جدیدترین خبرهای هوافضایی

آواکس جدید امارات

شرکت سوئدی ساب از هواپیمای اخطار زودهنگام هوابرد نیروی هوایی امارات رونمایی کرد. این هواپیما که GlobalEye نام دارد با استفاده از سامانه راداری  Erieye که از نوع آرایه فازی فعال بوده و بردی در حدود 650 کیلومتر دارد کار می کند. این سامانه بر روی یک جت تجاری Bombardier Global 6000 ساخت کانادا ساخته شده است. امارات در مجموع 3 فروند از این هواپیما را سفارش داده است.

بر اساس یک قرارداد دو ساله امضاء شده بین دولت امارات متحده عربی و شرکت سوئدی ساب خدمات نگهداری و پشتیبانی برای یک فروند سامانه تجسس هوابرد این امیرنشین کوچک حاشیه جنوبی خلیج فارس تامین خواهد شد. این سامانه شامل ترکیبی از رادار هوابرد ۳۴۰ اِری آی، هواپیمای ساب-۳۴۰ و ایستگاه کنترل زمینی می باشد. سامانه رادار کنترل و هشدار اولیه اری آی از فناوری آرایه پویشی الکترونیکی فعال استفاده کرده و پوششی ۳۶۰ درجه ای را فراهم می آورد.

news-12-10-95-4-2

مسئولان شرکت ساب دریافت این قرارداد را به عنوان گامی مهم در اثبات توان پیشتیبانی از مشتریان و تامین خدمات لازم برای محصولات خود در چرخه عمر عملیاتی قلمداد می کنند. این قرارداد تا پایان سال ۲۰۱۸ اعتبار دارد و ارزش تقریبی آن ۱۷،۳ میلیون دلار ارزیابی شده است. در نوامبر سال ۲۰۰۹ امارات متحده عربی دو فروند هواپیمای تجسس، شناسایی و هشدار اولیه ساب ۳۴۰ را به همراه تجهیزات جانبی از شرکت ساب خریداری کرد.

 

منابع http://airandspace.ir/  مشرق

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *