جزوه انتقال حرارت 1، برای دانلود قرار داده شده است. این جزوه شامل 74 صفحه می باشد و کیفیت خوبی دارد. با تشکر از آقایان اکبری و بنیامین عصمتی که این جزوه را در اختیار ما قرار دادند تا دیگر مخاطبان استفاده کنند:
بمب افکن B-2 را می توان اولین بمب افکن مجهز به تکنولوژی رادارگریزی دانست. آنچه که به رادار گریزی و عملکرد آیرودینامیکی این هواپیما کمک کرده است، پیکربندی بدون دم...
هلیکوپتر آپاچی که محصول شرکت بوئینگ است، جانشینی برای هلیکوپتر کبرا است. این هلیکوپتر در سال ۱۹۷۵ اولین پرواز خود را به ثبت رساند. هلیکوپتر آپاچی برای اهداف تهاجمی طراحی...
فایل زیر راهنمای نقشه کشی و تلرانس گذاری است. این راهنما بر اساس استاندارد نقشه کشی ASME Y14.5 M-1994 است. اگر می خواهید به صورت استاندارد نقشه کشی کنید، راهنمای زیر...
راهنمای 38 صفحه ای زیر هندبوکی برای طراحی موتورهای هواتنفسی مثل توربوشفت، توربوجت و توربوفن است. در ابتدا با ارائه تعاریف و روابط مربوط به توربین گاز، اصل و پایه...
یکی از نیازهای مهم هر مهندس، تبدیل واحدهای مختلف در طراحی و محاسباتش است. مهندسان معمولا در کنار دست خود چند جدول برای تغییر واحد دارند. در فایل زیر اکثر...
فایل زیر راهنمای طراحی مکانیکی است. طراحی انواع فنر، پیچ و سوراخ ماشین کاری، گیج های استاندارد، ضریب اصطکاک مواد مختلف، طراحی دنده، روابط ترمز و کلاچ، طراحی پمپ ها،...
در فایل زیر مباحث مربوط به الکترونیک هوایی ارائه شده است. در زمینه طراحی الکترونیک و الکترومغناطیس برای اجسام پرنده، این فایل مطالب خوبی ارائه می کند. مباحثی مثل قوانین...
1-مشکلات کشور بیشتر پیشرانشی_آیرودینامیکی اند یا سازه ای-کنترلی؟
-فاصله ی تکنولوژیکی ایران در حال حاضر با فناوری ساخت
2-موتور
3-سازه
4-کنترل پرواز
چیه؟ (میدونم خیلی جواب زیاده بطوری که اصلا” میشه جواب نداد …اما یه چیزی بگین که نه خیلی کلی باشه و نه خیلیجزیی که زیاد بشه)
5-صنعت هوایی در چه جهتی در حرکته؟یعنی توی ایران (قاعدتا” مراکز تحقیقاتی) بیشتر به چی بها میدن؟
6-برنامه ای برای فضایی هست؟(منظورم در سطح فضاپیما و ارسال انسانه)
7-ممنون…ببخشید زیاد شد..تقریبا” تنها مرجع اینترنتی هوافضایی ها که فعال اند شمایی اید…ما هم مزاحم همیشگی!
شما بهتره این سوالات رو در قسمت انجمن سایت زیر مجموعه انجمن علوم مهندسی هوافضامطرح کنید….اگر حس می کنید موضوعی مرتبط با سوال شما در انجمن نیست، در همان قسمتی که گفتم، یک موضوع اضافه کنید.
سلام
ممنون
اگه بخوایم صرفا” رو انتقال حرارت کار کنیم باید چه گرایشی بریم؟
تبدیل انرژی و پیشرانش خیلی متمرکز روی مکانیک سیالات اند و انتقال حرارت خیلی کمتر بررسی میشه توشون!
یعنی مکانیک سیالات>>انتقال حرارت
(با توجه به لیست دروس ارشد دانشگاه شریف)
سلام.اقا مکتب خونه سه درس هوا فضایی رو داره ایرو 1 مقاومت مصالح و aircraft performane خیلی عالیه تصویری با کیفیت اونم اساتید بنامی مثل دکتر مظاهری و ملائک.حتما بنگرید…
1-مشکلات کشور بیشتر پیشرانشی_آیرودینامیکی اند یا سازه ای-کنترلی؟
-فاصله ی تکنولوژیکی ایران در حال حاضر با فناوری ساخت
2-موتور
3-سازه
4-کنترل پرواز
چیه؟ (میدونم خیلی جواب زیاده بطوری که اصلا” میشه جواب نداد …اما یه چیزی بگین که نه خیلی کلی باشه و نه خیلیجزیی که زیاد بشه)
5-صنعت هوایی در چه جهتی در حرکته؟یعنی توی ایران (قاعدتا” مراکز تحقیقاتی) بیشتر به چی بها میدن؟
6-برنامه ای برای فضایی هست؟(منظورم در سطح فضاپیما و ارسال انسانه)
7-ممنون…ببخشید زیاد شد..تقریبا” تنها مرجع اینترنتی هوافضایی ها که فعال اند شمایی اید…ما هم مزاحم همیشگی!
شما بهتره این سوالات رو در قسمت انجمن سایت زیر مجموعه انجمن علوم مهندسی هوافضامطرح کنید….اگر حس می کنید موضوعی مرتبط با سوال شما در انجمن نیست، در همان قسمتی که گفتم، یک موضوع اضافه کنید.
سلام
راجع به سپر حرارتی هم مطلب بذارید.
ممنون
جالب بود
سلام
ممنون
اگه بخوایم صرفا” رو انتقال حرارت کار کنیم باید چه گرایشی بریم؟
تبدیل انرژی و پیشرانش خیلی متمرکز روی مکانیک سیالات اند و انتقال حرارت خیلی کمتر بررسی میشه توشون!
یعنی مکانیک سیالات>>انتقال حرارت
(با توجه به لیست دروس ارشد دانشگاه شریف)
سلام، توی همین گرایشهای تبدیل انرژی و پیشرانش و حتی آیرو دیده شده که به مبحث انتقال حرارت پرداخته میشه
سلام.اقا مکتب خونه سه درس هوا فضایی رو داره ایرو 1 مقاومت مصالح و aircraft performane خیلی عالیه تصویری با کیفیت اونم اساتید بنامی مثل دکتر مظاهری و ملائک.حتما بنگرید…
با تشکر از اطلاع رسانی شما، این فیلم ها رو دیدیم، ان شالله در آینده لینک مشاهده ش رو قرار می دیم