دوستان عزیز دلیل تاخیر در پست کنکور ، اینه که هنوز سنجش سوالا رو منتشر نکرده در ابتدا در قسمت نظرات اگر دوستان مطلبی دارند بنویسند تا در ادامه با انتشار سوالات به صورت تخصصی تر به تحلیل کنکور بپردازیم … سوالات قرار گرفت…قسمت انجمن سایت رو هم دنبال و از تجربیات دوستان استفاده کنید
داش امید با ادبیاتت خیلی حال میکنم!!!
کامنتات طرفو میبره به خواب زمستونی…
دوستان به این نکته توجه کنین اگه شکل هایی که اجزا هواپیما رو توضیح داده نگاه کنین ما چیزی بام SPEED BRAEK نداریم اگه خلبان اسپویلرهای هر دوبال را باز کند باعث کاهش سرعت هواپیما می شود اون نامردی که اینجوری سوال داده میخاسته شمارو به اشتباه بنداره سوال 113 هم که میشن هواپیمای سوخت رسانو اشتباه کشیده مخصوصا میشن برگشت که خیلی مضحک بود خود یارو هم نفهمیده منظورش از این سوالا چی بوده
بهتره ادب رو رعایت کنید..
بنده رفرنس هاهم خوندم.
واسم مهم نیست شما چی فکر میکنید.
شعور هم خوب چیزیه.
دوستان عزیز شما اصل سوال رو رها کردین و رفتین چسبیدین به فرعش!! اصلش در مورد کاهش مسافت فرود با کاهش نیروی شناوریه نه فقط کاهش مسافت!!
حالا طراح اشتباهاً اومده نوشته “بر فراز باند”
ثانیا ترمز هوایی چطور نیروی شناوری رو از بین میبره؟!
مثل این هست که بفرمایید بگید طرف قاضیه قصدش این بود که طرف رفع اتهام بشه و متهم بره خونه پیش زن و بچه ش ولی اشتباها زده اعدامش کنن. چه فرقی داره الان ؟
دقیقا مثل اینه حرفتون.
بیا اینم لاتینش…
http://s6.picofile.com/file/8251584000/Capture.JPG
آخه بنده خدا رفتی نشستی مثل این بچه مدرسه اییها کتاب ترجمه شده و پر غلط راهیانو خوندی فکر کردی هوافضا همینه بخای واست متن لاتینشم میفرستم اسمونی ما هوافضارو با ریفرنسای اصلی و لاتین گاز زدیم ولی تو با اون راهیانت استشمامشم نکردی بعدشم مگه ادمی کوچه بازار ادم نیستن!!! تو اول برو اون غروره کاذبته درست کن بعد بیا اینجا کامنت بذار حالا از سر اوسگولی رفتی زدی اسپویلر فقط یه چیز شنیدی دیگه ربطشو با ground effect و touchdown نمیدونی چیه که بنده خدا…
کسی هم که اصلا واسه کنکور نخونده و هیچ تستی نزده…فقط یه فیلم دیده از هواپیما…
فکر نمیکنم از کنکور هوافضا چیزی بارش باشه
گفتارشما مثل افراد کوچه بازاریه مهندس!
کسی که اندازه یه ارزن از هوافضا سر در بیاره میدونه که 78 میشه airbrake حالا بعضی ها شانسی زدن اسپویلر و شانسی هم کلید گفته اسپویلر درسته خوشال نباشن چون 220% اسپویلر غلطه…
دوباره میگم اسپویلر فقط بعد تاچ باز میشه نه برفراز باند اینم یه فیلم دیگه:
http://s7.picofile.com/file/8251458342/_Wing_View_of_Heathrow_Landing_in_Full_HD_YouTube_0765.mp4.html
شما هم درصدهاتو بگو با کلید موجود بی زحمت
دقیقا
سلام دوستان هوافضایی عزیز
من همه کامنتاتونو الان خوندم
کارشناسی هم آزاد علوم تحقیقات بودم
راجب سوال ایربریکر کاملا موافقم، چون کاملا بدیهیه! یعنی یه جورایی برای هوافضایی ها اطلاعات عمومی باید تلقی بشه.
اون سوال تکراری ۱۲۰ هم خیلی خیاره ! دقیقا سوال سال پیشه، ولی امسال جوابش تغییر کرده( اینهمه میگن تاثیر برجام کو؟؟؟. ایناهااااا !!!)
خدایی طراحیش خیلی مزخرف بود!
این پارت میانگین درصدش از بقیه معمولا بالاتر بوده، ولی فککنم امسال بیاد پایین! سیالاتم سخت بود، نه؟
بقیه زیاد سخت نبودن!
با این حال من از درصدام، با اینکه ۱۲ ترمه لیسانس میگیرم ( و به دکتر دانشگاه معروفم) و برای کنکور فقط دو ساعت لغتای جزوه زبان تخصصی رو خونم، قابل قبول بود
و فککنم تقریبا ۶۰۰ تا ۷۰۰ بیارم، فضایی خواجه نصیر شبانه قبول شم
زبان ۶۱
ریاضی ۱۷
سیالات ۷
دینامیک پرواز ۱۷
سازه منفی ۳
طراحی ۷
موفق و موید باشید مهندسای عزیز
من ۷۸ رو اعتراض زدم گفتند به زودی پیگیری میشه شایدم حذف شه
اونا معمولا چیزی نمیگن.
سیستم اتوماتیک جواب داده.
ولی انشالله حذف میشه یا حداقل اصلاح میشه و گزینه 3 رو میزنن.
باران جان فک کنم رتبه ۱ امسال از ان توست اگر نشد ۲ دیگه حقه تو ه مال توه
سوال 78 درسته.
اعتراض نداره.
دوستانی که میتونن وارد سیستم اعتراض بشن برن سوال 78 رو اعتراض بزنن فقط یه روز مونده ها…
پس سایت مشکل داره چون من هم برای چک کردن اعتراضا خواستم برم نمیشد و میگفت نام کاربری اشتباهه ولی درست بود نام کاربرریم
سلام
من امروز دیدم نظراتتونو…
سوالی که میگید اشتباهه…همون اسپایلر میشه…من خودم توی کتاب راهیان ارشد دیدم همین جوابه…لطفا اعتراض بی خودی نزنید.به سوالایی که درست بوده قبلا و الان میگن اشتباهه اعتراض بدیم…
این سوال دقیقا توی کتاب راهیان هست.
سلام دوست عزیز
چیزی به اسم اسپایلر وجود خارجی نداره
در تمام لهجه های انگلیسی از کانادا و بریتانیا و ده کوره های آمریکا بگیر تا حتی این هندی هایی که انگلیسی حرف میزنن هیچ کدوم نمیگن اسپایلر.
اسپویلر درسته.
بعد اینکه عرض کنم خدمتتون این کتاب راهیان ارشد پر از غلط هست.
من این کارو کردم ولی ایمیل منو قبول نمیکنه و میگه موجود نیست
khob age kode melli ro ghabool nemikone yani shoma azve system hastid faghat kafie ke gozineye name karbari ro faramoosh kardeamo bezanid ta ramzetoon vasatoon meil beshe
من هرچی خواستم تو سیستم عضو بشم که اعتراض بدم نشد میگفت کد ملی تکراریه،یعنی یکی از کد ملیم استفاده کرده ؟من باید چی کار کنم؟
درصد های من
زبان 29
ریاضی 22
ایرو 30
مکانیک پرواز 42
سازه 5
طراحی هواپیما 8
شما که شریفی بودید درصد بچه ها چظور بود امسال؟
آقا باراد سوال 78 رو اعتراض زدی شما که قبولی حداقل یه ثوابی در حق ما بدبخت بیچاره ها بکن…
شما history مرورگرتو پاک کن یا با یه دستگاهه دیگه برو
نه فراموش نکردم درست میزنم باز میگه اشتباهه دوبارم همون رو به ایمیلم زده دوباره زدم میگه اشتباهه
نگین خانوم تو همون جا که نام کاربری وارد میکنید قسمت پایین که نوشته نام کاربری را فراموش کرده ام رو بزنید و سپس قسمت شماره ملی رو بزنید و وارد کنید نام کاربری و رمزتونو میفرسته به ایمیلتون
من اعتراض زدم برای چنتا سوال، اکانت منو پاک کردن هرچقدر میزنم نمیاره میگه اشتباه اسم کاربری یا رمز کاربریم رو اینا فقط فرمالیتتس هیچ اتفاقی نمیفته فقط بلدن کاریو خراب کنن درست کردن بلد نیستن فقط اندازه حرفه این اعتراضا تاثیری نداره.
آقا باراد خواهشا همین توضیحاتو برید تو سایت سنجش تو قسمت اعتراض بگید کامل توضیح بدید که قبل تاچ ترمزه یا باید گزینه سه رو اعلام کنن یا کل سوال رو حذف کنن…
به نظر من امسال طراحی هواپیما سخت بود من زیاد نتونستم بزنم. اما هیچ بخشی هم گلابی نبود
زبان, ٣۵
ریاضی ١٢,
ایرو ٣۶
مکانیک پ ٢٠
سازه ٢٨
طراحی ۶
زبان : 40 تا 60 (26تا)
ریاضی : 15 تا 65 (چک نکردم فقط می دونم 12 13 تا زدم )
اون باکسی که کنترل داشت : 10 (6تا زده بودم)
اونی که سیالاتی بود :35 (7 تا )
سازه هم : 30 تا 43 (10 تا )
طراحی : صفر
دوستان با این درصد ها در بدترین حالت شبانه امیر کبیر تهران شریف ممکنه بیارم ؟ در بهترین حالت چی ؟ کنکور 94 و 93 چرا این قدر درصدا پایین تر بوده ؟ امسال مثل کدوم سال بوده؟
با تلورانسی که شما داری از شریف تهران تا شریف کیشو قبولی
دوستان خواهشا برید و سوال 78 که ترمز هوایی میشه به جای اسپویلرو اعتراض بزنید و بگید اسپویلر بعد تاچ باز میشه فیلمشم که واستون گذاشتم فقط یه روز دیگه واسه اعتراض مونده به خدا اگه 7 درصد تو مکانیک پرواز به درصدامون اضافه بشه خیلی تاثیر داره…
برید بگین که اسپویلر بعد تاچ باز میشه نه برفراز باند!
من با اینکه اون بخش رو کلا سفید زدم، ولی اون سوال رو اعتراض زدم.
تو این کنکور دو تا سوال مطمئنا غلط هست، یکیش هم همین سوال 78 هست.
یا باید کلید سوال رو عوض کنن و گزینه 3 (ترمز هوائی) رو درست بزنن یا اگه کلید رو عوض نکنن بخاطر وجود کلمه ی “برفراز باند” باید کل سوال رو حذف کنن که البته اینم نامردی میشه واسه اونایی که گزینه 3 رو زدن اما از هیچی بهتره.
امیدوارم ولی حذف نکنن و اصلاحش کنن، چون واقعا گزینه 3 برای چنین سوالی درست هست.
اقا باراد من موندم شما رشتت مکانیکه و طراحی امسال خیلی هوافضایی بود چجوری شما طراحی رو 66 زدی ما که راسکمو گاز زده بودیم اینقد نزدیم مگر اینکه شاگرد بنازاده باشی که میگی رشتت مکانیکه…
من کی گفتم رشتم مکانیک بوده ؟ گفتم دارم میرم مکانیک بخونم.
من رشتم هوافضا بوده تو کارشناسی.
داداش یه جا میگی همه رو 40 زدم، یه جا میگی مکانیک بودم، با همین فرمون بریم جلو به من میگید “تو که میگفتی فارسی بلد نیستی چطور داری پست میزنی؟” 😀
در اصل من 10 ساله تو خط هوافضا هستم (5 سال قبل دانشگاه 5 سال هم تو کارشناسی تا الان)
پس چی؟ معلومه که باید راسکام و امثال اون رو فول باشم.
در ضمن تعداد محسوسی از سوالا اصلا از راسکام هم نیست، اینو دقت کنید.
بعدشم من نگفتم مکانیک بودم، گفتم هوافضایی هستم دارم بدلیل شرایط افتضاح شغلی و نبود صنعت هوافضا، میرم مکانیک بخونم، یا طراحی کاربردی یا تبدیل انرژی.
زبان 83
ریاضی 35
ایرو 80
مکانیک سفید
سازه سفید (در حقیقت 5 درصد زدم اونم حساب نکنیم و سفید بزنیم بهتره)
طراحی 66
مکانیک پرواز حوصلم نکشید بزنم، همینطور سازه هم زیاد نزدم، البته سازه غلط هم داشتم بخاطر همین 5 شد. طراحی هم جای اون ریدینگ آخری زبان زدم.
با این درصد ها، 100% سازه یا پیشرانش شریف رو میارم. ولی احتمال یقین به کامل برم مکانیک. البته اگه قرار بود هوافضا میزدم اول شریف رو میزدم بعد امام حسین.
با درصدهای مکانیکم هم اگه شریف قبول نشم تو تهران قبولم. اگه تهران قبول نشم لااقل یکی از شهرهای خوش آب و هوا و بزرگ و باحال مثل شیراز و تبریز و مشهد و اصفهان قبولم.
با آرزوی موفق برای همه ی عزیزان.
منظور رشته ی مهندسی مکانیک (گرایش هایی مثل تبدیل انرژی و طراحی کاربردی)
اسپویلر قبل از فرود برای کاهش ارتفاع قابل استفاده اس …
هرچند فک میکنم جوابهای صحیحتری هم برای این سوال وجو داشت
ریاضی 15
زبان20
آیرو25
مکانیک پرواز 30
سازه 10
طراحی اجسام 30
بنظرم سال دیگه کنکور بدم بهتره،با این درصدها میشه جایی قبول آیا؟
نه قربان؛ اسپویلر در این شرایط قبل از فرود بر فراز باند زمانی استفاده میشه که به دلیل شرایط بسیار بد جوی، خلبان مجبور باشه ارابه های فرود رو با ابزارهای غیراصولی محکم بزنه رو باند.
وگرنه جواب درست گزینه 3 هست.
بلاخره جواب سوال 78 رو پیدا کردم بچه ها دیدن گفتم اسپویلر بعد تاچ دان باز میشه تو فیلم زیر میتونید این موضوع رو ببینید:
http://s7.picofile.com/file/8251382776/17c8afd7c378c48b7d3dbc84601637c41377350_0609.mp4.html
درسته اسپویلر بعد تاچ دائن باز میشه و نه قبلش.
مگه میشه تو بیست دیقه زبان، ریاضی، آیرو، سازه، مکانیک پرواز، طراحی هواپیما رو میانگین 40 زد عزیز شما تو فضا سیر میکنی…
اون بالا هوا چطوره؟؟؟
هوا بسیار عالی هست، شما هم تشریف بیارید مجلس بی ریاست !
من همه رو نزدم، فقط 4 تا از ماده بخش های آموزشی آزمون رو از 6 ماده موجود زدم.
2 تاش کاملا سفیده.
ضمنا درصدهای بالای بنده بخاطر اینه که 10 ساله تو خط هوافضا هستم (5 سال تو کارشناسی و 5 سال هم قبلش) دیگه این چهارتا سوال مسخره بازی کاری نداره. هر چند دو تا از سوالای توی آزمون مثل اون سوال که اشتباها زده اسپویلر غلط هستند اما در کل سوالات استاندارد و خوب بود.
