جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۵

از تمامی دوستان تقاضا داریم که رتبه، گرایش و دانشگاه قبول شده خود را در رشته های هوافضا و مکانیک در فرم زیر اعلام کنند تا بتوانیم در سال های آینده به دوستان دیگر مشاوره لازم را بدهیم. ضمنا نتایج نهایی به صورت جدول در همین پست درج خواهد شد. با تشکر از همکاری شما

مشخصات خود را وارد کنید

رشته هوافضا



 روزانه  شبانه  آموزش محور

رشته مکانیک



 روزانه  شبانه  آموزش محور

نتایج نهایی کنکور ارشد هوافضا:

 

رتبه دانشگاه رشته ردیف
۱۰ شریف سازه – روزانه ۱
۱۵ شریف آیرودینامیک – روزانه ۲
۴۱ شریف سازه – روزانه ۳
۴۸ شریف سازه – روزانه ۴
۵۳ شریف پیشرانش – روزانه ۵
۵۴ شریف پیشرانش – روزانه ۶
۷۱ شریف سازه – روزانه ۷
۷۶ شریف سازه – روزانه ۸
۹۴ امام حسین (ع) آیرودینامیک – روزانه ۹
۹۹ شریف سازه – روزانه ۱۰
۱۰۷ شریف فضایی – روزانه ۱۱
۱۰۹ امام حسین (ع) سازه – روزانه ۱۲
۱۱۰ شریف فضایی – روزانه ۱۳
۱۴۲ علم و صنعت سازه – روزانه ۱۴
۱۷۰ امیرکبیر فضایی – روزانه ۱۵
۱۷۱ امیرکبیر آیرودینامیک – روزانه ۱۶
۱۹۲ تهران دینامیک پرواز – روزانه ۱۷
۲۰۲ تربیت مدرس آیرودینامیک – روزانه ۱۸
۲۱۸ خواجه نصیر فضایی – روزانه ۱۹
۲۲۰ امیرکبیر آیرودینامیک – شبانه ۲۰
۲۳۲ تهران پیشرانش – روزانه ۲۱
۲۳۸ امیرکبیر آیرودینامیک – شبانه ۲۲
۲۴۸ تهران سازه – روزانه ۲۳
۲۵۴ علم و صنعت سازه – روزانه ۲۴
۲۵۶ علم و صنعت سازه – روزانه ۲۵
۲۷۸ تربیت مدرس پیشرانش – روزانه ۲۶
۲۸۸ تهران آیرودینامیک – روزانه ۲۷
۲۹۸ علم و صنعت سازه – روزانه ۲۸
۳۲۸ تربیت مدرس سازه – روزانه ۲۹
۳۹۷ تهران سازه – شبانه ۳۰
۴۰۰ خواجه نصیر فضایی – روزانه ۳۱
۴۰۲ تهران فضایی – روزانه ۳۲
۴۰۶ امیرکبیر پیشرانش – شبانه ۳۳
۴۱۳ خواجه نصیر فضایی – روزانه ۳۴
۴۱۳ مالک اشتر تهران دینامیک پرواز – روزانه ۳۵
۴۳۷ فردوسی سازه – روزانه ۳۶
۴۵۰ تربیت مدرس پیشرانش – روزانه ۳۷
۴۶۸ امام حسین (ع) سازه – روزانه ۳۸
۴۷۳ خواجه نصیر آیرودینامیک – روزانه ۳۹
۵۸۶ فردوسی آیرودینامیک – روزانه ۴۰
۵۸۸ شهید بهشتی سازه – روزانه ۴۱
۶۷۱ مالک اشتر تهران آیرودینامیک – روزانه ۴۲
۶۹۰ خواجه نصیر سازه – آموزش محور ۴۳
۷۰۳ تهران فضايي(فناوري ماهواره) – شبانه ۴۴
۷۶۴ شهید بهشتی سازه – شبانه ۴۵
۷۷۰ صنعتی شیراز آیرودینامیک – روزانه ۴۶
۸۰۰ خواجه نصیر دینامیک پرواز – شبانه ۴۷
۸۱۵ سمنان سازه – روزانه ۴۸
۹۰۷ امام حسین (ع) آیرودینامیک – روزانه ۴۹
۹۰۹ امام حسین (ع) آیرودینامیک – روزانه ۵۰
۹۶۰ شاهرود آیرودینامیک – روزانه ۵۱
۹۸۹ مالک اشتر تهران سازه – شبانه ۵۲
۱۱۱۹ شهید بهشتی پیشرانش – شبانه ۵۳
۱۳۵۹ مالک اشتر تهران فضایی – شبانه ۵۴
۱۴۲۲ مالک اشتر تهران فضایی – شبانه ۵۵
۱۵۱۳ مالک اشتر تهران آیرودینامیک – روزانه ۵۶
۱۵۸۰ امام حسین (ع) سازه – روزانه ۵۷

 

نتایج نهایی کنکور ارشد مکانیک:

 

رتبه دانشگاه رشته ردیف
۲۴۹ علم و صنعت تبدیل انرژی – روزانه ۱
۲۹۰ علم و صنعت طراحی کاربردی – روزانه ۲
۴۹۹ علم و صنعت تبدیل انرژی – شبانه ۳
۷۰۰ اهواز مکاترونیک – روزانه ۴
۹۷۰ شیراز طراحی کاربردی – روزانه ۵

 

 

79 دیدگاه درباره “جدول رتبه و محل قبولی ارشد ۹۵

  1. قبول شده در آزمون ارشد 95

    با سلام و آرزوی قبولی خدمت داوطلبین گرامی؛

    بنده امسال در کنکور ارشد ۹۵ با یک رتبه ی بسیار خوب سه رقمی حدود ۱۰۰ قبول شدم.
    می خواستم برخی شرایط امسال رو به صورت اجمالی برای داوطلبین دیگر به اشتراک بزارم.

    امسال رقابت سنگینی وجود داشت، اما یک ناامیدی بزرگ هم در این بین وجود داشته و اون عدم اطمینان به آینده ی شغلی بوده. چون این راز که وضعیت شغلی هوافضا در ایران حالت اسف باری رو داره قبل از کنکور فاش شد و با باخبر شدن از شرایط کاری کمی از رقابت و تلاش ها کاسته شد و البته به حق هم بود.

    یکی از اساتید محترم دانشگاه شریف، برای اینکه دانشجوهای خودش بتونن ارشد رو شریف قبول بشن سوال های مورد دار و تقریبا دوپهلویی رو داده بود که فقط دانشجوهای استاد مربوطه می دونستند کدام یک از گزینه ها (ولی غلط) جزو کلید پایانی خواهد بود. با این حال بنده از یک دانشگاه غیرشریف که کارشناسی هوافضا رو گذرونده بودم، تونستم اونجا قبول بشم.

    در مورد دانشگاه صنعتی مالک اشتر تهران، همونطور که داوطلبین سال قبل گفته بودند، این دانشگاه امسال گزینش سفت و سختی رو داشت و بسیاری از دوستان من با رتبه های سه رقمی خوب مردود شدند. هر چند که از مصاحبه پذیرفته شده بودند اما از استعلام فوق سنگین افتاده بودند در حالی که برخی از همکلاسی های معلوم الحال بنده تونستن به راحتی وارد دانشگاه جامع امام حسین (ع) بشن اون هم با رتبه های بسیار بد. در مورد حذف شدن انتخاب های بعدی در صورت عدم قبولی در مالک اشتر تهران هم، از بین ۵ نفر از کسانی که مردود شدند و ازشون پرسیدم، فقط برای ۲ نفر چنین اتفاقی افتاد و انتخاب های بعدی حذف شد، پس یه چیز قطعی نیست. ضمنا دو نفر از همکلاسی های معلوم الحال بنده که در دانشگاه امام حسین پذیرفته شده بودند هم جالب اینجاست با اون رتبه های بدشون اون دانشگاه رو انتخاب های وسط و آخر زده بودن و دعوت به مصاحبه هم شده بودند.

    در مورد دانشگاه شهید بهشتی، این دانشگاه برخلاف چیزهایی که گفته میشه، بسیار بسیار محیط خوبی داره و جا برای پیشرفت در حوزه های غیرنظامی در اون وجود داره. البته فراموش نکنید که فعالیت نظامی و پژوهش های دفاعی در صورتی که خود سپاه پاسداران و موسسات عالی دفاعی به شما پروژه نداده باشن، جرم محسوب میشه و پیگرد قضایی داره ! اینو گفتم مبادا دانشجوها سرخود و بی اجازه وارد مسائل نظامی بشن و خدایی ناکرده بازداشت و مورد پیگرد قضایی قرار بگیرن.

    در مورد دانشگاه تربیت مدرس، خیلی دانشگاه خوبی هست، محیطش رو شخصا دیدم. برای کسانی که علاقه به تدریس دارن (و در هوافضا هم فقط تدریس میشه کرد با موقعیت بد شغلی این روزها) این دانشگاه می تونه بهترین انتخاب باشه. در پایان هم گواهی های لازمه و کداستادی به شما داده میشه (در صورت برخی پیگیری های جزئی).

    خلاصه امسال کنکور هوافضا کنکور خاصی بود چون حواشی بسیار زیادی داشت.

    توصیه بنده برای داوطلبین سال بعد، انتخاب هوشمندانه با آگاهی از وضعیت شغلی این رشته در ایران هست که مبادا اشتباهی رو مرتکب بشن.

    پاسخ
    • علی

      با سلام . نظامی هستم و بعد از چند سال در کنکور ارشد شرکت کردم و رتبه ۴۰۰ اوردم . انتخاب اول من مالک دینامیک پروازروزانه ویزه شاغلین نظامی بود و انتخاب دوم فضایی روزانه خواجه نصیر و انتخاب های بعدی روزانه بودند . مالک و خواجه نصیر و چند دانشگاه دیگر روزانه قبول شدم اما چون مالک انتخاب اول بود باید به مالک برم . در سایت مالک دیدم شاغلین نظامی در نوبت روزانه باید مثل شبانه شهریه بدهند و بسیار تعجب کردم . به سازمان سنجش رفتم و اعتراض کردم و گفتند نمیشه دانشگاه رو عوض کنی . با حقوق ماهی ۹۰۰ چه کار کنم ؟ آینده مالک چطوره در ارشد و دکترا ؟ آیا دوباره به سازمان سنجش برم نظر شما چیه ؟ آیا مالک برای من خوبه ؟

      پاسخ
      • اسلامی

        این همه گفته شد مالک تهران نزنید.
        دینامیک پرواز آینده شغلی تو ایران نداره.
        بعد شما عینا هم زدید مالک اشتر هم زدید دینامیک پرواز !
        حقوق ۹۰۰ هزار تومن ماهی میشه حدود ۴٫۵ میلیون در ۵ ماه. بعد شما نزدیک ۳ میلیون هم باید پول بدی. خیلی تو فشار می افتی خلاصه مراقب باش.
        اگه نظامی هستی و مشکل سربازی هم نداری خب انصراف بده راحت !

        پاسخ
        • علی

          سلام اقا یا خانم اسلامی . من دیگه حوصله کنکور ندارم از وقتی یادمه تو این مملکت دارم کنکور میدم . گفتم چون من نظامی هستم مالک از لحاظ اینده شغلی برام بهتر باشه چون من قصد خارج رفتن ندارم و شاید تو مالک حتی استاد هم بشم . شاید هم هر ترم وام بدن . ممنون میشم زودتر جواب بدید .

          پاسخ
      • مجتبی

        سلام علی اقا بهتره اصلا نظام را ترک کنی.بهتره.ارشد ت را بگیر وبخون برای دکتری مطمعن باش در اینده شغلی بهتر پیدا میکنی.بری کارگری کنی بهتر از حقوق با منت ۹۰۰هزار تومان است.بعدش دیگه خودت اقای خودتی

        پاسخ
  2. مریم

    سلام
    لطفا جدولی مثل پارسال که شامل درصدها ورتبه ها بود قرار بدید چون هیچ جایی اطلاعات دقیقی از درصداو رتبه ها وجود نداره
    با تشکر

    پاسخ
  3. فرشید

    هر کی طراحی هواپیمای کنکور امسال رو بدون اینکه شاگرد اون استاد معروف دانشگاه شریف بوده باشه بالای ۴۰ زده باشه خدای هوافضاست…
    به جرات سخت ترین طراحی هواپیما از سال ۸۰ به بعد بود!!!

    پاسخ
    • احمدرضا

      فرشید جان موافق نیستم.
      من شاگرد اون استاد معروف نبودم و طراحی هواپیما رو هم درصد بالایی زدم.
      بنظرم سخت نبود، فقط باید منابع گسترده ای نظیر کتب جان راسکام + انکس های هوانوردی و چندتا منابع دیگه رو بلد می بودیم.
      میدونی چرا ؟ چون اولا تو ایران طراحی هواپیما هیچ خواستگاهی نداره و تقاضایی نداره، هر کی هم رفته دنبالش ضرر کرده. دوما اگر یک درصد احتمال بدیم که تقاضا داره، این تقاضا بر روی پروژه های غیرنظامی مثل مسافربری ها و پهن پیکرها و … هست. به همین دلیل کسی که می خواد طراحی هواپیما بزنه باید بره سراغ دانش طراحی هواپیماهای تجاری و مسافربری و کارگو و اون هم مستلزم مطالعه رفرنس های طراحی هواپیما و حتی اون انکس های هوانوردی ساده که مثلا میگه صندلی هواپیما باید چطور باشه و … هست. در کل سخت نبود، صرفا آسون نبود همین.
      —————————-
      پ.ن. : مطالعات من در زمینه توربین گازها علی الخصوص موتورهای توربوفن بوده و خواهد بود. هوافضا از نظر کاری خیلی اوضاع بدی داره. من خواستم برم سراغ مباحث انرژی. پیشنهاد می کنم پایان نامه رو یا حول مباحث انرژی و مرتبط با صنعت نفت و گاز کار کنید. یا برید سراغ ایرودینامیک و سازه هوایی که اگه کار پیدا نکردید که نمی کنید، بتونید خارج از هوافضا با این دو تا کار داشته باشید. در غیر این صورت پیشنهادم به سال بعدی ها اینه که برن تربیت مدرس حداقل بعدا بتونن تدریس کنن جایی.

      پاسخ
  4. کوروش

    با سلام خدمت دوستان
    خوشبختانه من امسال تونستم با رتبه ی نه چندان خوب در دانشگاه شهید بهشتی قبول شم، فقط و فقط هم دلیلش این بود که معدلم بالا بود (۱۹/۰۱) چون معدل ۲۰% تاثیر داشت امسال در پذیرش. البته من روزانه هم قبول نشدم ولی در کل، برای قبولی در دانشگاه های شهر تهران (به جز شرایط خاص)اونم در گرایش جلوبرندگی یا دینامیک-کنترل پرواز، رتبه ی سه رقمی زیر ۸۰۰ نیاز داره (من جلوبرندگی قبول شدم) و در کل ، معدلم نجاتم داد.
    فقط می خوام یه نصیحت به دوستانی که هنوز دانشجوی لیسانسن(مخصوصا سال اولی ها و دومی ها) بکنم.
    درس بخونید که معدلتون بره بالا، چون سال به سال هم تاثیر معدل رو دارن بیشتر می کنن و شاید حتی تا ۱۰سال آینده همش بشه معدل!!!
    نا امید نشید، هر رشته ای رو که قلبا دوست دارید و بهش علاقه دارید، ادامه بدید، چون ارشد آخرین فرصتتونه برای اصلاح مسیر زندگیتون و رفتن به سمت علاقه تون و اگه عشقتون مثل من به هوافضا زیاد باشه (البته تخصص های دیگه و همچنین کار هم داشته باشید)، براتون اصلا مهم نیست که کی چی میگه.
    درسته وضعیت بازار کار هوافضا جالب نیست، و اونجوری که خیلی از دوستان می فرمایند، افتضاح هم باشه،،، اما بعضی از دوستان هم کم لطفی می کنن و به رقابت به اصطلاح “کثیف”دست می زنن و می خوان با ناامید کردن افرادی که به هوافضا علاقه دارن، به خیال خودشون، از ورودشون به این رشته جلوگیری کنن تا مثلا جاشون تنگ نشه!!!!
    فکر نکنم رشته ی دیگه ای مثل هوافضا وجود داشته باشه که میزان کل افرادی که درتمام نوبت ها (شبانه ، روزانه و …) قبول می شن، کمتر از ۱۰% افراد شرکت کننده در آزمون ارشد باشه،،، چون حتی دانشگاه آزاد هم آنچنان علاقه ای به برگزاری تمامی گرایش های هوافضا نشون نمی ده، وای به حال غیر انتفاعی و … و دیدیم که ظرفیت امسال ۱۰الی ۱۵% هم کم شد ، (برای مثال جلوبرندگی نزدیک ۴۰نفر کم تر پذیرش داشت امسال)
    پس هر کسی که وارد ارشد این رشته می شه ، زحمت کشیده، (البته قبول شدگان بدون استفاده از سهمیه هایی که -۰- رتبه حذف میکنن،،، دوستان مطلع می دونن چی میگم) و لیاقتش رو داره.
    همونطور که گفتم اگه واقعا علاقه دارید به حرف های منفی گوش نکنید و به دنبال علاقه تون برید.

    پاسخ
    • امیر مهدی

      رقابت کثیف = هوافضا خیلی شرایط شغلی خوبی داره ==> داوطلب عزیز بیا پولت رو بریز تو جیب من و پکیج های آموزشی منو بخر،تو آزمون هام شرکت کن، حتی بیا پول بده تو کلاسام شرکت کن. بابا علاقه مهمه. تو عشق هوافضایی. گوش نده چی میگن. بیا غیرانتفاعی ثبت نام کن پول بده. پول پول. همه چی هم گل و بلبله تو فقط پول بده.

      (چند سال بعد …)
      -پس چی شد این کار ما ؟ شرایط گل و بلبل کوش ؟
      -کار می خوای ؟
      – پس چی ؟ میدونی چقدر خرج کردم ؟
      – خب من یه لایک دستی علی الحساب نشون میدم برو شاید ده سال بعد یه موقعیتی ایجاد شد کار کنی.

      داوطلب : :(
      آمار بیکاری : :/
      آموزشگاه ها : :D
      مهندسای برق یا مکانیک : :D :D :D
      غیرانتقاعی و شبانه : :D :D :D :D :D

      پاسخ
  5. امیر مهدی

    مخاطب حرفم افرادی هستن که تو دل خودش میگن نه شرایط افتضاح نیست و دم از رقابت کثیف میزنن.
    من یه مهندس هوافضا هستم.
    تو کارشناسی هوافضا درسم رو عالی خوندم و شاگرد اول بین کل هم دوره ای های خودم بودم.
    تو ارشد که الان سال آخری هم هستم باز هم همینطور.
    رتبه کنکور سراسری کارشناسی و کارشناسی ارشدمم عالی بوده.
    رزومه قوی ای هم دارم.
    اینا رو گفتم بدونید که خیالم راحته از بابت موقعیت شخصی خودم و یه وقت منو قضاوت نکنید که بگید می خواد ناامید کنه و فلان کنه.

    ببینید دوستان من، شما ها مخصوصا آقایون نیاز دارید که آینده شغلی خودتون رو تامین کنید. اما باور کنید اصلا این رشته از نظر شغلی تو داخل هیچ تعریفی نداره. میل خودتونه که بخواید دنبال علاقه تون برید (هر چند که اکثرا این علاقه بدلیل سوءتفاهم در شناخت پیش میاد) و قید شغل و تامین مالی رو بزنید. یعنی چه شما دوستان برید هوافضا و چه برید سراغ یه مدرکی که یه بازارکاری داشته باشه، برای من هیچ فرقی نمی کنه.

    با این حال، هر موقع هر کسی مخصوصا متقاضی هایی که یه سال قبل می خواستن در مورد شرکت تو کنکور ارشد هوافضا اقدام کنن سوالی می پرسیدن، عین حقیقت رو بهشون می گفتم.
    برام مهم نیست که منو قضاوت کنن بگن تو داری ناامید می کنی یا تهمت بزنن، همینکه من و خیلی های دیگه که این راه رو رفتن و تجربه و اطلاعاتشون از شرایط رو بیان می کنن و باعث بشه حتی یه نفر راهش رو درست انتخاب کنه، کافیه برام.

    پاسخ
  6. موسوي

    باسلام
    دوستاني كه شرايط خاص امسال قبول شدن بگن يچ گرايشي از هوافضا وبا چه رتبه اي قبول شدن. بخصوص ستاري كسي قبول شده؟
    ممنون

    پاسخ
  7. محسن

    سلام
    با عرض تبریک
    جالبه من با رتبه ۹۸۹ پیشرانش شبانه شهید بهشتی رو دوم انتخاب کردم بعد سازه مالک رو ۲۸ زدم که مالک قبول شدم و حالا دوستمون با رتبه ۱۱۱۹ قبول شده
    چرا؟

    پاسخ
    • moslem

      منم رتبم۹۰۰ بود هیچکدوم ار دانشگتهای تهران قبول نشدم
      البته دانشگاهای شرایط خاص و شهرستانو انتخاب نکردم
      جالبه چطور بعضی دوستان با رتبه های بالای ۹۰۰شهید بهشتی قبول شدن

      پاسخ
  8. کوروش

    چرا انقدر ناراحت شدی دوست من؟
    مثل اینکه اینی که میگن حقیقت تلخه، از تلخ هم فراتره!
    خوشبختانه یا بدبختانه من یه کلاس نرفتم، یه دونه تست هم نزدم.
    اگرم روزانه قبول نشدم۱٫لیاقتشو نداشتم۲.مالک اشتر اصفهان روزانه قبول شدم مصاحبه شو و اگه در اولویت قبل زده بودم روزانه رفته بودم،،، ولی به دلیل مشاغلم، تهران برام با وجود شهریه سالی ۸میلیون، خیلی راحت تر و خیلییی به صرفه تر بود.(و همچنین بحث ندادن پروژه به دانشجو و ارزش مدرک و… )
    شاید واسه بعضیا که ببخشید، بیکار خونه نشستن و فقط و فقط درس می خونن و فکر کردن با درس خوندن محض قراره چیزی بشن، یا یه سری دیگه هم نشستن بیان دم در خونه شون ببرنشون واسه مدیریت پروژه سفر به مریخ ناسا،،،، اوضاع واقعاً خراب و بغرنج باشه.
    اگه شمایی که انقدر بهت برخورد دوستِ عزیز، جز این افراد باشی، در سال ۲۰۱۶، اگه حتی آخرین مهندس هوافضا در کل دنیا هم باشی، اوضاع برات خوب نیست و ۲۴ساعت در حال نا امید کردن خودتو دیگرانی.
    با این دید، حسابداری یا مدیریت یا هر چیز دیگه ای که رو بورسه رو بخونی، بازهم ناله می کنی.، بنده هم بنا بر موقعیت شغلی و سنم که نزدیک ۳۰ساله، از این جور آدما تا دلت بخواد زیاد دیدم، که شما مطمئنا جزش نیستی، چون به قول خودت جز نوابغی، و نوابغ از هر تهدیدی فرصت میسازن.
    و اگه آدم انقدر سعی نکنه که اوضاعو عوض کنه، بهش سخت میگذره و روی اعصاب و خیلی چیزهای دیگه ی زندگی اش تاثیر میذاره.
    انقدر این صحبت من برا شما تلخ بود که حتی پارت اول صحبت منو ندیدی که گفته بودم :
    “”درسته وضعیت بازار کار هوافضا جالب نیست، و اونجوری که خیلی از دوستان می فرمایند، افتضاح هم باشه””
    سریع از کوره در رفتی، چرا؟
    مگه شما هم جز اون دسته اید؟ یا اینکه مثل من و خیلیای دیگه شرایط بازار کار ایرانو بدون تلاش برای ناامید کردن دیگران نقد می کنی؟
    اگه جز دسته ی دومی که هیچی و اصلا نباید بهت برمی خورد دسته ی اول هم که نیاز به گفتن نداره.
    برادر من، شما الان به من یه رشته رو بگو که کارش تضمین باشه، من یکی از همکارام از میزان حقوقش ناراضیه و می خواد یک رشته ی تو بورس شرکت کنه.، شما که انقدر دانا و توانایی و حتی آینده و حتی مکالماتی که در آینده بین من و شخصیت خیالی Xردوبدل خواهد شد رو میبینی!!!!!!! یه رشته ی تو بورس معرفی کن و ضمانت کتبی هم بده بهش که فارغ‌التحصیل شد، شغلش تضمینه، تا من فردا بفرستمش پیشتون.
    وگرنه مثل یک نابغه و مهندس هوافضا ی درجه یک که می گی هستی رفتار کن و متانتت رو حفظ کن و کسی رو مسخره نکن.
    چون این طور صحبت ها و گفتارها، در حد یک نابغه نیست.

    پاسخ
  9. کوروش

    البته امیر مهدی جان، وجود افرادی مثل شما ضروری و حتی مفیده.
    چون باعث میشید افرادی که تحت تاثیر جو و چشم و هم چشمی و اسم و رسم و… تصمیم به تحصیل در یک رشته ای رو میگیرن، منصرف بشن و برن دنبال زندگیشون.
    از این نظر میگم که بسیار مفیده صحبت هایی از قبیل صحبت های شما، که باعث میشید زندگی اون دسته از افراد، تباه نشه، و با این دید،،، من اشتباه میکنم و شما درست میگی و حتی از صحبت ها تون، سپاس گذار هم، هستم.
    موفق باشید.

    پاسخ
  10. امیرعلی

    سلام
    من سازه دانشگاه شهید بهشتی قبول شدم. لطفا از دوستان اگر کسی اطلاعاتی در مورد دانشگاه و یا اساتید و زمینه کاریشون داره راهنماییم کنه ممنون میشم…

    پاسخ
  11. کوروش

    چون محسن جان. رتبه بدون سهمیه ی من انقدر بود و رتبه سهمیه‌ای من(محل سکونت و به دلایل چند آیتم دیگه…) چیز دیگری بوده.

    پاسخ
  12. امیر مهدی

    آقا کروش عزیز، من از کوره در نرفتم. فقط از اینکه اصطلاح “رقابت کثیف” رو برای افرادی که در مورد جو هوافضا صحبت می کنن و این راه رو رفتن استفاده کردی یکمی بهم برخورد.

    بعد اینکه من اصلا نابغه نیستم. من فقط به قول بعضی هم دوره ای هام خرخونی کرده بودم. البته مطالعه هم زیاد داشتم و دارم. رزومه خوبی هم دارم. اون چیزا رو هم گفتم که بدونید افرادی مثل ما قصدشون رقابت نیست که بخواد تمیز باشه یا کثیف باشه، چون ما ها تا الان شرایط رو ارزیابی کردیم و با تجربیاتمون میدونیم که چیکار کنیم تا از این تنگنا و دره ناامیدی “مدرک هوافضا” نجات پیدا کنیم. پس قصد خیلی ها رقابت و… نیست.

    دوست من، خودت هم فرمودی که “البته تخصص های دیگه و همچنین کار هم داشته باشید”. یعنی جوان عزیز، اگه کار داری و مهارت ها و تخصص های دیگه داری بیا این رشته. وگرنه آینده شغلیت رو تباه نکن.

    در مورد تضمین، هیچ رشته ای تضمین نداره اما بعضی رشته ها هستن که تضمینی بهت میگن کار نداری یا احتمال نزدیک به ۱۰۰% بهت میدن که کار مربوط به رشته گیر نمیاره آدم. یعنی میگن شانس فرد نزدیک به صفر هست. هوافضا یکی از ایناست. ولی رشته های همسایه اون و خیلی از مهندسی ها اینطور نیستن.
    ببین، یه بررسی برای انتخاب بین ۵۰-۵۰ و ۰ هست. مسلما عقلانی هست که اون داوطلب جوان بره اون ۵۰-۵۰ رو انتخاب کنه تا اینکه یه گزینه ای نزدیکای ۰ .

    پاسخ
  13. وحید

    سلام دوستان
    من شهید بهشتی سازه نوبت دوم قبول شدم (اولویت ۱۱)
    اولش خوشحال شدم ولی بعدش که شهریه رو دیدم جا خوردم
    بگذریم…
    من مالک اشتر هم انتخاب کردم (اولویت ۳۲) و جلوش زده – ۲- چرا؟
    یعنی چون اولویت قبلیشو قبول شدم زده ۲ (یعنی مردود) یا در مصاحبه رد شدم؟
    ثانیا سنجش اعتراض به اولویت و شانس اولویت بعدی گذاشته کسی میدونه شرایطش چیه؟

    پاسخ
    • اسماعیل

      مبارک باشه.
      نه، جا نخور، کلا هزینه ی تحصیل تو ایران با توجه به سطح درآمد، خیلی گرون هست.
      واسه همه همینطوره، تو تنها نیستی.
      اگه از نظر درآمد مستقل هستی و وابسته به کسی نیستی اصلا ذره ای ناراحت نباش، نوش جونت. از قبولیت خوشحال هم باش.
      اما یکمی هم جا خوردنت رو درک می کنم، اگه شرایط شغلی هوافضا افتضاح نمی بود دادن این همه پول سخت نبود. ولی الان همه صرفا برای علاقه شخصیشون هوافضا می خونن و شغل مربوط به رشته تقریبا نداره. الافیه دیگه D:
      من خودم تحصیلاتم رو تو اون دانشگاه تموم کردم. احیانا خواستی دکتری بخونی پیشنهاد میدم تغییر رشته بدی ولی همون دانشگاه بخون. جای خوبیه. استادهای با سواد زیادی داره.

      پاسخ
  14. -

    با وجود افرادی مثل اقا کوروش فکر نمی کنم ماها که خودمون رو پای خودمون هستیم بتونیم دکتری بگیریم تو ایران .. البته خدا رو شکر که میرم سر کار الان و دکتری رو ادامه ندادم

    پاسخ
    • اسماعیل

      بنده خودم ارشد رو تو شهید بهشتی گرفتم ولی دکتری دیگه نخوندم.
      قرار نیست که تا ابد تو دانشگاه دخیل ببندیم ! ارشد هم زیادی بود.
      من بلافاصله بعد خدمت تو یه کارخونه مربوط به الیاف و کامپوزیت استخدام شدم الان یه سمت مدیریتی دارم :D البته پارتی داشتم وگرنه با مدرک هوافضا اونجا هم کار گیر نمیومد برام.

      پاسخ
  15. محمد امین

    کسی هست که مالک قبول شده باشه(اصفهان)، سوال دارم ازشون.
    میشه بگه چه سوالایی پرسیدن و در چه حدی جواب داده بهشون؟
    چون میگن اصفهان استعلام نداره و همش همون مصاحبه است.
    همچنین من با صحبت آقای کوروش موافقم.
    آقای مهدی اگر شما هم جز اون دسته از آدمایی که اونجوری رقابت می کنن نباشی نباید بهت بر میخورد.
    ایشون حرف بدی نزدن اصلا و “رقابت کثیف” هم یه اصطلاحه و فحش نیست اونجور که شما برداشت کردید!!! (مثل زباله که بهش میگن طلای کثیف)
    لطفا سایت تخصصی ای مثل اینجارو هم تبدیل نکنین به گروه های دوهزاری تلگرام که همش توش همدیگه رو مسخره می کنن و می خواهند بگن که ما برتر و بهتریم!!!
    شما هم با منطق میومدی نظرتو بیان می کردی و منطقی مخالفت میکردی نه اینکه نوسترآداموس بشی واسه ما!

    پاسخ
    • Ardalan

      داداش تو خودت بهت می خوره جزو اسپایلری ها باشی که اومدی نظر دادی.
      بعدش هم اون دو نفر داشتن با هم بحث می کردن شما برای چی می پری وسط ! عمرا اگه متوجه شده باشی سر چه موضوعی داشتن با هم صحبت می کردن !!! :-))))))))

      پاسخ
    • ر. ایرانمنش

      آره اصفهان همش همون مصاحبه هست.
      اما تهران استعلام جدی داره و تنها کسی که از لحاظ اخلاقی و امنیتی و … سابقه ی خوبی داره می تونه وارد اون دانشگاه بشه.
      اگه هم شانسی قبول بشه وسطا یجور شناساییش می کنن و اخراج و … .
      اما اصفهان محیط دوستانه ای داره و قبولی توش راحته.
      اگه جدا می خواید ریسک خوندن هوافضا رو به جون بخرید، تلاش کنید جایی بزنید که جزو دسته بندی شرایط خاص نباشه. یکی هم اینکه سعی کنید خارج از دانشگاه و خارج از محدوده رشته هم شغلی داشته باشید تا بعدا سر بیکاری این رشته اذیت نشید.

      پاسخ
  16. momo

    واقعا این چه وضعشه؟؟؟؟!! کنکور امسال چرا اینجوری بود؟ پارسال با رتبه ۱۶۰ روزانه آیرو شریف قبول شدن امسال تا ۱۰۷ فضایی شو قبول شدن! پارسال تا ۲۴۰ روزانه امیرکبیر قبولی داد امسال تا ۱۸۰! هیچ وقت نمیشه رو هیچ چیز این کشور حساب باز کرد. امروز رفتم امیرکبیر ثبت نام. لیست قبولی هارو دیدم نزدیک ۶۰ نفر و قبول کرده بودن که نهایتش ۲۰ تاش از کنکور بود. بیشترش سهمیه آزاد و دانشو بین الملل و داوطلب بدون آزمون و یه سری قبولی های دیگه که اصن متوجه نشدم چی بود! مسئول ثبت نام میگفت هر سال همینه! ۳۰ نفر روزانه میگرن، ۴۰ ۵۰ نفر از راه های دیگه…..!!!!

    پاسخ
    • Ardalan

      آره امسال خیلی سخت شده بود. چه خبره این همه پذیرش !؟؟؟؟ البته اینم مدنظر داشته باشید نوبت دومی ها و غیرانتفاعی ها اکثریت غالب اون ها کیفیت دوره روزانه ای ها رو ندارن. اصلا نگران نباشید که دانشگاهتون ۶۰ نفر پذیرش گرفته، از این ۶۰ نفر به زور یکی دو نفرشون مفید میشن. این فاکتور هم هست.

      پاسخ
    • ر. ایرانمنش

      نمیشه دقیق گفت.
      مثلا امسال این همه گفتن دینامیک پرواز کار نداره (واقعا هم کار نداره) یا دانشگاه تهرانی اون جالب نیست ولی امسال پذیرش دینامیک پرواز در اون دانشگاه حدود ۴۸% سخت تر شده بود. مصاحبه اون آسون بود اما پروسه ی استعلامش خیلی سنگین بود.
      در مقابل دانشگاه مربوط به سپاه که این همه تعریفش رو می کردن و می گفتن فوق العاده ست قبولی توش تقریبا مثل سال قبل بود و حتی راحت تر. طرف با رتبه های بالای ۱۴۰۰ هم توش قبول میشد.

      اما جواب سوال شما:
      هر دو دانشگاه برای ادامه تحصیل اونور آب هزارتا محدودیت دارن و می تونن مشکل زا باشن. برای خروج از کشور مشکل نداری اما برای تحصیل و اقامت تحصیلی و … کلکسیونی از مشکلات هست. همینطور دانشگاهش تو لیست انواع تحریم های دانشگاهی و نشریات علمی قرار داره و نمیشه به راحتی مقاله داد. محیط دانشگاه های شرایط خاص هم مبهم هست. هر کسی نمی تونه تحمل کنه و با روحیاتش سازگار باشه.
      مرکزش که تهران هست، اما اصفهانش بزرگ تر هست و امکاناتش درون دانشگاه متمرکزه. سعی کن بری اصفهان.
      اصلا شرایط تهرانش خیلی پیچیده هست، حالا تصمیم گیری نهایی با خودته خود دانی.
      شما اگه رنج رتبه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ می تونی بیاری بزن دانشگاه شهید بهشتی که خیلی هم جای خوبی هست و خودش هم دانشگاه عالی ای هست.
      همینطور قوانین جدید کشور رو هم مطالعه کن یه وقت تو دردسر نیفتی. جدیدا هوافضایی ها بعضی فعالیت های دانشجوییشون و تحقیقاتشون دردسرزا هست و تبعات قانونی داره تو داخل کشور.

      پاسخ
  17. کوروش

    آقا یا خانم “-” یا همون خطِ فاصله.
    ای کاش سهمیه برای همه حذف بشه. بدون هیچ تبصره‌ای.
    ولی بنده برای لیسانس که سال ۸۴کنکور دادم و از سهمیه ام استفاده نکردم، دیدم چه بلایی سرم اومد و ۹۰۰کیلومتر دورتر از خونه م افتادم و انقدر بهم فشار اومد، که درسمو ۶ ترمه تموم کردم تا خلاص شم و برگردم خونه!
    انقدر از دانشگاه بدم اومده بود که رفتم خدمت و تا همین الآن از درس و دانشگاه به دور بودم، ولی دوستام که از سهمیه استفاده کردنو تهران قبول شدن می دونی چی شد؟؟؟
    الان دارن رو رساله دکتری شون کار می کنن!!!
    این مدت منم خودمو با حرفایی از قبیل حرفای شما راضی می کردم “”رو پای خودمم، مثل یه مرد درس خوندم، شرافتمندانه درس خوندم و…”” ولی اونایی که از هم دوره هام غیر شرافتمندانه درس خوندن، الان منو نگاهم نمیکنن! چون آقای دکتر شدن به خیال خودشون!
    عزیز من، اینا همش حرفه، تو اگه جای من بودی، تو همون لیسانس، تو رقابتای سخت سال ۸۴، از سهمیه ات استفاده میکردی، نه الان که طرف با ۴۰تا دونه تست درست، رتبه ۴۰۰آوارده!!!
    سنم اونوقتا کم بود و همون افرادی که گفتم “”رقابت کثیف”” میکنن، بهم می گفتن از سهمیه ات استفاده نکن و مثل یه مرد درس بخون. مدرک سهمیه ای ارزش نداره و… !!!
    همشون خودشون با سهمیه قبول شدن!!!
    من هم مثل یه مرد، تو سن ۱۸سالگی، ۹۰۰کیلومتر از شهر و خونوادم دور شدم!!!
    اینا همش حرفه جناب “خط فاصله”

    پاسخ
  18. وحید

    دوستان عزیز چی پیشنهاد میدین؟
    نوبت دوم شهید بهشتی (ترمی ۳٫۵۰۰) بخونم یا ی بار دیگه کنکور بدم؟ حد اقلش اطمینان دارم روزانه مالک قبول میشم
    شما بودید چی کار میکردین؟؟؟

    پاسخ
    • ارزنده

      عمرت رو برای چی هدر میدی یه سال دیگه بخونی.
      مگر اینکه از نظر شرایط مالی تامین نباشی. خب سال دیگه بخون شهید بهشتی روزانه قبول شو.
      این چه کاریه دیگه سال بعد بخوای کنکور بدی اونم برای شرایط خاص !!!
      الان قبول شدی، حالش رو ببر. خیلی ها حسرت اینو می کشن که شهید بهشتی قبول بشن اونوقت شما قبول شدی و ناراحتم هستی !!! اگه هم نه، سال بعد کنکور بده، یعنی سال بعد کنکور بدی یه شهید بهشتی روزانه رو قبول نمیشی ؟ که سریع می پری رو گزینه شرایط خاص ؟

      اکثرا ما ایرانی ها متاسفانه یا مثل این مورد شما اصلا اعتماد به نفس نداریم، یا بیش از حد اعتماد به نفس کاذب داریم. حد وسط رو رعایت نمی کنیم.

      پاسخ
  19. کوروش

    وحید جان، اگه شاغلی، و ساکن تهران هستی، بخون.
    شک نکن.
    اگه ساکن تهران هستی و شاغل هم نیستی، باز شهید بهشتی رو پیشنهاد میکنم اگه مشکل مالی نداری.
    اگرم که میخوای بری خارج، خودت دیگه جایگاه مدرک شهید بهشتی رو میدونی چیه دیگه!!

    پاسخ
  20. یه بنده خدا

    خطاب به Momo و Ardalan
    چی واسه خودتون … که نمیدونم ظرفیت امیرکبیر زیاد شده یا شبانه ها کیفیت رو اوردن پایین…!!!
    الان مثلا من که شدم ۲۰۰ و شبانه امیر اوردم باید کجا میرفتم آقایون اساتید؟؟؟
    پارسال یارو با ۲۴۰ روزانه امیر اورده بود امسال ظرفیتارو کم کردن تقصیر داوطلبا نیست که
    بعدشم من از مکانیک دانشگاه آزاد اومدم ولی به جرات میگم از یه هوافضایی شریف و امیر هوافضارو بیشتر بارمه
    حداقل این موضوع رو درصدام نشون میده چون اتفاقا من دروس تخصص هوافضارو بالا زدم و نشستم فقط مثل بعضیا فقط ریاضی و زبان و سازه بزنم
    زبان ۲۵
    ریاضی ۰۰
    آیرو ۴۰
    مکانیک پرواز ۴۰
    سازه ۲۰
    طراحی هواپیما ۵۵

    پاسخ
  21. یه بنده خدا

    همه هم میدونن طراحی هواپیمای امسال خفن ترین در طی این چند سال اخیر بود…
    درصد بچه ها کاملا نشون دهنده این موضوعه
    رتبه ۵۰ کنکور رفیقه منه از بچه های شریف بوده ولی طراحی هواپیمارو صفر زده!!!
    دیگه خودتون به عمق فاجعه پی ببرید…

    پاسخ
  22. یه بنده خدا

    بعدشم آقایون “طفل” مدرک روزانه با شبانه هیچ فرقی نداره!!!
    اتفاقا وقتی بزرگ شدید و به ما رسیدید و بخواید مدرکتونو آزاد کنید تازه میفهمید که ای کاش شبانه رفته بودید…
    تقصیر شماها نیست تقصیر امریکا شیطان بزرگه :) :) :)

    پاسخ
    • امیرکبیر 95

      فاجعه :
      “وقتی بزرگتر شدید می فهمید باید شبانه می رفتید” !
      خب عزیز دل برادر، مثلا من نوعی، وقتی من تونستم روزانه امیرکبیر قبول بشیم چرا باید حسرت شبانه رو بخوریم ؟
      حرف بود زدیا برادر !!!
      آدم میاد اینجا بعضا یه کامنت هایی می بینه شاخ در میاره.
      هر چند اکثر کامنت ها منطقی هستن.

      پاسخ
  23. کوروش

    خطاب به ادمین عزیز :
    آقا ardalan درست میگه.
    لطفاً تمامی کامنت های اینجانب رو از این پست، پاک کنید.
    (جز کامنت آخر)
    باعث ایجاد تشنج شده و بچه ها دارن به هم می پرن و این باعث ناراحتی من شده شدیدا.
    ممنون از سایت بسیار بسیار مفیدتون.

    پاسخ
  24. وحید

    من شاغل هستم و ساکن تهران ولی واقعا این شهریه (۳٫۵۰۰) در توانم نیست.
    تقریبا بی خیال شبانه شهید بهشتی شدم
    دانشگاه مالک هم تو همین سایت نوشته که برای گرایش هوا فضا بهتر از شهید بهشتیه(امروز شهید بهشتی بودم هوافضای شهید بهشتی حتی دانشکده مستقل نداره ولی مالک اشتر از نظر امکانات بسیار قویه) ، برای همین مالک رو گفتم.
    دوست عزیز بنده نظامی هستم و فکر کنم مالک برام خوب باشه
    البته از نظر شما دوستان بسیار استفاده کردم
    ممنون

    پاسخ
  25. کوروش

    مهم این نیست که دانشکده مستقل نداره یا نه(که داره تقریباً،، چون تو ساختمان هوافضا، فقط دو رشته ی دیگه تدریس میشه جز هوافضا)
    اگه شما نظامی هستی یعنی اینکه از کشور نمی خوای(و نمیتونی ) خارج بشی و اونور ادامه تحصیل بدی.
    چون مدرک مالک اشتر،توی تمامی دانشکده های دنیا بایکده، نمی دونم معتبر می دوننش یا نه، ولی به کلی بایکده.
    تو ایران هم چون اساتید پروژه ها رو به دانشجو نمی دن که خودش انجام بده،،، و در ارشد و دکتری مقاله و پروژه و پایان نامه (یا رساله) است که ارزش یه دانشجورو مشخص می کنه، نه دانشگاه قبولیش،،،، در نتیجه اکثر فارغ‌التحصیل های مالک اشتر، برای استخدام یا تدریس، در بیشتر رشته ها،، تو محیط های نظامی براشون کار هست و در بخش خصوصی به سختی میتونن کار پیدا کنن.
    در ضمن، اگرم قرار به اسم باشه،،، دقت کنید برای دکتری هر رشته ای، برای پذیرش بدون کنکور، مالک اشتر جز دانشگاه های تایید شده ی دانشگاه پذیرنده ی بدون کنکور، نیست.، ولی. شهید بهشتی در تمامی رشته ها هست! حتی پردیسش!!! امروز هم که شهید بهشتی تصویر مدرکی که قراره به دانشجویان پذیرفته شده در پردیس بده، رو سایت گذاشت که اگه برید ببینید، سربرگِ مدرکش، هیچ فرقی با سربرگِ مدرک روزانه نداره.(البته برای اونایی که از طریق کنکور سراسری قبول شدن) ولی مسئله ی مهم اینه که شما نظامی هستی، و بهترین گزینه برای شما، همون مالکه، حتی شبانه اش.
    چون من در محیط نظامی بودم و دیدم برای افسرها (یا پرسنل)یی که در دانشگاه های نظامی تحصیل کردن، چه ارزشی قائل اند.
    البته اکثر قسمت های این کامنت(جز قضیه ی بایکد و مدرک پردیس شهید بهشتی ) نظر شخصی من بود و شاید اشتباه باشه..
    سپاس از همگی.

    پاسخ
    • سامان

      کروش جان بایکوت درسته.
      نه بایکد.
      جسارتا البته ♥

      شرایط بایکوت :
      نشریات بین المللی و دیتابیس ها به دانشگاه مستقیما سرویس نمیدن.
      امکان چاپ مقالات ISI در بسیاری از نشریات معتبر تحریم هست.
      امکان همکاری بین المللی کمه و یا نیست.
      امکان پذیرش خارج از کشور دشواره.
      این میشه شرایط بایکوت که دوستمون آقا کروش توضیح دادن.

      پاسخ
      • کوروش

        ممنون سامان جان.
        کاملا حرفتون درسته و بایکوت(Boycott)درسته، که تو محاوره خیلی از ماها به اشتباه (من جمله خودِ من) بایکد تلفظ می کنیم،(و خیلی وقتها هم می نویسیم) البته تلفظ صحیح انگلیسیش “بُیکات (boi,kät) درسته، که من تا قبل از کامنت شما، جداً فکر می کردم” بایکُد”ه.!!!
        سپاس از اینکه انقدر محترمانه و زیبا تذکر دادید، واقعا لذت بردم. ♥♥♥

        پاسخ
  26. یه بنده خدا

    خطاب به ارسلان
    آره درسته معدلم پایین بود تازه چون دانشگاه آزاد بودم معدلم در یه ضریبی هم ضرب میشه که با معدل سراسری یکی نباشه!!!

    پاسخ
    • روشن

      خطاب به دوست پرمدعا.
      نمیدونم اسمش فرشید هست یا چی … شایدم اشتباه کنم.
      همین دوستی که عنوانش رو زده “یه بنده خدا”.

      فرض بر اینکه درصد ها درست باشن.
      مثلا دوست عزیز چی رو می خوای ثابت کنی با نشون دادن این درصدا؟
      منم ریاضی صفر زدم اما متوسط درصدهام از شما بالاتر بوده. طراحی هم عالی زدم.
      هوافضا هم تو کارشناسی نخوندم و ارشد رو هم مکانیک رفتم. اما مطمئن باش ماها که یه عمر چهار پنج ساله از هوافضا دور بودیم هیچی بارمون نیست، الکی فکر می کنیم حالیمونه.
      وگرنه چندتا اطلاعات بدرد نخور عمومی رو از ویکی پدیا خوندن که هنر نیست دوست عزیز.
      گیرم اصلا کار هم می بود و اوضاع بیکار بازار نمی بود. این روزا هر کی به خودش عنوان مهندس هوافضا میده، در حالی که عمرا از دویست سیصدتا فارغ التحصیل بیشتر از یکی دو تاشون بدرد بخور باشن برای هوافضا.

      پاسخ
  27. موسوي

    سلام دوستان با توجه به اينكه به زودي نتايج ازاد هم مياد بهتره يه كمي هم در خصوص دانشگاه ازاد بحث بشه اينكه ارزش مدركش وهزينه هاش وكدوم واحد بهتره واصلا”بريم يا نريم و………

    پاسخ
  28. mohammad

    سلام دوستان،من آیرودینامیک امام حسین قبول شدم،کارشناسی مکانیک بودم،آیا به نظرتون برای آینده کاری امیدی هست؟ آخه امام حسین بورسشو برداشته،خیلی سردرگمم نمیدونم چیکارکنم.

    پاسخ
  29. فضایی مالک اشتر تهران

    من تو این کنکور جزو پذیرفته شده های فضایی روزانه مالک اشتر تهران هستم.
    رتبه هم زیر ۵۰۰ (ادمین جان اطلاعات رو تو لیست وارد می کنم میره یه broken page)
    البته من تو انتخاب رشته اشتباها جابجا زدم وگرنه فضایی دانشگاه دیگه قبول میشدم.
    بگذریم.
    یکم از حاشیه های این دوره می خوام بگم :

    ساعت ۵:۳۰ اونجا بودم و نشسته بودم تا اعلام وضعیت کنن و فرم تحویل بگیریم. تقریبا ساعت نزدیک ۸ رفتیم داخل.
    تو صف یه سری آقایون مشخص بود به زور ریش گذاشته بودن و یه سری خانوم ها هم زوری چادر پوشیده بودن. مثلا خواستن خودشون رو مذهبی نشون بدن. اما من شلوار جین و تی شرت پوشیده بودم مثل همیشه. یه سری هم که تو دفترچه سوال های سیاسی نوشته بودن مثلا کی کی رو انتخاب می کنه و فلانی کی هست و فلان وزیر کیه و … . اوضاعی بود واسه خودش !!!
    تو این بین فقط یه عده ی کمی واقعا مذهبی بودن و اون استایل ریش و لباسشون مال خودشون بود و تصنعی نبود.
    وقتی وارد سالن اجتماعات شدیم، مصاحبه گر خیلی آدم حرفه ای بود. یعنی من یه کلمه می گفتم اون ادامه ش رو می گفت. رسما داشت ذهنم رو می خوند. ترسیده بودم. راستش هر چی پرسید صادقانه جواب دادم هر چند صداقت بعضی جاها برام تلخ بود. اما باید راستش رو می گفتم. اونا جواب سوالات رو میدونستن فقط می خواستن صداقت سنجی انجام بدن. بگذریم.
    وقتی از مصاحبه بر گشتم یه عده رو دیدم که معلوم نبود از کجا اومده بودن ! کنار دیوار رو به روی سالن جمع شده بودن گپ میزدن با اون ژست های عجیب و غریبشون ! یکی از این سمبل نشان ها رفت تو یه لیوان، آب پر کرد ریخت رو شلوار یکی از کسایی که از مصاحبه میومدن :D من اگه جاش بودم با مشت می کوبیدم رو صورتش. ولی طرف یکم عصبی شد و بعدش رفت. اون یارو که شوخی می کرد قایمکی عکسش رو گرفتیم اگه احیانا اگه باهامون همکلاس شد یجوری تحریمش کنیم و نزاریم با ما هم اونجوری شوخی کنه و کلا ازش با فاصله رفتار کنیم و تو دانشگاه هم تحریمش کنیم. از یه طرف هم یه عده دیگه داشتن بلند بلند گپ میزدن و حِر حِر می خندیدن که حراست اومد بیرونشون کرد از دانشگاه. بعضیا واقعا نمیدونم چی فکر کردن، جو دانشگاه رو با چی اشتباه گرفته بودن و رفتارهای سخیف می کردن. بعضیا هم قبض مصاحبه رو پرداخت نکرده بودن و قاچاقی می خواستن برن داخل. یکی از خانوم ها هم وقتی بیرون اومد شنیدم داشت با خنده و استهزا کردن به دروغ هایی که به مصاحبه گر در مورد خودش می گفت می خندید. در حالی که نمیدونست فقط خودش رو مسخره کرده و مطمئنا مردود میشه.
    وقتی این چیزا رو دیدم، متوجه شدم مصاحبه برای چی بود ! تا این ارازل و اوباش فیلتر بشن و نتونن وارد دانشگاه بشن.
    خب، حداقل این جنبه ی خوبی داره.

    پاسخ
  30. یک ایرانی

    کنکور امسال کنکور عجیبی بود.
    اونایی که از شرایط خبر داشتن راهشون رو عوض کردن و رفتن مکانیک و مدیریت و … .
    هوافضایی ها به دو قسمت هوافضایی های واقعی (اقلیت بسیار کوچک) و اسپایلری ها (اقلیت بزرگتر) تقسیم می شدن.
    از سایر رشته ها هم اکثرا فقط ریاضی و چیزای عمومی میزدن.
    خلاصه کنکور ارشد هوافضا استاندارد نیست و باید فکری به حالش بشه. علی الخصوص سبک درصد بندی و سهم-بندی سوالات.
    کنکور رو حداقل یا باید اصلی کنن و از شناور بودن در بیارن یا سهم ضریب دروس رو تغییر بدن. حداقل ظرفیت ها رو نصف کنن. چیه آخه !
    بگذریم از سوالای دوپهلو مثل اون تست که جوابش ترمز هوائی میشد و طرف شبونه کلید رو عوض کرد و زد اسپویلر یا به قول بعضیا “اسپایلر”.
    بنده هم به امید تدریس کردن تو دانشگاه (چون واقعا هیچ کاری نیست تو هوافضا) تربیت مدرس رو زدم و قبول شدم.
    هر کسی هر جایی قبول شده بهش تبریک میگم.
    منتها حیف که این رشته تو ایران کار نداره :|

    پاسخ
  31. یه بنده خدا

    خطاب به اساتید روزانه…
    اگه ۵۵ درصد طراحی هواپیما با خوندن ویکی پدیا بدست میومد باید در دانشگاههای شریف و پلی تکنیک گل میگرفتن…
    …، واسه کسی که مکانیک دانشگاه ازاد حومه تهران بوده ۵۵ درصد طراحی برابری میکنه با ۱۰۰ درصد طراحی کسی که دو ترم طراحی با بهترین استادای هوافضا تو بهترین دانشگاههای ایران خونده…
    بنده خدا شاگردای خوده بنازاده، طراحی ۵۰ زده دیگه بشین خودت حساب کن!!!
    من میخام برم دوسال بعد بره ازاد کردن مدرک روزانه باید ۱۵ تومن پیاده شم معلوم نیست تازه اون سال تورم چقدره ولی الان کل ارشدم با وام میشه ۶ تومن در عرض دوسال درصورتی که الان دبیرستان غیرانتفاعی تو محل ما سالی ۸ تومنه…
    دوسال دیگه خواستید برید بهتون میگم الان بدنتون گرمه…

    پاسخ
    • محسنی اسلامی

      کی گفته برای آزاد کردن مدرک روزانه باید ۱۵ میلیون پول داد ؟؟؟
      برادر بزرگتر من مدرکش رو همین امسال آزاد کرد یه ریال پول نداد.
      فقط کافیه کارت پایان خدمت و یه سری پروسه های طبیعی رو طی کنی همین.
      روزانه = تحصیل رایگان و با کیفیت.

      پاسخ
  32. momo

    با حرف های آقا یا خانوم (( یک ایرانی ))موافقم. به نظرم باید هوافضارو از رشته شناور خارج کنن یا حداقل ضریب درسای تخصصی هوافضا مثل مکانیک پرواز وطراحی رو بیشتر از بقیه بکنن تا از رشته های مثل برق و عمران یا مثل اون ۲ تا دوستمون از حسابداری یا شیمی محلول بازی رو ول نکن بیان هوافضا! چون من که خودم لیسانسم هوافضا بوده و با استادای خوبی کار کردم هم خودم کلی مطلب راجع به رشتم خوندم هم سابقه کاری تو رشتمو دارم اما بازم احساس میکنم هیچی از هوافضا نمیدونم. ماها که هیچی حتی استادامونم در برابر کسایی مثل کلی جانسون که طراح sr71 بوده هیچی نیستن.

    خطاب به آقای ( یه بنده خدا)
    برادر من خودم امیرکبیر قبول شدم و نگفتم شبانه ها کیفیت رو اوردن پایین گفتم خیلی دانشجوی دیگه مثل بینالملل و بدون کنکور یا حتی مجازی گذاشتن .من نمیدونم اونی که میاد مجازی هوافضا واقعا دنباله چیه؟ مایی که میریم سرکلاس و استادمون بالا سرمونه چیزی از ما در نمیاد نمیدونم اونا از پشت کامپیوتر چی قرار یاد بگیرن که نمونش میشه اسپایلر!
    خطاب به برادر محسنی اسلامی:
    آقا جان باید برای آزاد کردن مدرکت بسته به پایش پول بدی که برا ارشد الان حدود ۱۴ تومنه. یا اینکه ۲ سال برا دولت کار کنی. تنها راهی که نخوای پول بدی اینکه بری وزارت کار و از طریق عدم کاریابی مدرکتو آزاد کنی

    پاسخ
    • محسنی اسلامی

      ممنون بابت کامنت خوبتون.
      برادر اگر بخوای خارج از کشور بری باید ۲۰ میلیون به دولت پول بدی بعد می تونی بری خارج از کشور.
      در غیر این صورت اگه نخوای بری و تو ایران بمونی کار کنی هیچ پولی لازم نیست بپردازی.

      پاسخ
  33. موسوي

    با وسلام به دوستان عزيزم
    متاسفانه دوستان به جاي بحث در موارد مهمي كه وجود دارد به جدل وحاشيه ميپردازند. واين اصلان براي قشر تحصيل كرده ما مناست نميباشد.
    ديشب اخبار اعلام كرد كه از سال ۹۶ كنكور ارشد دولتي وازاد تجميع ميشود.
    اگه لطفا” در اين خصوص تبادل نظر بشه بهتره . ممنون

    پاسخ
  34. یه بنده خدا

    خطاب به momo
    بله درسته حق با شماست شبانه که همون روزانه است به اضافه شهریه و اتفاقا بره ازاد کردن مدرک شبانه شرایطش راحت تره تا بخوای یه دفه ۱۵ تومن پیاده شی
    در رابطه با بین الملل و مجازی و بدون آزمون به شدت مخالفم عملا ماهایی که آزمون دادیم و زحمت کشیدیم و رتبه خوب اوردیم در حقمون جفا شده ولی اینم در نظر بگیرید که تو مدرک اینا عناوین مجازی و بین الملل قید میشه و فقط روزانه و شبانه مدرک اصلی ارشدو بهشون میدن…
    ولی تعجب میکنم از کامنتی که گفته بود مدرک رو مفتی ازاد میکنن!!!
    عزیز شما احتمالا تو این کره خاکی زندگی نمیکنی :) :) :)

    پاسخ
    • محسنی اسلامی

      بله، اگه بخوای پاشی بری خارج از کشور کار کنی و کلا از ایران بری، باید پول بدی. ۱۴ میلیون که سهله، باید ۲۰ میلیون به پول الان بدی.
      اما وقتی پایان خدمت داشته باشی و همینطور قصد خارج رفتن نداشته باشی نه اصلا هیچ مشکلی نیست.
      یه سری پروسه ها وجود داه و مفت و مجانی مدرک آزاد میشه، تو خانواده ی خودم عینا دیدم این موضوع رو.

      پاسخ
  35. امیر

    سلام
    امیرحسین صادقی هستم ،
    بنده رتبه ی ۱۵۸۰ شدم و جایی پذیرفه نشدم
    نمیدونم کدوم بنده خدا رتبه شو اشتباهی بجای من وارد کرده ، شایدم کسی قصد شوخی داشته
    بنده با این رتبه اصلا انتخاب رشته نکردم ، چه برسه به اینکه امام حسین اونم روزانه قبول بشم
    ممنون میشم اصلاح و حذف کنید
    با سپاس

    پاسخ
  36. پوریا

    رتبه ی ۵۳ پیشرانش شریف؟
    حتما” شوخی میکنید درسته؟
    همدانشگاهی خود ما از دانشگاه علوم تحقیقات رتبه ی ۳۳ گرفت و نتونست پیشرانش شریف بره اما پیشرانش خواجه نصیر رو قبول شد

    پاسخ
  37. moslem

    دوستان و مدیر گرامی لطفا هر کی میدونه جواب سوالمو بده ممنون میشم
    تکمیل ضرفیت امسال دانشگاه اصفهان گرایش دینامیک پرواز ارائه دادن در صورتی که تو انتخاب رسته اسم این دانشگاه نبود تو سایت دانشگاه هم خبری از رشته هوافضا در مقطع ارشد نبود
    حالا بنظرتون درسته یا اشتباهی چیزی شده و اینکه خوبه برم یا اینکه بمونم واسه سال بعد کنکور بدم لطفا جواب بدید؟؟؟؟

    پاسخ
  38. !!

    اگر از ی رشته ی دیگر غیرهوافضا ، برلی مصاحبه مالک دعوت شدیم، امکان هست که دلیل رد شدن از مصاحبه همین رشته ی غیر هوافضا بوده باش؟

    پاسخ
  39. السلام علیک یا اباعبدلله

    سلام بله تکمیل ظرفیت امسال این گرایش در دانشگاه اصفهان آورده شده
    یکی از استادای ماهم میگفتن که چند نفر رو مامور به تدریس کردن برای دانشگاه اصفهان
    اگر علاقه دارید به نظر بنده انتخاب کنید ، اصفهان که دانشگاه خوبی هست.
    باز بیشتر تحقیق کنید.
    موفق باشید.

    پاسخ
    • moslem

      واقعا ممنون و سپاسگزارم
      من تا الان واسه ارشد ۹۶خیلی خوندم
      اما چون تو کنکور امسال فقط دو سه تا از دانشگاه های روزانه تهران زدم قبول نشدم(هزینه دوره شبانه به هیچ وجه ندارم واسه همین انتخاب نکردم)!!
      من علاقه زیادی به آیرودینامیک دارم بنظرتون بمونم واسه سال بعد یا همین دینامیک پرواز اگه تو تکمیل ضرفیت خدا خواست قبول شدم برم؟؟؟
      و سوال دیگه اینکه دانشگاه اصفهان از کدومیک از دانشگاهای تهران بالاتر یا بهتره؟؟؟
      بسیار ممنون میشم این سوالمو هم جواب بدین

      پاسخ
  40. sara

    با سلام
    من امسال دانشگاه خواجه نصیر گرایش سازه های هوایی دوره شبانه و آموزش محور قبول شدم، به نظرتون بین این گرایشی که قبول شدم و کنترل و دینامیک پرواز دانشگاه اصفهان کدام بهتر است؟؟؟با توجه به این که بنده خودم اصفهان هستم و این که این دانشگاه سال اول ایت که این رشته را اورده و آزمایشگاه و امکاناتی ندارد.
    برای گرفتن فاند از دانشگاههای خارج از کشور در مقطع دکترا کدام بهتر است؟؟

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *