جدیدترین خبرهای هوافضایی, مهندسی فضایی

نمای روزانه از زمین امکان جدید ناسا

2-asatid-havafaza1100x400کاربران بسیاری به عکس های فضایی علاقه مند بوده و روزانه به سایت ناسا مراجعه می کنند تا در جریان جدیدترین وقایع فضایی قرار گرفته یا تصاویر جدیدی را از زمین و سایر اجرام مشاهده کنند. ناسا پیش از این نیز تصاویری را با ماهواره (Deep Space Climate Observatory (DSCOVR به ثبت رسانده و شگفتی کاربرانش را برانگیخته بود. اکنون ناسا در خبری از راه اندازی وب سایت جدیدی خبر داده که به صورت روزانه نمای زمین را از فضا نمایش می دهد.

  ورود به سایت

اطلاعات این وب سایت مبتنی بر تصاویر ماهواره  DSCOVR بوده و  چرخش زمین در بازه زمانی ۲۴ ساعته را نمایش می دهد. این ماهواره میدان های مغناطیسی ساطع شده از خورشید که می تواند ارتباطات در کره زمین را مختل کرده، نمایش داده یا به ارزیابی آب و هوا در فضا بپردازد.

این ماهواره در فاصله ای حدودا ۱ میلیون مایلی از زمین در فضا قرار گرفته است. نیروهای جاذبه خورشید و زمین باعث می شود تا این ماهواره در وضعیت پایداری از زمین قرار بگیرد. کاربران همچنین می توانند نمای زمین را نیز از این فاصله مشاهده کنند که تصاویر شگفت انگیزی است. این ماهواره به دوربین پیشرفته ای مجهز شده که در حقیقت یک تلسکوپ قدرتمند با نام EPIC  است.

این دوربین می تواند در یک زمان ۱۰ تصویر از زمین را با طول موج و همینطور ویژگی های مختلف را به ثبت رسانده که در نهایت تصاویر با یکدیگر ترکیب شده و رزولوشن آنها بین ۶.۲ تا ۹.۴ مایل در پیکسل خواهد بود. تصاویر ثبت شده توسط تلسکوپ EPIC بین ۱۲ تا ۳۶ ساعت پس از لحظه ثبت در اینترنت منتشر می شوند. این وب سایت از آرشیو قدرتمندی نیز برخوردار بوده و می تواند تصاویر روزهای گذشته را نیز به کاربران نمایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *