کنکور ارشد هوافضا

اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

n00454720-b

با توجه به اعلام نتایج دوستان می تونن رتبشون رو در قسمت نظرات اعلام کنند و از با تجربه ها برای قبولی مشورت بگیرند .

ضمنا میتوانید در بخش انجمن سایت در مورد انتخاب رشته و نتایج کنکور ارشد هوافضای ۹۵  بحث کنید

مطالب مربوط به کنکور ارشد 

معرفی دانشگاه ها

نتایج نهایی کنکور 94
نتایج اولیه کنکور 94

تایج نهایی کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۲
نتایج نهایی کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۰

 

download-whight

دفترچه

 

نوشته های مشابه

409 دیدگاه در “اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

  1. باراد گفت:

    سلام
    با رتبه 4100 به نظرتون شریف روزانه مکانیک پرواز میارم؟

    1. سعید گفت:

      چرا بری شریف ؟!
      با این رتبه می تونی اپلای MIT رو بگیری!

  2. محمدامین گفت:

    با سلام
    با رتبه 1250 روزانه میارم ؟؟؟؟؟
    لطفایکی جوابمو بده

    1. امیر شکراللهی گفت:

      ممکنه.
      سمنان و شاهرود ممکنه و تا حدودی شهید بهشتی تهران.
      یکی از بچه های دائم المردود جمعا 20 تا تست زد رتبه اومد حدودا 1100 ، فکر نمی کنم 1250 رتبه خوبی باشه.
      اگه جای شما بودم سال بعد کنکور می دادم.

      1. محمدامین گفت:

        مرسی از راهنماییتون
        متاسفانه سربازم سال آینده
        روزانه دانشگاه شاهرود و سمنان بهتره یا شبانه مالک اصفهان؟

  3. جلال گفت:

    سلام خدا قوت.کسی میدونه دانشگاه امام حسین واسه مصاحبه دعوت کرده یا نه؟!!
    سایتش هم باز نمیشه…

    1. سعید گفت:

      چند رو صبر کنید فعلاً دارن بررسی می کنن .
      چون هر سال سنجش چند برابر ظرفیت اعلام شده رو به مصاحبه دعوت می کنه دانشگاه مجبوره خودش یکی یکی شرایط داوطلبا رو بررسی کنه و احتمالاً اواخر هفته یا اوایل هفته آینده بهتون پیامک میدن ، اطلاعیه شم همین روزا میاد رو سایت.
      یا علی

  4. ستاره گفت:

    سلام با 480 هوافضا کجا میشه قبول شد؟
    شبانه امیر کبیر یا روزانه خواجه میارم؟

  5. ارسلان گفت:

    چقدر اطلاعات شما پایینه
    ستاری فقط و فقط برای کادری ها و پرسنل ارتش هست

    1. امیر شکراللهی گفت:

      سال های پیش داوطلب آزاد می گرفته حالا امسال اخبار دقیق ندارم مبنی بر اینکه صرفا کادری کرده یا مثل سال قبل آزاد و ترکیبی هم قبول می کنه.

      جناب ارسلان شما رتبه و انتخاب هاتون چطور بود ؟ فکر کنم همونی بودید که A&P می خوند.

    2. موسوي گفت:

      باسلام
      البته بنده خودم تماس تلفنی گرفتم با ستاری گفت روزانه ها مخصوص کادری های ارتش هست ولی داوطلبان ازاد برای شبانه میتونن شرکت کنن وپذیرش داره

  6. شکراللهی گفت:

    نه برادر.
    بند پ هم جواب نمیده.
    اینا قبل از مصاحبه از آدم و دوست و خانواده و فامیل دور و نزدیک و جد و آباد استعلام می گیرن اگر موردی باشه دعوت نمی کنن یه سری دیگه که مورد دارن رو هم دعوت می کنن و سرجلسه مچشون رو می گیرن. یه عده خیلی کمی می تونن از فیلتر بگذرن.
    مصاحبه آسونه و فقط سوالات کلی و سیاسی و شخصی هست اما استعلامه که خیلی سنگین و وحشتناکه.

    1. شکراللهی گفت:

      البته دانشگاه م.ا. تهران اینطوره.
      بقیه شرایط خاص ها اینطور نیستن.

    2. موسوي گفت:

      باسلام وتشکر از دوستان عزیزم که پاسخ دادند
      رتبم امسال حدود 1400 بود ولی پارسال با حدود1550 دعوت ب مصاحبه شدم ولی امسال نه!!!! نمیدونم چرا؟؟؟
      خدارو شکر هیچ مشکل ومانعی هم در کل خانواده وفامیل نداریم
      بند پ یعنی چطور؟
      میشه مثلا” بدون اینکه دعوت شده باشم برم ازم مصاحبه میکنن؟
      بازم ممنوم میشم اگه راهنماییم کنین

      1. امیر شکراللهی گفت:

        ستاری (شبانه) رو امتحان کنید و با دانشگاه مذکور در تماس باشید.

        اما مالک اشتر رو نمیشه کاریش کرد.

  7. جواب موسوی گفت:

    رتبت چند بوده خب؟
    احتمالا رتبه های پایین تر از شما رو برای مصاحبه دعوت کردن…
    در ضمن کاریش نمیشه کرد دیگه مگه اینکه بند پ

  8. موسوي گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان و آرزوی موفقیت برای همه
    من مالک وستاری رو به عنوان دو انتخاب خاصم انتخاب کرده بودم ولی توهیچکدوم منو برای مصاحبه دعوت نکردن!!!! کسی میتونه راهنماییم کنه؟ چرا دعوت نشدم وایا میشه کاریش کرد مثلا خودم برم مصاحبه میپذیرن ازم مصاحبه کنن یا دیگه تموم شد وکاریش نمیشه کرد.
    ضمناممنون و عیدتون مبارک

  9. saman گفت:

    با سلام خدمت همه دوستان و آرزوی موفقیت برای همه
    می خواستم بدونم کسایی که برای مصاحبه دعوت شدند اگه شانسشون برای قبولی در کدهای قبل از کد مصاحبه دار خیلی بالا باشد و به مصاحبه هم برن و از اون کد هم دربیان ، موقع اعلام نتایج نهایی دو تا کد رشته قبولی برای آنها اعلام میشه؟؟؟

    1. شکراللهی گفت:

      سوالتون یکم نامفهوم بود برام.

      اگر امام حسین و ستاری زده باشید استاندارد هست و مثل همه انتخاب رشته های عادی عمل می کنه.

      در مورد مالک اشتر هم :
      اگر تهران رو زده باشید : اگر شانس قبولی تو انتخاب های قبل کدرشته شرایط خاص رو داشته باشید بهتره مصاحبه رو حذف کنید که موردی پیش نیاد.
      اگر اصفهان رو زده باشید : مثل امام حسین و ستاری عمل میکنه و چه برید چه نرید مشکلی پیش نمیاد و رشته ها از اول تا آخر به صورت استاندارد شمارش میشن (فقط اصفهانش سخت نمی گیره).

      1. شکراللهی گفت:

        خلاصه م.ا. تهران رو می بایست انتخاب آخر میزدید که مشکلی پیش نیاد.
        اکر اول یا وسط زدید مصاحبه رو حذف کنید راحت بشید تا اول تا آخر رو سنجش شمارش کنه.

        اما م.ا. اصفهان چه اول چه آخر چه وسط بزنی هیچ موردی نداره و با خیال راحت هم برو شاهین شهر رو ببین چطوریه هم دانشگاه اونجا رو ببین هم مصاحبت رو بده.
        امام حسین و ستاری هم مثل بقیه کدرشته ها شمارش میشه و فقط یه مصاحبه ی خیلی آسون داره.

        دقت کنید، فقط م.ا. تهران خیلی گیره سر استعلام و شمارش، می بینی قبل و بعد شانس قبولی داری راحت حذف کن حالش رو ببر. انتخاب های قبل یا بعدش قبولی.

  10. کوروش گفت:

    نظر شما در انتظار بررسی می باشد

    سلام، خواهشا جواب بدید.
    من برای مصاحبه مالک اشتر دعوت شدم،، می خواستم بدونم
    این که دعوت شدم، به این معنیه که انتخاب های قبل از مالک اشتر و قبول نشدم؟
    یا ربطی نداره و تا شهریور معلوم نمیشه که قبول شدم یا نه؟
    خیلی مهمه، خواهشا جواب بده هر کسی که اطلاعات موثق داره.

  11. ایرو گفت:

    اتفاقا خیلی بهتر هست که جدول درست نشده.
    هم برای نتایج اولیه هم برای نتایج نهایی.
    کامنت ها خیلی برای من شخصا مفید بوده چون افراد از تجربیات خودشون بیان کردن.

  12. داوطلب ارشد گفت:

    با تشکر از همه ی دوستان و ادمین محترم
    عزیزان قبول کنید این کامنتا اصلا جای اون جدول پارسالو نمیگیره
    الان ما هیچ اطلاعاتی در مورد درصد ها نداریم
    خواهش میکنم اون جدولو قرار بدین

    1. ایرو گفت:

      جدول ها خطای زیادی داشتن، برای مثال داوطلب ها سهوا درصدها و حتی رتبه ها رو اشتباه وارد می کردند.
      خیلی از اطلاعات مندرج خیلی دقیق نبود.
      به همین دلیل ممکنه ادمین اقدام به این کار کرده باشه و بنظرم کار بسیار مثبت و عقلانی ای کردند.

  13. ایرو گفت:

    پس با این حساب اگر قصد داشتیم وارد هوافضا در مقطع ارشد شویم بهتر است رشته سازه هوایی بخوانیم و احتمال کار در این حیطه بیشتر است.
    ولی ثبت شرکت و کارآفرینی با توجه به شکست های فراوانی که افراد پیش از ما خوردند آیا جایز هست و وقت تلف کردن نیست؟ با مطالعه ی شکست هاشون متوجه شدم بسیاری از شکست هاشون در چارچوب اون ها نبوده و اشتباهی رو مرتکب نشدند اما ورشکسته شدند و بیشتر مرتبط با فضای اقتصادی داخلی هست.

  14. متخصص سازمان نظامی گفت:

    سلام به همه دوستان
    اول از همه بگم من کامنت ها رو خوندم و واقعا از از تمام مدیرانی که وضعیت رشته هوافضا را اینجور کردن معذرت خواهی میکنم.
    با توجه به اینکه در قسمت پژوهشی روی بالگرد در یک سازمان نظامی کار میکنم و ارشد مکانیک تهران را هم دارم باید بگم اگر شرایط درست بشه که کار زیادی هم نیاز نداره دنیای کار برای بچه های هوافضا توی ایران هست. با توجه به قدیمی بودن وسایل پرنده در ایران اگر راه برای ورود داشجویان به پایگاه ها باز بشه بی نهایت موضوع برای کار و کسب تجربه وجود داره.
    امیدتون رو از دست ندهید. پیشنهاد میکنم اگر هوافضا خوندین و علاقه مند هستین ولی کار براتون نیست خودتونو به قسمت های پژوهشی سازمان های نظامی مربوط کنین و ببینید که کجا ها مشکل دارن و بعد با ثبت یک شرکت براشون کار کنین. اونا نمیان بگن ما چی میخایم ولی اگه شما پیداشون کنین و باهاشون رفت وآمد کنین میتونین خیلی کار کنین. وسایل پرنده ما نسبت وسایل پرنده حال حاضر دنیا مثل نسبت پیکان به بنزه هر جاش که انگشت بزارین میتونین طرح های میلیاردی بدین. یاحق

    1. ایرو گفت:

      یک سوال، آیا شما با داشتن مدرک کارشناسی ارشد مکانیک توانسته اید به پروژه های احتمالی هوافضا راه پیدا کنید ؟
      چون من شنیده ام که در پروژه های هر چند کم هوافضا، تعداد مکانیکی ها (کسانی که ارشد و دکتری مکانیک دارند) بیشتر از هوافضایی ها است و به دلایلی موثر تر عمل می کنن.
      آیا شما چنین چیزی رو تصدیق می کنید ؟
      شنیده ام که از طریق دانشگاه جامع امام حسین (ع) و کمی هم احتمالا ستاری راهی برای ورود به پروژه های نظامی وجود دارد اما چرا مالک اشتر تهران اینقدر ضعیف عمل می کند و واقعا در آنجا هیچ خبری نیست ؟؟ البته گویا مالک اشتر اصفهان تا حدودی فعالیت های خوبی در شان ستاری دارد اما در تهران اینگونه نیست.
      بنظر شما چقدر احتمال دارد که در پروژه های سیویل (غیرنظامی) بتوانیم در آینده کار کنیم ؟

  15. تجربه تلخ گفت:

    من یک تجربه تلخ داشتم. لیسانسم مکانیک بود و ارشد کنکور مکانیک شرکت کردم و بغلش هم گفتم الکی هوافضا شرکت کنم. رتبه مکانیکم خیلی بد شد که جای درست حسابی قبول نمی شدم و شانسی رتبه هوافضام دورقمی شد. اشتباه کردم و رشته هوافضا رو چون دانشگاه شریف قبول می شدم انتخاب کردم. الان یک سال بیکار هستم. از طرفی هنکام ورود به دانشگاه شریف خیلی عشق اپلای بودم ولی به قول بچه ها که تو نظرات بالا خوندم هر چی تو ایران بیشتر می مونی بی انگیزه تر میشی. این اتفاق برای من افتاد و بی علافه و انگیزه شدم و قید اپلای هم زدم. دیگه الان تو جایی هستم که راه برگشت هم ندارم. از طرفی بخوام دوباره ارشد یک رشته دیگه بخونم تو ایران باید یک سال برای کنکور بخونم و اگر هم قبول بشم طبق قوانین باید شبانه بخونم و هزینه ی بالاش! و اگه بخوام برای ارشد خارج اقدام کنم ارشد که فاند نمی دن و خیلی پرهزینه است . اشتباه کردم باید عجله نمی کردم و یک سال دیگه برای کنکور برای رشته دیکه می خوندم. نظرات بالا رو خوندم بچه ها راست میگن الان ارشد MBA خیلی بهتره! کاش یک سال صبر می کردم و این کار رو می کردم!!!!!! اگر الان انتخاب رشته کردید و می دونید قبول میشید و اگه روزانه قبول بشید و نمی خواین امسال برید، طبق قوانین از کنکور سال آینده محرومید، توصیه می کنم زودتر برین سازمان سنجش و درخواست حذف انتخاب رشته رو بدین!

  16. درخواست راهنمایی گفت:

    بچه ها یه سوال
    من خودم رتبه حدود 670 آوردم
    احتمال روزانه برخی دانشگاه ها هست
    شبانه هم تقریبا همه دانشگاه های سراسری-ملی بجز شریف و امیر کبیر که نمیارم و بعضی دانشگاه های دیگه که 50 50 هست، بقیه رو میارم.
    فکر کنم تبریز یا سمنان یا شاهرود یا حتی تربیت مدرس تهران قبول بشم و همینطور شهید بهشتی تهران.
    متاسفانه ارشد مکانیک شرکت نکردم وگرنه تو شهرهای مختلف 100% طراحی کاربردی یا تبدیل انرژی رو میاوردم.
    حالا به هر حال بخاطر اینکه کارشناسی هوافضا خوندم و دیر از شرایط آینده کاریش در ایران خبردار شدم کنکور مکانیک شرکت نکرده بودم.
    الان بنظرتون چیکار کنم ؟

    شرایط خاص که ارزش نداره، بنظرتون برم تربیت مدرس (چه روزانه و چه شبانه) یا مثلا دانشگاه های شهرهای بزرگ مثل تبریز و شیراز یا نه برگه انصرافی رو به سنجش بدم و سال بعد کنکور بدم ؟ هم هوافضا هم مکانیک.
    بعد اینکه اگه شما جای من بودید ترکیب مکانیک و هوافضا رو کنکور میدادید یا مکانیک و مدیریت MBA ؟

    1. برد گفت:

      سلام
      اگه سنتون اجازه میده و در خودتون اون انگیزه رو میبینید که 1 سال دیگه بخونید، به نظرم اولویت به اینه که 1 سال دیگه بمونید و کنکور مکانیک بدید.
      من ارشد هوافضا سازه دانشگاه تبریز بودم، تو رشته هوافضا در کل به جز بهشتی و تهران، بقیه دانشگاه های تهرانو به نظرم ارجح بدون نسبت به شهرستانا حداقل تبریز! … هوافضای بهشتی و تهران تازه تاسیس هستن و استادانشون خیلی جوان هستن و تقریباً بی تجربه … در حالی که منی که ارشد خوندم میدونم اگه استاد بی تجربه راهنماتون بشه چه بلایی ممکنه سرتون بیاد و احتمال رویارویی با چه دردسرهایی رو خواهید داشت…
      گرایش سازه تبریز تو دانشکده مکانیک و گرایش مکانیک پرواز تبریز هم تو دانشکده برقش و در گروه کنترلش هست .. تو گرایش سازه هم، هم میتونین ارتعاشاتی کار کنین، هم کامپوزیتی، هم خستگی-شکست و هم ترکیبی ازشون ، تو همه ی گرایش هاش یه استادی که در حد A+ باشه داره…
      اگه وضع مالیتون خوبه هم به نظرم شبانه های تهران رو بزنید خیلی بهتره … در مورد سمنان و شاهرود نظری ندارم ! فقط به نظرم خودتون هیات علمیشو مقایسه کنید مثلاً با تبریز و فردوسی و شیراز !
      در کل در مورد رتبه تون هم فکر کنم احتمال اینکه تهران شبانه بیارید هست و نا امید نباشید ان شا ء الله بهترین آینده رو داشته باشید

      1. درخواست راهنمایی گفت:

        ممنون از راهنماییتون.
        سنم که اجازه میده چون هم بخاطر اینکه خرداد ماه فارغ التحصیل شدم یه سال فرصت دارم هم اینکه متولد نیمه اول 71 هستم و قانونا تا خرداد 96 (طبق راهنمایی های سازمان نظام وظیفه) فرصت دارم.
        پس یعنی پیشنهاد میدید یا یه سال (البته چند ماه دیگه ثبت نام ارشد شروع میشه و چیزی نیست) صبر کنم و مطالعه کنم برای مکانیک یا همین امسال شبانه هوافضا رو بزنم.

        سمنان رو تعریفش رو شنیدم شاهرود هم نزدیک شهر سمنان تو همون استاد سمنان هست، اگه مثل دانشگاه سمنان باشه خیلی خوبه.

        حالا ببینیم چی میشه.

        ولی اگه بتونم رشته های تاپ مکانیک مثل مکاترونیک بخونم یا مثلا رشته ثروت اندوزی مثل تبدیل انرژی و رشته عالی ای مثل طراحی کاربردی، حاضرم بخاطرش تا کنکور 96 صبر کنم 😀

    2. فارغ التحصیل هوافضا شریف گفت:

      پاسخ درخواست راهنمایی:
      اون جور که تو گفتی شرایط خاص ارزش نداره پس معلومه که محیط های نظامی رو دوست نداری پس بدون ادامه در هوافضا اشتباهه. با توجه به این که بازار کارش (البته اگه داشته باشه) تو همین محیط هاست! من توصیه می کنم حتی سمت مکانیک هم نری! الان اوضاع مهندسی کلا مفت نمی ارزه. یک ساله دارم بازار کار ایران رو رصد می کنم. الان پالایشکاه ها و پتروشیمی ها که اکثرا لیسانس می خوان و اون هم لیسانس مکانیک و تازه جدیدا همشون بومی فقط می گیرن. نفت هم مثل سابقه نیست و ابهت شو از دست داده. من توصیه می کنم برای ارشد MBA بخونید. بازار کارش خیلی خیلی وسیع هستش و تو هر نقطه ای از ایران براش کار هستش و محیط کاریش ها خیلی خیلی متنوع تره نسبت به مکانیک. الان وضعیت کشور به گونه ای که مهندسی خوندن ارزش نداره. بهتره مهارت های مدیریتی رو قوی کنی و تو حوزه بازاریابی و کسب و کار فعالیت کنی. الان تو کشور این رو بورسه!!!!!!! از من به تو نصیحت!!!!!

  17. امیر گفت:

    ظرفیت کم شده چون داوطلب هم کم شده.

    1. امیر بالاکلایی گفت:

      مثل محاسبه نرخ تورم و حقوق هست.
      متناسب با هم.
      الان هم داوطلب کم شده ظرفیت هم کم شده تا تعادل همیشگی کنکور وجود داشته باشه.
      رتبه های زیر 900 دانشگاه های دولتی وزارت علوم رو در شیفت روزانه قبول میشن، حتی مورد داشته روزانه شاهرود و سمنان با رتبه های 1200 قبول بشن.
      هر کسی رتبه بالای 900 (و یا به تعبیر کسانی که تجربه داشتن) رتبه ی بالاتر از 1000 آورد می تونه رو دانشگاه هایی مثل امام حسین و ستاری و مالک (ترجیحا بجای تهران، اصفهانش چون اصفهان میگن مناسبه) تمرکز کنه.
      هر چند که شرایط خاص ها یکمی رو اعصاب هستن بخاطر محیط سختشون، اما مثلا امام حسین شنیدم محیط دوستانه ای داره با بهترین امکانات در بین شرایط خاص ها.
      بورسیه هم امسال فقط واسه ستاری هست.

  18. سین گفت:

    ترتیب پر شدن گرایش های شریف هوافضا به چه صورت هست معمولا دوستان ؟

    1. فارغ التحصیل هوافضا شریف گفت:

      پاسخ سین:
      1- ابتدا دینامیک پرواز معمولا رتبه های زیر 20
      2- سپس پیشرانش تا حدود 100 تا 70 ( سال 1392 یک نفر با 95 قبول شد ولی سال 1393 یک نفر با 76 قبول نشد)
      3- سازه هم تقریبا تو مایه های پیشرانشه
      4- ایرودینامیک تا حدود 110 شاید هم بیشتر
      5- فضایی رو دقیقا نمی دونم ولی تا 150 مورد داشتیم
      **** البته هر سال با توجه به ظرفیت و سلیقه بچه ها یکم شرایط بالا پایین می ره! ولی در کل همین جوریه!

  19. هومن گفت:

    سلام…ببخشید این کاهش ظرفیت ها کمی مارو نگران کرده…من رتبه ام ۱۵۰ شده ، میخواستم بدونم امکانش هست گرایش های آیرو و پیشرانش امیرکبیر هم روزانه و هم شبانه هیچ کدوم رو قبول نشم؟!

    1. پاسخ هومن گفت:

      با 150 ایرو و پیشرانش روزانه امیر کبیر رو صد در صد قبول هستید. نگران نباشید!

  20. رضا گفت:

    ممنون از دوستان

  21. یه بنده خدا گفت:

    بابا همچین میگید ظرفیت ها امثال کم شده انگار چی شده فقط ظرفیت های شبانه شریفو برداشتن که کلا 20 تا بوده بقیه نسبت به 94 اصلا تغییر نکرده…

    1. پوریا گفت:

      روزانه ی شریفم کم شده
      پیشرانش پارسال 24 تا میگرفت امسال 16
      سازه پارسال 17 تا امسال 14 تا
      دینامیک پرواز پارسال 13 تا امسال 11 تا
      ایرو پارسال 16 تا امسال 12 تا
      فضا پارسال 6 تا امسال 7 تا
      در مجموع پارسال 76 تا امسال 60 بدون شبانه

  22. KLM گفت:

    پاسخ به رضا

    آیرودینامیک شریف رو صد در صد میاری
    پیشرانش رو هم 95 درصد

  23. رضا گفت:

    سلام
    با رتبه 57 اختمال ایرودینامیک یا پیشرانش شریف احتمالش چقدره؟؟؟؟امسال ظرفیتارو کم کردن….ممنون میشم جئاب بدید…

    1. پاسخ رضا گفت:

      ایرودینامیک روزانه شریف را صد در صد میاری، پیشرانش روزانه شریف رو احتمال زیاد میاری!

  24. توصیه برای ارشد خوندن گفت:

    دوستان عزیز از روی دلسوزی می گم اون کسانی که می خوان ارشد هوافضا بگیرن و بعد ارشد برن سر کار، این احتمال زیاد رو بدن که کار مرتبط با هوافضا گیرشون نمیاد. و خیلی هاتون مخصوصا اون کسانی که لیسانس مکانیک بودن باز میرن با همون مدرک لیسانسشون کار می کنن. پس اگه دنبال این هستید که برید کار کنید به جای ارشد برین دنبال کار و سابقه کار بر خودتون جور کنید. اگر می خواهید ارشد بخونید سعی کنید یک کاری رو انجام ندید و اگر انجام دادید به نحو احسن انجام بدید. اگه ارشد می خوان بخونید به بهترین شکل بخونید، معدلتون بالا باشه، مقاله آی اس آی خوب داشته باشید، زبان نتون رو بخونید و خلاصه یک تخصصی تو حوزه ای کسب کنید. که اگر خواستید اپلای کنید یا ایران کار کنید یه حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر می خواین به خاطر جو جامعه یا فشار خانواده از روی بی میلی ارشد بخونید و بدون انگیزه این دوره رو بگذرونید و خلاصه یک ارشد الکی که میشه گفت صرفا مدرک ارشد گرفتید و گرنه بدون تخصص هستید، بدونید 2-3 سال وقتتون رو تلف کردید! در کل دوره ارشد چیز خیلی زیادی به آدم زیاد نمی کنه مخصوصا اگر کارشناسی رو دانشگاه خوبی بودید یا کارشناسی رو به خوبی گذرونده اید! یک کم دید ریاضی و فیزیکی تون رو بهبود می بخشه. که البته خیلی از فضاهای کاری در حد دانش کارشناسی براشون کافیه. ارشد بیشتر برای جاهای R@D لازمه که تو ایران کم هستش. به نظر من آدم یا با کارشناسی بره سره کار یا اگه ارشد خوند دکتری هم بخونه.

    1. امیر گفت:

      دکتری هوافضا = فقط تدریس در دانشگاه های پیام نور و یا سراسری و آزاد حومه شهر ها با حقوق حق التدریسی.
      مورد دیگه ای هم هست بفرمایید ما بدونیم.
      البته ارشد هوافضا و بعضا کارشناسی هوافضا هم شانس تدریس تو دانشگاه رو با رده ی مربی دارن تو دانشگاه های کوچیک که اونم حق التدریسی هست و پولی نمیدن.
      تازه اونم مثلا شما ساکن تهران هستید دانشگاه پیام نور می افته اون سمت کرج یا ساکن تبریز هستی میری آزاد بناب یا مثلا ساکن شیراز هستی باید بری نجف آباد تدریس کنی. خلاصه اینجور فاکتور ها هم هست.
      رفت و آمد و درآمد پایین حق التدریسی ها و …

      1. دانشجوی فضایی گفت:

        نجف آباد 40 کیلومتری اصفهان هست نه شیراز

        1. امیر گفت:

          میدونم نجف آباد کجاست.
          کلی هم اصفهان رفتنی رفتم اونجا نجف آباد و شاهین شهر.
          شیراز رو هم اینجا مثال زدم و نه اصفهان.

  25. علی گفت:

    خوب هر کسی میتونه خودشو گول بزنه کاری نداره که میتونه دیدو نادید کنه و… من که الان لیسانس کرفتم بیکار شدم وچون کاری هم بلد نیستم نمیرم کار گر مردم بشم.یه ماشین خریدم تو اژانس کار میکنم البته از دم قسط.چون اینقد از رشته ها ی هوانرودی بدم اومده که همین الان بهم ارشد هوافضا شریف بدن نمیگیرم چون تو کارشناسی دیدم استادایی که هم مکانیکی بودن هم هوافضایی و هیچی بارشون نبود. من کار تو اژانسو جالب تر و مفرح تر از کار تو دانشگاه میبینم. تا ببینم بقیه زندگیمو چیکار کنم. فعلا که هوا پسه این دورو زمونه پول احترام میاره نه مدرک استاد دانشگاهم که باشی اجاره خونت عقب بیفته با تیپا میندازنت بیرون

  26. ناشناس001 گفت:

    سلام به همه ی دوستان گرامی
    می خواستم چند تا نکته رو ذکر کنم :
    دوستای عزیزم، برای خوندن یه رشته فقط علاقه کافی نیست، مخصوصاً ارشد. شرایط ارشد خیلی تفاوت داره. شما باید بدونی می خوای چی کار کنی در آینده، من خودم یه لیسانس شیمی گرفتم و یه لیسانش مدیریت و خدمت هم رفتم و از 86تا94دور خودم گشتم و گشتم تا هوافضارو انتخاب کردم برای ادامه.
    امسال رتبه ام 1100شد و بنا به دلایلی فقط هم می خوام گرایش پیشرانه بخونم که فکر نکنم قبول شم، ولی مطمانا سال دیگه هم هوافضا شرکت می کنم، چون دیگه مسیر زندگی و کاریم تو سن 27سالگی کاملا مشخص شده و با اطمینان می دونم چی کار می خوام کنم در آینده.
    دوستای عزیزم، نه در مورد این رشته، هر رشته ی درسی ای که می خواین بخونیین ، حسابی تحقیق کنین که یه موقع خدایی نکرده حین تحصیل یا بدتر حتی، بعدش، تو ذوقتون نخوره و پژمرده نشید.
    از این رشته فارغ التحصیل شین، نه تو ایران براتون فرش قرمز پهن می کنن، نه تو خارج،،، و از اونجایی که بالای 70% کسایی که به خاطر علاقه شون میان تو این رشته، بعد از دیدن یه سری موارد و شرایط، شدیدا تو ذوقشون می خوره.
    چون فقط علاقه داشتن!!!و نه چیز دیگه.
    من خیلی دور خودم چرخیدم تا به این نتیجه رسیدم که تو این رشته می خوام ادامه بدم و بعد از فارغ التحصیلی، دقیقا می دونم می خوام چی کار کنم.
    توصیه ام به کسایی که مثل من از رشته های دیگه می خوان ادامه تحصیل بدن تو هوافضا و موفق هم باشن اینه که زبانشونو تا میتونن قوی کنن، چون منابع به روز و تاپ(چه برا دوران تحصیل، چه بعدش) همه به زبان انگلیسیه (البته مقداری هم روسی و آلمانیه که همه به انگلیسی ترجمه شدن) و اگه از زبان بدتون میاد یا نمی تونین تقویتش کنین، سمت این رشته اصلاً نیاید.(چون میرید جز جامعه ی 2000نفری ارشد داران بیکار هوافضا)!!!
    دوم اینکه این رشته رو به کسایی پیشنهاد می کنم که تو کار فنی استعداد دارن و اصولا آدمایی هستن که کار با دستشون خوبه،،، چون انقدر کشور ما تو زمینه ی AeroSpaceپیشرفته نیست که اون کسی که تئوریش فوق العاده است و بتونه به خواسته هاش برسونه (مثلا فقط پروژه های تحقیقاتی و محاسباتی بهش بدن)
    سوم اینکه برای 95% فارغ التحصیلای این رشته تو ایران که موفق میشن برن سر کاری که مربوطه به رشته شون،،، اگه کار باشه!!! یا تدریسه،،، یا کار کردن در جاهاییه که مربوط میشن به تعمیر و نگه داری ،فکر نکنین سریع میرید موشک میسازید) و اون 5%ی که یا خیلی خیلی نابغه ان یا یکم نابغه اند و مشمول بند “پ” هستن میرن تو صنایع دفاعو …
    پس بیاییدو واقع بین باشیم و یکم هم به آینده فکر کنیم ، جای حال!!! در ضمن،،، اگه رتبه زیر 800آواردید و خوب انتخاب رشته کردین و تحت هر شرایطی-هر کجای ایران می خوایید هوافضا بخونین، بدونین که به احتمال بالای 95%قبولید و شروع کنید از الآن برخی کتابای دوره ی لیسانس هوافضارو بخونید (از حوصله خارجه کامل معرفی کنم)،،، چون به یقین از همون ترم اول مشروط که سهله، مردود میشید !!! (البته بستگی داره چه قدر پیش بخوره بهتون) یا اینکه سر کلاس ها فقط بقیه رو نگاه میکنین تا همون ترم آخر و واسه اینکه دلتون نسوزه و مدرکو بگیرید، پایان نامه رو میدید بیرون انجام بدن واسه تون!
    توصیه های این حقیرو گوش کنید، چون با 5سال تاخیر نسبت به بقیه می خوام ارشد بخونمو خیلی تحقیق کردم.

  27. دانشجوی ترم آخر ارشد هوافضا گفت:

    برای کسی که واقعا میخاد هوافضا کار کنه باید بره سمت دانشگاههایی که تجهیزات کامل دارن تو پست قبلیم کامل درباره سخت افزار دانشکده هوافضای خواجه نصیر توضیح دادم و گفتم حتی از شریفم یه سر و گردن بالاتره شاید این حرف من خنده دار باشه بره بعضیا ولی شریف واسه کسایی خوبه که مدرک گرا هستن وگرنه اگه دانشگاه تاپی بود مدیر گروه آیروش دکتر سلطانی نمیرفت با تونل باد دانشگاه امام حسین کار کنه حتی اونایی که پروژه خفن تعریف میکنن تو دانشگاه های تاپ میرن با تونل باد دانشگاه شیراز کار میکنن بله این حرف شاید بره بعضیا که هنوز نیومدن تو جو ارشد هوافضا مضحک باشه ولی من میگم تو هوافضا برید جاهایی که دنبال فیلدهای تجربی هستن مثل خواجه نصیر شیراز امام حسین
    متاسفانه بعضی ها هنوز تو اون تفکرات دوران پیش دانشگاهی گیر کردن و فکر میکنن که دیگه اگه برن دانشگاه تاپ همه چی تمومه و میرن با ناسا همکاری میکنن الان دیگه زمونه عوض شده و مدرک گرایی رو باید گذاشت کنار و رفت به سمت کارای تجربی…
    شما تهش خیلی تو تئوری هم قوی باشی شاید یه دکترا بگیری و در بهترین حالتش بری تو یکی از دانشگاههای آزاد حومه تهران درس بدی…
    خود دانید!

  28. میرزاجانزاده گفت:

    راستی آقایون و خانوم ها، کسی از شرایط دانشگاه سمنان خبر داره ؟ همینطور شاهرود ؟
    سمنان شنیدم امکانات رفاهی و هیئت علمی و … همه ردیف هستن و عالین، ولی در مورد شاهرود اطلاعی ندارم.
    سمنان و شاهرود رو هم تو ردیف های 37 38 زدم.
    انصافا اصلا تحمل دانشگاه های شرایط خاص مثل مالک رو ندارم و می خوام فقط دانشگاه ملی-دولتی قبول بشم. ممنون میشم راهنماییم کنید از شرایط دانشگاه سمنان و شاهرود.

  29. میرزاجانزاده گفت:

    بچه ها من رتبه دور و بر 890 آوردم، 40 تا انتخاب رو زدم و انتخاب 39 و 40 رو شرایط خاص زدم.
    39 رو زدم ایرودینامیک امام حسین (بخاطر امکانات خوبی که میده و تو شرایط خاص ها بهترینه) و 40 رو زدم مالک اصفهان (چون اصفهان همه نظر از پردیس تهرانش بهتره و تهرانش دانشجوها همه گلایه می کردن و اوضاع بد بود).
    بنظرتون ایرودینامیک امام حسین قبول میشم ؟ پارسال تا 900 راحت ایرو امام حسین رو آوردن.
    خودش هم تو ردیف 39 (اولین انتخاب شرایط خاص) زدم.

  30. مقدم گفت:

    بچه ها در مورد بازارکار هوافضا خیلی انتظار نداشته باشید که متن های امیدوار کننده ببینید چون واقعیت اینه.
    دوران طلایی هوافضا واسه 1385 و ماقبل بود، الان کار نیست.
    مکانیک و صنایع و مدیریت رو بورس هستن و دوران طلایی الان واسه اینا هست.

    1. m.raha گفت:

      این آقای ارسلان چقدر بی توجه هستند.
      ادمین عزیز لطفا نظراتشون رو تایید نکنید، هر موقع کامنت ها رو می خونیم یا ایشون دارن فحاشی می کنن یا این آقای فرشید دارن نظراتشون در مورد دانشگاه شبانه رو بهمون تحمیل می کنن.

  31. احم گفت:

    سلام
    با رتبه 330 امکان قبولی چه دانشگاهی رو دارم .
    خواهش میکنم راهمنایی کنید .فقط امشب وقت دارم انتخاب رشته کنم.

    1. momo گفت:

      با این رتبه، احتمال قبولی روزانه شریف و امیرکبیر و نداری. روزانه تهران احتمالش خیلی ضعیفه. بهترین داشگاهی که شانس بیاری روزانه علم و صنعت یا خواجه اس. شبانه هم همه جا قبول میشی.

      1. سعید گفت:

        من پارسال با رتبه 440 روزانه همه دانشگاه های تهران به جز شریف ، امیر کبیر و علم و صنعت رو آوردم.

  32. میلاد گفت:

    سلام با رتبه 308 شانسی برای قبولی گرایش جلوبرندگی در دانشگاه خواجه نصیر دارم؟
    چه دانشگاه هایی برای گرایش جلوبرندگی مناسب هستند؟

  33. دانشجوی ترم آخر ارشد هوافضا گفت:

    آره اغلب پست های اخیر درست میگن خواجه نصیر چون دانشکده هوافضاش مستقله(سومین دانشکده هوافضای ایران) و هییت علمی مستقلی داره خیلی بهتر از دانشگاه تهران و علم و صنعت
    به نظر بنده که اونجا رفت و آمد دارم از نظر تجهیزات آزمایشگاهی حتی از شریفم بهتره یه تونل باد مادون صوت مدار باز با مقطع آزمایش به اندازه ایی که یه آدم نشسته توش جا بشه داره و جدیدا هم یه تونل مافوقم درست کردن و آزمایشگاههای مجهز و مرکز تحقیقات فضایی عالی و کتابخانه تخصصی غنی داره اصلا اتمسفر و جو کاملا هوافضایی داره برید توش متوجه میشید من چی میگم…

  34. م.س گفت:

    آقا بسه خداوکیلی
    دارید حال مارو بهم میزنید
    هروقت میایم این سایت میبینیم یه سری آدم ریختن که فقط دارن از ناامیدی و بیکاری حرف میزنن
    ببینم هدف این سایت به روز رسانی اطلاعات هوافضاییه یا ناامید کردن دانشجوهاش؟!
    اگه خیلی از هوافضا ناامیدید لطفا خودتون برای خودتون و زندگیتون یه تصمیم جدید بگیرید و عملیش کنید نه اینکه دائما سعی کنید نظرات مسخرتون رو به بقیه تحمیل کنید
    آدم بعضی وقتا اینجا یه چیزایی میخونه که شاخ درمیاره

    1. باران گفت:

      گل گفتید..من نمیدونم اگه ارشد بده یا هوافضا بده چرا خودشون دارن میخونن یا کنکور دادن…

  35. برد گفت:

    دوستانی که فکر میکنن میرن گرایش فضایی که شاتل طراحی کنن این نکته رو در نظر بگیرن که متاسفانه حتی خودروسازیمون مونتاژ کاره .. انتظارتون رو با واقعیت تطبیق بدید که بعدا سر افکنده و مایوس نشید

  36. پوریا گفت:

    یه سریا جوری به صورت قطعی از بازار کار حرف می زنن آدم فک می کنه که اینا قدرت پیشگویی دارند
    یکی میگه 100% بیکاری منتظر شماست
    یکی میگه واسه خانم ها افتضاحه
    و انواع اقسام چیزهای دیگه
    من خودم شریف دارم می خونم و دورو برم پر از آدم هایی که یا دارن واسه خودشون کار می کنن یا با استادا ارتباط برقرار کردن زیر نظر اونا کار می کنن
    نمی گم اوضاع کاری تو هوافضا خوب و ایده آل ولی میتونیم با یکم تلاش گلیم خودمون رو از آب بکشیم بیرون

    یادبگیریم که راجع به هیچ چیز قطعی صحبت نکنیم 🙂

    1. پاسخ پوریا گفت:

      شما دوست عزیزی که داری شریف می خونی: اول تعریف درستی از شغل بیا داشته باشیم! شغل یعنی چیزی که آدم بتونه به واسطه ی اون به آینده امید داشته باشه و بتونه توش پیشرفت کنه! اگه آدم بخواد برای خودش کار کنه که دیگه لازم نیست بیاد این قدر زحمت بکشه و فوق لیسانس بخونه. با همون دیپلم هم میشه برای خودش و البته چند برابر پرسود تر داشته باشه. نکته دوم آدم تا کی می خواد برای استادش کار کنه. کار کردن برای استاد فوقش یک سال دو سال ! تا کی؟؟؟ این چه آینده ایه!!! آدم فوق لیسانس می خونه تا شغل متناسب با تحصیلش و البته با آینده و همراه با امید داشته باشه نه این که الان داریم تو کشور می بینینم!!!! من خیلی از بچه های ارشد شریف رو می شناسم الان دارن کار غیرمرتبط با هوافضا می کنن! دفترچه امسال رو شمردم حساب کردم دیدم سالی 700 فارغ التحصیل ارشد هوافضا داره به جامعه تزریق میشه! آیا این با نیاز جامعه به ارشد هوافضا تناسب داره؟؟؟؟؟!!!! چقدر مگه از اینا می تونن تو حوزه هوافضا وارد بشن؟؟؟؟!! چقدر مگه گنجایش داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ افراد خیلی خیلی محدودی می تونن تو این حوزه فعالیت درست حسابی داشته باشن!

      1. پوریا گفت:

        با تعریفت از شغل موافقم!
        منم منظورم این نیست که تا اخر عمر زیر نظر استاد کار کنی ولی واسه شروع واسه تجربه یکی از بهترین گزینه هاست
        چه بخوایم چه نخوایم باید 2 3 سال خاک بخوریم و زیر نظر کسی کار کنیم و به نظرم بهتره اون آدم استادت باشه تا کسی دیگه

        قطعا منظورمون از شغل هم این نیست که بلافاصله بعد از ورود به ارشد یک کار درست و حسابی با حقوق خوب و آینده ی خیلی مطمئن داشته باشیم
        منم خودم قبول دارم که اوضاع شغلی خوب نیست ولی به این افتضاحی هم نیست که از بیکاری 100% حرف زده میشه
        من از سیاست تزریق فارغ التحصیل زیادی به جامعه که دفاع نکردم
        من صرفا حرفم این بود: اوضاع بده ولی نه اینکه بگیم دیگه همه چی افتضاح کاملِ

  37. دانشجوی ترم آخر ارشد هوافضا گفت:

    مسئولین سایت چرا اینقد نظرارو دیر نمایش میدین…

  38. حسین جهانی گفت:

    دوستان امسال دانشگاه شهید ستاری بورسیه می کنه یعنی کارتون تضمین هست اگه ستاری بزنین.
    ستاری تنها دانشگاهی تو هوافضا هست که بورسیه داره.

  39. یه بنده خدا گفت:

    خطاب به klm
    عزیز اکثر این جاهایی که گفتی همش نظامیه و مفت نمیرزه حتی با حقوق 5 تومن که عمرا هم نمیدن بچه ها منظورشون از بازار کار جاهای غیر نظامیه وگرنه من همین الان با همین لیسانس میتونم برم سپاه استخدام بشم آشنا هم دارم داداش کار نیست به قول سهراب چشم ها را باید شست و جور دیگر نگاه کرد…
    وگرنه همه فرار نمیکردن برن اون ور آب

  40. دانشجوی ترم آخر ارشد هوافضا گفت:

    پاسخ امیر
    اقا امیر اصلا اشتباه نکن اونایی میان هوافضا که مجبورن یعنی اینکه چون مکانیک رتبه خوب نیوردن راهی به جز هوافضا ندارن بازار کار هوافضا افتضاحه دیگه من خودم ترم اخر ارشد هوافضا روزانه یکی از بهترین دانشگاههای تهرانم هستم و از اوضاع خراب رشتمون کاملا اگاهم شما رتبت تو مکانیک عالی شده اصلا شک به خودت راه نده و اول روزانه های کل دانشگاههای تهران و بعد هم شبانه های کل تهرانو تو تبدیل انرژی بزن حتی من جای شما باشم صنعتی اصفهان و فردوسی رم میزنم که عالین بعد هوافضا میزنم…
    بازار کار مکانیک غیر مقایسه با هوافضاست حتی اکثر کارای هوافضایی رو مکانیکیا خیلی بهتر انجام میدن چون مکانیک به قول یکی از مفاخر عینه موم عسله و میتونه جذب هر صنعتی بشه…
    امیدوارم راهنماییم به دردت خورده باشه

    1. امیر گفت:

      لطف فرمودین ,بینهایت سپاسگذارم

  41. ارغوان گفت:

    با سلام
    من چندتا سوال دارم. اگه لطف کنین راهنماییم کنین ممنون میشم

    1.بین دانشگاه تهران و خواجه نصیر در گرایش فضایی کدوم بهتره؟

    2.بین گرایش های پیشرانش و ایرو کدوم بازار کار بهتری داره؟

    3. بین علم و صنعت و فردوسی و شهیدبهشتی در هوافضا سطح کدوم باللاتره؟

    متشکرم

    1. پاسخ ارغوان گفت:

      1- هوافضای دانشگاه تهران بیشتر شبیه مهدکودکه!!! والا درست می گم خودتون برید ببینید! تو دانشکده علوم وفنون تشکیل میشه نه پردیس فنی! استاداش هم بی سوادن!!! سه چهار ساله اومده!!! فضایی ایش که زمان ما نبود احتمالا تازه اومذه که فک کنم باید شاهد اوج فضاحت باشیم!! ول خب اسم دانشگاه ش گندس! برای همین شاید خیلی ها زودتر بزنن! ولی صد در صد بدونین با مهدکودک فرق نداره! میرین سر کلاس بعدش هم خونه! خواجه نصیر سابقه قدیمی تری داره دانشکده مجزا داره برای هوافضا . البته فضایی اونم باید جدید باشه! گرایش فضایی زیاد جالب نیست کلا!!!! بازم سایت دو دانشگاه را ببین استادای کجا قوی ترن !
      2- پیشرانش مخصوصا حوزه های احتراق و توربین گاز حوزه های فعال تری هستش چون مرتبط میشه با نفت و گاز و بازار کارش بهتره. در واقع بهترین گرایش از نظر بازار کار تو ایرانه!
      3- این سه دانشگاه هوافضاهاشون کلا فک نکنم قدوتشون به سه چهار سال برسه! ولی علم و صنعت چون مکانیکش قدیمی تر و معتبرتره بهتره می تونی با استادای مکانیک لینک بشی. پروژه های صنعتی تعریف می کنن. ارشد هوافضا فردوسی زیاد جالب نیست.پیشرانش که هیچ استاد تخصصی نداره!!! فقط روحی که اونم پیشرانش محض نیست! هوافضا دانشگاه بهشتی هم که بهشتی واقعی نیست! دانشگاه عباس پور سابقه! اسمش شده بهشتی! اونم تعریف نداره! داغونه!
      **** کلا به نظر من ارشد اگه می خواین هوافضا بخونین یه جایی بخونین که بتونین برین خارج وگرنه ایران فایده نداره!!!!!!!!!!!!!!!! گزینه های مد نظر شما زیاد جالب نیستن! تازه خانم هم هستین و هوافضا جایی برای شما نداره! دوستمون تو پست قبل حرف جالب زد خانوما بهتره برای ارشد تغییر رشته بدن به MBA!

      1. ارغوان گفت:

        ممنونم از توضیحاتتون. تشکر بابت وقتی که گذاشتین.

    2. برد گفت:

      مشخصه علم و صنعت ! بعدش فردوسی و در اخر بهشتی… برید هیات علمی ها رو ببینید .. هیات علمی های بهشتی و دانشگاه تهران خیلی جالبن .. گول اسم دانشگاه رو نخورید

    3. پوریا گفت:

      1- دانشگاه خواجه نصیر از نضر فضا قوی تر از تهران
      2-میشه گفت مثه همن ( چون پیشرانش شرکت کننده های بیشتری داره ممکنه! موقعیت شغلی کمتری داشت ه باشه ) ولی آیرو فک کنم یکم! بهتر باشه (طبق گفته های یکی از دانشجوهای دکترای این رشته )
      3-شهید بهشتی که هیچی :دی علم و صنعت توی بحث پیشرانش قوی تره تا این حد می دونم بستگی به گرایشی که می خوای بری داره

      1. ارغوان گفت:

        ممنون از راهنمایی دوستان. متشکرم

  42. امير گفت:

    سلام دوستان ،
    کسی اطلاع داره که تبدیل انرژی دانشگاه بهشتی چطور هست ؟
    تبدیل انرژی ۵٠٠ شدم ، هوافضا ١٨۶
    ترجیحا میخوام اول روزانه هارو بزنم ،
    میخواستم ببینم بعد از انتخابام که آخرینش روزانه خواجه نصیر تبدیل انرژی هست ، روزانه بهشتی تبدیل بزنم یا پیشرانش امیر کبیر ؟ یا اینکه شبانه های علم و صنعت و تربیت مدرس و بزنم بعده روزانه خواجه نصیر ؟!
    بیشتر میخوام بدونم بهشتی مکانیکش در چه سطحی هست ؟! تشکر فراوان

    1. پاسخ امیر گفت:

      امیر کبیر زیاد پیشرانش جالبی نداره! در عوض ایرو قوی تری داره! اگه مکانیک خواجه قبول شدی که بهترینه تو گزینه هات! بهشتی مکانیکش همون عباسپور سابقه، دو سه ساله اسمش شده بهشتی! ولی خب اسمش خوبه ولی استاداش زیاد جالب نیستن!!! ولی خب مدرک مکانیک بهتره! فک کنم بهتره اول مکانیکا رو بزنی بعد هوافضا! هوافضا حالا اگه شریف قبول میشدی که اسم داشت خوب بود ولی فک نکنم ارزش داشته باشه بیای هوافضای امیرکبیر وقتی مکانیک قبول میشی. البته مکانیک صنعتی اصفهان و شیراز هم خیلی قوی اند و قبل از هوافضا بزنی بهتره البته اگه می تونی بری شهرستان! بازم برو سایت بهشتی ببین استادای مکانیک چه جورین!

  43. KLM گفت:

    سلام مجدد
    خیلی از دوستان از اوضاع بد کار صحبت کردن.
    دوست عزیزی که از شرایط بد کاری صحبت می کنی، چند تا سوال دارم:
    1- تا حالا چند جا فرم پر کردی؟؟؟
    2- تا حالا فکر کردی بری خودت کار بزنی؟؟؟(قرار نیست که همه کارمند مردم بشیم)
    3- می دونی تا موقعی که کار مرتبط با رشتت رو پیدا نکردی چه جاهای خوبی می تونی کار کنی؟؟؟ (اگه فقط از اسم دانشگاهت استفاده کنی)
    و اگر و اماهای دیگر

    من کارشناسی هستم معدلم 17/23 و آشنایی با زبان انگلیسی در حد ترجمه:
    1-من حدود بیست و خورده ای جا فرم پر کردم که چهار جا من رو خواستن برای آزمون و سه جا آزمونشون قبول شدم و حالا نوبت منه که کدوم رو انتخاب کنم (البته هیچ کدوم ایده آل نیستن و اولش با حقوق کم و مزایای کم مواجه خواهم شد ولی بالاخره اسمش کاره) (یکیش شرکت هواپیمایی نفت- یکی دیگه هم پنها (پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر) (زیر مجموعه وزارت دفاع) – یکی دیگه شرکت آرون پتروک تو زمینه نفت و گاز و پتروشیمی)
    2- می تونی با پول کم یه چیزی تولید کنی (اولش با وسایل کوچک شروع کنی و کم کم گسترش بدی) (مثلا بچه های آیرودینامیک می تونن بومرنگ بسازن که اتفاقا فروشش هم خوبه با پول اولیه حدود دو سه میلیون (یه قالب ساز خوب هم باید پیدا کنن) و کارای بزرگتر که پول بیشتری می خواد
    3- همین که مثلا دانشگاه امیرکبیر یا شریف درس خوندی می تونی کارای خوبی بکنی که درآمدش بد نیست… مثلا بری شهرهای اطراف تهران (اسلامشهر،ورامین،شهر قدس و …) تو آموزشگاه های کنکور درس بدی که پولشم بد نیست… از کارمندی بیشتره (به شرط این که کارت خوب باشه)

    این موضوعات رو گفتم که بچه ها ناامید نشن… فکر نکنین که اصلا کار نیست… شرایط کاری نسبتا بد هست ولی افتضاح نیست…
    حتی دوستانی که می گن برای بچه های دینامیک پرواز کار نیست بدون که امسال سپاه استخدام داشته ولی آگهی نزده و بنابراین باید خودتون دنبالش می رفتین و نه این که اونا آگهی بزنن…
    من وقتی می خواستم برای پنها فرم پر کنم نگهبانی نمی گذاشت برم داخل…با کلی سمج بازی رفتم تو و فرم پر کردم…اونا ارشد هوافضا هم می خواستن(و گرایشش مهم نبود)

    ناامید نباشید
    فعال باشین
    تا می تونین برین شرکت های مختلف فرم پر کنین

    1. حسین جهانی گفت:

      نمیدونم شما با چه هدفی اطلاعات غلط به مردم میدید.
      برای سپاه اولویت با دانشگاه امام حسین هست.
      جای دیگه هم کار نیست.
      کلاس های کنکوری هم در زمینه هوافضا اونقدرا پر رونق نیست.

  44. ارغوان گفت:

    با عرض سلام خدمت دوستان
    من رتبه م 450 شده و علاقم به گرایش فضایی هست. لطفا اگر امکانش هست یه توضیح بدید که دانشگاهای خوب در این گرایش به ترتیب کدوما هستن و اینکه من احتمال قبولیم در کدوم یکی بیشتره. ممنونم

  45. سارا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم با رتبه 670 میتونم روزانه دانشگاه خواجه نصیر ، علم و صنعت ویا تربیت مدرس را گرایش سازه و یا آیرودینامیک بیارم؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. پاسخ سارا گفت:

      هیچ کدوم از موارد بالا رو قبول نمیشید!

    2. جواب سارا گفت:

      فک کنم تربیت مدرس بتونید بیارید

    3. احمد گفت:

      سلام.احتمالش خیلی کمه.تو دوره ی شبانه امکان داره ولی روزانه بسیار بعیده.

  46. علی گفت:

    دوستان کسی از گرایش برسی سوانح هوایی وصلاحیت پروازی دانشگاه ستاری خبری داره واینکه با چه رتبه ای میشه قبول شد بازار کارش به چه صورته واینکه ایا مصاحبه داره یا نه. به نظرم این دو گرایش چون تخصصی تر هستند جالب ترن

  47. بهزاد گفت:

    با سلام
    من رتبم 2051 شده و در دوره های غیر روزانه مجاز شدم.
    آیا امکان قبولی دارم و اگه امکان داره کدوم دانشگاه و گرایش؟
    با تشکر

  48. دانشجوی ترم آخر ارشد هوافضا گفت:

    بله دو پست اخیر کاملا درست میگن با این وضعیت اقتصادی بیمار مملکت اصلا به صرفه نیست که ترمی 2.5میلیون پوله الکی بدین حتی اوناییم که رتبه خوب اوردن اگه روزانه قبول میشید که برید ولی شبانه رفتن فایده نداره اصلا هوافضا رفتن فایده نداره چون الان اکثر کارای هوافضایی رو مکانیکیا خیلی بهتر انجام میدن و کلا رشته مکانیک تو کشور شناخته شده تر و انعطاف پذیر تره…
    من خودم ارشد هوافضا ترم آخر هستم و به وضوح چون با بچه های مکانیک در ارتباط هستم این موضوع رو لمس کردم…

    1. سعید گفت:

      میشه بگید دقیقا یه مهندس مکانیک چی از آیرودینامیک می دونه ؟! بقیه گرایش ها شاید رقابت بکنن ولی برای آیرودینامیک فقط مهندس آیرودینامیک میتونه از پسش بر بیاد

  49. مونا گفت:

    بچه ها مثل اینکه انتخاب رشته تا شنبه تمدید شده درسته؟

  50. توصیه ریش سفید هوافضا به خانم ها گفت:

    حقیقتش یک موضوعی که من دیدم از روی تجربه و دلسوزی الان می خوام مطرحشون کنم و احتمالا خیلی هاتون با من موافق باشین. اوضاع بازار کار هوافضا خب همتون می دونید چقدر بده. و این موضوع برای خانم ها تقریبا 100 درصدصدق می کنه و تقریبا میشه گفت بعد فارغ التحصیلی بیکاری 100 درصدی در انتظارشونه. بارها به خانم هایی که می خواین بیان هوافضا گفتم بهشون توصیه می کنم برای ارشد در کنکور MBA یا صنایع شرکت کنن. این دو رشته برای خانم ها بازار کار خیلی گسترده تری و بهتری نسیت به سایر رشته های مهندسی داره! هوافضا اومدن برای خانم ها اشتباه مگه این که یک دانشگاه خیلی خوبی تو ایران بخونه و بعدش بخواد بره خارج کشور برای ادامه تحصیل و زندکی دائمی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *