کنکور ارشد هوافضا

اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

n00454720-b

با توجه به اعلام نتایج دوستان می تونن رتبشون رو در قسمت نظرات اعلام کنند و از با تجربه ها برای قبولی مشورت بگیرند .

ضمنا میتوانید در بخش انجمن سایت در مورد انتخاب رشته و نتایج کنکور ارشد هوافضای ۹۵  بحث کنید

مطالب مربوط به کنکور ارشد 

معرفی دانشگاه ها

نتایج نهایی کنکور 94
نتایج اولیه کنکور 94

تایج نهایی کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۳
نتایج اولیه کنکور ۹۲
نتایج نهایی کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۱
نتایج اولیه کنکور ۹۰

 

download-whight

دفترچه

 

نوشته های مشابه

409 دیدگاه در “اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد ۹۵ هوافضا + نتایج سال های پیش + دفترچه

  1. محسن گفت:

    اقا باراد درصداتون تا اونجایی که یادمه خیلی خوب بود .رتبتون چند شد؟

  2. توصیه فارغ التحصیل هوافضا شریف گفت:

    من جای شماها بودم امسال در کنکور ارشد انتخاب رشته نمی کردم و سال آینده در کنکور سراسری 96 برای دندان پزشکی تلاش می کردم. الان بخوای ارشد بخونی 2 سال و نیم طول میکشه و دکتری هم 4 تا 5 سال طول میشکه که جمعا میشه حدود 7 سل. تازه آخرش هم هیچی نمی شی. نه شغل درست حسابی و نه جایگاه اجتماعی و نه درآمدی درست حسابی. به جای این، 6 سال درس می خونی و دندون پزشک عمومی میشی و ماهی حداقل 10 میلیون تومان درآمد داری هم جایگاه اجتماعیش بیشتره هم درآمدش هم این که برای خودت کار می کنی نه این کارمند باشی و مورد تحقیر تا آخر عمرت!

    1. momo گفت:

      داداش راحتر از اینا کارای خدماتی مثل آرایشگریه! مخصوصا برا خانوم ها. من خودم یه خانومی رو میشناسم آرایشگره البته سالن برا خودشه. ولی ماهی 23 میلیون درآمدشه! منم اول باور نمیکردم تا وقتی ندیده بودم! مبلغ های نجومی میگرن مخصوصا برا عروس. برای آقایونم همینه دوسته خودم آرایشگاه داره روزی 5 ساعت کار میکنه 4 5 تومن در میاره تازه منو مسخره میکنه چرا درس خوندی! واقعا برا خودم و جامعه ی مهندسین کشور تاسف میخورم که شان و منزلتشون اینجوری شده! درامدشونم که یک پنجم کارای خدماتی و سطح پایینه! درامد یه مهندس هوافضا که داره کاره طراحی هواپیما انجام میده(خودم) یک دهم کسی که داره طراحیه صورت (آرایشگر) انجام میده

  3. شیما گفت:

    بعد چند سال دوری از میادین امسال با کلی سختی تونستم خودم رو برسونم و کنکور بدم که به لطف (استاد)بنازاده و سوالات مزخرفی که از طراحی و دینامیک پرواز طرح کرده بودن رتبم شد 570
    حالا هم که از شانس ما ظرفیت دانشگاههای تهران نسبت به پارسال 54 نفر کمتر شده!
    خلاصه از شما می خوام کمک کنید بهم. به نظرتون کجا قبول می شم توی تهران؟
    هدفم هم رفتنه
    راجع به این گرایش فضایی هم چیزی نمی دونم زمان ما نبود… سیلابسش چیه؟ یکی از دوستان گفته بود واسه خارج رفتن خوبه… واقعا اینجوریه؟ آخه به اسمش میخوره ویزا ندن… کسی رو دیدید که با مذرک فضایی رفته باشه آیا؟

    1. Reza گفت:

      سلام شبما خانوم
      دکترا کار تحقیقاتی هستش ، حداقل در قاره اروپا و کورس ندارید بنابراین نگران این مو رد نباشید، اگر علاقمند به این رشته هستید ، میتونید ارشد رو بخونید و برای دکترا تشریف ببرید خارج از کشور ، بله بودن کسانی که رفتن با این رشته و این گرایش،

  4. ارسلان گفت:

    خطاب به حسین
    دادداش شما چیکاره هست که تازه استخدام شده تازه تو یه شرکت دولتی اینقدر داره میگیره
    اسمشو بمن میگی

  5. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    بابا ول آقا رضا کی الان فازش اپلای کردنه ببنید اصلا همین ارشدم بدون مشکل میگیرید یا نه…
    بچه ها معلومه فیلم زیاد دیدینا!!!
    اون وریا زرنگ تر از این حرفان که به ایرانیا اونم تو هوافضای پذیرش بدن مخصوصا سفارتاشون…
    کی داده کی گرفته…

  6. نگین گفت:

    دوستان هرکسی رتبه و درصداش و همچنین علاقشو به گرایشش رو بنویسه و همچنین انتخاب گراییشاش با دانشگاها را بنویسه بنظرم عالی میشه حالا مکانیک یا هوافضا
    رتبم 218
    گرایش فضایی
    روزانه شریف
    ر امیرکبیر
    ر خواجه
    ر تهران
    پژوهشگاه
    شبانه امیر کبیر
    ش خواجه نصیر
    ش تهران

  7. Reza گفت:

    سلام خدمت همه دوستان
    خدمت همه شما هموطنان عزیزم عرض کنم، اگر قصد تحصیل در خارج از کشور رو.دارید سعیتون بر این باشه که وارد دانشگاه های تاپ بشید ، و سر امد همشون هم شریف هستش، اگر بین مکانیک و یا رشته های دیگه در شهرستان ویا هوا فضا شریف موندید، بهتون پیشنهاد میکنم هوا فضا شریف رو انتخاب کنید، چون شما برای دکترا دستتون بازه و خیلی از رشته ها رو میتونید برای دکترا انتخاب کنید، چون کار تحقیقاتی هستش، میتونید برای دکترا مکانیک اقدام کنید، و حتی اگر قصد موندن در خارج از کشور رو دارید میتونید خود هوا فضا رو انتخاب کنید، نگران کار با هوافضا در خارج نباشید هر کاری که به مهندس مکانیک میدن اینجا به هوا فضا هم میدن، و اگر کار تخصص هوا فضا باشه، فقط و فقط بچه های هوا فضا رو جذب میکنن،
    ولی چند نکته حایز اهمیته: بچه ها غربت سخته، کشورتون نیست، زبان متفاوته، زبان مادریتون نیست، جا افتادنتون بستکی به خودتون و روحیات اخلاقیتون داره، فرهنگ متفاوته، لباس پوشیدن ها متفاوته، روحیات و خلق و خو ها متفاوته، غذا ها متفاوته، رفتارها و کردار ها متفاوته و … .
    پس دوست عزیز اول برگرد به دنیای درون خودت، و با خودت صادق باش، و روحیات اخلاقیت رو ببین ، تجزیه و تحلیل کن و بعد تصمیم بگیر، ما یک بار به دنیا میاییم پس قدر روزهای زندگیت رو بدون و از این موهبتی که خداوند بهت داده استفاده کن( زندگی) ، پس درست تصمیم بگیر، خیلی ها بودن ، امدن اینجا اما موفق نشدن، بچه های. بسیار درس خون و باهوشی هم بودن، عکسش هم هست، بودن کسانی که امدن و الان هم موفق شدن، توی این عرصه گیتی و این جهان خاکی هر چیزی نسبی هستش و هیچ چیز مطلق نیست. من وظیفه دارم که بگم، اگر زمان میزارم و این مباحث رو مطرح میکنم چون دلم میسوزه و دوست ندارم که خدایی نکرده از روی احساس تصمیم بگیرید، تمام این چیز هایی رو که عرض کردم، تجربه بود، چراکه تجربه ،، استاد و معلم سخت کیری هستش،، اول آزمون رو بر گزار میکنه و بعدش میاد درس میده، ، بنابر این شنیدن کی بود مانند دیدن
    موفق باشید

    1. فاطمه گفت:

      سلام دوباره به همه دوستان
      بنده مدتیه که به طور جدی درباره هوافضا و بازار کارش در کشور از طریق اطلاعات خوب همین سایت و دوست و آشناتحقیق میکنم. رشته خودم مکانیکه و علی رغم تلاش بسیار متاسفانه کنکور مکانیک رو خراب کردم و چیزی که میخواستم نشد.
      نظرات دوستان عزیز در انجمن و پستهای مختلف سایت رو خوندم، عده ای خیلی تاکید به رونق بسیار خوب بازار کار مکانیک در آینده نچندان دور در کشور داشتند و بسیا مطمئن صحبت میکردند!
      در حالی که وضعیت موجود در مکانیک که بنده مشاهده میکنم زیاد چنگی به دل نمیزنه و خیلی تفاوتی با هوافضا نداره(به نسبت فارغ التحصیلان بسیار بسیار زیادش!)
      من حتی دوستانی میشناسم که بیخیال انتظار برای جذب شدند و خودشون دست به کار شده و دنبال کارآفرینی رفتند تلاش بسیار نموده اما به دلیل موانع بسیار زیاد راه موفقیت چندانی بدست نیاوردند.(واقعا در این وضعیت آشفته اقتصادی و پیچیده کنونی کار ساده ای نیست و بسیاری از طرح های حمایتی فقط در حد حرفه!)
      برای همین میخواستم ببینم دوستانی که اینقدر اطمینان بخش از آینده شغلی پر رونق مکانیک صحبت میکنند استدلالشون چیست؟
      وهمچنین ممنون میشم اگر بنده رو راهنمایی کنید درباره انتخاب رشته، بین هوافضا (با رتبه 170) که شریف و امیرکبیر شانس زیادی ندارم ولی بقیه دانشگاهای تهران رو میارم (که به نظرم حداقل برای اپلای کردن در دکترا مناسب تر باشند.)و از اون طرف مکانیک شیراز(هم طراحی هم تبدیل) هم میارم، نظر شما دوستان چیه؟خودم هنوز به نتیجه نرسیدم!!
      ممنونم.

      1. Reza گفت:

        اگر شریف و پلی تکنیک رو نمیارید به نظر بنده بزنید شیراز نکته اینکه اگر میخواهید خارج بمونید و.کار کنید منظورم بعد از دکترا هستش، تبدیل انرژی بخونید، اگر میخواهید برگردید به نظرم طراحی کاربردی مناسب تره،مکانیک شیراز قوی هستش ، البته اونها نگاه نمیکنن به رشته، و بلکه براشون دانشگاه مهمتره ، دانشگاه شیراز دانشگاه خوبیه، اگر خوب درس بخونید به نظر بنده میتونید دکترا برای خا رج از کشور اقدام کنید.البته علم و صنعت هم بد نیست ولی به نظر بنده مکانیک شیراز بخونی مناسب تره. با مکانیک شیراز بودن کسانی که امدن و بورس گرفتن، اتفاقا بچه های با سوادی هم بودن.

        1. فاطمه گفت:

          سلام.نظرتون رو خوندم. پارسال و سال قبل مثل اینکه امیرکبیر تا حدود230 گرفته ولی امسال با وجود کاهش ظرفیتها نمیدونم چی پیش میاد!
          با این حساب شما توصیه اتون اینه که بعد از امیرکبیر، مکانیک شیراز رو بزنم نه هوافضا(سازه) علم و صنعت؟؟
          یه چیزی که هست من خودم الان شیراز هستم و دراینکه مکانیک شیراز قویه شکی نیست ولی احساس میکنم خیلی فضای تئوری ایی داره دوست دارم جو عملی و کاری بیشتری در دانشگاه باشه، دراین مورد نظرتون چیه؟
          اگر از بچه های ارشد هوافضا علم و صنعت به خصوص سازه هم اینجا کسی هست خیلی ممنون میشم نظرشون رو درین باره بدونم. بسیار متشکرم..
          در ضمن تا حدی با نظر دوست عزیزمون “دانشجو” هم موافقم،البته در این زمینه اساتید و دانشگاه هم بی تقصیر نیستند که باعث میشه بچه ها اینقدر نمره گرا و تئوری وار به دروس نگاه کنند و فرصت تفکر و اندیشیدن و ایده پردازی نکنند! و مهندسی رو اینجوری معرفی میکنند و آدم تا به خودش بیاد میبینه تموم شد! و چه فرصتهایی رو تو فرمول و هوم ورک و این چیزا از دست داده!!

          1. Reza گفت:

            سلام ببینید جو دانشگاه های ایران به این صورت هستش در کل عملی نیستش، در پست قبل بنده این موضوع رو کامل باز کردم. خودم زمانی که امدم اینجا مشکلاتی داشتم، کار تیمی رو بلد نبودم. حتی اینجا بچه ها با هم درس میخونن، یعنی میان دانشگاه و کلاسی که خالی هستش رو از مسیول دانشگاه میگیرن و با هم شروع میکنن، به درس خوندن و اشکال های همدیگر رو رفع میکنن. و موقع امتحان هم نمراتی خوبی میگیرن، یکی دیگه از مشکلات بچه های ایران کارهای عملی و کارگاه ها هستش که ما کار خوب بلد نیستیم، ولی نگران نباشید همه چیز رو فرا میگیرید حتی بهتر از خودشون، شک نکنید.
            اعتبار دانشگاه فوق یادتون نره، نمرات بالا یادتون نره، دنبال کردن زبان در حد حرفه ای یادتون نره، پژوهش و تحقیق و مقاله مد نظرتون باشه، اینها رو برای شما و کسانی عرض میکنم که قصد تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور رو دارن.
            موفق باشید

  8. یه بنده خدا گفت:

    بهترین موقعیت کاری واسه گرایش سازه و فضاییه الان جهاد دانشگاهیها و شرکتای دانش بنیان اکثرا فیلد کاریشون مرتبط با گرایش فضاییه…
    و حتی از پروژه های مرتبط با فضایی حمایت مالی هم میشه
    همچنین من در مورد پذیرش تو اون ور هم زیاد تحقیق کردم و حتی به سایت دانشگاهای اروپا و امریکاهم زیاد سر زدم اکثر ریسرچ های مقطع دکترا در باب سازه است حتی شما با سازه میتونید بره مکانیک اپلای کنید که دیگه مشکل کلیرنس نداره…

  9. رضا گفت:

    برای رشته ی مکانیک منظورم بود و این که بین دانشگاه های تاپ شهرستان و خواجه نصیر و علم و صنعت کدوم رو باید انتخاب کرد؟

  10. یه بنده خدا گفت:

    خطاب به دانشجو:
    شما برای نیروی مورد نیازتون تو اون سازمان فرضی بهتره بری از mit نیرو بیاری تا کارآمد باشه…
    برادر شما خواب دیدی رفتی بدون پارتی با دینامیک پرواز تو اون سازمان استخدام شدی
    دوستان واسه دینامیک پرواز و آیرو کار نیست بیخیال شید…
    “چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است”

    1. دانشجو گفت:

      این که اکثرا تو هوافضا بیکار هستند رو انکار نمیکنم . ولی به همون اندازه خیلی هم کار هست ولی کسی نیست کار کنه . اینکه تو دینامیک پروازم بیکاری موج میزنه انکار نمیکنم . ولی خوب دلیلش رشته دینامیک پرواز نیست بلکه افرادی هستند که تو این رشته به اشتباه تحصیل کردن . در کل من هم هوافضا رو به خیلی ها پیشنهاد نمیکنم چون خیلی ها نمیتونن موفق بشن مثالش هم تو این سایت بسیار فراوان هست همان طور که دیدید .
      برای کار هم اکثر دوستانم از دانشگاه های متوسط هستند و حتی یه نفر داریم زیر ۲۰ سالش هست ولی به اندازه یه ارشد هوافضا بیشتر حالیشه . اون یکی دوستم بدون مدرک کارشناسی حتی تو سازمان هواپیمایی کشور کار میکنه و مثال های زیادی هست که شاید اسمشونو نگم بهتره و ….. .

  11. رضا گفت:

    سلام خدمت ادمین و دوستان عزیز.
    ادمین جان (و تمامی دوستانی که بی طرفانه نظر می دن) می شه لطف کنید بگید صرف نظر از رزومه شخصی که می دونم عامل پر اهمیتی هم هست اپلای از مکانیک دانشگاه تاپ شهرستان منطقی تره یا هوافضای شریف؟ با تشکر

    1. momo گفت:

      آقا رضا اصلا با رشته هوافضا نمیشه اپلای کرد چه شریف چه جای دیگه. مگر اینکه دیگه رزومت خدا باشه تا قبولت کنن. در ضمن بیشتر کسایی که حتی دانشگاه خارخ بورسشون میکنه سفارت خونه بهشون ویزا نمیده که برن. همون مکانیک شرف داره به هوافضا حتی شهرستانش! هم داخل کار داری هم خارج میتونی بری باهاش

      1. Reza گفت:

        سلام
        دوست عزیز بنده خدمت شما عرض کردم، هوا فضا برید شریف، وقتی نمیتونید مکانیک شریف قبول بشید، دکترا درخواست برای مکانیک بدید، چون شریف اعتبار داره،
        نکته دوم من خودم هوافضا خوندم در فوق و ویزا هم گرفتم، و فکر میکنم که اون موقع ویزا سخت تر هم بود،
        نکته سوم، شما اگر میخواهید موفق بشید و بیایید خارج از کشور بیا و روندی که بنده و امثال بنده سال ها قبل طی کردن رو دنبال کن و اجرا، شنیدن کی بود مانند دیدن.
        اگر زمان میزارم و.چیزی میگم بدونید که تجربش کردم و گرنه تایم اضافی ندارم که بخوام بیام تو این سایت و ببینم ایران در فلان رشته کار هست یا نه،
        چند وقت پیش بیمارستان x در تهران اگهی استخدام زد ، برای پرسنل پرستاریش، 25 درصد ا ز افرادی که امده بودن برای استخدام پزشکان عمومی بودن که تو ایران کار ندارن و.بی کارن و به کار پرستاری راضی شدن، که تازه این اصلا درست نیست ، چون اصلا محتوای اموزشی این دو رشته متفاوت هستش. بی کاری در تمام رشته ها داره بیداد میکنه، وقتی پول میدن و مدرک تهران، شریف و غیره را میگیرن، شما برای ورود به بازار کار باید توانایی علمی داشته باشید، ولی حق با شماست هوا فضا نسبت به رشته های دیگه وضعیتش تو مهندسی ها شاید بد تره، چون رشته ای هستش که هنوز تو ایران شکل خودش رو نگرفته و دولت مردان ایران هم به هر دلیلی به این رشته زیاد بها نمیدن،
        ما هم تایید میکنیم فرمایش شما سروران و.مهندسین عزیز رو ، عرضم ابن بود شریف دانشگاه بین المللی ایرانه ، اگر هوا فضا رتبه پایبن تری میخواد و.میتونید به این دانشگاه وارد بشید و داوطلب مربوطه علاقمند به خارج رفتن هستش، میتونه با تغیر رشته برای دکترا بورس خوبی از یک.کشور خوب بگیره. حتی شانسش رو هم برای هوا فضا امتحان کنه ممکنه بهش بدن. در ضمن اگر در یک سری رشته ها به شما بورس دادن بدونید که ویزا هم بهتون میدن چون دانشگاه ها با سفارتخونه هاشون در تعامل هستن ، و کسی هم که هوا فضا میخواد بخونه قرا نیست بره موشک و.هوا پیماهای جنگی طراحی کنه ، هزاران هزار فیلد کاری تحقیقی وجود داره، فکر کنم دیگه کامل توضیح دادم
        موفق باشید

      2. امیرکبیری گفت:

        لطفا درباره چیزی که اطلاع ندارید نظری ندین . هر رشته ای هم سر جای خودش اهمیت داره . همونطور که هوافضا توی خارج از مکانیک یه سر و گردن بالاتره …
        دوستان نگران اپلای کردن نباشن . خیلیها رفتن . خیلیها هم دارن میرن .

        1. Reza گفت:

          سلام
          دقیقا درست میفرمایید آقای مهندس، هوا فضا در خارج از کشور بالاترین مهندسی هستش و خیلی از یک سر گردن بالاتر از مکانیک.هستش، این موضوع را کاملا بنده دارم میبینم، اصلا دانشجوهای رشته های دیگه،. مردم، و در نهایت بازار کار یک حساب دیگه ای روی بچه های هوا فضا میکنن،
          واقعا رشته با کلاسی هستش ، در خارج از کشور همتا نداره

  12. باراد گفت:

    توجه ! توجه ! توجه !

    داداشا و خواهرای عزیزم ؛
    دم انتخاب رشته ای با هم بحث نکنید.
    اینجا چند تا لینک میزارم که توش بحث شده و به دردتون می خوره.

    ——————-

    راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد هوافضا 1395 :
    http://tinyurl.com/KonkourArshad95

    راهنمای انتخاب رشته دانشگاه های شرایط خاص :
    http://preview.tinyurl.com/SharayetKhas95

    بررسی وضعیت بازارکار هوافضا :
    http://preview.tinyurl.com/BazarKarHavafaza

    رابطه کار و گرایش دانشگاهی :
    http://preview.tinyurl.com/gerayeshHavafaza

    1. باراد گفت:

      بعد از کلیک روی لینک ها یا روی Proceed to this site کلیک کنید.

      این سرویس ها بخاطر کوتاه کردن آدرس سایت هست که یکی از داداشا قبلا اینجا استفاده کرد و ما هم با اجازه از این سبک استفاده کردیم.

  13. فارغ التحصیل هوافضا گفت:

    در مورد این دینامیک پرواز که همه میگن بده و … و خودم هم تاییدش می کنم :
    خواستید بخونید فقط از شریف بخونید، همونطور که بچه های دیگه هم گفتن.
    در ایران بدترین گرایش از نظر شغلی هست و فاجعه باره.
    من ای که با معدل خوب و پایان نامه خوب از امیرکبیر فارغ التحصیل شدم هیچ شغلی ندارم و چند ماه دیگه نزدیک به 4 سال میشه که بیکار موندم.
    گرایشی رو انتخاب کنید که معقول باشه و بتونید باهاش کار پیدا کنید مثل سازه و … .

    1. دانشجو گفت:

      اگر به شما بگن هر جایی که دلتون میخواد استخدامی . حالا چه کار میتونی بکنید جدای پایان نامه خوب و معدل خوب ؟ چه کاری دوست داریدبکنید ؟ تو چه زمینه ای میخواید در دینامیک پرواز کار کنید ؟ کدوم بخش از یه سامانه هوایی و یا موشکی رو میخاید کار کنید ؟ حالا چه قدر جدای اینکه علاقه دارید میتونید کار طراحی و تحلیل یه سامانه رو به عهده بگیرید ؟ چه قدر فکر میکنید کارایی یه فرد فعال رو دارید ؟
      این سوال ها یی که گفتم رو نیازی نیست اینجا پاسخ بدید بنویسید . برای خودتون پاسخ بدید .

  14. موسوي گفت:

    باسلام خدمت همه دوستان وارزوی موفقیت
    لطفا” کسی در مورد پردیس های خود گردان ومجازی اطلاعاتی داره بده مثل اعتبار مدرک؟ ذکر نام پردیس یا مجازی در مدرک؟نحوه برگزاری کلاسها شون
    خیلی ممنون

  15. ارسلان گفت:

    خطاب به آراد
    برادر الان شما کدوم سازمان جذب شدی که اینقدر به خودت افتخار میکنی؟
    بعدشم لیسانس کجا خوندی؟
    و اینکه الان درامدت چقدره

  16. دانشجو گفت:

    من با نظرات آقای آراد تا حدود زیادی موافقم .
    در ضمن صرفا جهت اطلاع : من خودم در حال حاضر دانشجوی ترم دوم ارشد دینامیک پرواز شریفم . یک سالی هست که به صورت رسمی در یکی از سازمان های هوافضایی مشغول کارم با حقوق خوب و بدون هیچ پارتی . یه مدت زیادی دنبال نیروی کار هستیم ولی متاسفانه هر کسی که میاد با رزومش فکر میکنه خدای همه چی هست با درس هایی که دانشگاه خونده ، ما هم گرچه دوست نداریم ولی قبولشون نمیکنیم چون کارامدی خاصی ندارند . معمولا هم افرادی که میان از دانشگاه شریف هستند انواع رشته ها مثل برق و مکانیک و هوافضا ولی متاسفانه کارامد نیستند و عمرشون رو تو فرمولا گذروندن . به نظر من یکی از دلایل اصلی بیکاری اینه که گیر رشته و مدرک و دانشگاه و .. . هستیم درحالیکه میتونستیم به جای درگیری با این مسائل بریم تحقیقات درستی از آینده کشور و نیازهای اون بیندازیم و بعد راهکارهایی رو در نظر بگیریم و در راستای خدمت به کشور قدم بر داریم . این کار رو باید کسی که قبل از اینکه بخواهد انتخاب رشته در کارشناسی بکند انجام بدهد . نه اینکه بعد از کنکور ارشد تازه سر از تخم بیرون کردیم تازه میفهمیم اوضاع چه جوره . واقعا خجالت داره یه دانشجوی کارشناسی بعد از کنکور ندونه چی کار میخواد بکنه و به چه سمتی و چه رشته ای بره و مردد باشه . تردید برای الان جایز نیست .

    1. امیر مهدی گفت:

      شاید بخاطر اینکه دانشجوی شریف بودید تونستید کار پیدا کنید.
      دینامیک پرواز کلا کار نیست تو ایران و این رشته فقط دانشگاه شریف بدرد می خوره.
      حالا نمیدونم کار شما چیه و چقدر موقعیتش مطلوبه و …
      خوش به حالتون.
      به ما هم از این موقعیت ها معرفی کنید !
      والا هر چی دینامیک پروازی دور و برمون بود تا 5 6 سال بیکار مونده.

      ولی راستش رو بخواین نظرات شما شبیه آرمانگرایی صرف می مونه تا واقعیت.
      البته ببخشید که اینو گفتم.

      1. دانشجو گفت:

        من با رزومه دانشگاهی کار پیدا نکردم . لیسانسم هم شریف نخوندم که بگم به خاطر شریف قبولم کردن . کارم هم خیلی خیلی مرتبط با هوافضا است . علاوه بر اینجا که دولتی هست خیلی جاها هست که میتونستم برم ولی چون کار علمی کمتری میشد و به شرایط من نمیخورد نرفتم . در ضمن چرا هیچ کس فکرشو به کار نمیندازه به جای این همه بهانه کارهایی مثل شرکت های کوچک دانش بنیان شروع کنه . حتما که نباید اول کار همه چی داشته باشید . برای رسیدن به موفقیت باید مرحله مرحله پیش رفت . انتظار نباید داشت یهو بعد از فارغ التحصیلی شق القمر بشه که .

        1. moslem گفت:

          شما ایران زندگی میکنید!!!!
          احساس میکنم یه جایی تو اروپا هستید وفقط میخواستید یه چیزی بگید

    2. فارغ التحصیل هوافضا گفت:

      من در صحت کامنت شما دچار ابهام هستم.
      می فرمایید دانشجو هستید اما در فلان جا به صورت “رسمی” کار می کنید.
      حالا شاید بخاطر اینکه دانشجوی شریف هستید تا حدودی بشه ادعای شما رو باور کرد اما در کل تردید دارم دانشجوها بتونن کاری در مورد هوافضا پیدا کنن.
      من خودم فارغ التحصیل دینامیک پرواز از امیرکبیر هستم و هیچ شغل مرتبطی تا الان پیدا نکردم.
      اگر ادعای شما در مورد رشته تون درست باشه که خب بخاطر اینه که از شریف فارغ التحصیل شدید، در غیر این صورت نمی دونم با این حرف غلطی که میزنید چطوری می تونید شبا راحت بخوابید !!!

      1. دانشجو گفت:

        چون دانشجو هستم ، با شرایط خاص کار می کنم . کامنت پاسخ قبلیم هم بخونی متوجه میشی ربطی به شریف نداره .

    3. مونا گفت:

      سلام، یعنی اگه کسی بیاد که مال دانشگاه شریف و امیرکبیر نباشه اما رزومه و مهارت های خوبی داشته باشه قبول میکنین؟ اگه ممکنه توضیح بدین که چه مهارت هایی باید بلد باشیم و چه نرم افزارایی رو بلد باشیم تا وارد بازار کار بشیم؟

      1. دانشجو گفت:

        فرض کنید شما فردی هستید که جدای اون مباحث تئوری دانشگاهی که البته خیلی ها بلدن و خیلی شاید نیاز به اونا هم نباشه چیزی که الان مهمه اینه که چه قدر افراد کارایی دارند و تو یه سازمانی کار راه میندازن و مسائل و مشکلات رو حل میکنن . مثلا اگر شما بتونید از لحاظ مهندسی عملی بسیاری از کارها رو راه بندازید و باعث بشید خیلی از هزینه ها رو پایین بیارید ، خوب عقل سلیم میگه که شما رو انتخاب میکنن . ولی مسئله اینجاست معمولا همچین افرادی اینقدر کار دارند برای خودشون که اصلا نیازی به رفتن به این ور اون ور برای کار ندارند ، کار خودش میاد سراغشون . این سوال شما که چه مهارت و چه نرم افزاری ، سوالی هست که از خیلی ها شنیدم . پاسخ دادن به این سوال واقعا جای بحث زیادی دارد که متاسفانه با نوشتن چند کلمه نمیشه پاسخ کامل داد . یه کم ذهنیت خودتون رو از قالب تسننی که مدرسه و دانشگاه برای شما درست کرده بیرون کنید . قدم اول برای دستیابی به راهکار کار و زندگی این هست که در راستای همین موضوع که چه کاری میتونید بکنید و راه بیاندازید فکر کنید و وقت زیادی برای تحقیق بگذارید . چند سال پیش ذهنم درباره همین موضوعات به شدت تحت فشار بود و شاید روزی چند ساعت فقط فکر میکردم . الان مدیون همون روزها هستم .
        موارد بسیار زیادی دیدم که فرد نه سن زیادی داره نه دانشگاه خاصی داره نه مدرک خاصی ولی از لحاظ کاری بسیار موفق هست و برعکس .
        معذرت می خوام ولی واقعا در این مجال نمی گنجه خیلی توضیح بدم . درضمن اگر میخواید موفق بشید حرف های یاس و ناامیدی که بسیاری بسیاری از افراد در فضای مجازی میزارن گوش ندید . اینجوری اوضاع بهتر نمیشه .

  17. یه بنده خدا گفت:

    گرایشها به ترتیب موقعیت شغلی از خوب به بد:
    1)سازه
    2)فضایی
    3)پیشرانش
    4)آیرو
    5)دینامیک پرواز
    البته من به عینه دیدم اونجاهای محدودی که فراخوان میدن واسه استخدامیه هوافضا، بچه های مکانیکو برمیدارن چون هم انعطاف پذیر تر و هم کارآمد ترن…
    حالا خواستین اسم سازمانشم میگم!!!

    1. سید رضا گفت:

      یه چیزی بین همه تحلیل ها ثابت و دقیق هست.
      اینکه از نظر شغلی سازه بهترین و دینامیک پرواز بدترین موقعیت رو داره، یعنی اصلا نداره.

  18. یه بنده خدا گفت:

    نزدیک ترین گرایش به کنترل و هدایت گرایش فضاییه….

  19. سارا گفت:

    دوستی که فرمودید موقعیت شغلی برا مهندسی فضایی خوب هستش…میشه اسم شرکت دانش بنیان رو ذکر کنید؟

  20. م.س گفت:

    ممنون از پاسختون….یه سوال دیگه اینکه برای کار موشکی و کلا کارهای نظامی آیرودینامیک بیشتر به دردم میخوره یا پیشرانش…بازم ممنون میشم اگه جواب بدید✋✋

    1. سید حسین ابراهیم پور گفت:

      مسلما پیشرانش.
      چیزی که مطرح هست مسئله بهبود و کیفیت سوخت و بهبود فناوری پیشرانش در صنایع موشکی هست.
      در مورد کنترل ما به حداعلایی رسیدیم و تیم های خوبی داریم و هیچ نیاز دیگه ای برای مباحث کنترل به نیروی جدید وجود نداره اما هنوز بحث پیشران مونده که شاید بتونید با اخذ پیشرانش در این موارد کار کنید.

      اما یادتون باشه که هوافضا کلا کار نداره و بیشتر رشته هایی مثل سازه هستن که موقعیت کار دارن، اونم در تعداد کم.
      هوافضا به هیچ وجه مثل مکانیک نیست که موقعیتش سرتاسر ایران پر باشه.

  21. مریم گفت:

    سلام
    با رتبه ی 480 احتمال قبولی توی پیشرانش خواجه نصیر هست؟ (شبانه یا روزانه)

    با این رتبه احتمال قبولی توی کجا هست؟

  22. admin گفت:

    یک نظری رو خدمت همه دوستان عزیزم عرض می کنم که نظر شخصی هست خیلی رک و صریح :
    – اگر به دنبال شرایط شغلی هستید و مشکل سربازی ندارید با لیسانس (خصوصا لیسانس مکانیک) وارد بازار کار بشید
    -اگر به دنبال شرایط شغلی هستید و مشکل سربازی دارید میتونید در دوره فوق از کسری خدمت استفاده کنید که راحت تر وارد بازار کار بشید و قطعا داشتن مدرک مکانیک به علت جامعیت بیشتر برای پیدا کردن کار ارجحیت داره به مدرک هوافضا ، برای دوستانی که لیسانس مکانیک دارن اگر فوق هوافضا داشته باشن میتونن اگر کار مناسب پیدا نکردن با همون لیسانسشون اقدام کنن برای کار…(پس از روز اول پروژه کسری خدمت رو فراموش نکنید)
    -اگر به دنبال خارج رفتن هستین(که تقریبا اکثرا هستن ولی در واقعیت عده ی زیادی نمیتونن برن) ، بهتره اعتبار دانشگاه ارشدتون بالا باشه و رزومه خوبی باید در ارشد ایجاد کنید و بهتره برای دکترا برید خارج نه ارشد و مکانیک خوندن هم باز بهتره گرچه تعداد زیادی از بچه های هوافضا هم کشورهای مختلف حتی امریکا رفتن البته اکثرا برای دکترای رشته مکانیک اپلای گرفتن
    -اگر عاشق علم و پژوهش هستین و یا درس دادن تقریبا انتظار مادیات براتون باید تا حد زیادی حذف بشه و میتونید هم داخل هم خارج ادامه تحصیل بدید بیشتر دنبال دانشگاه های با امکانات خوب باشید مثل دانشگاه های تهران و اصفهان و دانشگاهی رو انتخاب کنید که برای دکتراتون احتمال پذیرشتون بالا بره (یعنی دکترای گرایشتون رو داشته باشه و ورودی دکترا هم در سالهای اخیر داشته باشه)
    -دوستانی که کار و درآمد براشون خیلی مهمه و چاره ای جز هوافضا خوندن فعلا ندارن از ساعت و روزی که ارشدتون شروع شد دنبال کار باشید هرجا که شد ساعتی و … درس و پایان نامه رو هم به صورت پیچوندن پیش ببرید!
    -دوستانی که با استخدام در جاهای نظامی مشکل دارید و مجبورید هوافضا بخونید به دنبال شرکت های دانش بنیان و درآمدهای ایده محور هوافضایی باشید شاید دور از ذهن باشه ولی شدنیه اگر زود شروع کنید نه بعد از فارغ التحصیلی
    – دوستانی که مشکل مالی ندارند میتونن شبانه بخونن ولی اگر میبینید مشکل مالی دارید و برای داشتن “مدرک خالی” میخواید خودتون و خونوادتون رو به زحمت بندازید به نظر من خیلی اشتباس خصوصا در هوافضا مگر اینکه برنامه ریزی کاملی تو ذهنتون باشه
    -دوستانی که تحمل فضای دانشگاه های خاص(البته فضاش خیلیم عجیب غریب نیست ولی شاید برای بعضی ها سخت باشه) رو ندارن نرن چون بعد پشیمون میشین

    در پایان تشکر میکنم از موسسه غیرانتفاعی احرار رشت که با گرفتن 20 مهندس سازه هوافضا موجبات خنده و شادی مارو فراهم آورد و همچنین دانشگاه خواجه نصیر که با گرفتن در مجموع 80 نفر “دانشجوی فضایی آموزش محور مجازی” نشون داد چقدر از درک وشعور بالایی برخوردار هست

    1. حسین گفت:

      با لیسانس مکانیک که کار کمه برادر من.
      بیشتر دنبال فوق لیسانس مکانیک هستن و آگهی های جذب کشور هم گواه این موضوع هست.

      1. پاسخ به حسین گفت:

        اتفاقا الان کار با مدرک لیسانس مکانیک بیشتره تا فوق لیسانس!!! اکثر پالایشگاه ها و پتروشیمی هاو نیروگاه ها سال قبل فقط لیسانس مکانیک جذب کردن!

        1. حسین گفت:

          الان حقوق و درآمد لیسانس مکانیک با فوق لیسانس مکانیک یکیه ؟
          نیست.

          برادر بزرگتر من فوق لیسانس یکی از گرایش های مکانیکه تو شرکت دولتی x داره هر ماه 6.5 میلیون حقوق می گیره. حدودا 6 ماهه استخدام شده، حتی اون دوره یکی دو ماهه آموزشی رو هم حقوق می گرفت (1.7 میلیون) و بعدش الان حقوق ماهیانه 6.5 میلیون می گیره. تازه این رده پایینش هست.

          مطمئنا لیسانس حقوق و مزایاش با فوق لیسانس مکانیک برابر نیست.

          تو سمت های بالاتر هم ارشد مکانیک ارجحیت داره تا لیسانس مکانیک.

    2. دانشجوی فضایی گفت:

      البته تا اونجایی که من سراغ دارم، اکثرشون شاغلانی هستن که گیر مدرک هستن و در رشته های کاملا غیر مرتبط با کارهای غیر مرتبط، فقط و فقط صرف داشتن مدرک با کیفیت پایین مدرک میگیرن و فکر نکنم همون مجازی ها حتی یک دقیقه به این که وارد شغلی با این مدرک بشن، فکر کرده باشن. البته این کار قبول دارم که از اساس اشتباهه

  23. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    دوستان تو انتخاب رشته به این نکته توجه کنید که اول روزانه هارو تو جاهای مختلف بزنید بعد برید سراغ شبانه ها خودتونو درگیر اسم و رسم دانشگاهها نکنید من الان ترم آخر روزانه سازه علم و صنعتم شبانه شریف قبول میشدم ولی نزدم چون پول مفت ترمی 2 تومن نداشتم بدم…

  24. s گفت:

    سلام, دانشجوی ترم 4امکان داره, ایمیل شمارو داشته باشم
    یه سری سوال دررابطه با دانشگاه مالک اشتر دارم
    لطفا هرکس مالک اشتر خونده, نظر بده, در صورت تمایل لطفا راه برقراری ارتباط ایمیل خودتون رو بذارید.
    باتشکر فراوان

    1. حسین گفت:

      تو بخش همین کامنت ها این آقای “دانشجوی ترم 4” مطلب واقع بینانه ای رو گذاشتن.
      فکر کنم بدردتون بخوره.
      راستی رتبه شما چند شده ؟

      بعد اینکه می تونید امام حسین هم بزنید.

      1. حسین گفت:

        البته قطعا دانشگاه جامع امام حسین بهترین انتخاب در بین تمامی دانشگاه های شرایط خاص هست.

  25. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    آره امید جان حداقل سه روز کامل که باید بری دانشگاه و روزای دیگه هم اون کوئیزا و پروژه هایی که میدنو باید انجام بدی خلاصه وقت سر خاروندن نداری چه برسه که بخای کارم بکنی بهتره بری آموزش محور…

    1. امید گفت:

      ممنونم ارشد سازه
      آمار گرفتم دانشگاه تهران دینامیک پرواز قوی نداره ولی با کار مشکل ندارن و راحت تر میشه خوند

  26. امید گفت:

    ممنون از جواب حسینی /امیرکبیری/پاسخ به امید
    من کار دارم اگر بزن اموزش محور بهتر نیست؟
    رتبه ام 192

  27. مسعود ناظری گفت:

    یه آقایی 5 6 سال پیش فارغ التحصیل شده تو دهه 80 تا نهایت سال 90، تازه اونم از دانشگاه شریف بوده.
    اون زمان که شرایط هوافضا مثل الان بد نبوده یه کاری هم گرفته.
    الان که شرایط مدرک هوافضا بخاطر این چند هزار بیکارش بی ارزش شده و با مدرک گرایی همه مکانیکی ها و صنایعی ها و برق الکترونیکی ها و … رو به ما هوافضایی ها ارجحیت میدن و ما رو بیکار میزارن، میگید همه چیز خوبه.

    شما دوست عزیز اون زمانی که همه چیز بد نبود شغلت رو گرفتی، بعدش که شرایط بد شد و حالا که افتضاحه و از این به بعد که بدتر هم میشه لطفا نیا الکی به ما اطلاعات غلط بده.

    حداقل بزار با واقعیت ها برخورد کنیم و انتخابمون رو درست کنیم. با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه.

    یه جایی تو زندکی می خوایم درست تصمیم بگیریم امثال این آقای آراد میان اظهار فضل می کنن و همه چیز رو خراب می کنن.

  28. امیرحسام برزگر گفت:

    آقا سامان شما رتبه خوبی آوردی لازم نیست شرایط خاص بزنی.
    تو شرایط خاص ها هم فقط امام حسین جذب می کنه یکمی هم ستاری.
    برید تو انجمن سایت قسمت کنکور هوافضا اونجا در مورد دانشگاه های شرایط خاص راهنمایی کرده.
    اما اگه بتونی مکانیک بری بهتر میشه، چون واقعیتش رو بخوای بعد دانشگاه با مدرک مکانیک میشه کار کرد اما با هوافضا نمیشه چون کار نیست.

  29. آراد گفت:

    سلام دوستان، نظرات شما اغلبا با حب و بغض نسبت به رشته هاس،من همیشه جامع ترین نظرات دنیا رو دادم و خواهم داد. اگر بازار کار آزاد (صنعت) هدفتون هست ، رشته ی هوافضا هیچ فرقی با رشته ی مکانیک نداره و نخواهد داشت؛ چه بسا با هوافضا دانشگاه بهتری قبول شید و مطالب رو بهتر از آنچه هست فرا خواهید گرفت و زمینه ی آشنایی با افراد توانمندی رو خواهید پیدا کرد. اما اگر بازار کار دولتی رو هدفتون هست، رشته ی مکانیک اندکی( دوباره تکرار می کنم اندکی (برای بار سوم تکرار میکنم فقط اندکی)) از رشته ی هوافضا بهتره که البته اون هم با اندکی( دوباره تکرار می کنم اندکی (برای بار سوم تکرار میکنم فقط اندکی)) پارتی رفع خواهد شد. دوستان توجه داشته باشند که صنعت مکانیک و هوافضا در کشور ظرفیت جالبی برای کار نداره، بنده فارغ التحصیل هوافضا از دانشگاه صنعتی شریف هستم و الان هم در بازار کار جذب هستم. یادتان باشه که درآمدزائی تنها به خودتان بستگی داره نه رشته و نه قیافه. لذا افراد بیکاری که قصد نا امید کردن جوان های هم سن و سال خود رو دارن و خودشان هم اغلبا بیکار هستند ، برن فکر کار باشن و نیان کامنت بذارن. پنج ساله که فارغ التحصیل شدم تا دو سال هم کار ثابت و جالبی نداشتم و الان تمام هم دوره ای های خودم هم مشغول به کارند و خدا رو شکر درآمدهای خوبی هم دارند (بعضا 4 میلیون تومن در ماه). اگر دنبال ثروت هستین بدونید که کلا راه رو اشتباه اومدین و پس از دیپلم باید درس رو رها میکردین یا میرفتین سراغ پزشکی و دندانپزشکی و …

    1. امیرحسام برزگر گفت:

      هیچ حب و بغضی تو کامنت ها نبوده قربان.
      اگر فکر می کنید نظر شما جامع ترین نظر دنیا هست دچار خودبینی شدید و این خوب نیست.
      کامنت شما با شرایط واقعی زمین تا آسمون فرق داره.
      کی گفته مدرک هوفضا فرقی با مدرک مکانیک نمی کنه ؟
      این واژه “اندکی” هم مجددا دید ناکافی شما رو نشون میده.

    2. ناصر گفت:

      آقای آراد شاید شما صرفا بخاطر اینکه پنج سال پیش از شریف فارغ التحصیل شدی دلیل نمیشه بگی شرایط هوافضا گل و بلبل هست و فرقی با مکانیک نداره.

      شما 5 سال پیش فارغ التحصیل شدی، 5 سال پیش شرایط مثل الان نبود، بهتر بود. الان افتضاحه ! افتضاح !
      مدرک گرایی تو اوج خودش هست.
      هیچ مکانیکی رو نمیزارن و بیان بجاش هوافضا بردارن خصوصا تو اکثر شرکت ها که یا دولتی هستن یا شبه دولتی یا در اسم خصوصی ولی دولتی.

  30. علیرضا گفت:

    سلام دوستان.با رتبه 328 کجا و چه گرایشی رو قبول می شم

  31. مجید گفت:

    رتبم 185 شده..به نظرتون روزانه امیرکبیر قبول میشم؟؟؟چه گرایشی؟؟
    از بین دانشگاه ها ، خواجه نصیر بهتره یا علم و صنعت؟؟؟؟؟

  32. مونا گفت:

    Admin لطفا بذارین پیاما نشر پیدا کنه که زودتر جوابمونو بگیریم

  33. محمد گفت:

    این رو از تو فروم همین سایت برداشتم :

    سازه های هوایی : بهترین موقعیت جذب و صنعت در بین موقعیت های محدود / مورد نیاز کشور.
    ایرودینامیک : پس از سازه، موقعیت مناسبتر نسبت به سایر گرایش ها / رشته ای زیبا متناسب با شرایط آینده نزدیک.
    پیشرانش : از رشته های پرطرفدار داوطلبین / موقعیت شغلی محدودتر.
    فضایی : از رشته های مورد علاقه داوطلبین / موقعیت شغلی محدودتر.
    ماهواره : از رشته های فضایی / موقعیت شغلی محدودتر.
    صلاحیت پروازی : رشته ای کاملا جدید در کشور / موقعیت شغلی این مدرک موقتا کم می باشد اما وجود دارد.
    دینامیک پرواز و کنترل : بدترین موقعیت جذب و صنعت در بین موقعیت های موجود / بیشترین حجم فارغ التحصیل و شرایط اشباع و منفی.

  34. saman گفت:

    سلام دوستان…لطفا راهنمایی کنید توو دانشگاه های شرایط خاص سطح کدومشون بهتره ؟؟؟ از نظر اعتبار مدرک،سطح علمی،امکانات رفاهی،تعهد برای جذب و …
    دانشگاه امام حسین ، دانشگاه علوم و فنون ستاری، مالک اشتر ؟؟؟
    چون که تعداد انتخاب این دانشگاه ها محدود به 2 تاست، به نظرتون این 2 انتخابم رو برای مکانیک بزنم یا هوافضا و کدوم دانشگاه؟؟
    رتبه مکانیک : 1600 تبدیل ، هوافضا : 433

    1. محمد گفت:

      سامان جان اینجا اطلاعات خوبی هست، روی لینک کلیک کن متوجه میشی:

      https://asec.ir/froum/showthread.php?291-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%DA%A9%D8%AF%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%B7-%D8%AE%D8%A7%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1395

      بعدشم رتبه خوبی داری واسه چی می خوای شرایط خاص بزنی ؟

  35. momo گفت:

    با سلام خدمت مدیریت سایت.
    نمیدونم امسال چرا مدیران این سایت نسبت به کنکوری های امسال کم لطف شدن. حداقل مثل سال های پیش جدول رتبه و درصد هارو بزارین.
    من خودم حدود 230 شدم .شانس احتمال قبولی تو آیرو روزانه امیرکبیر دارم یا نه؟

    1. امیرحسام برزگر گفت:

      بعضی از رتبه هایی که سال پیش خوداظهاری می کردن خطا داشته و دقیق نبوده. بخاطر همین سیستم جدولی درست کار نمی کنه.
      شاید مدیر محترم سایت هم به همین دلیل اینکار رو کرده، بنظرم این کامنت ها بهتر از جدول جواب میدن.

  36. مریم گفت:

    اگر مثل پارسال برا ی رتبه ها جدول درست کنید خیلی خوبه

  37. محمد گفت:

    سلام دوستان اگر میشه راهنمایی کنید با رتبه1599کجاها قبول میشم و لطفا راهنمایی کنید برا ارشد کلا انتخاب رشته چه جوری هست من تجربه ندارم ممنون بعدم مگه دانشگاه دولتی پول می‌گیرند

    1. محمد گفت:

      محمد جان شبانه یه مبلغی شهریه میگیرن.
      با این رتبه فکر نمی کنم جایی قبول بشی اصلا رتبه خوبی نیست.
      حالا محض احتیاط همه دانشگاه های دولتی شبانه رو بزن بعدش برو روی شرایط خاص ها و با توجه به اطلاعات موجود در فروم در مورد راهنمایی شرایط خاص ها، انتخاب درستی رو انجام بده.

  38. م گفت:

    لطفا یکی به من کمک کنه تو انتخاب رشته من رتبه ام حدود ٣٢٠ شده به نظرتون اول امیرکبیر شبانه بزنم یا روزانه ی دانشگاه های دیگه رو ؟ به ترتیب دانشگاه هارو چی بزنم؟ به غیر از شریف و امیرکبیر چه دانشگاههایی برای اپلای خوبه من خودم دینامیک پرواز و فضایی رو دوست دارم اما به خاطر کار آیرو و پیشرانش اول مد نظرمه آیا تصمیم درستیه؟ لطفا راهنماییم کنین.

  39. پاسخ به سید جلال گفت:

    با رتبه های خیلی بدتر از این امام حسین قبول میشن. تو راحت قبول میشی البته ورودش سخته !

    1. محمد مهدی نیک پی گفت:

      نه ورود به امام حسین سخت نیست.
      یه مصاحبه مثل همه شرایط خاص ها میگیرن.
      بعدشم یه تست ورزشی که میگن تشریفاتیه کاملا.

      ولی انصافا تو شرایط خاص ها این دانشگاه از همشون بهتره.

  40. دانشجو ارشد سازه گفت:

    بچه هایی که مکانیک زیر 800 شدن اصلا اشتباه نکنن حتی اگه تو هوافضا دورقمی شدید برید مکانیک واقعا اومدن به هوافضا درصورتی که تو مکانیک رتبه قابل قبول اوردید یه حماقته جبران ناپذیره اونایی هم که میبینید میرن هوافضا بچه های خوده هوافضا هستن و راه و چاره ایی به جز این رشته ندارن وگرنه اگه اوناهم را دررویی داشتن حتما تغییر رشته میدادن وضعیت فارغ التحصیلای هوافضا به شدت فلاکت باره اگه حقیقت این نبود بیشتر کامنتای کنکور امسال راجع به این موضوع نبود!!!

    1. علیرضا بیات پور گفت:

      اولین بار سایت Asec در موردش مقاله داد.
      بعدش تو انجمن همین سایت در مورد بازارکار هوافضا مقاله دادن.
      یه جا هم تو سایت کن نیوز در مورد علل ناکارآمدی شغلی این رشته مقاله دادن.

      این مقاله اولیه از Asec کار شجاعانه ای بود، تا قبل از اون هیچ کسی این واقعیت رو علنا صحبت نکرده بود.
      خیلی تحسین برانگیزه.
      خدمت بزرگی هم به داوطلبین و جامعه هست.

  41. دانشجو گفت:

    سلام.
    رتبم جوریه که روزانه شریف و امیر کبیر رو نمیارم.شبانه هم نمیتونم برم.
    علاقم پیشرانش هست.
    کدوم دانشگاه رو انتخاب کنم؟
    مرسی

  42. سیدجلال گفت:

    سلام دوستان..خداقوت
    زبان:سفید
    ریاضی:۲۳.۳۳
    آیرو:۲۶.۶۷
    سازه:۱.۶۶-
    طراحی:۳۳.۳۳
    رتبه‌ام‌شده:۳۸۶
    بیشتر نظرم آیرو امام حسین(ع) هست..
    به نظرتون میارم..

    1. سعید گفت:

      بله دوست عزیز، به راحتی قبول می شید

    2. محمد سالاریه گفت:

      انشالله.

      بنظرم رتبه های بین 300 تا 999 شانس قبولی تو امام حسین رو دارن.

      1. محمد سالاریه گفت:

        ناگفته نماند، اکثرا میگن پارسال تا مرز 1300 هم مازاد بر ظرفیت قبول کرده دانشگاه امام حسین.
        ولی میگن خیلی به اولویتی که توش رشته مربوط به امام حسین رو گذاشتید حساس هستن، باید تو شرایط خاص ها تو اولویت بالاتر قرار بدید.

  43. محسن گفت:

    سلام
    کسی میدونه تو ایرو امیرکبیر قویتره یا شریف؟

    1. پاسخ به محسن گفت:

      در پاسخ به آقا محسن : شریف آیرودینامیکش آیرویی که تو فکر می کنی نیست. غیر از سلطانی کسی دیگه ای آیرو دینامیک محض کار نمی کنه. بقیه اساتید تو حوزه های غیر مرتبط با هوافضای محض کار می کنند. البته الان دیگه اگه اسم گرایش رو بذارن آیرو یا پیشرانش زیاد صحیح نیست چون زمینه کاری وسیعه تو هوافضا. استاد داریم تو گروه آیرودینامه ولی نانو کا می کنه یا مثلا جریان چند فازی یا مثلا توربین گاز. تو شریف اگه ایرو باشی می تونی با اساتید پیشرانش هم برداری. اصلا کلا تو شریف بین گرایش ایرو و پیشرانش فرقی نیست زیاد. فرقشون تو دروس تخصصی اجباری هست که ایروها باید ایرودینامیک مادون صورت بگذرونن اما پیشرانش ها سوخت پیشرفته و دینامیک گاز پیشرفته. راستی یه چیز دیگه دکتر هجران فر یکی از بهترین سی اف دی کارهای ایرانه! همچنین دکتر دربندی بهترین در حوزه المان محدود سیالاتی هستش. البته استادا تو شریف دو دسته اند که قدیمی هاشون که خیلی گندن دیگه الان یا سرشون بند پروژه های صنعتی شونه یا این که دیگه خسته شده اند و دسته دیگه اساتید جوون هستن که بی سوادن ولی خوب همیشه در دسترس اند و راحت تری باهاشون کارکنی. در مورد امیرکبیر نمی دونم ولی الان دیگه همه اول شریف رو می زنن و بعد امیرکبیر! ولی در کل در هر دو صورت آینده ای در هوافضا نداری راستش 🙂

  44. یه بنده خدا گفت:

    این دیگه چه وضعشه مگه جنگه امسال شهریه ثابت شبانو رو کردن 800 تومن شهریه متغیر هر واحد نظری 188 تومن و شهریه هر واحد پروژه و سمینار 300 تومن در کل میشه ترمی 2 تومن و کل ارشدت با پروژه و سمینار میشه 10 تومن من موندم کنکور بدی رتبه زیر 200 بیاری پولم بدی من که عمرا شبانه اصلا نمیزنم…
    تازه اسمشم گذاشتن دانشگاه “دولتی”

  45. پوریا گفت:

    سلام
    من خودم 71 شدم و دوس دارم سازه ی شریف بخونم ولی خب امسال ظرفیتا کم شده نمی دونم قبول میشم یا نه
    در مورد بازار کار توی هوافضا بازار کار سازه آیرو و پیشرانش به نسبت بقیه بهتره
    دینامیک پرواز بازار کارش تو ایران خوب نیست (ولی قسمت کنترلش اوضاعش بهتره) ولی اپلای های خوبی میشه ازش گرفت
    فضا هم همینطور بازار کارش اوضاع خوبی نداره
    ولی خب بازار کار همیشه یه چیز ناپایدار بوده تو ایران
    هیچ بعید نیست یک دفعه سال بعد همه چی عوض شه و اوضاع دینامیک پروازی ها بهتر شه
    در آخر آرزوی موفقیت می کنم واسه همه

    1. پاسخ به پوریا گفت:

      الان بهترین گرایش پیشرانش هست که تو حوزه احتراق یا توربین گاز کار کنی که بتونی تو حوزه نفت و گاز کار کنی. یا گرایش سازه که اونم چون شبیه مکانیک(طراحی) یا عمران(سازه) هست جای کارش بهتره

    2. محمد سالاریه گفت:

      نه برادر، دینامیک پرواز وضعش افتضاحه.
      حتی تو موقعیت کار کنترلش جلو کنترل-برق جایی برای استخدام و جذب پیدا نمی کنه.
      به شخصه خودم خیلی دیدم دینامیک پرواز و کنترل استخدام نشده بخاطر مدرکش ولی مهندس برق کنترل استخدام شده.
      چون تو هوافضا برا این رشته تو ایران کار نیست مجبورن برن سایر صنایع که اونا هم مدرک برق-کنترل براشون تو اولویت هست.

  46. فرز گفت:

    سلام
    من رتبم ٧٢٣ شده
    شبانه خواجه نصیر میارم ایا؟

  47. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    شبانه هم اگه” پولشو” دارید!!! بعد روزانه های تهران بزنید…

  48. سحر گفت:

    سلام بچه ها
    به نظر شما بارتبه۱98 امیرکبیر روزانه مکانیک پرواز شانس دارم؟

    1. محمد سالاریه گفت:

      شبانه می تونید بیارید.
      راستی ما مکانیک پرواز نداریم، دینامیک پرواز هست.
      مطالب راجع به بازارکار افتضاح این رشته رو هم مطالعه کنید شاید کمکتون کرد انتخاب های بهتری داشته باشید.

  49. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    گرایشها با توجه به سطح دشواری
    از سخت به آسون:
    1)آیرودینامیک 2)دینامیک پرواز 3) پیشرانش 4)سازه 5) فضایی

    1. دانشجوی فضایی گفت:

      سلام
      در پاسخ به شما باید بگم که نمیدونم از کجا به این نتیجه سختی رسیده اید ولی تا اونجایی که من میدونم خیلی از بچه ها با لفظ گلابی و آسون بودن رشته فضایی، امثال شما میان این رشته و شدیدا توی درسا میمونن. پس لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید نظر ندید تا بنده خداها نخوان هم بیان یه رشته ای که نه کار داره نه آینده(البته تو ایران فعلا) تازه اذیت هم بشن.

  50. دانشجوی ارشد سازه گفت:

    لازم میدونم یه سری راهنمایی در مورد انتخاب رشته به بچه ها داشته باشم اولا به گرایش انتخابیتون خیلی توجه کنید گرایشهای هوافضا کاملا از هم متفاوت هستن دو گرایش سازه و فضایی به رشته مکانیک نزدیک هستند و گرایش آیرو و پیشرانش و دینامیک پرواز هوافضایی هستن دوما از نظر بازار کار بهترین گزینه سازه است

    1. سالاریه گفت:

      در مورد بازار کار کلا هوافضا بازار کار نداره.

      اما بینشون مهندسی سازه هوایی بهترینه.
      دینامیک پرواز بدترین هست چون شرایط کاری نداره و افتضاحه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *