سایر دانلودها

آشنایی با نرم افزارهای مهندسی هوافضا

الف) نرم افزار های عمومی


ب) نرم افزارهای تخصصی


ابتدا بریم سر وقت نرم افزارهای عمومی….. نرم افزارهای عمومی که هر مهندسی باید بلد باشه حکم الفبای کاری یه مهندس هستند و سربسته بگم زشته که یه مهندس باهاشون آشنا نباشه….


اولین نرم افزار در این زمینه مجموعه Microsoft Office هست…. در بین این مجموعه نرم افزاری سه نرم افزار زیر به ترتیب از اهمیت بیشتری برخوردارن:


1- نرم افزار WORD 


۲ – نرم افزار EXCEL


3- نرم افزار powerpoint


هر هوافضایی بی برو برگرد کاراش به این سه نرم افزار مخصوصا WORD گره خورده و این گره هیچ وقت باز نمیشه!!!…. در ضمن اگه فن تایپ هم یاد بگیرید که دیگه نور علی نوره…. خیلی کارتون جلو می افته…. فقط کافیه یه هزینه زمانی و سختی اولیه به خودتون بدید تا یه عمر از یادگیریش لذت ببرید….عموما اکثر دانشجوها آشنایی اولیه با ورد (WORD) دارن…. اما باز هم خیلی چیزها داره که باید یاد بگیرن….


برای یادگیری نرم افزار  WORD کلیک کنید.


بخش اول بخش دومبخش سوم بخش چهارم ترفندهای ۱ ترفندهای ۲


ولی کمتر کسایی هستن که از ابتدای مهندسی با دو نرم افزار دیگه آشنا باشن…. شاید اولین سوال این باشه که با نرم افزار اکسل(EXCEL) چه کارایی میشه انجام داد…. اکسل نرم افزاریه که با اون میتونید اطلاعات و داده های مهندسی رو بسیار سریع و راحت مدیریت کنید…. این نرم افزار به صورت خیلی ساده ابزار برنامه نویسیه و باهاش میشه محاسبات حجیم و زیاد رو به سرعت انجام داد…. از دیگر خاصیت های این نرم افزار قدرت عالی در رسم انواع نمودار و ویرایش سریع و آسان اون هست….. خلاصه اگه یه مهندس این نرم افزار رو بلد باشه خیلی کارش آسون  میشه….


برای یادگیری نرم افزار  EXCEL اینجا کلیک کنید.


نرم افزار پاورپوینت  (powerpoint) هم برا کسایی خوبه که میخوان مبحثی رو در جلسه و نشستی ارائه بدن.(که در عالم مهندسی به این عمل سمینار دادن میگن!)…. در واقع به درد سخنرانی و  از این قبیل موارد میخوره….


برای یادگیری نرم افزار پاورپوینت اینجا کلیک کنید.(فعلا این سایت در حال ارتقای سیستم می باشد!)


این از مجموعه نرم افزار Microsoft Office که هر هوافضایی باید باهاشون آشنا باشه….اما در پست های بعدی نرم افزار های بعدی معرفی خواهند شد….


ادامه دارد….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *