دسته‌بندی نشده

پرتاب کاوشگر امارات

به گزارش همشهری آنلاین نخستین ماموریت فضایی دنیای عرب بامداد امروز با پرتاب کاوشگر امید از مرکز فضایی تانه‌گاشیما در ژاپن با موفقیت انجام شد و امارات متحده عربی با مدیریت و مهندسی بانوی ایرانی، ساره امیری به جمع اعضای باشگاه فضایی‌ها پیوست. ساره امیری وزیر علوم پیشرفته دولت امارات است و اصالتی ایرانی و بلوچ دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل کانال تلگرامی «تفسیر نظامی»، کاوشگر امید در ساعت ۶:۵۸ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۰ ژوئیه به وقت ژاپن بر فراز یک موشک H-IIA از مرکز فضایی تانگاشیما در ژاپن به فضا پرتاب شد. پرتاب این کاوشگر دو بار به خاطر شرایط بد آب و هوایی به تعویق افتاده بود. کاوشگر امید قرار است در فوریه سال آینده به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات عربی متحده به سیاره سرخ برسد.

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود این سفینه ۲۰۰ میلیون دلاری (که به پول ما میشه ۳۰۰۰ میلیارد تومن!) در اوائل سال ۲۰۲۱ به به مدار سیاره سرخ خواهد رسید و دست کم برای یک سال مریخی (اندکی کمتر از دو سال زمینی) از فراز مریخ، این سیاره را بررسی خواهد کرد. کاوشگر امید تنها سفینه‌ای نیست که در این تابستان به سوی مریخ پرتاب خواند شد. چین قصد دارد در ۲۳ ماه ژوئیه سفینه تیان‌ون-۱ را که شامل یک مدارگرد، یک مریخ‌نشین و یک مریخ‌گرد است به سوی این سیاره بفرستد. آمریکا نیز قصد پرتاب کاوشگر به مریخ را اعلام کرده است.
به گزارش اسکای نیوز عربی کاوشگر «امید» (أمل) توسط مرکز فضایی «محمد بن راشد» در امارات و با همکاری دانشگاه «کلرادو بولدر»، دانشگاه ایالتی «آریزونا» و دانشگاه «کالیفرنیا برکلی» ساخته شده است. لازم به ذکر است که کاوشگر در کلرادوی آمریکا ساخته شده است.

2 دیدگاه در “پرتاب کاوشگر امارات

  1. پیمان گفت:

    سلام
    فونت سایت چرا تغییر کرده
    قبلی خیلی شکیل و بهتر بود
    البته از نظر من
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *