جدیدترین خبرهای هوافضایی, کنکور ارشد هوافضا

کنکور ارشد هوافضا و مکانیک ۹۶ + نتایج سال های گذشته

طبق روال هر سال، به داوطلبین کنکور ارشد خسته نباشید عرض می کنیم. امیدواریم که طبق علاقه ای که دارید مسیر زندگی خود را طی کنید و به موفقیت برسید. در اینجا دفترچه سوالات کنکور ارشد هوافضا و مکانیک سال 96 را برای دانلود قرار دادیم. طبق گفته سایت سازمان سنجش کلید اولیه سؤالات آزمون نیز از روز چهارشنبه 96/2/13 برروی سایت قرار خواهد گرفت. 

از شما عزیزان درخواست داریم که نظر خود را در مورد سوالات کنکور هوافضا و مکانیک در قسمت نظرات این پست قرار دهید. با تشکر

download-whight

دفترچه سوالات کنکور ارشد هوافضا 96

download-whight

کلید سوالات کنکور ارشد هوافضا 96

download-whight

دفترچه سوالات کنکور ارشد مکانیک 96

download-whight

کلید سوالات کنکور ارشد مکانیک 96

جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۵

 

جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۴

 

نتایج نهایی کنکور ۹۳

نوشته های مشابه

122 دیدگاه در “کنکور ارشد هوافضا و مکانیک ۹۶ + نتایج سال های گذشته

  1. ماهان گفت:

    اقا اعلام رتبه ….انگار خرابه …وقت درصد ها رو میزاری اروور میده

    1. OMID گفت:

      واسه منم انگار خرابه

  2. محمدرضا گفت:

    سلام من 539 هوافضا شدم میخوام ببینم تربیت مدرس سازه روزانه قبول میشم؟

  3. رایحه گفت:

    سلام کسی میدونه وضعیت خواجه نصیر تو دینامیک و کنترل چطوریه؟تاچه رتبه ای میگیره ؟

  4. رایحه گفت:

    کسی مییدونه خواجه نصیردینامیک وکنترلش چطوریه وتاچه رتبه ای میگیره؟؟اصلاارزش زدن داره؟

  5. محمد گفت:

    دوستان به نظرتون من فضایی امیر کبیر رو میارم؟
    رتبه: 175
    زبان:سفید
    ریاضی: 42
    ایرو: 8.33
    م.پرواز:صفر 🙁
    سازه: 20
    طراحی: 20

    1. moslem گفت:

      این چطور ممکنه
      من درصد هام خیلی بالاتر بودن ولی رتبم شده 500 والله من دیگه نمیدونم چی بگم

      1. محمد گفت:

        شما معدل موثرتون چند بوده؟
        از من 16.78 بود.

    2. بابک گفت:

      بعید نیست

  6. ماهان گفت:

    سختی کنکور امسال به حدی بود که
    توی هر فیلد (باکس)10 تا 15 درصد …افت داشتیم
    یعنی اینکه مثلا رتبه ی 100 امسال ….با رتبه ی 100 پارسال ….به ازای هر باکس
    حدودا 15 درصد کمتر زده

  7. ماهان گفت:

    هیچکدوم از اعتراضات رو اصلاح نکردن.اعتراضات کشکه

    😀

    1. moslem گفت:

      سلام ماهان
      رتبت چند شد

    2. وحید گفت:

      راست میگی
      تابلو ترین اعتراضات هم جواب نمیدن

  8. neda گفت:

    سلام، خیلی از دوستان من که کارشناسی علوم تحقیقات و خواجه بودن ارشد هوافضا امیرکبیر قب.ل شدن و خیلی از اساتید راضی بودن و در دانشگاه امیرکبیر هم بسیار موفق بودن. بنظر انها که اساتیدش فرقی نمیذاشتن
    من این فرق گذاشتن را راجع به اساتید شریف شنیده بودم

  9. بابک گفت:

    سلام
    با 1360 کجا میشه قبول شد

  10. ارسلان گفت:

    دوستان اگه امکانش هست رتبه ها با درصدهاشون رو بزنن

  11. محمد گفت:

    سلام دوستان
    یه سوال دارم…
    این که گفته میشه که اساتید دانشگاه امیرکبیر، بین دانشجوهای کارشناسی خودشون و اونهایی که کارشناسیشون رو اونجا نبودن، تبعیض قائل میشن، چقدر درسته؟

    1. داداش علی گفت:

      بچه این حرف ها چیه سرت رو بنداز پایین درستو بخون

  12. علی گفت:

    سلام خسته نباشید من لیسانس مکانیک دارم امسال ارشد رتبم تو گرایش تبدیل شد 3800 غیر انتفایی و شایدم شبانه قبول بشم ولی تو هوافضا اوردم 269 می خاستم ببینم کدومو بزنم ممنونم

  13. سجاد گفت:

    سلام
    کارنامه ارشد منتشر شد

  14. بابک گفت:

    سلام دوستان
    اگر شهرستان بزنیم ..شانسمون بیشتره یا بد تر من شنیدم بد تر میشه امکان قبولی
    میشه یک نفر توضیح بده این انتخاب رشته ها را
    چه ترتیبی بزنیم
    مثلا .ملاک علاقه باشه
    ملاک شهر باشه
    ملاک چی باشه که شانس قبولی بیشتر باشه
    ممنون

  15. ماهان جلالی گفت:

    بازم سلام عاقا انگار دانشگاه امیر کبیر تو این عرصه واقعا شاخه درسته؟خدارو شکر خوابگاه میده
    🙁
    در حد شریف هست؟
    خواجه نصیر و هنوز خودم تحقیق که نکردم ولی علمو صنعتو خوندم .اصلا دانشکده مستقل نداره و باید آویزونه دانشکده ی مکانیک باشیم درسته ؟

  16. ماهان جلالی گفت:

    بازم سلام امروز دفترچه دوم منتشر شد…دیگه اینا رسما خودشونو خلاص کردن و میگن خوابگاه نمیدیم ..یا شااااید بدیم..این چه وضعشه؟؟
    شریف که کلا تعطیله.علمو صنعتو خواجه نصیرم که میگن خودتون برید خونه بگیرید.
    تربیت مدرسم که رسما زده ضریفیتاش پر شده و اگه اشتباه نکنم گفته فقط به نفرات برتر خوابگاه میدن
    ایناهاش
    (رتبه های 1تا 5 آزﻣﻮن ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ دوره روزاﻧﻪ، ﻃﺒﻖ ﺿﻮاﺑﻂ اﻣﺘﻴﺎز ﺑﻴﺸﺘﺮی ﺑﺮای ﺳﻜﻮﻧﺖ در ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﻣﺠﺮدی از ﻧﻴﻤﺴﺎل دوم داده ﺷـﻮد)

    شهید رجایی که زده اصلا نه شبانه نه روزانه نه هیچ کس دیگه ایی تحت هییچ شرایطی خوابگاه یوخدی

    پژوهشگاه که زده مطلقا خوابگاه نمیدیم.توو خودتو هم بکشی نمیدم.حتی خود گردان وسلام (البته اون قبلیا هم نمیدادن)

    شهید بهشتی ::اولویت خوابگاه با افراد برتر است
    تبریز::فقط به دختران خوابگاه میدن
    خواجه نصیر: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺧﻮاﺑﮕﺎﻫﻲ، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﻌﻬﺪی ﻣﺒﻨﻲ ﺑﺮ ﺗﺎﻣﻴﻦ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﺑﺮای ﻫﻤﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره روزاﻧﻪ ﻧﺪارد و ﺑﺮ ﺣﺴﺐ اوﻟﻮﻳﺖ ﺗﺨﺼﻴﺺ خواﺑﮕﺎه اﻧﺠـﺎم ﺧﻮاﻫـﺪ ﺷـﺪ .(خوابگاه خود گردانم درصورت امکان)
    علمو صنعت: : ﺷﺮاﻳﻂعمومی: داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دﺧﺘﺮ دوره روزاﻧﻪ ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد ﻣﺤﺪود در ﺻﻮرت وﺟﻮد اﻣﻜﺎﻧﺎت ﺧﻮاﺑﮕﺎه واﮔﺬار می ﻧﻤﺎﻳﺪ 2 .ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ داﻧﺸﮕﺎه ﻓﺎﻗﺪ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﻣﺘﺎﻫﻠﻲ ﺑﺮای داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره روزاﻧﻪ ﺑﻮده و ﻓﺎﻗﺪ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺧﻮاﺑﮕﺎه ﺑﺮای ﻛﻠﻴﻪ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن دوره ﻧﻮﺑﺖ دوم(ﺷﺒﺎﻧﻪ) ﻣﻲ. ﺑﺎﺷﺪ
    امیر کبیر ظاهرا میده:این یکی رو زنگ نزدم بپرسم

    اقا ما چه کلی به سر بگیریم؟؟؟؟؟کسایی که کارشناسی تهران بودن راهنمایی کنن..الان باید چیکار کرد؟؟

    1. بابک گفت:

      خونه بگیر خب .هیچی

      1. ماهان جلالی گفت:

        خونه بگیرم؟چشم
        فقط خدا تومن پول پیش خونست:(

    2. فرزین گفت:

      نبابا خوابگاه میدن.
      شریف و خیلی از دانشگاه ها وضعیت خوابگاهش خوبه.
      حسابی تحقیق کنید بعد …

      فقط من شنیدم پژوهشگاه فضایی خوابگاه نمیده یکی هم مالک تهران وضعیت خوابگاهاش پر شده. هر چند مالک اصلا بدرد نمی خوره در کل چه برسه به اینکه خوابگاهش هم …

  17. ماهان جلالی گفت:

    اگر حوصله ی تایپ هم نداشتی حد اقل ویس بفرست برای ایمیلم ..خدا خیرت بده
    🙁

  18. ماهان جلالی گفت:

    خدا خیرت بده
    منتظرما..سره سفره ی افطار هم خدایش دعات میکنم
    🙂

  19. ماهان جلالی گفت:

    ادمین جان بالاخره شما نمیتونی تکلیف مارو مشخص کنی که آیا واقع کنکور امسال سخت تر بود یا ما توهم زدیم؟؟
    کدوم باکسا سخت بوده (البته اگه واقعا سخت بوده )

    دوم خواهش میکنم همینجا این زیر بگو به ما که آیا اعتراض به کلید تاثیر داره …بنظرت چندتا سوال رو ممکنه تصحیح بکنن و هر سال چقدر و چه تعداد بوده

    خواهش میکنم خواهش میکنم که همینجا مارو راهنمایی کن که به ترتیب اولویتمون تو انتخاب رشته چطوری باشه بهتره
    (مثلا سازه ی دانشگاه x بهترینه
    پیشرانشو فلانجا بهترینه و ..
    )
    اینکه واقعا کدوم دانشگاه هاا بهترین خروجی رو داره
    این سوالا رو هیچ جا نمیشه درست جوابشو پیدا کرد
    دم امتحانی ..با زبونه روزه هم نمیشه خودمون بیایم تک تک دانشگاه ها رو بگردیمو پرسو جو کنیم

    1. بابک گفت:

      هیچ کس نمیدونه این چیزا که شما میخواهی را

  20. سروش گفت:

    سلام/جواب سوال 56 ترمودینامیک 600 کلوین نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. محمدرضا گفت:

      منم واقعا نمیدونم چجوری 650 زده؟!؟!!؟

  21. ارسلان گفت:

    یه سوال دارم
    الان کسانی که تو هوافضا ادامه تحصیل میدن به فکر بازار کارش هستن؟؟
    ایا فکر کردین که دو سال وقتتون رو میذارید بعدش چی؟

    1. بابک گفت:

      فکر میکنم کسی که رفته تو رون رشته فکرشو کرده حتما دیگه

  22. ماهان جلالی گفت:

    سلام عزیزان…کسی میدونه که معمولا چندتا از سوالات کنکور؛مشکل دارن و اشتباهن و حذف میشن یا اینکه معمولان چند تا سوال ….گذینه ی صحیح اعلام شده عوض میشه؟؟؟؟؟

  23. حامد گفت:

    دوستانی که از هر رشته ای پامیشید میاین هوافضا !!!
    ارشد هوافضا فقط خوندن دو تا کتاب تستی و اومدن سر کلاس نشستن نیست !!
    باید برنامه های تخصصی این رشته رو بلد باشید وقتی میگم بلد باشین نه دو سه خط نوشتن تو متلب باید فول همه تولباکس ها رو بلد باشید
    به فکر کار هم باشین
    با کارشناسی معدن و مواد و حسابداری و … که میاین ارشد هوافضا میگیرین , بعدش فکر کردین میگن بفرمایید کار با حقوق 5 تومن !!!
    اونایی که هم کارشناسی و ارشد هوافضا دارن به زور کار پیدا میکنن حالا شماها ک هیچ
    فوقش دو ترم دووم میارن این دوستان اگه هم به آخرش برسن معدلشون کمه معمولا
    بهتره نه به آینده خودتون ظلم کنید نه جای بچه های هوافضا رو بگیرین

    1. محمد گفت:

      اتفاقا من برای اینکه به خودم ظلم نکنم و استعدادم هدر نره، تغییر رشته دادم…اما برای گرفتن جای هوافضایی ها، خوبه که یه نگاهی بندازین ببینین واقعا چند نفر از رشته های دیگه وارد هوافضا میشن… که انقدر مسئله رو بزرگ نکنین…
      از طرفی شما میگید که دو ترم بیشتر دووم نمیارن و معدلاشون کمه…پس در بازار کار به اونها تمایلی نیست و جای کسی رو تنگ نکردن…بذارید خوش باشن…

  24. ارسلان گفت:

    همین دلیل وارد شدن رشته های دیگه به تحصیلات تکمیلی هوافضا باعث شده که بازار کار خراب بشه چون واقعا فارغ التحصیلاش زیاد شدن
    هرکی نمیتونه تو رشته اصلی خودش قبول بشه میاد هوافضا

  25. مسلم گفت:

    منم با نظر دوستمون موافق هستم
    اما از اونجایی که این رشته با رشته مکانیک بسیار نزدیکه اگه قراره دانشجویی غیر از هوافضا بگیره بهتره مکانیک باشه چون درصد موفقیت بین دانشجویان این رشته خیلی بیشتره

  26. حامد گفت:

    مشکل اصلی و اساسی رشته هوافضا اینه که یه عده از رشته های دیگه مثل حسابداری و معدن و شیمی و رشته های غیرمرتبط میان جای هوافضاییها رو میگیرن
    این رشته باید از شناوری درآد نه صرفا بخاطر قبولی هوافضاییها بلکه جلوگیری ورود یه عده بی سواد که هیچی از هوافضا نمیدونن و صرفا با زدن ریاضی و زبان عشق هوافضا پیدا کردند
    همینا رشته هوافضا رو تو کشور بدنام کردن

    1. محمد گفت:

      این خیلی خودخواهیه…
      من لیسانس مهندسی مواد دارم. اما از اول هم به هوافضا علاقه داشتم. حالا چه کسی حق داره که به من بگه که تو، تو رشته مورد علاقت وارد نشو؟!!! من که خودم نشستم و درسای کنکور رو بدون استاد و با تحمل دشواریش خوندم!!!(البته درسها دشوار نیستند)
      همین الان هم قبول شدن در رشته ی هوافضا واقعا اسونه…به نسبت رشته های مهندسی دیگه… حتی نسبت به مهندسی مواد…
      حالا اگر خود بچه های هوافضا تو این شرایط مساعد، قبول نشن، تقصیر کیه؟!!!

  27. neda گفت:

    سوالی برام پیش اومد: چرا میگویید در سالهای قبل سوالات که آسون بود شانس قبولی بیشتر بود؟

    در حالی که وقتی آسون است برای همه آسان است دیگه وقتی هم که سخت ست برای همه سخت است. مثلا چهار سال قبل میانگین درصد رتبه های بین 400 تا 600 بیست درصد بوده ولی امسال ده درصد است.
    غیر ازین است لطفا بگویید چون از زمان پیش دانشگاهی این برایم سوال بود

    1. سجاد گفت:

      وقتی سوالات نرمال یا آسان باشد هرکس که خونده باشه به اندازه معلوماتش میتونه بزنه و درصد کسب کنه .
      ولی وقتی سوالات سخت و مبهم باشه اکثرکسانی که معمولی خوندن به اندازه خوندن و معلوماتشون نمیتونن نمره کسب کنن و با کسی که نخونده اختلاف نمره محسوس ایجاد کنه حتی اگه سوالات زیاد مبهم باشن چون خونده و میخواد بهره گیری کنه از تلاشش و احتمالا تستهای غلط زیادی بزنه و عملا خوندنش کم اثر بشه .

  28. ماهان جلالی گفت:

    لطفا اگر تغییر خاصی در پذیرش و در دانشگاه ها نسبت به سال قبل برای هوافضا اتفاق افتاده ….ما رو در جریان بزارید و اینجا بنویسید

  29. ماهان جلالی گفت:

    یه راه کار بهتون یاد بدم
    چون بجز زبان همه درس ها ضریب 2 دارن اینجوری حساب کنید
    تمام درصد ها تون رو جمع کنید (البته درصد زبان رو نصف کنید و جمع کنید)

    بعد جمع درصد هاتون رو با جمع درصد های رتبه های پارسال مقایسه کنید
    حتما متوجه میشید که (نسبت به پارسال )رتبه هاتون چطور میشه
    مثلا اینکه رتبه های یک معمولا جمع درصد هاشون نزدیک 271 میشه
    و اینکه جمع در صد های نفر 16 ام شده 190
    و جمع درصد های رتبه ی 33 شده 157
    و جمع درصد های رتبه ی 110 الی 157 حدود 100-115 میشه

    پس چی شد؟؟؟این شد که درصد هاتون رو جمع بزنید و با جمع درصد های پارسال و سالای قبل قیاس کنید

  30. میلاد گفت:

    سوالای امسال از اون شکل روتین هر ساله در اومده بودن و باکس آیرو هم به نظرم حتی سخت تر از باکس سیالات کنکور مکانیک بود…دوستانی که کنکور مکانیک رو هم شرکت کرده باشن تصدیق میکنن

  31. حمید گفت:

    با میانگین 20 درصد کجا میشه قبول شد؟ امیر کبیر میشه؟

    1. ماهان جلالی گفت:

      بیشتر دانشگاه های تهران میشه

  32. دانشجوی ارشد هوافضای پلی تکنیک گفت:

    من سوالاتونو دیدم!
    اتفاقا بسیار استاندارد و هوشمندانه طراحی شده و جالبه که امسال بر خلاف سالهای گذشته کفه ترازو به نفع هوافضایی ها سنگینی میکنه…
    دیگه اگه سوالا از این سطح پایین تر باشه که تو شأن کنکور ارشد هوافضا نیستش که!!!

    1. ماهان جلالی گفت:

      شما محبت کنید سوالات سال های قبل رو و سوالات کنکور خودتون رو ملاحظه بفرمایید
      متوجه میشود که اتفاقا اگر توهینی بخاطر پایین بودن سطح کنکور باشه این توهین متوجه شما و گذشتگان هست
      چون امسال علاوه بر اینکه واقعا سوالات سخت تر شده بود ///حتی از کنکور مکانیک هم سخت تر شده بود

      1. قاسم گفت:

        منم با شما اقای جلالی موافق هستم ، کسانی که از سال 80 تا 94 امتحان دادن واقعا شانس بالایی برای قبولی در دانشگاههای خوب رو داشتن ، سال 95 و 96 کلا شکل کنکور هوافضا تغییر کرد هرچند 95 سوالات اسان تری نسبت به 96 هم داشت اما 96 کلا مفهومی بود

    2. 000 گفت:

      سلام
      اون دوستمون که میگن سوالای امسال اسون بوده باید خدمتشون عرض کنم من کنکور سال 95 رو ک خودم زدم درصدا اینجوری بود
      ریاضی 80
      ایرو 45
      کنترل 55

      با همین سه تا بسته اگه پارسال زده بودم شریف قبول میشدم.انصافا امسال سخت تر بود.

      البته درصدامو که با سنجش چک کردم امسال به صورت زیر شده.حالا نمیدونم شریف میارم یا ن

      زبان 20
      ریاضی 70
      ایرو 27
      کنترل30
      بسته ی مقاوت 25
      طراحی پرنده هم 22

  33. سجاد گفت:

    سلام
    جهت اعتراض وارد سیستم پاسخ گویی سازمان سنجش شده با عضویت در سایت بعدش با یوزر پسورد وارد شده از منو کناری درخواست جدید رو زده نوع ازمون رو انتخاب کنید بعد از جستجو گزینه اعتراض به کلید ازمون رو انتخاب کنید در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده ازمونی و نام درس و شماره سوال رو پر کرده یک بخش جهب توضیح و راه حل وجود داره که حتما باید توضیح نوشته بشه و جهت توضیح و محاسبات بیشتر توضیحاتتون رو به فرمت JPG دراورده بعد از تایید میتونید در مرحله بعد پیوست کنید مواظب باشید که حتما ثبت بشه و در درخواستها و پاسخها باید دیده بشه من خودم به سوالهای 59 -112-113 به این نحو اعتراض کردم .

  34. neda گفت:

    سلام من میانگین درصد هایم (زبان را ضریب یک گرفتم باقی دروس ضریب دو جمع کردم و سپس تقسیم بر 11 نمودم) شده است 8.6 درصد(هشت و شش دهم درصد) و مدرسان شریف حدس زده رتبه ام 966 میشود(نهصد وشصت وشش) بنظر تان با این میانگین درصد شبانه خواجه قبول میشوم؟کدام گرایش؟ (آموزش محور هم نمیزنم)

  35. neda گفت:

    سلام من میانگین درصد هایم (زبان را ضریب 2 گرفتم باقی دروس ضریب 2 جمع کردم و سپس تقسیم بر 11 نمودم) شده است 8.6 درصد(هشت و شش دهم درصد) و مدرسان شریف حدس زده رتبه ام 966 میشود(نهصد وشصت وشش) بنظر تان با این میانگین درصد شبانه خواجه قبول میشوم؟کدام گرایش؟ (آموزش محور هم نمیزنم)

  36. Melika گفت:

    سوال 112 کلید غلط هست .
    نمودار محور عمودی W/p هست و نقطه ای باید انتخاب بشه که هم w/p ماکزیمم باشه هم W/s یعنی نقطه ی D .

    1. قاسم گفت:

      دقیقا ، این سوال اشتباه هست ، همچنین سوال 121 گزینه 3 درسته ولی در گزینه 123 با توجه به مانور پذیری بال پایین رو انتخاب کرده که یعنی این دو سوال از نظر طراح با هم تناقض دارن ، طراح به خودش زحمت نداده ببینه سوال بعدیش چی بوده خخخخخ

      1. ماهان جلالی گفت:

        برای سوال 121
        برای آن که جنگنده دارای مانور پزیری بهتری باشد ,اگر ورودی هوا در قسمت زیرین جنگنده واقع شود از مسدود شدن ورودی هوا در زاویه حمله ی بالا جلوگیری به عمل آمده و جنگنده مانور پذیر تر میشود (گذینه ی سه از این جهت صحیح است) اگر ورودی هوای جنگنده در زیر آن باشد, نسبت به امواج راداری برخوردی که به زیر هواپیما برخورد میکند قابل رویت تر و آسیب پذیر تر است و در حقیقت هواپیمایی که ورودی هوای بالای بال دارد یا پنهان شده دارد در مسئله ی رویت پذیری بهتر عمل میکند مثال جنگنده ی f-117 nighthawk و Northrop Grumman B-2 Spirit (گذینه ی 4 از این نظر صحیح تر میباشد) فلذا این سوال عملا دو پهلوست

        1. بابک گفت:

          بله درسته من هم همین شک را داشتم
          ببنید
          وقتی میگه برای رادار گریزی خوب باشه ..قاعدتا باید دریچه هوا بالا باشه .چون رادار روی زمینه و از پایین به بالا نگاه میکنه .
          دوم اینکه بال V با V برعکس .هیچ فرقی در هوا نداره .هر دو یک عمل را انجام میده
          چون در فضا هست .یا در هوا هست .هیچ فرقی بین یک جتی که معمولی داره حرکت میکنه و یک جتی که برعکس داره حرکت میکنه در هوا نیست . و قوانین برای هر دو یکی هست .
          این خاصیت غوطه وری در هواست .
          پس سوال گنگ و ایراد دار طرح شده .
          2 گزینه عملا یکی هستند (وی و وی برعکس )
          و مساله سر 2 گزینه باقی مانده هست .
          ان که دریچه هوا بالای بال هست
          و ان که دریچه هوا زیر بال هست
          و خاصیت رادار گریزی در دریچه هوای بالا بهتر است .

  37. سجاد گفت:

    سلام
    بخش اعتراض به کلید در سیستم پاسخگویی سازمان فعال شده میتونید در مورد هر سوال بطور مستدل اعتراض کنید حتما تاثیرداره

    1. حمیدرضا گفت:

      سلام
      من پیدا نکردم.
      کجای سایت زده دقیقا؟

    2. حمیدرضا گفت:

      دوستان ب نظرم سوالات زیر کلیدش اینجوری باشه.
      اگر کسی موافقه و فک میکنه این پاسخ ها درسته لطفا حتما به سنجش اعتراض بزنه.
      35 گزینه 4
      سوال 41 هم فک میکنم پاسخ تو گزینه ها نبود
      59 گزینه 2
      123 گزینه ی 3

      1. ماهان جلالی گفت:

        منم از این سه تایی که گفتی فقط 123 رو ج دادم و بنظرم حق با شماست

        چون که بال پایین کلا تاثیرات پسای کمتری داره و وزنشم کمتره

  38. حسن گفت:

    بله منم ازدوستانم که ارشد دادن گفتن امسال هوا فضا سخت تر بود حالا منم می خواهم برای سال اینده ارشدگرایش فضایی شرکت کنم بنظر دوستان که تجربه دارن برای ارشدگرایش فضایی ازچه کتابهایی باید استفاده کردچون نمی رسم همه کتابها را بخوانم مگر کتابهایی که برای گرایش فضایی به درد بخورن ومهم باشند باید کتاب دانشگاهی خوانده بشه یا کتاب های پارسه مدرسان شریف راهیان ارشد…. کدام بهتره شما دوستان چه پیشنهادی دارید

    1. neda گفت:

      انتخاب و قبولی در گرایش های هوافضایی ارشد هیچ ربطی به درس خاصی نداره مثلا دوست خودم با درصد سازه ی منفی(کمترین درصدش) رتبه ی دویست 200 آورد و ارشد هم سازه را انتخاب نمود
      مثل مکانیک نیست که کلا در ارشد هوافضا رتبه مهم است و اینکه انتخاب چندم بزنی

  39. sheyda گفت:

    سوالات خیلییی سخت تربود نسبت به پارسال،حتی داخل ده سال اخیر هم اینطوری نبوده ، مخصوصا درس کنترل و ایرو.
    الانم ک کلید گذاشته شده چندتاش مشکل داره،
    ک این فقط به ضرر دانشجوهایی هست ک واسه کنکور خونده بودن،
    با این کارهاشون تلاش ی سال دانشجوهارو به باد میدن
    متاسفم واقعا
    یا حق

    1. ماهان جلالی گفت:

      جالبه بدونین که
      من کنکور مکانیک رو هم دادم
      ریاضی که واقعا آسون بود انصااافا … ریاضی یک و معادلات و ریاضی مهندسیش آبکی بود
      اون گروه استاتیک و مقاومت و اون یکی واقعا آسون بود
      ارتعاشو دینامیکو اون یکی هم خدایش آسون بود
      من قشنگ 6-7 تا سوال رو عینا حتی بدون عوض شدن داده های مسعله تویی سال های 65-80 دیده بودم
      ولی سیالاتش سختر از شاخه ی ایرودینامیک هوافضا بود

      و اینکه کلا هوافضا سخت تر بود

  40. Melika گفت:

    من مکانیک پرواز رو از سایر قسمتا بیشتر بلد بودم …ولی درصدم منفی شده! واقعا یه طوری نبود مکانیک پرواز امسال؟

    1. ماهان جلالی گفت:

      بچه ها من امسال 4 ماه کامل روزی یازده ساعت مفییید مفید مطالعه داشتم
      عید هم توو خونه دانشجو ایی که تکی گرفته بودم بودمو خونه نرفتم
      کلاسای دانشگاهو هم از اساتید اجازه گرفتمو نرفتم
      توقع داشتم عالی بشم
      توقع داشتم طراحی رو بالای 80 بزنم ولی واقعا سخت و نکته دار بود
      از نظرم اومده بودن سختش کنن …بجاش بدتر نامفهوم کرده بودن سوالا رو
      مکانیک پرواز هم که هر ساااال داره بیشترو بیشتر مشتق پایداری میاد
      ریاضی رو دیدید؟؟؟معادلاتو دیدید؟؟کلا شده بود تبدیل لاپلاس …آخه این چه وضعشه …فکر کنم از مرتبه ی اول ها یدونه سوال بود یا اصلا نبود تووش
      ریاضی هم که هیچی

  41. s گفت:

    سلام و خسته نباشید

    اقایی که سوال پرسیدین به نظر بنده میتونید طراحی و جامدات رو انتخاب کنید ، و روی سازه توربین گاز کار کنید . یا ارتعاشات پره توربین. چند نفرو میشناسم که رشتشون طراحی از مکانیک و سازه های هوافضایی در رشته هوافضا هست که، روی توربین گاز دارن کار میکنن.
    موفق باشین

  42. مسلم گفت:

    بله بنظر منم سوال112جواب درست Bهستش
    سوال 123و 125هم بنظرم اشتباه هستش اگه کسی نظری داره خواهشا بگه
    ممنونم میشم

    1. ماهان جلالی گفت:

      اقا بنظرم 123 هم مشکل داره ولی سوال 125 دم v معکوس چون کوپلینگ رول موافق داره بهتر از v عمل میکنه

  43. حسن گفت:

    طراحی اسان بود ولی بقیه خیلی سخت بودند مخصوصا مکانیک پرواز و ایرو

  44. Alireza jj گفت:

    سلام به همه ی عزیزان
    دوستان من تصمیم گرفتم که ارشد رو هم مکانیک بخونم.. فقط بین گرایش طراحی و تبدیل موندم.. خودم به مباحث توربین گازی خیلی علاقه دارم همچنین به مباحث تنش و شکست -خستگی.. از یه طرف میگم برم طراحی از مباحث توربین گازی دور میشم از یه طرف هم میترسم مباحث ترمودینامیکی تویه تبدیل اذیت کنه.. بنظرتون برم جامدات میتونم مباحث ترکیبی کار کنم.. ممنون میشم راهنماییم کنید

  45. سجاد گفت:

    سلام
    کلید سوالات 59 – 112 – 113 منطقی به نظر نمیاد کسی اگه میتونه لطفا راهنمایی و در صورت وارد بودن ایراد به کلید اعتراض کنه

    1. محمدرضا گفت:

      59 واقعا 600 میشه!! من نمیدونم چجوری 650 زده؟!

      1. حمیدرضا گفت:

        سلام
        منم 600 دراوردم.
        بنظرمم درست زدم.
        چ جوری میشه اعتراض کرد؟

        1. قاسم گفت:

          بعد از تساوی قرار دادن دو معادله دمای 900 با 400 جمع می شه و سپس تقسیم بر 2 (همان 2t=900+400 ) که جوابش می شه 650

          1. معین کاظمی گفت:

            من دانشجو ی پیام نورم،هوافضا ،خیلی گیج شدم ، به یه راهنما نیاز دارم ،کمکم کنید، 09901200395

  46. قاسم گفت:

    می شه یکی بگه سوال 100 چطور جوابش دو شده ؟!!!!!!!!!! تو بدترین حالت به فرم کسینوس هست نه سینوس!!!!
    جواب ارشد هم صلیقه ای شد ؟!!!!

    1. محمدرضا گفت:

      باید دقت میکردی که اون که زاویه متمم رو داده پس کسینوس اون زاویه برابر سینوس زاویه ی کنار p هست.

      1. قاسم گفت:

        این باید با تغییر شکل سازه و پیدا کردن زاویه ها حل بشه ، چیزی که در کتاب ها بود رو عرض کردم

  47. مسلم گفت:

    این همه ترمودینامیک خوندم آخرش هیچی

  48. مسلم گفت:

    سلام
    بنظر منم سخت بود

  49. مریم گفت:

    سلام میشه مثل سال 94 یه جدول برا وارد کردن درصدا درست کنید چون اطلاعات رتبه درصد قبولی هیجا نیس سال 95 هم این کارو نکردید هیچ اطلاعی نداریم از نحوه قبولی

  50. محمد گفت:

    سلام
    به نظرم امسال نسبت به پارسال سخت تر بود… مخصوصا ایرودینامیک و کنترل…

    1. رضا گفت:

      حالا مهم نیست سخت بود یا نبود.
      مهم اینه که از الان به فکر انتخاب رشته عاقلانه باشید.
      اگه نمی خواید رشته های بهتری از نظر کاری بخونید، حتما وضعیت گرایش های هوافضا اینکه کدوم موقعیت اشتغال داره و کدوم نداره رو بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *