کنکور ارشد هوافضا

بررسی ریاضیات و آیرودینامیک در کنکور ارشد هوافضا (آشنایی با کنکور هوافضا)

گروه ریاضیات

در زمینه ریاضی باید رو دو تا درس متمرکز بشیم… معادلات و ریاضی مهندسی…. البته پیش زمینه اش ریاضی عمومی ۱ و ۲ هست (اگرچه در کنکور نمیاد) …. در کنکور ۲۰ سوال از درس ریاضیات میاد که معمولا ۱۰ تاش متعلق به معادلات و بقیه ریاضی مهندسیه….منبعی که اهل فن برای درس معادلات و ریاضی مهندسی پیشنهاد کردند کتاب ” معادلات دیفرانسیل” و ” ریاضیات مهندسی” تالیف دکتر محمود کریمی هست…

این دو کتاب که متعلق به انتشارات موسسه نصیر هست مزیتهای خیلی خوبی دارن… از جمله رویکردی هست که دکتر کریمی به نحوه حل سوالات دارن و طبقه بندی مناسب و وفور سوالات کنکور هست….

       

اما منابع مهم دیگه ای هم برا این دو درس پیشنهاد شدن…. برای مثال جزوه پارسه ریاضی مهندسی تالیف دکتر معتقدی توصیه شده…. همچنین کتاب معادلات دیفرانسیل (مخصوص کارشناسی ارشد) تالیف دکتر مسعود نیکوکار، کتاب مفیدی هست….

گروه آیرودینامیک

خب این از این…! در مورد  گروه آیرودینامیک باید گفت که مباحث این گروه در کنکور شامل مکانیک سیالات، آیرو ۱ ، آیرو ۲، ترمو ۱ ، ترمو ۲  و اصول جلوبرنده ها هست….

با بررسی که در طول سالهای مختلف در زمینه کنکور شده به این نتیجه میشه رسید که قلب سوالا متعلق به دو درس آیرو ۱ و آیرو ۲ هست و معمولا از ۲۰ سوال طرح شده حدود ۸، ۹ تا متعلق به اونهاست….حدود ۳ سوال از مکانیک سیالات ، حدود ۳ سوال متعلق به ترمودینامیک ۱ و ۲  و حدود ۵، ۶ تا سوال هم متعلق به اصول جلوبرنده هاست…

 از تقسیم بندی بالا معلوم میشه که باید روی کدوم قسمت سرمایه گذاری کرد… از اون مباحث حجیم ترمودینامیک ۱ و ترمودینامیک ۲ ، فقط ۳ سوال میاد!!! خب عقل سلیم در اینه که وقت گذاشتن روی این درس اصلا به صرفه نیست… و همچنین است درس مکانیک سیالات…. پیشنهاد ما برای شیوه مطالعه دروس آیرودینامیک به شرح زیره:

۱) ترمودینامیک: توصیه نمیشه که کل مباحث ترمودینامیک رو از اول تا آخر بخونین(به خاطر ۳ سوال)…. بهترین شیوه اینه که سوالات کنکور رو بذارید جلوتون و یک به یک مورد تحلیل قرار بدید و بعد به مبحث مربوط به اون سوال در متن درسی رفته و خودتون رو در اون موضوع مسلط کنید…. با تکرار این کار در کنکور سالهای گذشته متوجه اتفاق جالبی میشید و اون اینه که برخی سوالات عینا در چند سال تکرار شده اند!!!

۲) مکانیک سیالات: مطالعه دو فصل اول و دوم مبحث مکانیک سیالات برای کنکور کافیه…  چون بقیه مباحث در آیرو ۱ اومده…( فصل اول شامل مباحث: خواص سیال، لزجت،چگالی، کشش سطحی، قانون لزجت نیوتون، تنش برشی و…. فصل دوم شامل مباحث: استاتیک سیالات، فشار، نیروهای هیدرواستاتیک به سطوح و…) … البته روش مطالعه درس ترمودینامیک هم برا مکانیک سیالات اجرا بشه…

۳) آیرودینامیک: مطالعه کل آیرودینامیک ۱ و ۲

۴)اصول جلو برنده: به خاطر حجم بالای مطالب در این درس توصیه میشه که همون شیوه مطالعه در درس ترمودینامیک رو پیش بگیرید!

البته کسایی که به گروه آیرودینامیک علاقه مندند قطعا با عمق بیشتری مطالب رو میخونن…!

مطالب مرتبط: آشنایی با کنکور ارشد هوافضا –  دانلود سوالات آزمون کنکور هوافضا – چند نکته کلیدی در کنکور هوافضا (آشنایی کنکور هوافضا)

کلمات کلیدی: بهترین منابع آزمون ارشد هوافضا – منابع کنکور ارشد هوافضا –  برای ارشد هوافضا چی بخونیم – بهترین جزوه های کنکور هوافضا – منابع پیشنهادی کنکور هوافضا – روش مطالعه کنکور هوافضا

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “بررسی ریاضیات و آیرودینامیک در کنکور ارشد هوافضا (آشنایی با کنکور هوافضا)

  1. محمد جواد گفت:

    دوست عزیز واقعا تشکراز مطلب فوق العاده ای که گذاشتی تشکر

  2. ماهان جلالی گفت:

    عزیز…هرکی که هستی و این مطلب رو گذاشتی…خیلی مردی ..دمت گرم.عاااالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *