بعد از بررسی الگوی جریان روی «بال» برخی دیگر از پارامترها و اجزای آن را بررسی می کنیم. بعضی ها تکراری و بعضی ها جدیدند. از جمله این موارد winglet – flap – slat میشه اشاره کرد. همچنین در ادامه مفاهیم مهم مربوط به بال بررسی خواهند شد.
فلپها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به شکل و ابعاد هواپیما به کار برده می شوند مثلا برای هواپیمای مسافربری از Fowler flap استفاده می شود… به طور کلی راندمان این نوع فلپ نسبته به بقیه انواع آن بیشتر هست:
بنابراین نتیجه بحث درمورد ایرفویل ها این شد که این وسایل برآافزا باعث افزایش لیفت در هنگام نشست و برخاست هواپیما ها می شوند و نبود آنها باعث افزایش طول باند نشست و برخاست هواپیماهاست که این موضوع (افزایش باند) به صرفه نیست.
Slat : از دیگر برآفزاهای بال Slat هست که در قسمت لبه حمله بال وجود دارد و معمولا به صورت کشویی و یا تاشو به جلو یا پایین حرکت می کند. این ابزار علاوه بر افزایش انحنای بال، جدایش جریان روی بال را در زوایای حمله بالا به تاخیر می اندازد:
بنابراین همانند فلپها در هنگام نشست و برخاست هواپیما کاربرد دارند… علاوه بر آن هنگامی که هواپیماها مانور های با زاویه حمله بال می زند از Slat استفاده می کنند…
با عرض ادب
در زیر عکس انواع فلپ که نوشته شده است ” بنابراین نتیجه بحث درمورد ایرفویل ها این شد که این وسایل برآافزا باعث افزایش لیفت در…” به نظرم، جای ایرفویل باید از فلپ استفاده کنید.
با تشکر
سلام ممنون از توضیح خوبتون من میخوام یه تحقیق مفصل راجع به فلپ کنم واسه ی درس مکانیک پرواز از معرفی انواع فلپ گرفته مقایسشون باهم و اینکه هرکدوم تو چه هواپیماهایی کاربرد دارن تا ضریبA وضریبB اگه خودتون اطلاعاتی دارید یا منبع یاسایتی میشناسید یا فارسی یا انگلیسی معرفی ممنون میشم
بسیار متشکر از اطلاعات مفید و پایه ای که در دسترس قرار داده اید من یک طراح صنعتی میباشم که مطالب با ارزش شما در ارائه بهتر کار موثر و سازنده میباشد
ما هم خوشحال می شویم که تجربیات شما را از طریق سایت در اختیار دیگران قرار دهیم