البته برای شما که چه فرقی می کنه، من دارم میرم مکانیک بخونم و البته استدلالم رو هم در پست های کمی بالاتر نوشتم.
ریاضی 20
آیرو 15
کنترل 20
سازه 26
طراحی 0
جسارتا سمانه خانوم مگه ما کنترل داریم ؟
یه ماده بخش کنکوری شامل 20 سوال با نام “مکانیک پرواز” داریم که 7 سوالش شامل درس کنترل اتوماتیک میشه.
البته در ارشد هم رشته ای به اسم مکانیک پرواز نداریم، بلکه دینامیک پرواز هست ولی متاسفانه از لحاظ بازار کار بسیار افتضاح هست و ارزش خوندنش رو نداره.
شما لطف کنید درصدهاتون رو بگید تا آمار دست بچه ها بیاد
نه دوست من میخایم یه آماری دست بچه ها بیاد…
وگرنه شما آزاد باشی یا آکسفورد هیچ تاثیری رو نتیجه آزمون نداره
اتفاقا آزمون هوافضا برعکسه رشته های دیگه توش نتیجه بهتر میگیرن تا خوده هوافضاییا…
سلام بچه ها؛
آقا دلیل این همه ناراحتی چیه؟
سخت نگیرید اینقدر، هوافضا که نه صنعت داره تو داخل نه شغل داره، بخاطر یه سری مسائل چیه اینقدر سرش کلنجار میرید.
من کلا 20 دقیقه نشستم ولی درصدهام خیلی هم عالی شده و تمام دانشگاه ها هوافضا قبول میشم، ولی آخه ارزشش رو نداره، داره ؟ نداره خب.
اگه بجا هوافضا بتونید بیاید طراحی جامدات یا طراحی کاربردی یا تبدیل انرژی، یکی از این سه تا، برنده هستید.
وگرنه هوافضا ارشد رو میرید 2 سال می خونید آخرش هم دنبال پارتی می گردید برید شرکت های غیرمرتبط و غیرهوافضایی چون تو ایران صنعت هوافضا نداریم و اونجاست که دپرس میشید.
لااقل یه رشته درست و حسابی برید که صنعت داشته باشه، سر اون کلنجار برید نه سر این.
تو مکانیک بعد این جریان گسترش صنعت مکانیک و … آخر سر هم یه درآمد و پس انداز و زندگی تو رفاه داشته باشید، ارشد مکانیک خیلی ارزشمندتره.
این توصیه رو باید پارسال میکردید بعد یکسال درس خوندن و بعد از این که کنکور داده شده این توصیه به درد نمیخوره خوش به حال شما که مکانیکی خوندی و میری مکانیک از الان میبینم که استخدامی
دیگه دیگه …
البته نیاری به توصیه من نبود، عالم و آدم و همه مشاوره مدتیه همین حرف رو میزنن.
شما هم انشالله موفق باشی.
مگه رشته و دانشگاه هم تاثیر داره…؟!
سلام. با این درصدا چه رتبه ای میارم
زبان 6.66
ریاضیات 28
ایرودینامیک 20
مکانیک پرواز 25
سازه 10
اجسام پرنده 2
فردوسی مشهد قبول میشم؟
دوستان لطفا یه کمکی بکنید با درصد هایی که گفتم میتونم فردوسی مشهد روزانه بیارم؟کدوم گرایش هارو؟مرسی
آقایون فرزاد و مجید شما لیسانس چه رشته و کجا بودید؟
اینم درصدهای من
زبان 12
ریاضی 16
آیرودینامیک 36
سازه 18
مکانیک پرواز 25
طراحی هواپیما 0
زبان 0
ریاضی 30
آیرو 20
کنترل 20
سازه 26
طراحی 8
لطفا شما هم درصداتونو بگین که آدم یه دیدی پیدا کنه…
به نظر دوستان آیا امسال هم شاهد افت درصدها خواهیم بود؟؟؟
با هات به شدت موافقم Falcon
برادر م دیگه اینقدرم سیرک نیستش که هر سوالی که هر کسی بلد نبوده یعنی سوال غلط طراحی شده باشه شما کتابت ایرادات اساسی داره اینو همه بچه های هوافضا میدونن که راهیان منبع خوبی واسه کنکور نیست…
ریفرنس راسکمه که دقیقا این زوایا کاملا درسته و ابهام فقط روی سه سوال 78 113 125
120 و 118 من از استادمون پرسیدم گفت درست پاسخ داده شده اند.
بله سوال ١٢٠ طراحی ایراد داره هم چنین سوال ١١٨ گزینه ی ٣ درسته نه گزینه ی ٢:
گزینه ی ١: نشان دهنده ی زاویه ی T یعنی زاویه بین چرخ های کناری و راستای مرکز ثقل است، مقدار این زاویه بین ١۶ تا ٢۵ درجه است اما در این گزینه مقدار آن کمتر از ١۵ درجه است که غلط است.
گزینه ی٢: زاویه ی بتا است زاویه بین خط گذرنده از نوک بال پایین چرخ جلو با خط افق. این زاویه باید در حدود ٢٠ درجه و یا بیشتر باشد در حالی که در شکل مقدار زاویه بین ۵ تا٢٠ درجه است که نادرست است.
گزینه ی ٣: زاویه ی تتا: زاویه چرخ عقب و دم که حداقل مقدار این زاویه ١۵درجه است. که در شکل نیز حدود زاویه را بین ١۵ تا ٢۵ درجه بیان کرده.
گزینه ی ۴: زاویه ی بین خط گذرنده از عقب ترین و جلوترین محل مرکز ثقل و چرخ جلو با خط قائم مقدار این زاویه بین ١۶ تا ٢۵ درجه است که در شکل این مقدار نادرست است.
منبع کتاب راهیان ارشد صفحات ١۴٠ تا١۴٣.
امیدوارم با توضیحاتم که عینا از کتاب هست دلیل اشکال جواب این سوال روشن شده باشه.
البته منم فک میکنم که شیب مثبت طول باندو زیاد میکنه چون هواپیما دیرتر شتاب میگیره وربطی هم به ایرودینامیک نداره ولی خوب چرا ناوهای هواپیما بر بعضیاشون دارای شیب مثبت بالای 20 در جه هستند؟؟
بله درست می فرمایید من هم سوالم همینه
شیب مثبت باند باعث میشه زاویه امگا بیشتر بشه و طول باند برخاست کم بشه ،دلیل اینه
آخه من هیچ جوره نمیتونم اینو هضم کنم اسپویلر نیروی اصطکاک چرخ و باندو زیاد میکنه این یعنی بعد تاچ درصورتی که خوده سوال گفته برفراز باند که میشه air brakeو همچنین رو جنگنده ها فقط airbrake وجود داره و هیچ اسپویلری در کار نیست و شب قبل کلید ترمز هوایی بوده جالبی ماجرا اینکه دوستانی که به اشتباه زدن اسپویلر به طرز عجیبی دارن طرفداری میکنن و با دلایل مسخره میگن اسپویلر درسته… در صورتی که اصلا دلایلشون علمی نیست مطمن اگه یه درصد هم اسپویلر باشه ترمز هوایی هم جواب درسته یعنی جفتش میتونه جواب درست باشه چون اکثرا این دوتا توام باهم کار میکنه…
آقای م من از رو جزوه استاد خاصی نخوندم بلکه طبق ریفرنس دارم میگم و باز هم میگم سوال 79 هیچ ابهامی نداره و فقط مشکل سوالات 78 113 125 وگرنه بقیه درسته…