقا فرشید من قبلا یه نگاهی به فروم انداختم، منتها ایمیلم مشکل داره نشد رجیستر بزنم.
      حق با شما هست، گزینه 3 درسته.

  39. هوافضایی گفت:

    Spoilers fall into two categories: “”those that are deployed at controlled angles during flight to increase descent rate or control roll””, and those that are fully deployed immediately on landing to greatly reduce lift (“lift dumpers”) and increase drag. In modern fly-by-wire aircraft, the same set of control surfaces serve both functions
    اینجا یه اشاره شده که اسپویلر ها دو نوع هستند و در طول پرواز هم استفاده ای میتونن داشته باشن هم برای افزایش نرخ کاهش ارتفاع هم برای رل زدن و نوع دیگه در هنگام رسیدن چرخ به باند … در واقع flighte spoiler , ground spoiler
    در این عکس هم میشه این تقسیم بندی رو دید : http://airplanegroundschools.com/Flight-Aerodynamics/Figure-3-47-flight-control-surfaces.JPG
    و همین شاره به groud spoiler هم در منبعی که دوست عزیز آقا فرشید قرار دادن دیده میشه : http://s6.picofile.com/file/8251584000/Capture.JPG
    این جمله هم البته کار رو یکم سخت میکنه :
    On many spoiler equiped aircraft, some of the spoiler panels have a flight spoiler function more commonly referred to as “speedbrakes”. In this application, the wing panels are symetrically extended by pilot selection

    البته به نظر من هم سوال بسیار گمراه کننده هست و ممکنه از دیدگاه هرکس یه جور دیده بشه

  40. فراز گفت:

    اینا همش کار آمریکا و اسرائیله ! وگرنه چ معنی داره سر یه تست اینهمه آدم بیفتن به جون هم !
    البته نگذریم از این نکته که همون ی تست تو رتبه های بالا خیلی تاثیر گذاره و بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم!
    البته رتبه ی من بالا نیس، ولی ۵درصدم، ۵ درصده.
    ایشالا که حق به حقدان برسه …
    راستی کسی اطلاعی از اعلام نتایج اولیه نداره؟؟ ؟

  41. !reza گفت:

    فرشید یا همون فالکون خودتو اذیت نکن واسه نابغه ای مثل تو همیشه جا هست … تو قبولی شک نکن

  42. سین گفت:

    توی تمام رشته ها تقریبا ریاضی و زبان ضرایب قابل توجهی دارن مشکل از اون افرادی هست که فکر می کنن بدون ریاضی و زبان می شه مهندس شد (چه برق چه مکانیک چه هوا فضا چه هر رشته دیگه )
    هر جای دنیا بگید من مهندسم زبان و ریاضیم ضعیفه به طرف می خندن .
    در مورد درس سازه هم توجهتون رو به اون گرایش هوافضا جلب می کنم که اسمش “سازه” هست و تا جایی که من چک کردم توی ارشد تفاوت واحدی خاصی با گرایش تنشی جامدات مکانیک نداره. و نتیجتا عجیب نیست که یک باکس از 4 5 باکس هم باکس سازه باشه

  43. asaemani گفت:

    یه مهندس ادب هم داره…
    وگرنه اگه پروفسور هم باشی و ادب و اخلاق نباشه…هیچ ارزشی نداره.

  44. فرشید گفت:

    ارسلان جان خدا شفات بده air brake درگو افزایش میده…
    دیدین گفتم همه از روی اوسگولی اسپویلرو زدن یارو هنوز نمیدونه airbrake درگو کاهش نمیده بلکه افزایش میده اومده کنکور هوافضا داده خب معلومه همینا با بالا زدن زبان و ریاضی و سازه که هیچ ربطی به هوافضا نداره قبول میشن میان تو حوضه هوافضا بعد ملت میگن چرا کار واسه رشته هوافضا نیست!!!
    لعنت به اون نهادی که برداشت ضریب درسای تخصصی هوافضارو با درسای مسخره ریاضی و سازه و کنترل یکی کرد…

    1. ناصر گفت:

      با این کامنت بجز اون قسمت های توهین، موافق هستم.

      بی انصافیه وقتی ریاضی و سازه رو ضریب 2 زدن، هر کسی که از هوافضا چیزی جز برد و اسم موشک و هواپیما و … نمیدونه می تونه بیاد هوافضا بخونه.

  45. Falcon گفت:

    علی جان خودشو ناراحت نکن!
    یکی از نشانه های عقب افتادگی مملکت شما اینکه شما فرق speed break که به عنوان بادشکن روی سقف کامیونا میذارن تا درگو کاهش بده رو با air brake که به عنوان ترمز هوایی استفاده میشه تا برعکس درگو افزایش بده رو نمیدونی “مهندس”

  46. ارسلان گفت:

    جواب سوال ۷۸همون spoiler درسته
    چون اسپویلر نسبت لیفت به درگ رو کاهش میدهد
    ولی air brake فقط درگ رو کاهش میده و تاثیر بسیار کمی بر روی لیفت دارد.

  47. علی گفت:

    برا همین مملکت ما اینقد عقب افتاده هست مثلا شماها مهندسای این مملکتین به جای اینکه به هم کمک کنین دارین توسر هم میزنین منتظر یه بهونه این که طرفو با خاک یکسان کنین واقعا این اتحاد ما عالیه حتی این عربا از ما متحد ترن حداقل سر نابود کردن ایران که متحد هستن

  48. asaemani گفت:

    شما که درساتو به موقع خوندی…خوش به حالت.
    شما اقا امید که میگی دشمن خونی نیستیم… خودت چرا تیکه میندازی؟
    ادم نباید دروغگو باشه… مخصوصا کسی که درساشو به موقع خونده..

  49. فرشید گفت:

    علی جان بله ما چیزی به نام speed brake نداریم و سوالم که اینو نگفته که گفته ترمز هوایی air brake که داریم
    ایناهاش:
    https://www.milavia.net/specials/vega-2010-decimomannu/vega-2010_43.jpg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *