کنکور دکترای هوافضا

نتایج اولیه کنکور دکترا

نتایج اولیه آزمون دکترا منتشر شد. ضمن تبریک به تمامی دوستانی که مجاز به انتخاب رشته شد.

قطعا در باب دکترا در زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته مطالب بیشتری توسط سایت مرکز مهندسی هوافضا منتشر خواهد شد. اما در ابتدای این روند ذکر این نکته ضروریست که مشاوره های انتخاب دانشگاه و استاد در مقطع دکترا از راه دور چندان موثر نیست و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید از هم اکنون دانشگاه های نظر  رو زیر نظر بگیرند و تمامی استادانی که ظرفیت خالی برای دکترا دارند را پیدا کنند. چراکه برخلاف دوره های ارشد و کارشناسی تقریبا تمام شرایط به استاد مربوط می شود و حیطه کاری مورد علاقه استاد.

یکی از شرایط رایج در کشور ما این است که اساتید ، عموما دانشجویان ارشد خود را برای ادامه در مقطع دکترا انتخاب می کنند و در نتیجه،  انتقال از دانشگاه های سطح پایین تر به بالاتر کمی سخت می شود و تنها رتبه های بسیار پایین تک رقمی چنین امکانی را دارند.

در نتبجه لازم است که دانشجویان مجاز با توجه به سطح دانشگاه سابق و رتبه کنکور خود مذاکرات را با اساتید مختلف آغاز کنند که امر مرسوی می باشد و عموما اساتید دانشجویان را می بینند و طی صحبت های قبل از مصاحبه های اصلی انتخاب خود را تا حدودی انجام می دهند. البته با توجه به اینکه در نیمه دوم اردیبهشت، عموما نتایج اولیه و معرفی به دانشگاه ها نیز اعلام می شود گفت و گوهای بین اساتید و دانشجویان در آن زمان بیشتر انجام می گیرد.

قطعا از دانشجویان عزیز تقاضا داریم که درصد های خودشون رو به همراه رتبه برای ما ارسال کنند تا بتوانیم کمکی به داوطلبان سالهای آینده داشته باشم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “نتایج اولیه کنکور دکترا

  1. سایه گفت:

    مکانیک-تبدیل
    تخصصی:34.88
    زبان:سفید
    استعداد5.7
    رتبه:184
    یه سوال داشتم با توجه به اینکه دانشگاه ارشدم علم و صنعت بوده انتخاب دانشگاه مالک که هنوز مطمان نیستم زن میگیره به رتبه من میخوره ؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *