دسته‌بندی نشده

راز موفقیت ما غربیان …

Following the successful first flight of the 737 MAX, (L-R) Boeing Chief Test Pilot and Vice President of Flight Operations Craig Bomben, 737 MAX Chief Pilot Ed Wilson and Keith Leverkuhn, vice president and general manager, 737 MAX program briefed news mediaیک از سلاطین قاجار موقعی که به لندن رفته بود، از سران آنجا پرسید که راز موفقیت شما در کارهای اجتماعی چیست؟ او گفت:
طرز تفکر ما غربیان با شما شرقیان فرق دارد، ما همیشه با برنامه های وسیع وارد کار می شویم، ولی کار را از جای کوچک شروع می کنیم و پس از احراز موفقیت، در گسترش آن می کوشیم و اگر در نیمه راه فهمیدیم که برنامه ما صحیح نیست فورا فرمول کار را عوض کرده و کار دیگری آغاز می کنیم. اما شما شرقیان با برنامه وسیع وارد کار می شوید و کار را از جای بزرگ شروع می کنید و همه برنامه را یک جا پیاده می کنید و اگر در وسط راه به بن بست رسیدید، دیگر بازگشتی جز با تحمل خسارت های بزرگ برای شما باقی نمی ماند.
گذشته از این روح و روان شما با عجله و شتاب زدگی عجین شده است و پیوسته می خواهید روز نخست از کشت خود ثمر بگیرید، می خواهید آخرین نتیجه را در همان روزهای نخست بگیرید و این طرز تفکر غیر صحیح اجتماعی است که انسان را در بن بست عجیبی قرار می دهد.

منبع: فروغ ابدیت، ص 247

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *