کنکور ارشد هوافضا و مکانیک ۹۶ + نتایج سال های گذشته

طبق روال هر سال، به داوطلبین کنکور ارشد خسته نباشید عرض می کنیم. امیدواریم که طبق علاقه ای که دارید مسیر زندگی خود را طی کنید و به موفقیت برسید. در اینجا دفترچه سوالات کنکور ارشد هوافضا و مکانیک سال ۹۶ را برای دانلود قرار دادیم. طبق گفته سایت سازمان سنجش كليد اوليه سؤالات آزمون نيز از روز چهارشنبه ۹۶/۲/۱۳ برروي سايت قرار خواهد گرفت. 

از شما عزیزان درخواست داریم که نظر خود را در مورد سوالات کنکور هوافضا و مکانیک در قسمت نظرات این پست قرار دهید. با تشکر

download-whight

دفترچه سوالات کنکور ارشد هوافضا ۹۶

download-whight

کلید سوالات کنکور ارشد هوافضا ۹۶

download-whight

دفترچه سوالات کنکور ارشد مکانیک ۹۶

download-whight

کلید سوالات کنکور ارشد مکانیک ۹۶

جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۵

 

جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۴

 

نتایج نهایی کنکور ۹۳

116 دیدگاه درباره “کنکور ارشد هوافضا و مکانیک ۹۶ + نتایج سال های گذشته

    • رضا

      حالا مهم نیست سخت بود یا نبود.
      مهم اینه که از الان به فکر انتخاب رشته عاقلانه باشید.
      اگه نمی خواید رشته های بهتری از نظر کاری بخونید، حتما وضعیت گرایش های هوافضا اینکه کدوم موقعیت اشتغال داره و کدوم نداره رو بررسی کنید.

      پاسخ
  1. مریم

    سلام میشه مثل سال ۹۴ یه جدول برا وارد کردن درصدا درست کنید چون اطلاعات رتبه درصد قبولی هیجا نیس سال ۹۵ هم این کارو نکردید هیچ اطلاعی نداریم از نحوه قبولی

    پاسخ
  2. سجاد

    سلام
    کلید سوالات ۵۹ – ۱۱۲ – ۱۱۳ منطقی به نظر نمیاد کسی اگه میتونه لطفا راهنمایی و در صورت وارد بودن ایراد به کلید اعتراض کنه

    پاسخ
  3. Alireza jj

    سلام به همه ی عزیزان
    دوستان من تصمیم گرفتم که ارشد رو هم مکانیک بخونم.. فقط بین گرایش طراحی و تبدیل موندم.. خودم به مباحث توربین گازی خیلی علاقه دارم همچنین به مباحث تنش و شکست -خستگی.. از یه طرف میگم برم طراحی از مباحث توربین گازی دور میشم از یه طرف هم میترسم مباحث ترمودینامیکی تویه تبدیل اذیت کنه.. بنظرتون برم جامدات میتونم مباحث ترکیبی کار کنم.. ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
  4. s

    سلام و خسته نباشید

    اقایی که سوال پرسیدین به نظر بنده میتونید طراحی و جامدات رو انتخاب کنید ، و روی سازه توربین گاز کار کنید . یا ارتعاشات پره توربین. چند نفرو میشناسم که رشتشون طراحی از مکانیک و سازه های هوافضایی در رشته هوافضا هست که، روی توربین گاز دارن کار میکنن.
    موفق باشین

    پاسخ
    • ماهان جلالی

      بچه ها من امسال ۴ ماه کامل روزی یازده ساعت مفییید مفید مطالعه داشتم
      عید هم توو خونه دانشجو ایی که تکی گرفته بودم بودمو خونه نرفتم
      کلاسای دانشگاهو هم از اساتید اجازه گرفتمو نرفتم
      توقع داشتم عالی بشم
      توقع داشتم طراحی رو بالای ۸۰ بزنم ولی واقعا سخت و نکته دار بود
      از نظرم اومده بودن سختش کنن …بجاش بدتر نامفهوم کرده بودن سوالا رو
      مکانیک پرواز هم که هر ساااال داره بیشترو بیشتر مشتق پایداری میاد
      ریاضی رو دیدید؟؟؟معادلاتو دیدید؟؟کلا شده بود تبدیل لاپلاس …آخه این چه وضعشه …فکر کنم از مرتبه ی اول ها یدونه سوال بود یا اصلا نبود تووش
      ریاضی هم که هیچی

      پاسخ
  5. sheyda

    سوالات خیلییی سخت تربود نسبت به پارسال،حتی داخل ده سال اخیر هم اينطوري نبوده ، مخصوصا درس کنترل و ایرو.
    الانم ک کلید گذاشته شده چندتاش مشکل داره،
    ک این فقط به ضرر دانشجوهایی هست ک واسه کنکور خونده بودن،
    با این کارهاشون تلاش ی سال دانشجوهارو به باد میدن
    متاسفم واقعا
    یا حق

    پاسخ
    • ماهان جلالی

      جالبه بدونین که
      من کنکور مکانیک رو هم دادم
      ریاضی که واقعا آسون بود انصااافا … ریاضی یک و معادلات و ریاضی مهندسیش آبکی بود
      اون گروه استاتیک و مقاومت و اون یکی واقعا آسون بود
      ارتعاشو دینامیکو اون یکی هم خدایش آسون بود
      من قشنگ ۶-۷ تا سوال رو عینا حتی بدون عوض شدن داده های مسعله تویی سال های ۶۵-۸۰ دیده بودم
      ولی سیالاتش سختر از شاخه ی ایرودینامیک هوافضا بود

      و اینکه کلا هوافضا سخت تر بود

      پاسخ
  6. حسن

    بله منم ازدوستانم که ارشد دادن گفتن امسال هوا فضا سخت تر بود حالا منم می خواهم برای سال اینده ارشدگرایش فضایی شرکت کنم بنظر دوستان که تجربه دارن برای ارشدگرایش فضایی ازچه کتابهایی باید استفاده کردچون نمی رسم همه کتابها را بخوانم مگر کتابهایی که برای گرایش فضایی به درد بخورن ومهم باشند باید کتاب دانشگاهی خوانده بشه یا کتاب های پارسه مدرسان شریف راهیان ارشد…. کدام بهتره شما دوستان چه پیشنهادی دارید

    پاسخ
    • neda

      انتخاب و قبولی در گرایش های هوافضایی ارشد هیچ ربطی به درس خاصی نداره مثلا دوست خودم با درصد سازه ی منفی(کمترین درصدش) رتبه ی دویست ۲۰۰ آورد و ارشد هم سازه را انتخاب نمود
      مثل مکانیک نیست که کلا در ارشد هوافضا رتبه مهم است و اینکه انتخاب چندم بزنی

      پاسخ
  7. سجاد

    سلام
    بخش اعتراض به کلید در سیستم پاسخگویی سازمان فعال شده میتونید در مورد هر سوال بطور مستدل اعتراض کنید حتما تاثیرداره

    پاسخ
    • حمیدرضا

      دوستان ب نظرم سوالات زیر کلیدش اینجوری باشه.
      اگر کسی موافقه و فک میکنه این پاسخ ها درسته لطفا حتما به سنجش اعتراض بزنه.
      ۳۵ گزینه ۴
      سوال ۴۱ هم فک میکنم پاسخ تو گزینه ها نبود
      ۵۹ گزینه ۲
      ۱۲۳ گزینه ی ۳

      پاسخ
      • ماهان جلالی

        منم از این سه تایی که گفتی فقط ۱۲۳ رو ج دادم و بنظرم حق با شماست

        چون که بال پایین کلا تاثیرات پسای کمتری داره و وزنشم کمتره

        پاسخ
    • قاسم

      دقیقا ، این سوال اشتباه هست ، همچنین سوال ۱۲۱ گزینه ۳ درسته ولی در گزینه ۱۲۳ با توجه به مانور پذیری بال پایین رو انتخاب کرده که یعنی این دو سوال از نظر طراح با هم تناقض دارن ، طراح به خودش زحمت نداده ببینه سوال بعدیش چی بوده خخخخخ

      پاسخ
      • ماهان جلالی

        برای سوال ۱۲۱
        براي آن كه جنگنده داراي مانور پزيري بهتري باشد ,اگر ورودي هوا در قسمت زيرين جنگنده واقع شود از مسدود شدن ورودي هوا در زاويه حمله ي بالا جلوگيري به عمل آمده و جنگنده مانور پذير تر ميشود (گذينه ي سه از اين جهت صحيح است) اگر ورودي هواي جنگنده در زير آن باشد, نسبت به امواج راداري برخوردي كه به زير هواپيما برخورد ميكند قابل رويت تر و آسيب پذير تر است و در حقيقت هواپيمايي كه ورودي هواي بالاي بال دارد يا پنهان شده دارد در مسئله ي رويت پذيري بهتر عمل ميكند مثال جنگنده ي f-117 nighthawk و Northrop Grumman B-2 Spirit (گذينه ي ۴ از اين نظر صحيح تر ميباشد) فلذا اين سوال عملا دو پهلوست

        پاسخ
        • بابک

          بله درسته من هم همین شک را داشتم
          ببنید
          وقتی میگه برای رادار گریزی خوب باشه ..قاعدتا باید دریچه هوا بالا باشه .چون رادار روی زمینه و از پایین به بالا نگاه میکنه .
          دوم اینکه بال V با V برعکس .هیچ فرقی در هوا نداره .هر دو یک عمل را انجام میده
          چون در فضا هست .یا در هوا هست .هیچ فرقی بین یک جتی که معمولی داره حرکت میکنه و یک جتی که برعکس داره حرکت میکنه در هوا نیست . و قوانین برای هر دو یکی هست .
          این خاصیت غوطه وری در هواست .
          پس سوال گنگ و ایراد دار طرح شده .
          ۲ گزینه عملا یکی هستند (وی و وی برعکس )
          و مساله سر ۲ گزینه باقی مانده هست .
          ان که دریچه هوا بالای بال هست
          و ان که دریچه هوا زیر بال هست
          و خاصیت رادار گریزی در دریچه هوای بالا بهتر است .

          پاسخ
  8. neda

    سلام من میانگین درصد هایم (زبان را ضریب ۲ گرفتم باقی دروس ضریب ۲ جمع کردم و سپس تقسیم بر ۱۱ نمودم) شده است ۸٫۶ درصد(هشت و شش دهم درصد) و مدرسان شریف حدس زده رتبه ام ۹۶۶ میشود(نهصد وشصت وشش) بنظر تان با این میانگین درصد شبانه خواجه قبول میشوم؟کدام گرایش؟ (آموزش محور هم نمیزنم)

    پاسخ
  9. neda

    سلام من میانگین درصد هایم (زبان را ضریب یک گرفتم باقی دروس ضریب دو جمع کردم و سپس تقسیم بر ۱۱ نمودم) شده است ۸٫۶ درصد(هشت و شش دهم درصد) و مدرسان شریف حدس زده رتبه ام ۹۶۶ میشود(نهصد وشصت وشش) بنظر تان با این میانگین درصد شبانه خواجه قبول میشوم؟کدام گرایش؟ (آموزش محور هم نمیزنم)

    پاسخ
  10. سجاد

    سلام
    جهت اعتراض وارد سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش شده با عضویت در سایت بعدش با یوزر پسورد وارد شده از منو کناری درخواست جدید رو زده نوع ازمون رو انتخاب کنید بعد از جستجو گزینه اعتراض به کلید ازمون رو انتخاب کنید در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده ازمونی و نام درس و شماره سوال رو پر کرده یک بخش جهب توضیح و راه حل وجود داره که حتما باید توضیح نوشته بشه و جهت توضیح و محاسبات بیشتر توضیحاتتون رو به فرمت JPG دراورده بعد از تایید میتونید در مرحله بعد پیوست کنید مواظب باشید که حتما ثبت بشه و در درخواستها و پاسخها باید دیده بشه من خودم به سوالهای ۵۹ -۱۱۲-۱۱۳ به این نحو اعتراض کردم .

    پاسخ
  11. دانشجوی ارشد هوافضای پلی تکنیک

    من سوالاتونو دیدم!
    اتفاقا بسیار استاندارد و هوشمندانه طراحی شده و جالبه که امسال بر خلاف سالهای گذشته کفه ترازو به نفع هوافضایی ها سنگینی میکنه…
    دیگه اگه سوالا از این سطح پایین تر باشه که تو شأن کنکور ارشد هوافضا نیستش که!!!

    پاسخ
    • ماهان جلالی

      شما محبت کنید سوالات سال های قبل رو و سوالات کنکور خودتون رو ملاحظه بفرمایید
      متوجه میشود که اتفاقا اگر توهینی بخاطر پایین بودن سطح کنکور باشه این توهین متوجه شما و گذشتگان هست
      چون امسال علاوه بر اینکه واقعا سوالات سخت تر شده بود ///حتی از کنکور مکانیک هم سخت تر شده بود

      پاسخ
      • قاسم

        منم با شما اقای جلالی موافق هستم ، کسانی که از سال ۸۰ تا ۹۴ امتحان دادن واقعا شانس بالایی برای قبولی در دانشگاههای خوب رو داشتن ، سال ۹۵ و ۹۶ کلا شکل کنکور هوافضا تغییر کرد هرچند ۹۵ سوالات اسان تری نسبت به ۹۶ هم داشت اما ۹۶ کلا مفهومی بود

        پاسخ
    • 000

      سلام
      اون دوستمون که میگن سوالای امسال اسون بوده باید خدمتشون عرض کنم من کنکور سال ۹۵ رو ک خودم زدم درصدا اینجوری بود
      ریاضی ۸۰
      ایرو ۴۵
      کنترل ۵۵

      با همین سه تا بسته اگه پارسال زده بودم شریف قبول میشدم.انصافا امسال سخت تر بود.

      البته درصدامو که با سنجش چک کردم امسال به صورت زیر شده.حالا نمیدونم شریف میارم یا ن

      زبان ۲۰
      ریاضی ۷۰
      ایرو ۲۷
      کنترل۳۰
      بسته ی مقاوت ۲۵
      طراحی پرنده هم ۲۲

      پاسخ
  12. میلاد

    سوالای امسال از اون شکل روتین هر ساله در اومده بودن و باکس آیرو هم به نظرم حتی سخت تر از باکس سیالات کنکور مکانیک بود…دوستانی که کنکور مکانیک رو هم شرکت کرده باشن تصدیق میکنن

    پاسخ
  13. ماهان جلالی

    یه راه کار بهتون یاد بدم
    چون بجز زبان همه درس ها ضریب ۲ دارن اینجوری حساب کنید
    تمام درصد ها تون رو جمع کنید (البته درصد زبان رو نصف کنید و جمع کنید)

    بعد جمع درصد هاتون رو با جمع درصد های رتبه های پارسال مقایسه کنید
    حتما متوجه میشید که (نسبت به پارسال )رتبه هاتون چطور میشه
    مثلا اینکه رتبه های یک معمولا جمع درصد هاشون نزدیک ۲۷۱ میشه
    و اینکه جمع در صد های نفر ۱۶ ام شده ۱۹۰
    و جمع درصد های رتبه ی ۳۳ شده ۱۵۷
    و جمع درصد های رتبه ی ۱۱۰ الی ۱۵۷ حدود ۱۰۰-۱۱۵ میشه

    پس چی شد؟؟؟این شد که درصد هاتون رو جمع بزنید و با جمع درصد های پارسال و سالای قبل قیاس کنید

    پاسخ
  14. ماهان جلالی

    لطفا اگر تغییر خاصی در پذیرش و در دانشگاه ها نسبت به سال قبل برای هوافضا اتفاق افتاده ….ما رو در جریان بزارید و اینجا بنویسید

    پاسخ
  15. neda

    سوالی برام پیش اومد: چرا میگویید در سالهای قبل سوالات که آسون بود شانس قبولی بیشتر بود؟

    در حالی که وقتی آسون است برای همه آسان است دیگه وقتی هم که سخت ست برای همه سخت است. مثلا چهار سال قبل میانگین درصد رتبه های بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ بیست درصد بوده ولی امسال ده درصد است.
    غیر ازین است لطفا بگویید چون از زمان پیش دانشگاهی این برایم سوال بود

    پاسخ
    • سجاد

      وقتی سوالات نرمال یا آسان باشد هرکس که خونده باشه به اندازه معلوماتش میتونه بزنه و درصد کسب کنه .
      ولی وقتی سوالات سخت و مبهم باشه اکثرکسانی که معمولی خوندن به اندازه خوندن و معلوماتشون نمیتونن نمره کسب کنن و با کسی که نخونده اختلاف نمره محسوس ایجاد کنه حتی اگه سوالات زیاد مبهم باشن چون خونده و میخواد بهره گیری کنه از تلاشش و احتمالا تستهای غلط زیادی بزنه و عملا خوندنش کم اثر بشه .

      پاسخ
  16. حامد

    مشکل اصلی و اساسی رشته هوافضا اینه که یه عده از رشته های دیگه مثل حسابداری و معدن و شیمی و رشته های غیرمرتبط میان جای هوافضاییها رو میگیرن
    این رشته باید از شناوری درآد نه صرفا بخاطر قبولی هوافضاییها بلکه جلوگیری ورود یه عده بی سواد که هیچی از هوافضا نمیدونن و صرفا با زدن ریاضی و زبان عشق هوافضا پیدا کردند
    همینا رشته هوافضا رو تو کشور بدنام کردن

    پاسخ
    • محمد

      این خیلی خودخواهیه…
      من لیسانس مهندسی مواد دارم. اما از اول هم به هوافضا علاقه داشتم. حالا چه کسی حق داره که به من بگه که تو، تو رشته مورد علاقت وارد نشو؟!!! من که خودم نشستم و درسای کنکور رو بدون استاد و با تحمل دشواریش خوندم!!!(البته درسها دشوار نیستند)
      همین الان هم قبول شدن در رشته ی هوافضا واقعا اسونه…به نسبت رشته های مهندسی دیگه… حتی نسبت به مهندسی مواد…
      حالا اگر خود بچه های هوافضا تو این شرایط مساعد، قبول نشن، تقصیر کیه؟!!!

      پاسخ
  17. مسلم

    منم با نظر دوستمون موافق هستم
    اما از اونجایی که این رشته با رشته مکانیک بسیار نزدیکه اگه قراره دانشجویی غیر از هوافضا بگیره بهتره مکانیک باشه چون درصد موفقیت بین دانشجویان این رشته خیلی بیشتره

    پاسخ
  18. ارسلان

    همين دليل وارد شدن رشته هاي ديگه به تحصيلات تكميلي هوافضا باعث شده كه بازار كار خراب بشه چون واقعا فارغ التحصيلاش زياد شدن
    هركي نميتونه تو رشته اصلي خودش قبول بشه مياد هوافضا

    پاسخ
  19. حامد

    دوستانی که از هر رشته ای پامیشید میاین هوافضا !!!
    ارشد هوافضا فقط خوندن دو تا کتاب تستی و اومدن سر کلاس نشستن نیست !!
    باید برنامه های تخصصی این رشته رو بلد باشید وقتی میگم بلد باشین نه دو سه خط نوشتن تو متلب باید فول همه تولباکس ها رو بلد باشید
    به فکر کار هم باشین
    با کارشناسی معدن و مواد و حسابداری و … که میاین ارشد هوافضا میگیرین , بعدش فکر کردین میگن بفرمایید کار با حقوق ۵ تومن !!!
    اونایی که هم کارشناسی و ارشد هوافضا دارن به زور کار پیدا میکنن حالا شماها ک هیچ
    فوقش دو ترم دووم میارن این دوستان اگه هم به آخرش برسن معدلشون کمه معمولا
    بهتره نه به آینده خودتون ظلم کنید نه جای بچه های هوافضا رو بگیرین

    پاسخ
    • محمد

      اتفاقا من برای اینکه به خودم ظلم نکنم و استعدادم هدر نره، تغییر رشته دادم…اما برای گرفتن جای هوافضایی ها، خوبه که یه نگاهی بندازین ببینین واقعا چند نفر از رشته های دیگه وارد هوافضا میشن… که انقدر مسئله رو بزرگ نکنین…
      از طرفی شما میگید که دو ترم بیشتر دووم نمیارن و معدلاشون کمه…پس در بازار کار به اونها تمایلی نیست و جای کسی رو تنگ نکردن…بذارید خوش باشن…

      پاسخ
  20. ماهان جلالی

    سلام عزیزان…کسی میدونه که معمولا چندتا از سوالات کنکور؛مشکل دارن و اشتباهن و حذف میشن یا اینکه معمولان چند تا سوال ….گذینه ی صحیح اعلام شده عوض میشه؟؟؟؟؟

    پاسخ
  21. ارسلان

    يه سوال دارم
    الان كساني كه تو هوافضا ادامه تحصيل ميدن به فكر بازار كارش هستن؟؟
    ايا فكر كردين كه دو سال وقتتون رو ميذاريد بعدش چي؟

    پاسخ
  22. ماهان جلالی

    ادمین جان بالاخره شما نمیتونی تکلیف مارو مشخص کنی که آیا واقع کنکور امسال سخت تر بود یا ما توهم زدیم؟؟
    کدوم باکسا سخت بوده (البته اگه واقعا سخت بوده )

    دوم خواهش میکنم همینجا این زیر بگو به ما که آیا اعتراض به کلید تاثیر داره …بنظرت چندتا سوال رو ممکنه تصحیح بکنن و هر سال چقدر و چه تعداد بوده

    خواهش میکنم خواهش میکنم که همینجا مارو راهنمایی کن که به ترتیب اولویتمون تو انتخاب رشته چطوری باشه بهتره
    (مثلا سازه ی دانشگاه x بهترینه
    پیشرانشو فلانجا بهترینه و ..
    )
    اینکه واقعا کدوم دانشگاه هاا بهترین خروجی رو داره
    این سوالا رو هیچ جا نمیشه درست جوابشو پیدا کرد
    دم امتحانی ..با زبونه روزه هم نمیشه خودمون بیایم تک تک دانشگاه ها رو بگردیمو پرسو جو کنیم

    پاسخ
  23. ماهان جلالی

    بازم سلام امروز دفترچه دوم منتشر شد…دیگه اینا رسما خودشونو خلاص کردن و میگن خوابگاه نمیدیم ..یا شااااید بدیم..این چه وضعشه؟؟
    شریف که کلا تعطیله.علمو صنعتو خواجه نصیرم که میگن خودتون برید خونه بگیرید.
    تربیت مدرسم که رسما زده ضریفیتاش پر شده و اگه اشتباه نکنم گفته فقط به نفرات برتر خوابگاه میدن
    ایناهاش
    (رتبه های ۱تا ۵ آزﻣﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ دوره روزاﻧﻪ، ﻃﺒﻖ ﺿﻮاﺑﻂ اﻣﺘﻴﺎز ﺑﻴﺸﺘﺮي ﺑﺮاي ﺳﻜﻮﻧﺖ در ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﻣﺠﺮدي از ﻧﻴﻤﺴﺎل دوم داده ﺷـﻮد)

    شهید رجایی که زده اصلا نه شبانه نه روزانه نه هیچ کس دیگه ایی تحت هییچ شرایطی خوابگاه یوخدی

    پژوهشگاه که زده مطلقا خوابگاه نمیدیم.توو خودتو هم بکشی نمیدم.حتی خود گردان وسلام (البته اون قبلیا هم نمیدادن)

    شهید بهشتی ::اولویت خوابگاه با افراد برتر است
    تبریز::فقط به دختران خوابگاه میدن
    خواجه نصیر: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺧﻮاﺑﮕﺎﻫﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻌﻬﺪي ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﺑﺮاي ﻫﻤﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره روزاﻧﻪ ﻧﺪارد و ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ خواﺑﮕﺎه اﻧﺠـﺎم ﺧﻮاﻫـﺪ ﺷـﺪ .(خوابگاه خود گردانم درصورت امکان)
    علمو صنعت: : ﺷﺮاﻳﻂعمومی: داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دﺧﺘﺮ دوره روزاﻧﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪود در ﺻﻮرت وﺟﻮد اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺧﻮاﺑﮕﺎه واﮔﺬار می ﻧﻤﺎﻳﺪ ۲ .ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺎﻗﺪ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﻣﺘﺎﻫﻠﻲ ﺑﺮاي داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره روزاﻧﻪ ﺑﻮده و ﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﺑﺮاي ﻛﻠﻴﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره ﻧﻮﺑﺖ دوم(ﺷﺒﺎﻧﻪ) ﻣﻲ. ﺑﺎﺷﺪ
    امیر کبیر ظاهرا میده:این یکی رو زنگ نزدم بپرسم

    اقا ما چه کلی به سر بگیریم؟؟؟؟؟کسایی که کارشناسی تهران بودن راهنمایی کنن..الان باید چیکار کرد؟؟

    پاسخ
  24. ماهان جلالی

    بازم سلام عاقا انگار دانشگاه امیر کبیر تو این عرصه واقعا شاخه درسته؟خدارو شکر خوابگاه میده
    :(
    در حد شریف هست؟
    خواجه نصیر و هنوز خودم تحقیق که نکردم ولی علمو صنعتو خوندم .اصلا دانشکده مستقل نداره و باید آویزونه دانشکده ی مکانیک باشیم درسته ؟

    پاسخ
  25. بابک

    سلام دوستان
    اگر شهرستان بزنیم ..شانسمون بیشتره یا بد تر من شنیدم بد تر میشه امکان قبولی
    میشه یک نفر توضیح بده این انتخاب رشته ها را
    چه ترتیبی بزنیم
    مثلا .ملاک علاقه باشه
    ملاک شهر باشه
    ملاک چی باشه که شانس قبولی بیشتر باشه
    ممنون

    پاسخ
  26. علی

    سلام خسته نباشید من لیسانس مکانیک دارم امسال ارشد رتبم تو گرایش تبدیل شد ۳۸۰۰ غیر انتفایی و شایدم شبانه قبول بشم ولی تو هوافضا اوردم ۲۶۹ می خاستم ببینم کدومو بزنم ممنونم

    پاسخ
  27. محمد

    سلام دوستان
    یه سوال دارم…
    این که گفته میشه که اساتید دانشگاه امیرکبیر، بین دانشجوهای کارشناسی خودشون و اونهایی که کارشناسیشون رو اونجا نبودن، تبعیض قائل میشن، چقدر درسته؟

    پاسخ
  28. neda

    سلام، خیلی از دوستان من که کارشناسی علوم تحقیقات و خواجه بودن ارشد هوافضا امیرکبیر قب.ل شدن و خیلی از اساتید راضی بودن و در دانشگاه امیرکبیر هم بسیار موفق بودن. بنظر انها که اساتیدش فرقی نمیذاشتن
    من این فرق گذاشتن را راجع به اساتید شریف شنیده بودم

    پاسخ
  29. ماهان

    سختی کنکور امسال به حدی بود که
    توی هر فیلد (باکس)۱۰ تا ۱۵ درصد …افت داشتیم
    یعنی اینکه مثلا رتبه ی ۱۰۰ امسال ….با رتبه ی ۱۰۰ پارسال ….به ازای هر باکس
    حدودا ۱۵ درصد کمتر زده

    پاسخ
  30. محمد

    دوستان به نظرتون من فضایی امیر کبیر رو میارم؟
    رتبه: ۱۷۵
    زبان:سفید
    ریاضی: ۴۲
    ایرو: ۸٫۳۳
    م.پرواز:صفر :(
    سازه: ۲۰
    طراحی: ۲۰

    پاسخ
  31. ج.م

    خدا لعنتشون کنه.نامردای فلان فلان شده…چرا با سرنوشت مردم بازی میکنید آخه…ما این همه اعتراض زدیم با مدرک درست و دقیق …چرا اصلا نگاااااااااااااه هم نکردید به اعتراضات….فکر کردین ما نفهمیم..فقط خودتون میفهمید؟؟

    سوال مهندسی مکانیک سال ۷۶ رو امسال دادین…(سوال ۱۱۰)
    بعد توو اون سال گذینه ی صحیح رو ۱ اینجا مشخص کردید و الان میگید ۲ درسته؟؟
    (برید خودتون ببینید :کتاب دینامیک چاپ ششم مدرسان شریف صفحه ی ۱۹۹ سوال ۴)(توو کتاب پوران پژوهش …کتاب دینامیکشم ….هم هست صفحشو یادم نیست)
    (سوال های ۵۴ و ۵۵ و۶۶ و ۷۰ و ۸۳و ۱۱۳ و۱۲۱)اینا هم همه رو با مدرک اعتراض زدم…همچنان زده در دست بررسی …خداا ایشالا سرتون بیاره بفهمید که نباید مردم رو احمق فرض کنید..بی غیرتای نامرد…فقط فکر دانشجو های خودشونن

    پاسخ
  32. ماهان

    اقای ادمین اجازه بده بحث همینجا شکل بگیره….اجازه بده که نظرات بدون بررسی قرار بگیرن ..بعد چک کن هر کدوم بد بود پاک کن….
    (البته کسانی که قراره مهندسین فردای این مملکت باشن و هستن …حتما بد دهنی نمیکنن))

    الان باید یک روز بخاطر تایید شما منتظر بمونیم…یک روزم منتظر پاسخش.

    کسی هم که توو انجمن ها نمیره که.
    لطفا بزارید اینجا ..براحتی بحث و تبادل نظر کنیم خوب

    پاسخ
  33. مسلم

    دوستان من کارم تهرانه نمیتونم برم شهرستان بنظرتون با رتبه ۵۰۰تهران جایی قبول میشم؟؟یا بمونم واسه سال آینده؟؟
    در مورد نظر دوستان جواب سوالات امسال نزدیک به ده تا از سوالات ایراد اساسی داشت من و خیلی از دوستان اعتراض زدیم که آخرش هم هیچ!!البته من اینو نمیگم ایراد داشته خیلی از بچه ها نظرشون این بوده که چوبشو ما خوردیم!!

    پاسخ
  34. مسلم

    دوستان هر کی در مورد گرایش فتاوری ماهوره اطلاع داره ممنون میشم اینجا قرار بده
    بعد این گرایش(فناوری ماهواره و مهندسی فضایی)بعد از ارشد دانشجوهاش میتونن دکترا شرکت کنن باتوجه به اینکه انگار دکترا اینجا نداره خب تکلیف دانشجوهاش چی میشه واسه دکترا؟؟؟

    پاسخ
  35. neda

    در سایت
    http://arshadbaz.ir/taraz.htm
    (به جای کلمه ی “taraz” ، در آدرس فوق شما ، کلمه ی “تراز” را به فارسی بنویسید.

    ((نمره ی خام داوطلب تقسیم بر نمره ی خام نفر اول کنکور ) ضربدر هشتاد(به اضافه معدل موثر) ) ضربدر صد
    اما نحوه ی محاسبه ی رتبه در هیچ سایتی ندیدم مثلا میانگین (سیکمای هر درس ضربدر ضریب ش) تقسیم بر یازده(یازده کل ضریب هوافضا) میانگین من و دوستم تقریبا برابر است اما رتبه ی مان دویست تا تفاوت دارد.

    پاسخ
  36. ماهان

    عزیزان هرکسی توانایی ادارشو داره سریعااااا یه گروه تلگرامی بزنه …همه بریزیم اونجا بحرفیم..چیزی به انتخاب رشته نمونده

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      با سلام و عرض پوزش از شما و سایر مخاطبین به خاطر دیر آپدیت شدن نظرات. سعی می کنیم که سریعتر این کار انجام بشه

      پاسخ
  37. ماهان

    از پیشکسوتان سوال داشتم آیا فرق فاحشی بینشریف و امیر کبیر هست ؟؟ و ایا این موضوع که میگن سازه ی امیر کبیر یه سرو گردن از سازه ی شریف بالاتره درسته؟

    پاسخ
  38. OMID

    بچه ها تا چه حدی میتونیم به نرم افزار انتخاب رشته سایت ۳گام اطمینان کنیم؟
    اینجا هم مثل اینده شغلی هوافض تاریکه که

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *