جدیدترین خبرهای هوافضایی, کنکور دکترای هوافضا

کنکور دکترا و تغییراتش

پس از سالها عادت کردیم به تغییرات کنکورهای مختلف از جمله دکترا. در آخرین ورژن امتحان دکترا که در تاریخ 14 اسفند امسال انجام می گیرد شاهد تغییرات مهمی هستیم .n00454720-b

دیگر خبری از کنکورهای متعدد برای هوافضا نیست به این صورت که هوافضا دارای یک کنکور است و دارای دروس تخصصی مشترک برای همه داوطلبان می باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

 

گرچه می توان مفصل در مورد دروس انتخابی صحبت کرد، تحلیل سازه های هوایی به نظر میرسه که مجموعه ای از استایتک و مقاومت مصالح و تحلیل سازه و طراحی سازه را در بر می گیره و باید دید که ترمودینامیک چه مجموعه ای را در بر دارد و همینطور مشخص نیست که تکلیف دروسی که در مکانیک پرواز دانشجویان خوندن چی میشه ؟!

در کل آزمون دکترا در کشور ما هم از طرفی تنها راه سنجش هست و هم مانند خاری در گلوی سیستم آموزشی !!

نکته دیگر مصوبه جدید مجلس در زمینه کنکور دکترا و یکپارچه سازی سنجش دکتراست که به گفته رئیس سازان سنجش امسال اعمال نخواهد شد و از سال بعد قابل اجراست.

ثبت‌نام برای آزمون ورودی دکتری (Ph.D) سال 1395 از روز یکشنبه مورخ 94/10/06 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 94/10/15 پایان می‌پذیرد. لازم به تاکید است که ثبت‌نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.orgانجام خواهد پذیرفت.

هر داوطلب ‌براساس ‌علاقه ‌فقط می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی (بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون)‌، ثبت‌نام‌ و در آزمون مربوط شرکت‌ نماید.

ضمناً براساس آیین نامه و مصوبات شورای برنامه ریزی و نظارت بر پذیرش دانشجو در مقطع دکتری(Ph.D)  دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور:

۱- آزمون سنجش علمی داوطلبان ورود به دوره دکتری دو بار در سال در ماه‌های آبان و اسفند توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می گردد.

۲- مدت اعتبار کارنامه های علمی صادره توسط سازمان سنجش آموزش کشور دو سال تعیین می گردد.

۳- تعداد دروس آزمون استاندارد که بخشی از آزمون سنجش علمی می باشد حداکثر ۳ درس می باشد.

۴- مطابق با ماده ۵ آیین نامه، آزمون سنجش علمی در ۳ بخش با ضرایب بصورت زیر برگزار می گردد.

الف) آزمون زبان عمومی با ضریب  ۱

ب) آزمون استعداد تحصیلی با ضریب  ۱

ج) آزمون استاندارد همتراز (دروس امتحانی) با ضریب ۴

۵- پذیرش برای کلیه دوره ها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس های خودگردان، پیام نور، دوره های ویژه طلاب و… از طریق این آزمون و براساس آیین نامه و شیوه نامه مربوط صورت خواهد گرفت و کلیه متقاضیان ورود به دوره دکتری و دستیاری دامپزشکی سال ۱۳۹۵ لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.

۶- جدول زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون به شرح ذیل می باشد:

 جدول زمانی ثبت نام و برگزاری آزمون

نوبت زمان

ثبت نام آزمون

زمان برگزاری آزمون

نوبت اول

۱۳۹۴/۱۰/۶ لغایت ۱۳۹۴/۱۰/۱۵

۱۳۹۴/۱۲/۱۴

نوبت دوم

۱۳۹۵/۵/۲۴ لغایت ۱۳۹۵/۵/۳۰

۱۳۹۵/۸/۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *