دسته‌بندی نشده

اینفوگرافی جامع از سوانح هوایی ایران

آمار سوانح هوایی ایران بسیار زیادتر از میانگین جهانی است و خطوط هوایی ایران که در زمان های گذشته (در سال ۱۹۷۶ هما پس از شرکت استرالیایی کوانتاس ایمن‌ترین شرکت هوایی جهان لقب گرفت) پیشرو بود به واسطه مدیریت بسیار بسیار ضعیف و همچنین تحریم ها زمینگیر شده است. در حالی که مسئولان با اختصاص میلیاردها دلار قصد ساخت هواپیمای جت 150 نفره هستند ناوگان ایران روز به روز پیرتر می شود و جز یکی دو شرکت تلاشی برای ورود هواپیماهای جوان و یا حداقل میانسال نمی شود.

توپولوف یا گهواره مرگ هوایی روسی ، هواپیمایی منفور در چشم ایرانیان هست ، هواپیمایی که هرچه هم از آن به نیکی یاد کنید ایرانیها به هیچ قیمت سوار آن نمی شوند این هواپیماها به تنهایی حدود 450 نفر از هموطنانمان را به کام مرگ کشیده اند و در نتیجه این فجایع برای همیشه با خطوط هوایی ایران خداحافظی کردند.

از توپولوف که بگذریم به ایلوشین میرسیم باز هم مرگ روسی ، ایلوشین هم 302 نفر ایرانی را هرگز پیاده نکرده است. که آخرین اتفاق آن در مشهد بود که هواپیما با سرعت بالا به زمین نشسته و با مانع برخورد کرد و 17 نفر جان خود را از دست دادند

                                                       تصویر توپولوف 154 در فرودگاه مشهد

قاتل آمریکایی در آسمان ایران هواپیمایی جز c -130 نیست ، هواپیمایی که عموما در ارتش فعال است و حوادث آن هم مربوط به پرواز های ارتش بوده و به تنهایی مامور ترور بسیاری از فرماندهان بوده است که به نظر میرسد بیشتر عوامل انسانی در این حوادث نقش بازی کرده اند چراکه این هواپیما در دنیا حساب خود را پس داده است.

            (محل سقوط c -130 در شهرک توحید تهران)

هواپیمای بوئینگ 727 ، جز آخرین هواپیماهایی که هنوز به همراه خود مهندس پرواز نیاز دارد و در دنیا ۳ هزار و ۷۰۴ مورد مرگ را داشته است . در ایران نیز سابقه بدی دارد و در مجموع شرکت بوئینگ نزدیک به 220 نفر مسافر را ناکام گذاشته اند. البته باید دقت داشت این تقصیر بوئینگ نیست که ما هنوز از 727 استفاده می کنیم که تقریبا منسوخ شده است. آخرین تحویل این هواپیما در دنیا 1984 بوده است و این پر سر و صدا ترین جت مسافربری دیگر جایی در حمل و نقل ایمن دنیا ندارد.

        (بوئینگ 727 متلاشی شده در حوالی ارومیه)

و ایرباس گل سرسبد هواپیماهای ایرانی است .. حتی ایریاس 300/b2 ,b4  با 31 سال سن قتل عمدی رو در ایران مرتکب نشده اند. یک بار امریکایی های کودک کش ، هواپیمای مسافر بری ایران را سرنگون کردند با ادعاها و توجیهات احمقانه …. در نتیجه شاید خوشنام ترین هواپیما ها در نزد ایرانیان ایرباس است و می توان آن را به عنوان یکی از هواپیمایی عنوان کرد که مسافرین بی دغدغه برای یفر انتخاب می کنند.

و نام امن دیگر نیر فوکر 100 است هواپیمایی که تلفاتی برای ایرانیان نداشته است گرچه شرکت فوکر در ایران با هواپیماهای دیگرش 109 نفر را به کام مرگ فرستاده است اما هواپیمای فوکر 100 با توجه به استفاده زیاد کماکان در دیدگاه مسافران هواپیمای امنی است.البته به گفته مهندسین پرواز این هواپیما در ارابه فرود خود ضعف هایی دارد

                                           (باز نشدن چرخ فوکر 100 در زاهدان)

و در پایان نامی که مورد تعظیم مهندسین هوایی است نامی جز بوئینگ 747 نسیت. در کل در دنیا 30 حادثه داشته است که عموما به دلیل نقص فنی نبوده است …. هواپیمایی که سقوط کردن آن بسیار دور از ذهن است و به عنوان یک اثر هنری به آن نگاه می شود که سال هاست با مدل های مختلفش آسمان را در تسخیر خود در آورده است

اینفوگرافی زیر توسط تسنیم تهیه شده ..

یرای مشاهده کامل :

مشاهده عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *