کنکور ارشد هوافضا

اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

n00454720-b

با توجه به اعلام نتایج دوستان می تونن رتبشون رو در قسمت نظرات اعلام کنند و از با تجربه ها برای قبولی مشورت بگیرند .

ضمنا میتوانید در بخش انجمن سایت در مورد انتخاب رشته و نتایج کنکور ارشد هوافضای ۹۵  بحث کنید

مطالب مربوط به کنکور ارشد 

معرفی دانشگاه ها

نتایج نهایی کنکور 94
نتایج اولیه کنکور 94

تایج نهایی کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۲
نتایج نهایی کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۰

 

download-whight

دفترچه

 

نوشته های مشابه

409 دیدگاه در “اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

  1. باران گفت:

    کسی نیست جواب سوال من رو بده!!!؟؟ممنون میشم جواب دید

    1. پاسخ باران گفت:

      این دو لینک رتبه و محل قبولی سال های 93 و 94 رو گذاشته:
      http://goo.gl/HXexng
      http://goo.gl/zCNm8j
      که به نظر میرسه با رتبه 660 قبول نمیشین روزانه های تهران رو.
      با توجه به این که شما خانم هستین به هیچ عنوان امید نداشته باشید بازار کار بعد از فارغ التحصیلی داشته باشید الکی فقط وقتتون رو تلف می کنید. اگه شبانه رو بزنید باید ترمی 2.5 میلیون بدین که کلا میشه 12 میلیون کل ارشد که با توجه به عدم بازارکار مناسب اصلا مقرون به صرفه نیست! هوافضا اگر بتونین دانشگاه معتبرقبول بشین که دکتری برین خارج خوبه ولی شما جای خوبی قبول نمیشین. از من به شما نصیحت که سال آینده در کنکور صنایع یا MBA شرکت کنید که بازار کار گسترده تر و خوبی برای خانم ها داره! اومدن به هوافضا یعنی دو سال تلف کردن وقتتون!! از من به عنوان برادر باتجربه بزرگتر به حرفام گوش کنید!!!!!

      1. باران گفت:

        با سلام.
        دوست عزیز ممنون از نظرتون ،اما همه چیز که کار نیست،که اونم بستگی به خود شخص داره که چقدر عرضه داشته باشه ،بعدشم همه چیز که پول نیست ،چرک کف دست…مهم اینه که ادم از چیزی که دوست داره و لذت میبره نگذره …که بعدها باعث حسرتش بشه …برای رشته هوا فضا صرفا برا من بحث علاقه مهمه،ضمنا که شما اقایون باید بیشتر دغدغه کار رو داشته باشید وبه این رشته نیاید،چون ما خانم ها مجرد باشیم پدر هست،متاهلم باشیم همسر هست.. بهتره اقایونی که توی سال 2016 هنوز از بحث جنسیت صحبت می کنند به فکر خودشون باشن… یا به این رشته نیان یا اینکه اگرم هست جلو ضرر رو از هر جا بگیری منفعته انصراف بدبد اگر راضی نیستید فقط لطفا دیگران رو از هدفشون دلسرد و نا امید نکنید…با تشکر

  2. توصیه دلسوزانه فارغ التحصیل بیکار شریف گفت:

    به عنوان کسی که سه سال پیش تو جایگاه شما بودم بر خودم لازم می دونم تا توصیه ای به شما بکنم. اگر هدفتون از ارشد خوندن اونم ارشد هوافضا اینه که شغل بهتر یا درآمد بهتر گیرتون بیاد بدونین سخت در اشتباهید اگر علاقه زیادی به درس خوندن ندارید ارشد خوندن اشتباه محضه! فقط دارید وقتتون رو هدر میدین. با همین مدرک کارشناسیتون یه کاری کنید یا این که وارد کار آزاد بشین. الان بالفرض شما برین سر کار مگه چچقدر حقوق می گیرین؟ شانستون بگیره 1700 تومان ! و هر سال هم 10 درصد حقوقتون زیاد میشه و تا آخر عمر همینه و هیچ پیشرفتی ندارین! تو کار آزاد چند برابره این درآمد دارین! تازه برای خودتون کار می کنید! اگر شخصی هستید که شیفته علم هستین و با علاقه درس می خونین توصیه می کنم از همین ارشد برای خارج کشور اقدام کنید و نذارید برای دکتری. هر چه جلوتر می رید شرایط بد ایران روی شما تاثیر منفی می ذاره و شاید اصلا بی انگیزه و بی علاقه بشین برای رفتن! فک نکنید از دانشگاه ضعیفی مدرک گرفتم یا دانشجوی ضعیفی بودم! من مدرکم رو از شریف گرفتم با معدل 18.5 و رتبه زیر 20 کنکور ارشد هوافضا هم بودم. زمانی که وارد شریف شدم با انگیزه بالا اومدم ولی شرایط بد محیط ایران روی من تاثیر گذاشت و کلا از هوافضا و همه چی زده شدم. اگر بر می گشتم به جای شما، ارشد می رفتم خارج. مخصوصا آلمان که دانشگاه هاش بدون شهریه هست!!!!!

  3. باران گفت:

    ادمین محترم و دوستان گرامی ممنون میشم اگه من رو راهنمایی کنید

  4. ارسلان گفت:

    داداش روزانه ستاری برای کادری های ارتش هست
    چقدر شماها ضعیف هستید

    1. شهاب رادمنش گفت:

      خیر.
      بورسیه نیروی هوایی ارتش (بخش هوافضا) هست و نه مختص کادر ارتش.
      بورسیه هوافضای ارتش هست، یعنی هر کسی اون رو بزنه می تونه بورسیه هوافضای ارتش بشه.
      دقت کنید !

  5. عباس گفت:

    سپاس از آریا که به سوال من پاسخ داد
    دوستانی که اطلاع دارند:
    با رتبه 500 میشه شهید بهشتی قبول شد؟

  6. نفیسه گفت:

    با رتبه 76 سازه یا فضایی شریف قبول میشم؟

    1. پاسخ نفیسه گفت:

      فضایی رو راحت قبول هستید. به احتمال زیاد سازه هم روزانش قبولید! ولی با توجه به این که خانم هستید اشتباه می کنید بیاید هوافضا. بازار کارش برای پسرا افتضاحه چه برسه به خانم ها. از الان بهتون تضمین می دم بعد از فازغ التحصیلی بیکار خواهید بود. بهتون توصیه می کنم سال دیگه کنکور MBA یا صنایع شرکت کنید. تو هوافضا دو سال عمرتون رو تلف میکنید و آخرش هیج!!

      1. نفیسه گفت:

        ممنون از پاسختون
        در مورد قسمت دوم صحبتتون هم من ترجیح میدم برای رشته مورد علاقه ام تلاش کنم هر چند مجبور باشم به شغل و درامد پایین تر از سطح رشته ام بسنده کنم
        اتفاقا من اگه پسر بودم بیشتر ب تغییر رشته فکر میکردم چون مطمءنا دغدغه مالی بیشتری داشتم

    2. پوریا گفت:

      کلا نمیشه با قطعیت گفت که کجا قبول میشیم یا این رتبه
      شریف امسال 60 تا کلا میگیره و کلا ظرفیتارو کم کرده تو همه ی گرایش ها
      طبق تجربه ی پارسال فضا رو با احتمال خوبی قبولید و لی سازه احتمالش حدود 60 % به نظرم
      موفق باشید

  7. رضا گفت:

    سلام به همگی.
    دوستان کد رشته مربوط به دانشگاه ستاری را در انتخاب رشته وقتی وارد می کنم اجازه برداشتن را بهم نمیده وپیام می ده این کد رشته مخصوص داوطلبین نظامی؟؟؟؟؟
    آیا برای شما هم همین پیام را میده؟ یعنی فقط این کد رشته مال کسایی که توی خود ستاری تحصیل کرده اند؟ لطفا اگه کسی اطلاع داره نظر بگذاره……….

    1. عباس گفت:

      من هم موقع انتخاب رشته به این مشکل برخوردم
      میزنه رشته ویژه شاغلین نظامی
      ولی اشتباهه باید بشه ورش داشت

    2. شهاب رادمنش گفت:

      خیر.
      داوطلب آزاد هم قبول می کنن. من هم زدم و این پیغام رو داد اما تماس بگیرید با دانشگاه مشکل حل میشه.
      شاید خطای سایت سنجش هست.
      من یکی امام حسین رو زدم یکی هم ستاری.
      رتبه منم کمی بالای 900 هست ستاری حتما قبول میشم.
      امام حسین هم ظرفیت مازاد گویا بر میداره، به عنوان انتخاب اول اگه خواستید شرایط خاص بزنید انتخاب کنید.

  8. مسعود گفت:

    سلام
    دووستان عزیز بنده یه هفته هست که دارم فکر میکنم, هیچی به ذهنم نمیرسه لطفا راهنماییم کنید
    رتبم شده 473 و ساکن شیراز هستم بین انتخاب های زیر موندم
    1_ دانشگاه شیراز آیرو: چون نزدیکه و ظرفیتش بالاست و دکترا هم داره و ظرفیتش بالاست
    2_ دانشگاه خاجه نصیر : سطح علمی بالا و اساتید خوب ولی مشکل دوری راه وجود داره
    3_شهید ستاری: فقط بخاطر اینکه استخدام میکنه , ولی بازم نمیدونم شرایط کاری بعد از استخدام چجوریه , ادم پشیمون میشه , نمیشه , موندم توش
    4_ امام حسین: چونکه شاید استخدام کنه و امکانات خوب و بروزی داره> البته بسیجی نیستم و فرم هم پرنکردم آیا این 2 مورد لازمه؟
    لطفا راهنماییم کنید دوستان فرصتی نمونده.
    در پناه حق

    1. پاسخ مسعود گفت:

      1-اگر می خوای بعدش بری خارج ادامه تحصیل بدی باید معدلت بالا باشه، مقاله خوب داشته و نمره زبان بالا و دانشگاه معتبر. پس دو گزینه شیراز و خواجه نصیر می مونه. از نظر سطح علمی تفاوت زیادی ندارن پس فکر کن ببین تو کدوم انتخاب(شیراز یا خواجه نصیر) می تونی به مواردی که بالا گفتم راحت تر برسی. البته تهران اومدن و تجربه زندگی دور از خانواده مفیده برا آدم (مخصوصا اکه قصد داری دکتری بری خارج کشور) ولی خب مشکلاتی هم برای افراد وابسته به خانواده داره و همچنین مشکلاتی مثل کیفیت غذای پایین و زندگی خوابگاهی.
      2- اگر می خوای بعد فوق لیسانس کار کنی و کار مرتبط و درست حسابی تر(نسبت به جاهای دیگه با مدرک هوافضا)داشته باشی الان تنها جایی که استخدام می کنه هوافضا سپاه است پس بهترین گزینه دانشگاه امام حسین است( که یعنی زندگی دائمی در تهران) والبته مصاحبه عقیدتی سیاسی سنگین داره و حتما باید فک کنم سابقه بسیج فعال داشته باشی.
      *** برای رشته هوافضا کار مرتبط تو شیراز نیست و آخرش باید بیای تهران برای کار( البته اگر کاری وجود داشته باشه!)
      *** به نظر من تمرکزت روی ادامه تحصیل در خارج کشور باشه چون هوافضا آینده ای نداره تو ایران! تازه برای دکتری باید مکانیک اپلای کنی! پس روی گزینه 1 بیشتر فک کن.

    2. شهاب رادمنش گفت:

      من هم فرم پر نکردم، مشکلی پیش نمیاد.
      اما خب قائدتا شرایط خاص ها رو بزارید برای ته جدول انتخاب هاتون.

  9. مهدی گفت:

    با سلام
    دوستان به نظر شما بین طراحی کاربردی شریف و طراحی کاربردی امیر کبیر کدوم از نظر سطح علمی و استاد بهتره ؟

    1. پاسخ مهدی گفت:

      شریف اسمش بهتره و رتبه های بهتر همه اول میرن شریف!

  10. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    خیلی جالبه که کسی از دانشگاه علم و صنعت حرفی نمیزنه در صورتی که این دانشگاه قطب توربین گاز و پیشرانش ایرانه و تو گرایش پیشرانش از شریف و امیرکبیر سر تره به طوری مدیر گروه هوافضای این دانشگاه مدیر بخش توربین گازه شرکت مپنا ست گرایش سازه شم به واسطه هییت علمی قویه مکانیکش خیلی خوبه دیگه دکتر شکریه تو سازه های کامپوزیتی تو کل ایران یه دونه است هواپیما فجر 3 از افتخارات ایشونه تو آیرودینامیکم که دکتر تقوی هست که بهش میگن cfdman ایران و آیرودینامیک تجربی کار میکنه و تونل باد مادون صوت دستشه حتی اونایی که به آیرودینامیک خودرو علاقه دارن میتونن برن و با تونل باد دانشکده مهندسی خودرو کار کنن حتی تو علم و صنعت به واسطه قطب صنعت ریلی شما میتونید رو آیرودینامیک قطار هم کار کنید که اینا مباحث جدید و به روزی هستن و به راحتی میتونید مقاله بدید رزومه کاربردی چه برای کار و چه برای اپلای جمع کنید به نظر من خیلی دانشگاه تاپیه و چون سرشون تو کار خودشونه و زیاد تو کار ریا و خودنمایی نیستن زیاد دواطلبا چیزی ازش نشنیدن…

    1. رضا گفت:

      دوست عزیز، این چیزایی که فرمودید، تاثیری هم به حال دانشجوهای اونجا داره؟؟؟ در جذب بازار کار شدنشون؟؟؟؟؟!

  11. s گفت:

    سلام
    با رتبه ی زیر 900 کجا ها روزانه میشه قبول شد؟
    فردوسی و شیراز میشه ؟

  12. علی گفت:

    دوستان طی تحقیقاتی که بنده انجام دادم برا ویزا گرفتن از کشورهای اروپایی چند چیز بسیار مهم است که شما در نطر نگرفتیشون طبیق ایمیل های دریافتی از شرکتهای مهاجرتی فهمیدم که مهمترین چیز داشتن پول ومدرک زبانه ( حداقل ایلتس 5.5 به بالا و داشتن سطح مدرک زبان مقدماتی برای کشور مقصد مثل المان) دوم سابقه کاری براشون خیلی مهم بود مثلا اگه شما یه سابقه کاری یک ساله با رشته مرتبط داشته باشی میتوونی ویزا بگیری که خوب تو ایران تقریبا برا رشته هوافضا محاله. ومهمترین نکته اینکه که شما اگه بخای ویزای تحصیلی مثلا برا المان یا هر کشور دیگه بگیری به خاطر افزایش مهاجرت به کشورهای اروپایی موقع گرفتن ویزاتون حتما باید تعهد بدی که فقط برای تحصیل داری میری وبعد از اتمام تحصیل باید به کشور خودت برگردی یعنی اینکه نمیتونی ویزا تحصیلی بگیری بعد بخای برا اقامت دائم اقدام کنی مگر اینکه حداکثر 6ماه بعد از اتمام درست بتونی اونجا کار پیدا کنی که با توجه به شرایط خاورمیانه ومشکلاتی سوریها برا اروپایی به وجود اوردن کار پیدا کردن برا یک خارجی اونجا کار بسیار بسیار سختیه . سعی کنین رو امریکا خیلی تمرکز نکنین اول اینکه کار کردن تو امریکا بسیار سخته دست مزدا پایین و درروز باید 8 ساعت مفیدو کار کنی وکلا قوانینش خیلی سخت گیرانه تر از اروپاست کشورهای دیگه مثل المان انگلیس استرالیا سوئد سوئیس و نروژ علاوه بر اینکه با فرهنگ ترن کیس های مناسی تری هستند. به نطرم دوستان به جای وقت گزاشتن برا ارشد دکتری اگه زبانشونو قوی کنن شانس بهتری برا ویزا گرفتن دارن چون اروپایی ها بر خلاف ایران میگن هر کسی با هر سطح سوادی میتونه وارد بهترین دانشگاه های ما بشه و ما کمکش میکنیم تا به اهدافش برسه. حتی تو خود امریکا دانشگاه هایی مثل هاروارد وMIT و استنفورد که جزو سه دانشگاه برتر دنیا هستند کنکور ندارن هر کسی میتونه بره وثبت نام کنه ولی درحین تحصیل روزی حداقل 7 تا 8 ساعت باید تو کتابخونه درس بخونی تا بتونی فارغ التحصیل شی بر خلاف ایران.

  13. ارسلان گفت:

    اقای برادر به اسم جهانی
    اون بورسیه ستاری برای خود پرسنل آجا هست
    چقدر بی سوادید شما

  14. باران گفت:

    با سلا پم خدمت دوستان.
    رتبه من درکنکور هوافضا 660 شده ،میخواستم بدون بجز روزانه مالک اشتر(که میلی ندارم برای انتخابش) روزانه کدوم دانشگاه رو تو تهران می تونم دربیام ؟ایا می تونم بااین رتبه روزانه دانشگاه تهران یا خواجه نصیر یا علم و صنعت و…قبول بشم؟و ایا بعد از روزانه های تهران،شبانه دانشگاههای تهران رو بزنم یا روزانه شهرستان مثل تبریز؟ممنون میشم راهنماییم کنید

  15. یه بنده خدا گفت:

    اگه این جوری تونستید برید مارم خبر کنید…

  16. یه بنده خدا گفت:

    آره پذیرش میدن ولی به کیا اونایی که تو کنکور دکترا اعزام به خارج از کشور شرکت میکنن که لابی بازی و مافیا بازیه و آقایون فک فامیل خودشونو میرفستن اونور با خرج ایران و آخرشم باید برگردی چون خرجتو دولت داده…
    بله در این صورت میتونید بره هوافضا برید اون ور!!!

  17. یه بنده خدا گفت:

    خطاب به آریا
    حالا شما بچه مایه ایی به رخ ما نکش…
    تو این مملکتی که وضعیت اقتصادیش داغونه ترمی 2.5 میلیون خیلی پوله…
    بعدشم مگه دانشگاه چقد وام میده فوق فوقش 800 تومن اونم باید ترم آخر کلشو تسویه کنی وگرنه وارده پروسه فارغ التحصیلی نمیشید…

  18. Reza گفت:

    این هم اخرین پیامی بود که در این.پست قرار میدم
    اون چرا که باید میگفتم رو گفتم ، تصمیم نهایی با تک تک شما عزیزان هستش، که چه رشته ای و چه گرایشی رو بخونید
    خدا نگهدار

  19. Reza گفت:

    سلام
    مونا خانوم نگران ویزا و.پذیرش نباش، هستن کسانی که در تمام گرایش های هوا فضا دارن تحصیل میکنند، چه فوق لیسانس چه دکترا. تکرار میکنم در تمام گرایش ها.
    الان هم خیلی از تجار ایرانی دارن تو اروپا کار میکنن، کشورهایی که تا سالها پیش شاید سایه ایرانی ها رو هم میزدن ولی الان دارن ایرانی ها میرن میان، تجار اونها هم دارن الان به ایران سفر میکنن، و داد و ستد میکنن،
    ، خودت تصمیم بگیر دنبال علایقت برو، و هدف خودت رو دنبال کن. دنبال اسم و رسم گرایش نباش ، ببین کدوم با روحیاتت صادقه. در همبن گرابش آیرودینامیک الان از دوستای اروپایی بنده که با هم فوق لیسانس میخوندیم الان استخدام شرکتی شدن که کلاه کاسکت موتور سوارا ها رو تواید میکنن، هبچ ربطی هم به جنگ و خونریزی و… نداره
    ایرانی ها الان در تمام گرایش ها دارن درس میخونن، باز هم تاکیدم این هستش دنبال علایقت باش، اگر این بی حرمتی ها رو هم تحمل میکنم به این خاطر هست که خودم بدون هیچ پشتوانه ای بدون هیچ پیر، کچ و.مربی امدم و روزهای سختی رو هم سپری کردم، چون برای فوق لیسانس امده بودم و بسیار سختی هم کشیدم، ولی الان خدا رو شکر دانشجو دکترا هستم بنابراین اگر اینجا صحبتی میکنم، نه پولی میگیرم نه علاقمند به، ،،، به به و چه چه هستم ، جز اینکه وقتم هم گرفته بشه چیز دیگری نیست ،ولی دوست دارم هموطنام شرایط اینحا رو بدونن و روی اصول حرکت کن
    پابان نامه فوق لیسانست مهمه، نمراتت مهمه. مدرک زبانت مهمه، اگر پژوهشی انجام داده باشی مهمه، توسیه نامه از اساتیدت مهمه، بنده باز میگم اگر میخواهی برگردی ایران پبشنهادم برات مکانیک هستش.
    بنابراین یک کلام و ختم کلام:
    شنیدن کی بود مانند دیدن

  20. حسینی راد گفت:

    در مورد شرایط خاص ها من انتخاب آخر رو ترجیح میدم.
    آدم این همه تو این شرایط درس بخونه بعدش بره دانشگاه شرایط خاص ؟
    مالک اشتر فقط شاهین شهرش خوبه، تهران جالب نیست.
    ستاری هم هر کی بزنه خوبه چون بورس داره.
    امام حسین هم که استخدام داره بعدش و درآمد و …
    اینایی که میگم شرایط خاص هستن، اما اگه شرایط خاص بزنید سعی کنید بزارید انتخاب آخر آخری.

    1. حسین جهانی گفت:

      دوستی که پرسیده بودن
      به ترتیب این روش انتخاب معقول هست :
      دانشگاه های روزانه
      دانشگاه های شبانه (شهریه رو میشه وام گرفت و مشکلی نیست)
      پردیس (در صورتی که بودجه مالی داشته باشید)
      شرایط خاص (در صورتی که روحیات شما باهاش سازگار باشه، ستاری امسال بورسیه داره یعنی بعد فارغ التحصیلی میرید نیروی هوایی جمهوری اسلامی به عنوان یک پرسنل هوافضایی و امام حسین هم طبق معمول موقعیت های سپاه رو داره، مالک اشتر هم اصفهانش خوبه).

  21. برد گفت:

    دوستان در کل خود برقی ها کنترل دارن خیلی بهتر و جامع تر و کامل تر از مکانیکی ها و هوافضایی ها هم کنترل دارن، دلیل اینکه برای مکانیک و هوافضا هم گرایش کنترل هست اینه که افرادی تربیت بشن که تو سیستم های مکانیکی و هوافضایی بتونن مدلسازی انجام بدن و بعد هم کنترلش رو طراحی کنن چون برقی ها دیگه مدلسازی مکانیکی رو انجام نمیدن به همین دلیل اکثراً اگه جایی کنترلی بخوان برقی انتخاب می کنن نه مکانیکی و هوافضایی و به نظر من روی انتخاب گرایش دینامیک پرواز دقت داشته باشین

  22. برد گفت:

    سلام
    آقا سعید شما که سازه فردوسی میخونین یه چند تا سوال داشتم ازتون.
    آیا دکتر فرشیدیان که ارتعاشاتی کار میکنن از بچه های هوافضا بر میدارن ؟ اینطور که من از سی وی اساتید فردوسی دیدم 2-3 تا ارتعاشاتی بیشتر نداره که ظاهراً فقط همین دکتر فرشیدیان بهترینشون هست و اون 1-2 نفر دیگه استادیاری هستن که تازه دکتری گرفتن از همون فردوسی حالا با این وجود میخوام بدونم چه تو ارشد و یا دکتری هوافضا-سازه میشه با این اساتید موضوع ارتعاشاتی کار کرد یا نه حتماً باید مباحث جامداتی خستگی-شکست و کامپوزیت و … کار کرد با استاتید دیگه ؟ ممنون میشم جواب بدید

  23. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    به رضا
    آقا شما فکر کنم یا تو یه کهکشان دیگه زندگی میکنی یا اخبارو دنبال نمیکنی…
    ما تو کشوری هستیم که دور تا دورمون جنگه حتی ترامپ برگشته گفته اگه من رییس جمهور بشم از ورود مهاجرانی کشورایی که با دولت امریکا دشمن هستن یا به هر دلیلی با اهداف امریکا مشکل دارن چه با ویزای تجارت و چه با ویزای تحصیلی جلوگیری میکنم و همچنین حملات تروریستی که تو اروپا داره انجام میشه و به اسم مسلمونای بیگناه تموم میشه وجه ایرانیا خیلی خدشه دار شده
    با این اوضاع قمر در عقرب بیان به ایرانیا تو هوافضا که خیلی مرتبط با مباحث نظامیه پذیرش بدن مخصوصا تو گرایشای آیرودینامیک و دینامیک پرواز که شدیدا مرتبط به مباحث نظامیه
    ولی شاید با گرایش سازه بشه یه کارایی کرد و بره مکانیک و مباحث عمومی تر اپلای کرد…

    1. حسینی راد گفت:

      همه چیز که آمریکا نیست.
      کانادا هست، استرالیا هست، از همه مهمتر آلمان و ایتالیا و … هست.

  24. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    به مونا
    با دینامیک فکر نکنم چون خیلی هوافضاییه ولی گرایش فضایی چون به کنترل ماهواره ربط داره آره میشه بره کنترل اپلای کرد

  25. آریا گفت:

    در مورد این شهریه و شبانه و …
    دو تا اذکر جدی :
    1) بچه ها مدرک روزانه با شبانه جفتش یه اسم رو داره و فرقی ندارن، فقط تو شبانه یه شهریه ای می گیرن که میشه با وام پرداخت کرد.
    2) مدرک هوافضا کلا ارزشی نداره، اما اگه مصمم بودید این هوافضا رو بخونید (با توجه به اینکه هیچ کاری نداره در خروجی) اول دانشگاه های دولتی نوبت روزانه رو بزنید بعدش نوبت های شبانه، منتها اگه خواستید شرایط خاص بزنید بزارید واسه انتخابهای آخر. ترجیحا شرایط خاص نزنید چون اذیت کننده هست اما اگه زدید فقط امام حسین و ستاری رو انتخاب کنید. ستاری امسال بورس می کنه تو هوافضای نیروی هوایی و امام حسین هم موقعیت داره.

  26. سعید گفت:

    سلام خدمت دانشجوهای در شرف ارشد!

    من یاد سال قبل خودم افتادم که توی همچنین زمانهایی داشتم دنبال این می گشتم که رتبه من به کجا می خوره و کدوم دانشگاه بهتره.

    رتبه ی من حدود 675 توی هوافضا بود.
    در مصاحبه ی مالک اشتر اصفهان(شاهین شهر) مجاز شدم و رفتم.اما در مصاحبه قبول نشدم.
    و به انتخابهای بعدی رسید که سازه هوایی فردوسی مشهد بود و خدار و شکر اینجا قبول شدم.
    در انتخاب های بعدی ای که اونها رو اورده بودم هم، ایرودینامیک دانشگاه شیراز و ایرودینامیک دانشگاه صنعتی شیراز بود.

    من چون یه مقدار پیشینه ی جامداتیم بیشتر بود برای همین سازه رو تو اولویت گذاشته بودم.
    دانشگاه فردوسی عمدا برنامه ی کلاسها ر جوری میزارن که شما از شنبه تا چهارشنبه کلاس داشته باشی.(روزی یک کلاس و بعضا دو کلاس).که این ماجرا چندین و چند سال هست که رسم این گروهه برای این که دانشجوها جایی مشغول نباشن.

    بچه های ایرو و پیشرانش حتما باید با اساتید هوافضایی گروه مکانیک کار کنند و انها رو به عنوان استاد مشاورشون قبول کنند.
    اما در رشته سازه چون تنها دو استاد هستند که مختص انهاست که البته چندان موضوعات هوافضایی کار نمی کنند و بیشتر همون موضوعات جامداتی کار می کنند. برای همین می توانند با اساتید طراحی کاربردی نیز کار کنند. (اما اساتید جامداتی اغلب تمایل آنچنانی برای کار با آنها ندارند. اما اگر سابقه خوب و زمینه ی کاری مرتیط باهاشون رو داشته باشین می تونید باهاشون کار کنید.)

    امکانات دانشگاه فردوسی در حد مطلوبی است و دانشجویان پسر روزانه خوابگاه گیرشون میاد اما شبانه ها مثل اینکه نه.اما برای دختران حتی اگر شبانه باشند با هزینه ی بیشتر خوابگاه هایی به اسم بنیاد فردوسی می دهند که فکر ی کنم توی خود دانشگاه هست.

    اساتید گروه سازه، پروژه صنعتی ای برای شما تعریف نمی کنند.مگر اینکه خودتان یک پیشنهاد داشته باشید و ببین که می تونید از پسش برمیاید که در این صورت می تونید کار کنید.اینجوری بگم که عمده ی کار رو دوش خودتونه و خودتون هم باید موضوعتون رو انتخاب کنید و هم کار رو پیش ببرید اما اونها هی پیگیری می کنند که چی شد و راهنمایی هایی هم بهتون میکنند.

    در مورد دانشگاه مالک اشتر اصفهان هم برای مصاحبه که اونجا رفته بودم و با دانشجو ها صحبت می کردم، مثل اینکه اساتید در اون سال از بعضی از اساتید گروهشون راضی نبودند.اما یک مزیت اونجا این بود که پروژه های صنعتی و اغلب کاربردی برای شما تعریف میکنن که من اینو می پسندم.

    در مورد مالک اشتر تهران هم کی از دوستان ارشدشون اونجا بود، که در حین تحصیل با پیگیری ها و چندین مرحله مصاحبه ای که انجام داده بودن تونسته بودن از ترم سه ارشد، مشغول به کار هم بشن.(البته به صورت قراردادی و نه رسمی).

    من توی این مدت این جوری حس کردم که اگر مشهدی باشید ،اگر هوافضا مشهد بخونید شاید براتون راحتتر باشه.

    در آخر، با وجود هر چه که بدست آورده اید و هر چه که در گذشته انجام داده اید، از خداوند متعال بخواهید که هر آنچه که خیر و صلاح دنیا و آخرتتون در آینده تان در آن هست برایتان به وقوع بپیوندد.

    1. حسینی راد گفت:

      مالک اشتر فقط شاهین شهرش خوبه، تهران جالب نیست.
      ستاری هم هر کی بزنه خوبه چون بورس داره.
      اینایی که میگم شرایط خاص هستن.

  27. یه بنده خدا گفت:

    خبر فوری!
    نرخ جدید دوره شبانه با 25درصد افزایش نسبت به پارسال اعلام شده :
    شهریه ثابت 800
    شهریه متغیر هر واحد 180
    شهریه ثابت هر واحد پروژه 300
    من حساب کردم با برداشتن 9 واحد در هر ترم(تازه پنج ترمی تموم میشه) درمیاد ترمی 2.5میلیون…
    من موندم اسمشو چرا گذاشتن دانشگاه دولتی؟؟؟

    1. آریا گفت:

      برادر شما شبانه رو نزن بزار بقیه انتخاب کنن.
      کسایی که هم شبانه زدن اگر موقعیت مالی خوبی ندارن همون اول وام بگیرن که بدون اینکه تو فشار بیفتن شهریه رو به راحتی پرداخت کنن.

  28. مونا گفت:

    آقا رضا ببخشید برا مهندسی فضایی یا دینامیک میشه به جای مکانیک، برق اپلای کرد؟ چون فک میکنم به برق کنترل نزدیک باشه.

    1. Reza گفت:

      سلام
      ببینید برای دکترا خصوصا در قاره اروپا که امتحان نداره و فقط تحقیق هستش ، این کار شما ممنوعیتی نداره، من تا حالا کسی رو ندیدم که از هوا فضا برای برق اقدام کرده باشه، ولی اره میتونید ، اما پیشنهاد نمیدم چون ممکن در یک سری کارها بمونید.
      برق کنترل ، به نوعی میشه گفت، کامپیوتر و برق در کنار هم این گرایش رو ایجاد کردن، اتفاقا گرایش پر کاربردی هم هستش، و به نظر خود بنده بهترین گرایش برق هستش حداقل اینجا، بعضی از دوستان که از بنده سلام مشورت میگیرن ، من همیشه بهشون پیشنهاد میدادم که برق با گرایش کنترل رو ادامه بدن، مباحث شیرین و در عین حال کاربردی داره،
      اگر میخواهید بمونید بهتون پیشنهاد میکنم همون هوا فضا رو بخونید، هر دو گرایش مد نظر شما اینجا کاربرد داره، مضاف بر این اگر هم شما بخوای برگردی ایران به نظرم مکانیک بخونی به نفعت هستش چون بازار کار مکانیک بهتر از برق هستش و رشته پر کاربردی تر،
      ولی میگم ما داشتیم کسی فوق مکانیک بود، دکترا امد عمران با گرایش سازه، چون دکترا کار تحقیقاتی هستش، ممنوعیتی نداره، ولی بنده بهتون پیشنهاد نمیکنم ، به نظرم مکانیک بخونید یا دو گرایش خودتون رو، منظورم برای دکترا هستش و نگران ویزا هم نباشید، هستن افرادی که مثل شما ویزا هم گرفتن، برای هوا فضا عرض میکنم
      ولی اگر خیلی علاقمند به این کار هستی، در فوق تو ایران پایان نامت رو در مورد برق کنترل انتخاب کن، البته اساتید باید باهات کنار بیان، و بدون کارت هم سختر میشه، در هر حال فوق لیسانس کورس داره و باید درس بخونی امنحانات رو پاس کنی اون هم، نکته،، اون هم با نمرات عالی، یکی از پارامترهای پذیرش دکترا همراه با بورس هستش
      پس درست تصمیم بگیرید
      موفق باشید

      1. Reza گفت:

        البته این رو هم بگم ، شما بعد از ایشالا ورودت و.مشخص شدن رشته و گرایشت در مقطع فوق از سه ماه دیگه این فرصت رو داری که با دانشگاه های کشور مد نظرت در ارتباط بشی و کیست رو مطرح کنی اونها بهتون میگن که میشه یا نه، البته نه که وجود نداره، مطمینا شرایطشون رو میگن، یا شما رو کانکت میکنن به پروفسوری که داره در این زمینه کار میکنه، در کل نگران نباش دستت بازه، ولی باز توصیه بنده براتون گرایش های خودتون هستش اکه میخواهید بمونید و اگه میخواهید برگردید و حتی میخواهید بمونید رشته مکانیک رو انتخاب کنید، رشته کاربردی تری هستش در مجموع نسبت به برق، باز تصمیم نهایی با شماست
        در پناه ایزد یکتا باشید

  29. saman گفت:

    آقا REZA ممنون بابتی وقتی که گذاشتین و از تجربیاتتون برامون نوشتین .
    من توو مکانیک توو گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه های شهرستان می تونم دربیام ولی توو هوافضا دانشگاه های خوب تهران رو می تونم انتخاب کنم. و احتمال خیلی زیاد هم تصمیم دارم که هوافضا تهران رو برم. می خواستم بدون نظر شما در مورد انتخاب من چیه ؟؟؟

    1. Reza گفت:

      سلام
      هوا فضا یکی از دانشگاه های تهران، و اگه برای دکترا میخواهید تشریف بیارید خارج از کشور میتونید در خواست مکانیک بدید، 4 پارامتر مربوط رو که عرض کردم برای دکترا لازم هست رو در نظر بگیرید،
      اگر میخوای بمونی ایران یا میخوای برگردی ایران مکانیک رو بخون، یعنی اگر قصد تحصیل در خارج رو نداری برو مکانیک شهرستان، دانشگاه های خوبی هم تو شهرستان داریم، شیراز، صنعتی اصفهان،
      اگر میخوای خا رج بمونی ، البته میگم خارج، نه هر کشوری. کشور های تاپ، به نظرم هم با مکانیک کار داری و هم هوا فضا، حتی هوا فضا حقوق بالاتری داری، این رو هم بدونید که هوا فضا در دانشگاه های خوب و.کشورهای پیشرفته دکترا گرفتن سخت تر از مکانیک هستش، تلاش بیشتری رو میطلبه.
      پس اگر قصد نداری بری خارج. مکانیک شهرستان رو بخونید
      اگر قصد داری بری خارج هوا فضا تهران یا دانشگاه های خوب تهران رو انتخاب کن، برای دکترا میتونی اپلای کنی برای مکانیک، حتی برای هوا فضا ، نگران نباشید بتون پذیرش و.ویزا رو میدن، دانشگاه ها با سفارتخونشون در تعامل هستن، اگر بعد از تحصیل میخواهی برگردی ایران ، مکانیک رو انتخاب کن، اگر میخوای بمونی هوا فضا به نوعی بهتر و با کلاس تره، اما مکانیک هم خوبه
      حالا تصمیم رو بگیر. تمام ابعاد رو توضیح دادم
      ولی در هر حالت در فوق تنبل بازی در نیار از همین حالا کمر همت رو محکم کن و خوب درس بخون، بدون با خوندن خوب و حرفه ای همه جای دنیا جا داری. شک نکن،
      موفق و.ویروز باشی

      1. آریا گفت:

        شرایط خارج از کشور رو می فرمایید دیگه بله ؟
        چون تو ایران موقعیتی نیست برای کار.

        1. آریا گفت:

          منظورم اینه که موقعیتی برای کار تو هوافضا در داخل نیست و بیشتر موقعیت برای مکانیک و صنایع و … هست.

  30. سامان گفت:

    سلام
    دوستان وقت زیادی از مهلت انتخاب رشته باقی نمونده لطفا بحث های مربوط به کار و تعمیر نگهداری و … رو بذارید برای بعد سه شنبه…
    آمار دانشگاه بهشتی رو کسی داره؟ مثل مالک از نظر اونور بایکوت هستش؟
    گرایش سازش چجوریه ؟ سازه بهشتی رو بالاتر بزنم یا سمنان رو به نظر شما؟
    امسال یهو ظرفیت هارو کم کردن انتخاب رشته یه مقدار ریسکی شده لطفا ادمین و سایر دوستان باتجربه یه مقدار بیشتر راهنمایی کنن ممنون می شم
    من رتبم 559 شده به نظر شما میتونم تو تهران بمونم یا میفتم شهرستان؟

  31. علی گفت:

    ببینین این شاخه اون شاخه کردنم زیاد خوب نیست اولا اینکه اگه بخاین برین ارشد بعد دوباره بخاین از اول رین مکانیک بخونین یا تعمیر ونگهداری اولا اینکه سنتون میره بالا از جوانیتون لذت نمیبرین یهویی میبینین شده 30 سالتون هنوز تو دانشگاه ها گیر کردین دوما سنتون هم رو در نظر بگیرین ما الان خیلی سن جوانانمان برا استخدام زیاد شده که این خودش بعدا برا استخدامیتون مشکل ایجاد میکنه. مثلا تو امریکا خلبانان نیروی دریایی 21 سالگی استخدام میشن یعنی اگه یکی 23 سالش باشه استخدامش نمیکنن. این برادرای عزیز که الان روی ناو تو خلیج فارس دارن زحمت میکشن سنی بین 22 تا 27 سال دارن یعنی هم سنیم. ولی به هر حال خیلی عصبی نشین چون واقعا تو این مملکت هیشکی از اینده خبر نداره خیلی دنبال کار دولتی و.. نباشین چون واقعا وقتی برین فرم استخدام پر کنین چیزایی میبینین که دیونه میشین. به نظرم بی خیال بودن بهترین واکسن ارامش تو این زمونه ما. بیشتر به علاقه هاتون بپردازین تا دنبال مدرک گرفتنو ایناها. من خودم اگه بهم بگن الان بیا برو شریف هوافضا بدون کنکور نمیرم.چون دیگه هم خسته شدم هم از زده از درس. میخام یکم به خودم برسم از اول عمرم همش بهم گفتن فقط درس درس این همه درس خوندم هیچی به هیچی.

  32. Reza گفت:

    سلام خدمت همه دوستان و همراهان، با خودم گفتم زمان بزارم و اخرین نصایح رو هم خدمتتون عرض کنم، ولی متاسفانه هستن کسانی که دوست دارن راه خودشون رو برن و علاقه ای به استفاده از تجربیات دیگران ندارن ، که البته شما عزیزان جز این گروه از افراد نیستید، به قول معروف، آن کس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابد الدهر بماند.
    1-دوست عزیز سعیت بر این باشه که دانشگاه معتبری رو برای ارشدت انتخاب کنی
    2- در طول دو سال تحصیل در ارشد، خوب درس بخون ، مقاله ارایه بده، و از همین حالا شروع کن به یادگیری زبان و گرفتن مدرک زبان، بچه ها مهمه اگر بلد نباشید صحبت کنید ، شرایط سختی بر شما حاکم خواهد بود، این ها رو برای کسانی عرض میکنم که میخوان برای دکترا تشریف بیارن خارج از کشور.
    3-اگر دانشگاه خوبی امسال قبول نمیشی ولی میتونی دانشگاه های متوسط رو بزنی و وارد بشی این کار رو بکن، با دادن مقالات علمی و نمرات بالا، و میتونی با اساتید دانشگاه های معتبر پایان نامه فوق لیسانست رو برداری و بدین شکل خلا دانشگاهت رو بپوشونی، دوستان این چیزهایی که میگم تماما تجربس، اگر عاقل باشی با جون و دل اجرا مبکنی چرا که آینده ات رو تضمین میکنه،
    4-اگر میخواهید مکانیک بخونید، و تصمیم دارید برگردید به خاک مادریت ایران زمین ، طراحی کاربردی رو بخونید، اگر میخواهید خارج از کشور بمونید و زندگی تون رو اونجا پایه گذاری کنید،، تبدیل انرژی را ادامه بدید.
    5 – اگر میخواهید هوا فضا بخونید و برگردید پیشنهادم براتون سازه هستش ، چون با این گرایش میتونید کار مناسب رو پیدا کنید، اگر میخواهید بمونید اصلا فرقی نمیکنه برای تمام گرایش ها کار وجود داره، خیالتون راحت،
    6-دانشگاهی رو که انتخاب میکنید حتما مورد تایید وزارت علوم باشه، از سایت وزارتخونه میتونید لیست دانشگاه های معتبر کشور مد نظرتون رو پیدا کنید، حواستون باشه که این موضوع بسیار اهمیت داره.
    7- حتما با علاقه رشته و فیلد کاری که دوست دارید رو اتنتخاب کنید، متاسفانه جدیدا میبینم که خیلی ها گرایش ها رو بر حسب اسم و رسمش انتخاب میکنن، که این غلطه، لطف کنید برید و چارت درسی گرایش مربوطه را ببینید قبل از انتخاب رشته در فوق و ببینید درس هایی که ارایه میشه با روحیات شما سازگار هست یا خیر
    8- دوستان کلام اخر، زندگی در خارج از کشور مشکله، ولی اگر کسی طاقت بیاره میتونه پیشرفت کنه، این رو هم بگم خیلی ها طاقت نمیارن،عکسش هم صادقه خیلی ها میمونن، و براش میجنگن و موفق هم میشن، ولی شما از همین الان ببین واقعا روحیاتت به خارج میخوره یا نه، با خودت صادق باش، این رو هم بگم این قدر تو سر کشورمون نزنبم خیلی چیزها در کشورمون جلوتر از اروپا هستش، پس درست تصمیم بگیر، چون بواسطه تصمیمت الان باید رشته و گرایشت را انتخاب کنی، دوست عزیز، برادر من، خواهر من، اینهایی رو که عرض میکنم تجربس، وگرنه تایم اضافی ندارم بیام ببینم که تو ایران حالا کا ر هست یا نه؟
    هیچ منتی هم نیست، احتیاج به هیچ گونه تشکر و تعریف و تمجیدی هم ندارم، دینی هست که میبایست ادا میکردم
    در پناه ایزد یکتا باشید. و آرزوی موفقیت دارم برای تک تک شما عزیزان و افتخار آفرینان ایران زمین

  33. عباس گفت:

    دوستان ارجمند
    در ساعات باقی مانده بهتر است به انتخاب رشته فکر کنیم
    برای رتبه 500 چه شانس هایی وجود دارد؟
    سپاس از شما دوستان عزیز

    1. عباس گفت:

      ممنون از توضیحات دوستان
      ولی هیچ کس راهنمایی نکرد با 500 کجا میشه قبول شد.
      اگر کسی اطلاع دارد سپاسگزار میشوم بگوید
      چون نتایج سال های قبل خوب راهنمایی نمیکند و ضد و نقیض است

      1. آریا گفت:

        دانشگاه های روزانه در سطح ایران رو انتخاب کنید و بعدش شبانه.
        شریف نمیارید و امیرکبیر هم نمیارید. اما بقیه رو میارید. رو خواجه نصیر تهران و فردوسی مشهد و … هم فکر کنید.
        با این رتبه لازم نیست شرایط خاص بزنید.
        اگه هم زدید بزارید انتخاب آخر و یه گرایش معقول با یه دانشگاهی که بعدش کار داشته باشه انتخاب کنید. مثل امام حسین و ستاری.

  34. zahra گفت:

    سلام
    با رتبه 1130 روزانه مالک پیشرانش یا فضایی میتونم بیارم؟ اگه نه شبانه چی؟

    1. حسین جهانی گفت:

      کلا شرایط خاص ها برای رتبه های بالای 1000 بدرد می خوره.
      بله ممکن هست پیشرانش بیارید.
      روزانه 90% احتمال داره و شبانه 100%
      منتها سعی کنید شرایط خاص ها رو آخرین انتخاب بزنید.
      ولی فکر نمی کنم خانم ها رو تو مالک اشتر تهران پذیرش کنن اونم تو هوافضا.

      1. حسین جهانی گفت:

        رتبه زیر 1000 اشتباهه شرایط خاص بزنه.
        چون تو دانشگاه های روزانه تو کشور احتمال قبولی داره.
        شرایط خاص ها هم دانشگاه امام حسین (ع) دانشگاه خوبیه.

        1. موسوي گفت:

          باسلام خدمت دوست عزیزم “حسین جهانی”
          میشه در خصوص موارد زیر منو راهنمایی کنین لطفا” بسیار ممنون ومتشکر
          1-در مورد پردیس های خود گردان ومجازی اطلاعاتی داره بده مثل اعتبارو ارزش مدرکش؟ ذکر نام پردیس یا مجازی در مدرک؟نحوه برگزاری کلاسها شون
          2-دو تا انتخاب خاص ها میشه یکیش امام حسین باشه یکیش ستاری؟ وترتیبشون چطور باشه بهتره ؟ هرکدوم رو تو چه اولویتی بزنم بهتره؟
          ممنون

  35. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    خطاب به تعمیر نگهداری هواپیما
    عزیز این کامنتی که گذاشتی چه ربطی داشت به انتخاب رشته ارشد هوافضا و مکانیک 95؟؟؟

  36. رسول گفت:

    با سلام و احترام
    رتبه 1530 هوافضا احتمال قبولی در مالک اشتر شاهین شهر دارد؟ با چه گرایشی؟

  37. تعمیر و نگه داری هواپیما گفت:

    قابل توجه دوستان !!! تعمیر و نگه داری با لیسانس هوافضا فرق داره. تو دوره تعمیر و نگه داری کلی آموزش عملی می بینن و هوافضای دانشگاه صرفا تئوری است و اون چیزی که فرودگاه ها استخدام می کنند تعمیرو نگه داری هستش که در حد کاردانی یا کارشناسی هستش. برای جذب شرکت های فرودگاهی باید B1 سازمان هواپیمایی رو داشته باشین که فارغ التحصیلان رشته هوافضا ی می تونن دوره آزاد این رو (حدود دو سال) در آموزشگاه های آزاد یا مثلا دانشکده صنعت هواپیمایی کشوری شرکت کنند و بعد از پایان دوره به آزمون معرفی میشن و پس از قبولی آزمون مدرک B1 رو میگیرن که بعد اگه استخدامی برای تعمیرنگهداری باشه می تونن جذب بشن.

    1. تعمیر و نگه داری هواپیما گفت:

      ادر ادامه مباحث بالا: لبته هزینه دوره آزاد تعمیرو نگهد اری 14 میلیون تومان تقریبا در می آید. بعد چه کاری آدم که لیسانس هوافضا خونده چهار سال باز بره یک دوره 2 ساله ببینه که در حد لیسانسه ارزشش.

  38. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    فاطمه خانوم آقا رضا راست میگه مکانیک شیراز خیلی خیلی بهتر از حتی هوافضای شریفه الان وضعیت خوابگاه و اقتصادی تهران خیلی خرابه و با توجه به اینکه الان شما شیراز هستی مکانیک شیراز واقعا عالیه شیراز قطب دینامیک سیالات عددیه ایرانه اصلانم تئوری محور نیست بلکه شریف اینجوریه اسم دانشگاه شیراز بره پذیرش گرفتن خیلی عالیه زیاد دیدم بچه های شیراز اپلای کردن رفتن و همچنین تو مکانیک مشکلی بره گرفتن پذیرش واستون پیش نمیاد ولی هوافضا چون نظامیه بسیار بسیار سخته مخصوصا کلیرنس از سفارت کشورهای اروپا و امریکا…

    1. فاطمه گفت:

      از شما و آقا رضا بسیار سپاسگزارم
      همچنین همه دوستانی که وقت میذارید و تجربیاتتون رو به اشتراک میذارید تا بقیه با آگاهی و دیدی باز تصمیم گیری کنند.
      از دست اندرکاران سایت هم ممنون که این فضای مفید رو ایجاد کردند، به امید موفقیت همگی..

      1. Reza گفت:

        خواهش میکنم، انشاالله که فوق رو میگیرید و برای ادامه تشریف میبرید خارج از کشور

  39. یه بنده خدا گفت:

    علی دمت گرم دست میذاری رو نقطه ضعف ها…
    ولی معلومه همه سرشونو مثل کپک کردن تو برف و نمیخان حقیقتو بفهم و برخی از دوستان اصرار دارن برن هوافضا در صورتی که مکانیک قبول شدن
    قول بهت میدم اینا مکانیکو بیخیال میشن میرن هوافضا چون اسم دانشگاه ها کورشون کرده بعد دو سال بعد میان تو همین سایت از شدت نبودن کار به کنکوریای 97 میگن بچه ها نیاید هوافضا اصلا کار نیست 🙂 🙂 🙂
    اینه حکایت ملت ما…
    میگن این چاهه نری توشا یارو میره با کله شیرجه میزنه توش!!!

  40. vahid گفت:

    سلام با رتبه 647 شانس قبولی تو ایرو و پیشرانش فردوسی رو دارم؟

  41. علی گفت:

    دوستان الکی با هم دعوا نکنین هممون بیکار میشیم وگرنه نمیرفتیم ارشدو دکتری بخونیم اگه کار باشه با همون لیسانس میریم سرکار در مورد رشته تعمیر ونگهداری هم بهتون بگم برا استخدام شدنش باید 7 خان رستمو بگزرونی چون کار حساسه و با جون مردم سرکار داری به این راحتی کسیو استخدام نمیکنن. واز همه مهمتر پارتی که ما نداریم. در ضمن به اون دوستی که میگه تعمیر همش تو روغنیو وکثیف کاری داره . بهش بگم عزیزم اینجا امریکا نیست بری تو دفتر زیر باد کولر هواپیما نقاشی کنی اینجا باید مثل یه فنی اچار به دست کار کنی. دوستان فک میکنن مثلا ما شرکت هایی مثل ایرباس وبویینگ داریم که بخان مهندس هوافضا استخدام کنن نه عزیزان خبری نیست ما پرایدو هم قطعاتشو از چین میاریم اینجا مونتاژ چه برسه به هواپیما. بازم برین ارشد بخونین چون همین الان دولت گفته که نیاز به 5000 مهندس هاوفضا با حقوق ماهیانه بالای 7 میلیون تومن وکار دو روز در ماه نیازمندیم. بشتابید تا پر نشده استخدام شین

  42. احمد گفت:

    با رتبه ی 250 سازه ی علم و صنعت میشه قبول شد؟

  43. دوست باراد گفت:

    اقا باراد رتبت چند شد؟

  44. ارسلان گفت:

    شمایی که میگی اخرش باید بری تعمیرونگداری و زیر دست یکی دیگه کار کنی
    بچه جان این همه ما فارغ التحصیل هوافضا داریم هیچ کدومومشون مطمین هستم از سیستم های هواپیما سر در نمیارن
    من خودم هم لیسانس هوافضا دارم هم مدرک تعمیرو نگداری
    و تو یه ایرلاین مشغولم
    هواپیما پیچیده تر از اونی هست که شما ها فکرشو کنی
    وقتی هواپیما از نزدیک ندیدید نظری راجب تعمیرو نگهداری ندید لطفا

  45. سامان گفت:

    سلام
    اینکه میگن دانشگاه بهشتی مثل مالک از نظر اونور بایکوت هستش راسته؟
    فقط هم گرایش سازه گذاشتن امسال… چجوریه سازش؟ سازه بهشتی رو بالاتر بزنم یا سمنان رو؟

  46. موسوي گفت:

    باسلام خدمت ادمین و دوستان عزیز
    لطفا” کسی در مورد پردیس های خود گردان ومجازی اطلاعاتی داره بده مثل اعتبارو ارزش مدرکش؟ ذکر نام پردیس یا مجازی در مدرک؟نحوه برگزاری کلاسها شون
    ممنون

  47. s گفت:

    سلام
    کسی اطلاع داره ایرودینامیک شیراز و صنعتی شیراز در چه سطحی هستش؟
    جا برای پیشرفت برای دکترا در کشور دیگه هست ؟میشه موفق شد ؟
    و هم اینکه بین مالک شاهین شهر و تهران به نظرتون کدوم بهتره ؟

    1. حسین جهانی گفت:

      مسلما اصفهان.

  48. یه بنده خدا گفت:

    فارغ التحصیل هوافضای شریف راست میگه بچه ها از خواب غفلت بیدار شید فکر نکنید دیگه قبول شدید تمومه تو جامعه ایی که ته ته اش اگه استخدامی باشه که نیست اگه پارتی داشته باشید که هرکسی نداره باید برید تو قسمت تعمیرنگهداری ایرلاینا که یارو با کاردانی علمی کاربردی اونجا داره کار میکنه و شما باید برید زیر دستش، کار کنید
    در مورد رفتن به خارجم با این وضعیت سیاسی و جنگ جدلی که تو خاورمیانه افتاده اصلا به ایرانیا پذیرش نمیدن مخصوصا تو هوافضا که شدیدا رشته نظامیه…
    اینه حقیقت رشته هوافضا!!!
    گوله اسم و رسمشو نخورید سرابی بیش نیست.
    من خودم 200 هوافضا شدم ولی با 880 مکانیک میرم فردوسی مشهد تبدیل انرژی میخونم که خیلی آیندش بهتره هم از نظر کار هم از نظر رفتن…

  49. م.س گفت:

    دوستان با توجه به این کاهش ظرفیت عجیب هنوز هم با رتبه ی ۱۴۰ شانس آیرو یا پیشرانش امیرکبیر هم روزانه هم شبانه شانس دارم یا نه؟!؟!

  50. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    انتخاب رشته نگین خانوم یه انتخاب رشته کاملا ایده آل و درسته دقیقا روش درست انتخاب رشته همینه ایشون اول گرایش مورد علاقه رو انتخاب کردن و بعد اومدن تو همون گرایش اول روزانه دانشگاهای مختلف تهرانو زدن بعد رفتن سراغ شبانه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *