کنکور ارشد هوافضا

چند نکته در مورد رتبه های سال ۹۱ و ۹۲ هوافضا

ضمن خسته نباشید به تمامی داوطلبین و علاقه مندان هوافضایی در رقابت کنکور ارشد هوافضای 92 باید نکاتی رو در زمینه  وضعیت رتبه ها و درصدهای امسال در مقایسه با سال پیش ذکر کنم….

سایت مرکز مهندسی هوافضا جدول نسبتا خوبی از درصدها و رتبه های سال پیش رو برای دانلود قرار داده است. با توجه به اینکه سال پیش سوالات کنکوری طوری بود که دانشجویان مکانیک به راحتی می توانستند به سوالات هوافضایی پاسخ دهند، نتایج خوبی نسبت به دانشجویان هوافضایی گرفتند و رتبه ها به صورت غیرطبیعی تغییر کرد. بدین صورت که حبابی از رتبه در کنکور هوافضا به وجود آمد که رتبه های این حباب همگی به سمت تحصیل در رشته مکانیک متمایل شدند و وارد رشته هوافضا نشدند… بنابراین این حباب ترکید! و رتبه های خیلی بالای هوافضا در جاهایی که فکرش رو هم نمی کردند قبول شدند …. بدین صورت که در سال پیش رتبه ای نظیر 100 توانست در گرایش سازه شریف قبول شود. و یا رتبه های بالای 300 در دانشگاه علم و صنعت و …

در حالی که امسال همانند سال های قبل (از سال کنکور 91) رتبه ها به صورت واقعی نمود پیدا کردند و دانشجویان هوافضا نتیجه بهتری گرفتند…. تا جایی که رتبه 100 پارسال برابری می کند با رتبه 50 امسال…! بنابراین در مقایسه های خود این رابطه را در نظر بگیرید…

برخی از دوستان تصور می کنند که اگر درصدهای امسالشون با پارسالی ها یکسان و مشابه باشه باید رتبه شون هم مثل هم بشه در حالی که یکسان بودن درصدها دلیلی بر یکسان شدن رتبه ها در دوسال متوالی نیست… این تصور  به خاطر در نظر نگرفتن وزن سوالات و آسونی و سختی اونهاست… برای مثال درصد طراحی اجسام پرنده در سال پیش به مراتب ارزشش بیشتر از درصد همین درس در امسال هست حتی اگر درصدها یکسان باشه…

همیشه بچه های مکانیک دروسی مثل سازه، ریاضی و زبان رو خوب جواب می دهند… اما مشکل وقتیه که سوالات تخصصی هوافضا انقدر سخت باشه که حتی هوافضایی ها هم نتونن جواب بدن چه برسه به مکانیکی ها… خب به نظر شما دیگه چه فرقی بین هوافضایی ها و مکانیکی ها هست!! و از اون بدتر اینکه قاطی این دروس تخصصی، سوالاتی داده بشه که مشترک با بچه های مکانیک هست که در سال پیش هر دو اتفاق افتاد! ولی امسال اینطور نبود و یا حداقل تا اون حد نبود!… حباب مکانیکی ها هر سال ایجاد میشه ولی سال قبل بیش از حد زیاد بود…

با توجه به انتخاب رشته دوستان وبرای آشنایی بیشتر٬ تلاش میشه که هرچه زودتر مطالب مربوط به آشنایی جامع با گرایش پیشرانش در سایت قرار بگیره… دو گرایش آیرو و سازه نیز قبلا در سایت قرار داده شده

مطالب مرتبط: پاسخ تشریحی سوالات کنکور

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “چند نکته در مورد رتبه های سال ۹۱ و ۹۲ هوافضا

  1. سوال گفت:

    سلام
    من لیسانس مکانیک-جامدات خوندم، الان هم ارشد هوافضا – سازه میخونم، به نظر شما میتونم برای دکترا دوباره مکانیک بخونم؟ کسی رو سراغ دارید که همچین کاری رو کرده باشه؟ چون شنیدم مکانیکا هوافضاییا رو قبول ندارد و حتی اگه رتبه کنکورت هم خوب بشه توی مصاحبه ردت میکنن!

    1. admin گفت:

      احتمال رد شدن در مصاحبه هم هست ولی این موضوع تغییر از هوافضا به مکانیک غیر ممکن نیست بستگی به رزومتون داره

    2. علی گفت:

      سلام
      بله من یک نفر میشناسم که کارشناسی و ارشدش هوافضا بود اما دکتری مکانیک قبول شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *