جدیدترین خبرهای هوافضایی, دانلود عکس

فرود ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام خمینی (فیلم و عکس)

 چندی پیش هواپیمای ایرباس 380 با ظرفیت 515 نفر در فرودگاه امام خمینی بزمین نشست. همانطور که می دونید این هواپیما در ابعاد و اندازه جزو بزرگترین هواپیماهای مسافربری محسوب میشه و بوئینگ 747 – 8 در رقابت با این هواپیماست. ایرباس 380 که در فرودگاه ایران به زمین نشست متعلق به شرکت هواپیمایی فلای امارات هست که در آینده وظیفه حمل و نقل هوایی به ایران رو خواهد داشت.

توی پرانتز عرض کنم که بسیار مناسب هست که مسئولین و متخصصینی که ادعای طراحی هواپیمای مسافربری 150 نفره رو دارند از نزدیک نگاهی به این هواپیما بیاندازند تا کمی سطح تکنولوژی، دستشون بیاد و همینجور شتاب زده کاری رو انجام ندهند! تصاویری از فرود این هواپیما رو گذاشتیم که از خبرگزاری مهر اخذ شده:

 اگرچه در برخی رسانه ها اشاره ای به ایرانی بودن این خلبان شدن بود اما بررسی های صبحانه اطلاعات جدیدی را در این خصوص نشان می دهد. نام خلبان این پرواز مهم، کاپیتان کامبیز پورقناد است که از خلبانان برجسته شرکت هواپیمایی امارات محسوب می شود.

این خلبان ۴۳ ساله ایرانی، ۴ سال پیش با هدایت غول پیکر ترین هواپیمای مسافربری حال حاضر جهان از مبدا دوبی به مقصد لندن، نام خود را به عنوان اولین خلبان ایرانی که با هواپیمای ایرباس ۳۸۰-۸۰۰ پرواز می کند به ثبت رسانید.

این خلبان ایرانی با دریافت بیش از ۳۰ گواهینامه از هواپیماهای مختلف و پرواز با هواپیماهای غول پیکری همچون بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ و ایرباس ۳۴۰-۵۰۰ و پس از انجام امتحانات و کسب بالاترین نمره به عنوان اولین خلبان ایرانی بر روی هواپیمای ایرباس A۳۸۰ در حال فعالیت می باشند که باعث افتخار ایرانیان فعال در صنعت هوانوردی است.

اگرچه شرکتهای هواپیمایی منطقه مانند ترکیش ایرلاین یا فلای امارات در تلاش برای جذب هرچه بیشتر خلبانان مجرب و با استعداد ایرانی برای تکمیل و ارتقاء کادر پروازی خود هستند و باید مراقب اینگونه اقدامات و نتایج آن در تضعیف صنعت هوانوردی کشورمان بود اما از سوی دیگر چنین حضور درخشانی از سوی خلبانان ایرانی در صنعت هوانوردی جهان کمک خواهد کرد در سالهای آینده تجارب این افراد در جهت رشد صنعت هوانوردی کشورمان نقش مهمی ایفا کند.

 

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید….

1 دیدگاه در “فرود ایرباس ۳۸۰ در فرودگاه امام خمینی (فیلم و عکس)

  1. پوریا گفت:

    رسم هست وقتی یه هواپیما برای اولین بار تو فرودگاه میشینه روش آب میپاشند
    اما این جا خیلی جالبه دو تا آب پاش سمت چپ و راست نتونستند هماهنگ باشند و یه نقطه رو هدف بگیرند !
    راستی جا داره از خلبان قدر دانی کنیم
    زنده باد خلبانان ایرانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *