جدیدترین خبرهای هوافضایی

جنگنده قاهر ۳۱۳ فیلم و عکس

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهمترین ویژگی‌های جدیدترین جنگنده ساخت این وزارتخانه با نام «قاهر 313» را تشریح کرد: کلیه مراحل طراحی و ساخت جنگنده بومی قاهر 313 توسط دانشمندان و متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع انجام شده است.

وحیدی در تشریح ویژگی‌های این جنگنده گفت: این جنگنده پیشرفته با مشخصات ظاهری منحصر به فرد، دارای سطح مقطع راداری بسیار کم و همچنین قابلیت انجام عملیات پروازی در ارتفاع پست است.
وی، بهره‌گیری از مواد پیشرفته در ساخت هواپیما و سیستم‌های الکترو اویونیک پیشرفته را از دیگر ویژگیهای جنگنده قاهر 313 برشمرد. وزیر دفاع با بیان اینکه “این جنگنده توانایی حمل تسلیحات پیشرفته بومی را دارد و از قدرت تهاجمی بالا برخوردار است”، گفت: جنگنده قاهر حقیقتا نمادی برجسته‌ای از نبوغ، خلاقیت و جسارت فرزندان برومند و برنادل ملت ایران در وزارت دفاع است. وی، قابلیت نشست و برخاست با طول باند کوتاه و تعمیر و نگهداری آسان و سریع را از دیگر ویژگی‌های هواپیمای قاهر 313 عنوان کرد.

وحیدی همچنین افزود: هواپیمای جنگنده قاهر ثمره قدرت، ایمان، همت و رشد و بالندگی پرورش یافتگان مکتب خمینی(ره) و خامنه‌ای عزیز است که در آغاز طلیعه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی با این اقدام افتخارآفرین، افزایش اقتدار ملی و ارتقای قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را رقم زدند.
وزیر دفاع همچنین با بیان اینکه “فرم این هواپیمای جنگنده، فرمی بدیعی و شکل آن تازه است”، تاکید کرد: این جنگنده با جنگنده‌های پیشرفته دنیا از نظر فرم و شکل رقابت می‌کند.
وی با بیان اینکه “ما قدرت تولید سریع این جنگنده را داریم و می‌توانیم به اندازه کافی و در زمان‌های کوتاه و در صورت نیاز آن را تولید کنیم”، گفت: مدت کمی برای طراحی و ساخت این جنگنده به کار گرفته شد و این نشان از توان بالای متخصصان و دانشمندان ایران زمین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *