جدیدترین خبرهای هوافضایی, دانلود فیلم, مهندسی فضایی

کاوشگر پژوهش+ فیلم

به همه هوافضایی های عزیز تبریک میگیم که ایران اسلامی تونست یک گام دیگه به فناوری اعزام انسان به فضا نزدیک بشه… خبرها حاکی از اینه که دومین میمون فضانورد هم چشمش به فضای بالای جو روشن شد… این میمون فضانورد به نسبت فضانورد قبلی! کمتر اذیت شد چون در این کاوشگر از فناوری سوخت مایع و تکنولوژی بالاتر در کپسول زیستی استفاده شده است….

فناوری سوخت مایع به موشک این اجازه رو میده که میزان احتراق سوخت قابلیت کنترل داشته باشه و در نتیجه میشه سرعت و شتاب موشک حامل رو کنترل کرد… بحث شتاب یکی از موارد مهم برای حمل محموله زیستی به فضاست چونکه هر موجود زنده ای یه شتاب به خصوصی رو می تونه تحمل کنه…

حتما شما تا حالا سوار هواپیما شدید…. وقتی که هواپیما در مرحله برخاست هست و تازه شروع به حرکت میکنه میشه با تمام وجود شتاب رو حس کرد…. اما این شتاب معقوله (و البته برای من لذت بخشه)… اما اگه این شتاب افزایش پیدا کنه به تدریج متوجه میشید که خون به مغزتون نمیرسه تا جایی که بیهوش می شید!

نکته بعدی در این کاوشگر بازیابی محموله هست که هم محموله تونست با عملکرد صحیح چتر نجات به آرومی به زمین برسه و هم سیستم ضربه گیر محموله شرایط بهتری رو برای برخورد اون با زمین فراهم کرد….

امیدواریم که در آینده گامهای بلند کشورمون رو در ارسال انسان به فضا شاهد باشیم….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *