جدیدترین خبرهای هوافضایی, مطالب آموزشی

فرهنگ سازی هوافضایی

یکی از مطالب جاافتاده در دنیا فرهنگ سازی و ترغیب کودکان در زمینه های مختلف علمی اجتماعی است که هوافضا هم از این قاعده مستثنا نیست. در این زمینه کارگاه های بسیار زیادی در کشورهای مختلف در زمینه هوافضا وجود دارد که برخی از این مراکز به صورت جهانی فعالیت دارند و بعضی ملی و …. هوافضا یکی از جذاب ترین رشته هایی است که کودکان به سمت آن کشش شدیدی دارند و به صورت ناخودآگاه عاشق پرواز هستند.

هر کدام از این مراکز با توجه به سطح و امکانات دانش آموزان و حتی کودکان را با مفاهیم ساده هوافضایی آشنا می کنند. این مراکز به معنای واقعی دارای سطح متفاوتی هستند مثل بعضی از نمونه های داخلی که سالهاست یک نقشه گلایدر را به دانش آموزان قالب می کنند و از قبلش درآمد خوبی هم به جیب می زنند (نوش جانشان) که نمونه های برون مرزی فراوانی هم دارد البته با تفاوت معنادار در هدف آموزش اما نمونه های دیگر وجود دارد که تجربه های بی نظیری را برای کودکان و دانش آموزان فراهم می آورد که بعضا برای دانشجویان ما هم رویا به حساب می آید!

یکی از این کمپ ها را می توانید از این لینک مشاهده کنید :   Aerospace Camp Experience 

در این صفحه اسلاید هایی از فعالیت های کودکان و نوجوانان در طول هفته های حضور در این کمپ دیده می شود مانند : هفته اول  ،  هفته دوم   ، هفته سوم …..

سایت دیگری که در این زمینه فعالیت دارد : Aviation For Kids  است که دارای بخش های مختلف آموزشی است.

در این زمینه گروه های داخلی نیز فعال هستند گرچه عموما مبنای بوجود آمدن این گروه های در ایران ابتدا روبوتیک بود در زمانی که تب روبوت سازی بسیار تند بود و بعدها هوافضا هم جای خود را باز کرد و بخصوص در تهران بسیاری از مدارس کلاس های هوافضا را دارند گرچه این کلاس ها عموما مسابقه محور شده اند و همه تلاش می کنند با ساختن یک سری نقشه های مشخص و بدون خلاقیت تنها حرفی برای گفتن در مسابقات داشته باشند همان راهی که کشور ما در روبوتیک رفت یعنی اول شدن در مسابقات فوتبالیستا !! به عنوان هدف درآمده است نه آغاز ، در حالی که در صنعت جای نخبگان این رشته خالیست و عموما پس از چند مسابقه و تحصیل لیسانس مهاجرت را ترجیح می دهند. امیدواریم این گروه ها هر روز بهتر از دیروز باشند و بتوانند کودکان و نوجوانان را به خوبی جذب این رشته و شگفتیهایش کنند. الیته رقابت بسیار سنگین مدارس تهران در جذب دانش آموز به مرور دارد بر کیفیت آموزش های جانبی اثر می کند و شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم .

این بازار برای دانشجویان لیسانس هوافضا بسیار مناسب است و درآمد خوبی هم دارد در نتیجه اگر به دنبال کار هستید و به آموزش علاقه دارید این مسیر مناسبی برای شروع است و به دلیل هزینه کمتر آموزش های مدرسه ای نسبت به کار مدل و حرفه ای بازار کار بسیار بسیار وسیع تری دارد. تنها لازم است خودتان دست به کار شوید و چند گلایدر یا راکت آبی برای خودتان درست کنید مفاهیم و مبانی را هم که انشالا در دانشگاه آموخته اید پس راه سختی در پیش ندارید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “فرهنگ سازی هوافضایی

  1. کوثر گفت:

    سلام. ممنون از وب همیشه جذابتون. من امسال مهندسی هوافضای شریف قبول شدم……
    :))))))))

  2. علی ابولحسنی گفت:

    سلام من سنم کمه و خیلی آشق این رشته هستم

  3. aliabadi گفت:

    با سلام
    با تشکر از طرح این موضوع که باعث شدید دردهای کهنه مجددا فریاد شده تا شاید کسی برای آن راه چاره ا ی بیابد کشور ما در حال پیشرفت است و هر روز پدیده ای نو در گزارشات رادیو و تلویزیون می بینیم ولی اکثریت جوانها به این گزارشات که صحیح هم می باشند با تمسخر نگاه کرده و آن را باور نمیکنند. اموزش هوا فضا شاید از طریق کلاس مفید باشد ولی مفید تر از همه مشاهده نتیجه واقعی آن در صنفت و جامعه است که متاسفانه دانش آموزان و دانشجویان ما همیشه با این کلمه مواجه می باشند آنچه را که محرمانه هم نیست نمی توانند ببینند. آنچه که یک دانش آموز یا دانشجوی جوان به آن افتخار میکند موفقیت تیم ملی فوتبال ؛ والیبال و … می باشد افتخار به تکنولوژی بومی ؛ پیشرفت تکنولوژی و قدرت کشور علاوه بر بالا بردن افتخار ملی تعلق خاطر به کشور را برای جوانان ایجاد می کند بکوشیم تا با حفظ محرمانه بودن آنچه را می توانیم به جوانان نشان بدهیم از آنها دریغ نکنیم انشاال..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *