جدیدترین خبرهای هوافضایی, طراحی هواپیما و موشک

موشک سوخت جامد دانشجویی

در کشور ما٬ راکت های مدل و دانشجویی کمتر مورد توجه قرار گرفته و این پرتاب موفقیت آمیز در واقع شروع خوبی برای دنبال شدن این موضوع در کشور هست.  این دانشجوی سختکوش (مهندس فتح الله بحرینی) که تمام مراحل ساخت راکت خود را در یکی از مناطق محروم کشور (بندر کنگان) انجام داده است  با تست موفق آن سد کمبود امکانات را شکسته و توانست اعتماد به نفس لازم را در دانشجویان علاقه مند به این زمینه ایجاد کند. پرتاب  راکت سوخت جامد مدل توسط یکی از دانشجویان هوافضای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در چند روز اخیر با موفقیت انجام گرفت…

 برد پیشبینی شده برای این راکت در حدود ۳ کیلومتر است که بعد از تست علی رغم وجود وسایل اندازه گیری به بردی معادل ۲ کیلومتر در راستای قائم دست پیدا کرد.(البته این تست با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی انجام شده است)

 لینک خبر

 

بخشی از توضیحات فنی راکت که توسط  فتح الله بحرینی نوشته شده در ادامه میاد:

هدف اول از انجام پروژه تحقق علمی و عملی فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای تولید علم و دستیابی به فناوری است. دوم اثبات به فرزندان و جوانان این خطه که توانایی انجام هر کاری را دارند.  امروزه با توجه به اهمیت و جذابیت صنعت هوافضا در زمینه ها و ابعاد مختلف جامعه انسانی از قبیل نظامی، دفاعی، استراتژیکی و حتی تفریحی مورد استقبال قرار گرفته است. در کشور عزیزمان ایران که در جهش بزرگ علمی قرار دارد، نیازمند این هستیم که در زمینه هوافضا که علمی پایه برای کلیه موارد زندگی و علوم مهندسی می باشد، آگاهی لازم به قشر محصل و تحصیل کرده انتقال داده شود. از خصوصیات علمی را جهت اطلاع برای علاقمندان ذکر می نماییم. این راکت با نام تاف 1 و سوخت از نوع جامد است.

 

موتور با طول تقریبا 50 سانتی متر و حدود 600 گرم سوخت می باشد. 4 بلوک سوختی یا به اصطلاح گرین های سوختی به صورت استوانه است که به صورت نیمه صنعتی تهیه شده است. فرآوری سوخت با مشکلات زیادی همراه بود ولی با این حال بسیار عملکرد مناسبی داشت. درپوش انتهایی و نازل خروجی است. نحوی طراحی و ساخت آن بسیار دقیق و حساس است….

برای اطلاع کامل از این پروژه فایل زیر رو (که توسط طراح راکت تنظیم شده) دانلود کنید:

از طریق آدرس زیر نیز می توانید با آقای مهندس بحرینی ارتباط برقرار کنید:

bahreini88@yahoo.com


 مطالب مرتبط: طراحی موشک هدایت شونده – guided Missile Design – دانلود رایگان کتاب طراحی موشک (Missile configuration design)  – دانلود رایگان کتاب آیرودینامیک موشک ( Missile Aerodynamics) – راکت آبی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *