کلیک کنید

جهت سفارش تبلیغات

انجمن مرکز مهندسی هوافضا
بنر تبلیغاتی

اگر اين نخستين بازديد شماست نام نويسي کنيد ، چرا نام نويسي ؟

  • استفاده از فايل هاي پيوست به صورت نامحدود
  • بحث و گفتگو در رابطه با موضوعات انجمن
  • دسترسي به بخش هاي ويژه مخصوص کاربران سايت
  • شرکت در نظر سنجي کاربر برتر ماه با جوايز ويژه
  • ورود به حساب کاربري


    موارد ديگر را ببين


    بازيابي اطلاعات کاربري شما از طريق دکمه هاي زير قابل انجام خواهد بود

    نام نويسي فراموشي گذرواژه فراموشي گذرنامه

    صفحه 1 از 11 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 105

    1. #1
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42

      انتخاب رشته کارشناسی ارشد هوافضا 95

      وقت بخیر خدمت دوستان هوافضایی ؛

      موضوع انتخاب رشته یا انتخاب گرایش برای هوافضا از جمله موضوعاتی هست که باید قبل از نتایج اولیه و حتی قبل از کنکور ارشد مهندسی هوافضا بررسی بشه.

      من پارسا هستم، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف. با خوندن کامنت ها و پست های داوطلبین عضو انجمن شدم تا هر نوع راهنمایی ای که از دستم بر بیاد تقدیم شما کنم.

      علاقه مند هستم که تجربیات و اطلاعاتم در این زمینه رو با شما به اشتراک بزارم، پس با کسب اجازه از اساتید گرانقدر و همچنین دارنده این سایت، شروع به نوشتن این تاپیک می کنم.

    2. #2
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد هوافضا - 1395


      یه مقدمه کوچیک : از اونجایی که با اساتید زیادی واحد گذروندم و از دانشگاه های مطرح ایران فارغ التحصیل شدم، یجورایی به فضای دانشگاهی و کاری گرایش های این رشته اشراف دارم و چیزایی که میدونم رو تقدیم دوستان می کنم.

      اصل مطلب : برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه از بین گرایش های موجود، ابتدا باید گروهی که در اون قرار دارید رو مشخص کنید.
      پس از انتخاب گروه، توضیحات مربوطه به اون رو مطالعه کنید.

      به طور کلی داوطلبین در ایران به این 4 دسته تقسیم میشن :

      1. داخل کشور موندنی ها
      2. خارج رفتنی ها
      3. تغییر رشته ای ها
      4. بلاتکلیف ها


      شرح گروه ها و ارائه روش اصولی برای انتخاب گرایش هوشمندانه در 4 پست بعدی :

    3. #3
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      • داخل کشور موندنی ها


      این گروه از داوطلبین کسانی هستن که قصد دارن تو ایران بمونن و تو فکرشون هست که پس از فارغ التحصیلی داخل کشور صاحب شغل بشن.

      از اونجایی که هممون به خوبی میدونیم مشاغل صنعتی هوفضا در داخل هر روز محدودتر میشن و برای فارغ التحصیلان این رشته نه تنها کار کافی وجود نداره، بلکه تو همون تعداد بسیار محدود شغل، درآمدها هم یا اکثرا بسیار کم و پایین هستن، یا بعضا متوسط، پس یا نباید وارد رشته هوافضا اون هم در مقطع ارشد شد، و یا اگر انتخاب رشته انجام بشه همونطور که گفتم بهتره انتخابی دقیق مبتنی بر شرایط شغلی باشه.

      برای این گروه، انتخاب رشته هوشمندانه چیه و چطور میشه انجامش داد ؟

      انتخاب رشته هوشمندانه انتخابی هست که رشته ی مربوطه در ایران دارای تقاضای شغلی و صنعتی باشه.

      پس بدون حاشیه، مستقیم میرم سراغ ارائه راهکار :

      مشاغل مرتبط هوافضایی در ایران یا نظامی هستند و یا همون غیرنظامی ها اکثرا از سوی نهادهای دولتی و شبه دولتی و نظامی ارائه میشن.

      در ایران یه دانشگاه وجود داره که بعد از فارغ التحصیلی حتی در صورتی که بورسیه نباشید براتون راه رو برای تصاحب شغل باز می کنه :

      این دانشگاه - بهترین انتخابی که این گروه می تونن داشته باشن - دانشگاه جامع امام حسین (ع) هست.

      طبق مشاهدات و چیزهایی که از نزدیک از این دانشگاه دیدم و حتی نظراتی که می تونید از دانشجویان و اساتید این دانشگاه جویا بشید، این دانشگاه داره مسیر پیشرفت و ترقی خیلی خاصی رو طی می کنه.

      از طرفی تحت نظارت مستقیم نیروی نظامی قدرتمند خاورمیانه یعنی سپاه پاسداران هست و تنها دانشگاه ای در کشور هست که دارای پروژه های مختلف زیادی هست و دست دانشجو و استاد تا حد زیادی برای اجرای پروژه های مفید باز هست. همینطور چند پژوهشگاه داره که شما از همون بدو ورود به دانشگاه به سمت اون ها هدایت میشید.

      در این دانشگاه 2 گرایش ارائه میشه :

      1. سازه های هوایی
      2. ایرودینامیک


      بی اغراق، سازه رشته ای هست که در صدر تقاضا شغلی قرار داره.
      فقط دقت کنید، کلا بازار کار هوافضا در ایران هر روز در حال محدودتر شدن و کوچیک تر شدن هست، اینکه میگم سازه این دانشگاه در صدر تقاضا هست منظور به هیچ وجه فزونی تقاضای شغلی نیست. بلکه منظور این هست که از اونجایی که جذب کار هوافضایی در ایران نیست و یا بسیار بسیار کم هست، این رشته از این دانشگاه می تونه جذب همون موقعیت کوچیک بشه.

      خبر خوب هم اینه که این دانشگاه برخلاف ظرفیتی که اعلام کرده، می تونه از رتبه های دو رقمی تا رتبه 1600 رو جذب خودش کنه همونطور که در سال های پیش از رتبه 100 تا 1300 رو در دوره های روزانه پذیرفته. یعنی همون مثل خرید با قیمت شیشه و فروش با قیمت الماس. بازدهی خوبی رو خواهد داشت.

      در مورد ایرودینامیک هم، مطمئنا از نیازهای نیروهای نظامی و نیازهای ایران قرار داره که در این دانشگاه ارائه شده، وگرنه این دانشگاه چنین رشته ای رو ارائه نمیداد.

      ایرودینامیک الحق و الانصاف رشته ای زیبا و جذاب هست، پس میشه گفت خوندن ایرودینامیک در این دانشگاه، هم فال هست و هم تماشا.

      تذکر مهم : روش جذب این دانشگاه با سال های قبل فرق کرده، شما باید قبل از کنکور دادن، وارد سایت این دانشگاه بشید و علاقه مندی خودتون رو به صورت رسمی اعلام و ثبت کنید. این کار چند دقیقه بیشتر طول نمی کشه ! ضمنا شرایطی که سایت دانشگاه ارائه کرده رو به دقت مطالعه کنید تا مشکلی برای انتخاب پس از اعلام نتایج اولیه پیش نیاد.

    4. #4
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      • خارج رفتنی ها


      یه عده ای کارشناسی هوافضا رو تموم کردن و قصد دارن برن خارج از کشور. منطقیش اینه که برای دوره ارشد نباید تو داخل کنکور میدادن و پس از کارشناسی مستقیم میرفتن برای پذیرش دانشگاه در خارج از کشور.

      اما خب به هر دلیل می خوان کنکور بدن.

      اگر یک درصد احتمال داشت که بخواین انتخاب رشته کنید، مراقب جایی که انتخاب می کنید باشید چون مستقیما در تحصیل خارج از کشورتون تاثیر میزاره.

      این تاثیر می تونه مثبت باشه و یا حتی منفی و مخرب باشه.

      در این قسمت، براتون تاثیرات مثبت و تاثیرات منفی شرح داده میشه.

      بهترین دانشگاه هایی که تاثیر مثبتی در پذیرش شما در خارج از کشور (فارغ از رتبه جهانی) خواهد داشت :

      1. دانشگاه شریف
      2. دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
      3. دانشگاه فردوسی مشهد
      4. دانشگاه امیر کبیر
      5. دانشگاه علوم و تحقیقات تهران (آزاد)


      در طول دوران تحصیل، طبق گواه اساتیدم و همکارانم و همچنین مواردی که خودم هم مشاهده کردم، بالغ بر ده ها مورد موفق مهاجرت از این 5 دانشگاه دیدم که اکثرا پس از اخد کارشناسی اقدام کردند و یک عده کمتری هم پس از ارشد یا در حین ارشد (بالای 95 درصد مهاجرت های موفق یا پذیرش های موفق خارج از کشور از این دانشگاه ها بودن).

      منطقی هست که بعد از کارشناسی مستقیما اقدام کنید، اما اگر نکردید و گذاشتید برای پس از ارشد و ... ، ممکن است کمی کار سخت بشه. چون تو خیلی از دانشگاه های منطقه، اروپا و آمریکای شمالی داره حساسیت های شدیدی روی مقاطع بالای هوافضا برای ایرانی ها ایجاد میشه و شدیدتر هم خواهد شد و از دست دادن زمان می تونه برای این گروه گرون تموم بشه.

      دانشگاه هایی که تاثیر منفی در پذیرش شما در خارج از کشور خواهد داشت :

      1. دانشگاه مالک اشتر
      2. دانشگاه شهید بهشتی


      اگر از اون چند مورد نادر مهاجرت فاکتور بگیریم، در کل این دو دانشگاه برای خارج از کشور برخلاف افرادی که میگن اینطور نیست و ... ، مطمئنا وضعیت نامناسبی ایجاد خواهد کرد و مشکلاتی در پذیرش و یا پس از پذیرش و در طول تحصیل ایجاد خواهد کرد. ناگفته نماند، وضعیت شغلی مالک اشتر در داخل هم تعریف چندانی نداره. مالک اشتر تهران که بورسیه ها رسما و غیررسمی کنسل شدن و وضعیت پس از فارغ التحصیلی در داخل مناسب نیست، چه برسه به خارج از کشور که حساسیت زا هست و همچنان شامل شرایط بایکوت قرار داره. البته مالک اشتر اصفهان حساسیت زایی کمتری داره، اگر مجبور شدید مالک اشتر رو انتخاب کنید، بین تهران و اصفهان، حتما مالک اشتر اصفهان رو بزنید. چون با اینکه هر دو خروجی جالبی ندارن اما حداقل فضای دانشگاه موجود در شاهین شهر اصفهان خیلی بهتر و دانشگاهی تر از دانشگاه مشابهش در تهران هست.

      دانشگاه شهید بهشتی هم همانند مالک اشتر دارای شرایط بایکوت هست اما حساسیت زایی کمتری داره.

      استثنا : دانشگاه امام حسین شامل شرایط بایکوت نیست؛ برخلاف مالک اشتر، این دانشگاه (جامع امام حسین) هم در داخل و هم در خارج از کشور وضعیت بهتری داره و برای اخذ پذیرش از طریق دانشگاه امام حسین مشکلی وجود نداره.

      در مورد رشته هم، این موارد بهترین و پرتقاضاترین از لحاظ صنعتی هستند :

      1. سازه
      2. پیشرانش
      3. ایرودینامیک

    5. #5
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      • تغییر رشته ای ها


      این گروه همونطور که از اسمشون پیداست می خوان تغییر رشته بدن.

      از اونجایی که این بحث مرتبط با کنکور هوافضا هست، افرادی که از رشته های مادر به سمت رشته شناور هوافضا میان رو مورد بررسی قرار میدیم.

      در ابتدا برای این عزیزان به صراحت باید بگم که تمرکز خودتون رو روی رشته های اصلی و مادر بزارید و برای هوافضا تمرکز کمتری رو قائل بشید.

      چرا ؟

      چون پس از رفع تحریم، شرایط شغلی هوافضا از اینی هم که هست بدتر میشه ولی در عوض شرایط رشته های مادر مثل مهندسی مکانیک و ... بهتر میشه و بازار تقاضای اون در کل کشور گسترده خواهد بود. یه امکان دیگه ای که رشته های مادر مثل مکانیک نسبت به هوافضا دارن، اینه که مکانیک ها امکان دریافت مدرک نظام مهندسی رو دارن که فوق العاده هست و موهبت بزرگی برای این افراد هست.

      پس اگه از مکانیک میاین به هوافضا، بهتره این موضوعی که بهش اشاره شد رو بدونید تا انتخاب درستی داشته باشید.

      به هر دلیلی اگه نخواستید رشته های مادر و اصلی رو ادامه بدید و خواستید وارد رشته های شناور مثل هوافضا بشید، حداقل رشته رو درست و عاقلانه و بدور از هیجانات انتخاب کنید.

      راهکار :

      1. به مورد گروه اول رجوع کنید (بهترین گزینه)
      2. در غیر این صورت، به هیچ وجه رشته هایی که بی تقاضا هستند یا تقاضای پایین دارند رو انتخاب نکنید


      مورد اول ارجاع دادن به توضیحات گروه اول "داخل کشور ماندنی ها" است.

      مورد دوم نیز به این اشاره داره که رشته های بی تقاضا یا کم تقاضا رو برندارید، چون این عمل ریسک کردن هیجانی بدون تفکر هست.

      رشته های بی تقاضا و کم تقاضا :

      1. دینامیک کنترل پرواز
      2. فضایی
      3. بررسی سوانح هوایی


      رشته دینامیک کنترل پرواز از رشته های مرتبط با مکانیک پرواز هست. متاسفانه حجم بالای فارغ التحصیلان این رشته و نبود کار، خلا بزرگی رو ایجاد کرده بطوری که بسیاری از فارغ التحصیلان این رشته عملا بیکار موندن. از طرفی از لحاظ بازارهای جهانی هم (اگر قصد مهاجرت داشته باشید) آگهی جذب این رشته در جهان به ندرت در رسانه های داخل کشورها یا پایگاه های اطلاع رسانی بین المللی منتشر میشه بطوری که شاید در سال فقط 1 نفر رو برای جذب، آگهی میدن که اون یک نفر هم توسط اروپایی ها یا فارغ التحصیلان قدیمی سایر کشورها جذب میشه. لذا این رشته از لحاظ شغلی و صنعتی وضعیت مناسبی چه در ایران و چه در خارج از کشور نداره. (این رشته، رشته بنده نیز بوده و به همین دلیل بر این موضوع آگاهی کامل دارم و به شما توصیه می کنم بجای اون، رشته های دیگه ای که بهتر هستند رو انتخاب کنید). از طرفی اگر تمام نکات منفی اون رو یک طرف بزاریم، در طرف دیگه حتی این رشته از اولویت های گرایشی کشور هم محسوب نمیشه.

      رشته فضایی رو می تونیم از نظر عامه به اصطلاح "خفن بودن !" با رشته هسته ای مقایسه کنیم. هر دو از رشته های هایتک هستند اما هر دو برخلاف اهمیت زیادشون، بازار کار محدودی دارن. متاسفانه در سال های اخیر تغییراتی در سازمان فضایی کشور انجام شد و این سازمان رسما منحل شد و بحث هایی حول انتقال این سازمان منحل شده به زیرمجموعه سازمان مخابرات انجام گرفت. و این یعنی اوج فاجعه. الان هم وضعیت خوبی نداره.

      درمورد سوانح هوایی توضیح خاصی نمیدم، از حذف شدنش طی انتخاب ها همه چیز مشخص هست! اما اگه ارائه شد، سعی نکنید بهش حجوم بیارید و قبل از انتخاب، بهش به دقت فکر کنید.

      اگه یکبار دیگه بخوایم به صورت خلاصه این سه مورد رو بررسی کنیم :

      1. دینامیک کنترل پرواز (بدون تقاضا / وضعیت جذب و کاری بسیار بد)
      2. فضایی (کم تقاضا / وضعیت کمی زیر نرمال)
      3. سوانح (کم تقاضا / وضعیت زیر نرمال)


      مجددا برای این گروه تاکید می کنم که توضیحات گروه اول رو مطالعه کنن.

    6. #6
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      • بلاتکلیف ها


      این گروه شامل چند دسته میشن :

      1. افرادی که صرفا از روی اسم هوافضا که بنظرشون اسم قشنگی هست وارد این رشته شدن
      2. یه عده که چندین واحد پاس کردن، اما خب هوافضا چیزی که می خواستن نبوده
      3. دسته ای که فارغ التحصیل شدن، معدل پایین هست و یا به هر دلیلی از دوره تحصیلی هوافضا رضایت ندارن و مفاد دروس و چارت درسی اونی نبوده که انتظار داشتن
      4. عشاق خلبانی یا دوست داران هوانوردی که هوانوردی و هوافضا رو یکی فرض کردن و وارد رشته شدن اما دلشون پیش هوانوردی گیر هست
      5. مردد ها و سایر دسته های مشابه


      یه سری افراد همینجور الکی اومدن هوافضا، ساده بگم، هوافضا بدردشون نمی خوره و براشون لذت بخش نیست.

      یه عده هم عشق هوانوردی هستن، یا خیلی از هواپیما خوششون میاد، یا مثلا از طریق طراحی پهپاد و مولتی روتور و ... فکر کردن به هوافضا علاقه مند هستن اما بعدا در عمل چه باور کنن چه نکن بهشون ثابت شده که هوافضا براشون بدردبخور نیست.

      این گروه باید سریعا از بلاتکلیفی در بیان.

      راهکار :

      1. ارجاع به توضیحات گروه اول (داخل کشور موندی ها)
      2. ارجاع به توضیحات گروه سوم (تغییر رشته ای ها)
      3. اجرای برنامه تغییر بزرگ در زندگی


      اجرای تغییر در برنامه زندگی یا برنامه ی اجرای تغییر بزرگ در زندگی، به این معنا که :

      آقا یا خانمی که به مقوله زیبا و جذاب هوانوردی علاقه مندی، وقتی می بینی هوافضا اونی نیست که می خواستی، آلترناتیو های دیگه ای داری.

      مثلا چی ؟

      1. گرایش های جذاب رشته مهندسی مکانیک
      2. رشته تخصصی مهندسی هوانوردی (با هوافضا فرق می کنه)
      3. رشته Airframe and Powerplant یا به مخفف A&P
      4. سایر رشته های هوایی و هوانوردی نظیر E&E
      5. رشته های مدیریتی


      مکانیک که ماشالله بعد تحریم ها بازارش رونق پیدا می کنه، گرایش های جذابی هم داره. ظرفیت بالایی هم داره و با کمی تلاش میشه مکانیک رو در دوره روزانه سراسری قبول شد. اگر هم نه، در دوره های شبانه یا حتی آزاد. مکانیک رشته ای هست که در سال های آتی ارزش فوق العاده خودش رو نشون خواهد داد و از لحاظ اشتغال، مکانیک در آینده نزدیک نرخ بیکاری درش نزدیک به صفر میرسه و بازار جذب کار و صنعتش تو کشور گسترده میشه.

      مهندسی هوانوردی از رشته های مورد علاقه اکثر خانم ها هست. اما آمار آقایون هم در اون کم نیست. جالبتر اینکه با نوسازی ناوگان هوایی، این قشر مهندسی هوانوردی وارد کار میشن (هر چند که نوسازی ناوگان ها از طریق خارج از کشور، تاثیر منفی تر روی هوافضا داخل خواهد گذاشت، اما هوانوردی بهبود پیدا می کنه).

      رشته A&P، همینقدر بگم که پس از لغو تحریم، به گواه همه کارشناسان و افراد فعال در هوانوردی، وضعش به اصطلاح توپ میشه ! عالی و درآمدزا. کمی تو نت سرچ کنید بحث ها و کامنت های مختلفی ازش دیده میشه.

    7. #7
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      امیدوارم پست هایی که تو این تاپیک به شما تقدیم کردم براتون مثمر ثمر و مفید بوده باشه.

      پست ها رو به صورت تفکیکی قرار دادم تا راحت تر اسکرول رو به سمت بخش های مربوطه مورد نیازتون بچرخونید و موارد مربوط به خودتون رو مطالعه کنید.

      ببخشید اگه بعضی جاها رک حرفم رو زدم، می بایست این حرفا بلاخره تو یه جایی گفته میشد و دست از تعارف های الکی برداشته میشد و جلوی تبلیغات پوچ برای جذب هوافضا اون هم در راستای جذب منافع شخصی آموزشگاه ها و نهادهای آموزش عالی گرفته میشد. چون حق شما نیست که با وعده های دروغین شما رو فریب بدن و در آخر فقط استادی دانشگاه (در رده های مربی و دانشیار) رو به شما بدن.

      در آخر، امیدوارم با خوندن این متن، انتخاب های هوشمندانه ای رو داشته باشید :-)

    8. #8
      Member Mehdi Alizadeh آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Dec 2014
      محل سکونت
      Tehran
      نوشته ها
      93
      موضوع بسیار بسیار جذابی رو شاهد بودیم و خیلی ممنونم از جناب مهندس بابت توضیحات موشکافانه شون


      اما . . .
      اول یه سوال درگوشی اینکه شما خودتون شخصا دانشگاه امام حسین رفت و آمد دارید؟
      ورود به این دانشگاه وابسته به رتبه و مصاحبه ی شخص خواهد بود ؛ بنابراین اگه ده نفر رتبه ی دو رقمی و واجد شرایط گزینش این دانشگاه رو انتخاب کنند (مثلا بری گرایش سازه های هوایی) عملا ظرفیت پر شده . بنابراین علت سهولت در ورود رتبه های به نسبت بالا به این دانشگاه ، استقبال کم دانشجویان در اثر شناخت نا کافی و فرآیند گزینش این دانشگاه است . به علاوه اینکه این دانشگاه صرفا دانشجوی پسر پذیرش می کند .
      در مورد گرایش هم هر دو گرایش سازه و آیرودینامیک این دانشگاه جزو بهترین ها هستند و حتی گرایش آیرودینامیک آن با وجود پژوهشگاه قدر و تونل باد ماخ 8 ، جزو بهترین ها در کشور است .


      اِلـهي و رَبـّـي مَن لي غَيـرُك





      Aeronautics was neither an industry nor a science
      It was a miracle

      Igor Sikorsky


    9. #9
      Member Nouri Asl آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Mar 2016
      محل سکونت
      تهران
      نوشته ها
      42
      خواهش می کنم جناب علیزاده.

      این مطلب و اطلاعات، هدیه ای ناقابل از طرف من به داوطلبان بر مبنای تجربه هام بود که تقدیم کردم.

      امیدوارم این مطلب با نام Asec بیشتر منتشر بشه تا افراد بیشتری بتونن به محتوای این متن دسترسی پیدا کنند.

      در جواب سوالی که اون رو در گوشی خطاب می کنید : بله، قطعا شناخت نزدیک به اون دانشگاه دارم. همینطور بنده شخصا اگه حس کنم یک درصد حرفم خطا داره هیچ وقت اون رو تقدیم نمی کردم. پس خیالتون راحت باشه که روی اطلاعاتی که ارائه کردم اشراف تجربی و عملی و علمی کامل دارم.

      مطالبی که در مورد اون دانشگاه گفتید کاملا صحت داره، به همین دلایل هم خیلی روی اون تاکید دارم.

      امیدوارم داوطلبین بجای انتخاب های تخیلی که هر ساله انجام میشه، چنین انتخاب های صحیحی رو داشته باشن.

      خبرهای خوبی در مورد اون دانشگاه در راه هست. فقط اون تذکر که در اون پست نوشتم رو داوطلبان خیلی دقت کنن. ولی اگه احیانا اون تذکر رو دیر دیدن (یعنی بعد از کنکور)، با داشتن تماس تلفنی با دانشگاه مربوطه راه های آلترناتیو رو جویا بشن ولی خب بهتره که قبل از کنکور اون فرم ابراز علاقه مندی پر بشه.

    10. #10
      Member Mehdi Alizadeh آواتار ها
      تاریخ عضویت
      Dec 2014
      محل سکونت
      Tehran
      نوشته ها
      93
      بله با سپاس از توجه و زمانی که گذاشتید
      اتفاقا خیلی خوبه که در کنار موضوع انتخاب رشته ، موضوع انتخاب دانشگاه رو هم برای ادامه ی تحصیل پیش کشیدید .
      چون واقعیتی که بسیار آزار دهنده است ، تصورات عموم دانشجویان از برتری همه جانبه ی یکی دو دانشگاه خاص پایتخت بوده که بعد از ورود به محیط دانشگاه و دانشکده ها ، فاصله ی تصورات با واقعیت کاملا مشهود خواهد بود . میتوان اضافه کرد که در واقع هیچ چیز کامل نیست ! دانشگاه هایی با امکانات فوق العاده اما به دور از محیط آکادمیک و فضای دانشگاهی که چندان هم شناخته شده نیست در یک سو و دانشگاه هایی با اتیکت و برند آنچنانی ولی به مثال طبل تو خالی در سوی دیگر . . .

      با این حال با صرف نظر از این واقعیت - چون کاری هم از دست داوطلب ورود به تحصیلات تکمیلی بر نمیاید - بهتر است با بررسی گرایش مورد نظر و وضعیت آن در هر واحد دانشگاهی ، به انتخاب صحیح اقدام کرد .


      اِلـهي و رَبـّـي مَن لي غَيـرُك





      Aeronautics was neither an industry nor a science
      It was a miracle

      Igor Sikorsky




    مجوز های ارسال و ویرایش

    • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
    • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
    • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
    • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
    •  

    طراحی و انتشار قالب توسط : ویکی وی بی