جدیدترین خبرهای هوافضایی, دانلود عکس

سامانه موشکی محراب + عکس

موشک محراب بر پایه بهسازی موشک سطح به هوای استاندارد بوجود اومده. این سامانه قبلاً هم بازسازی و بهسازی و با اسم فجر معرفی شده بود(حدوداً سال 1380 به بعد بود). در موشک فجر سامانه های راداری و الکترونیکی مورد بازبینی و آزمایش قرار گرفته و به طور کامل عملیایت شدند(همونطور که برای موشک راپییر این کار انجام شد) که با توجه به گذشت سالها از حضور این موشک چنین کاری لازم بود. گویا برخی زیرسامانه ها هم تعویض شدند.

اینبار علاوه بر بهسازی مجدد سامانه های راداری و الکترونیکی و افزایش مقاومت نسبت به جنگ الکترونیک دشمن یک قابلیت بسیار مهم به این موشک افزوده شده و اون توانمندی شناسایی منبع ایجاد اختلالات الکترونیکی و تغییر مسیر به سمت اون هست بنابراین هواپیمای هدف یا هواپیمای پشتیبانی الکترونیکی موجود در منطقه هم در امان نخواهند بود.
قبلاً و در زمان جنگ تحمیلی هم از این موشک برای اهداف ضدرادار، ضدکشتی و حتی زمین به هوا(با هماهنگ کردنش با سامانه هاوک) استفاده شده بود. حالا این موشک بسیار کارامدتر از قبل شده و در صورت استفاده گسترده روی ناوهای ما، هر چند تعداد زیادی روی هر ناو قابل بکارگیری نخواهد بود(با توجه به کمبود فضای در دسترس روی ناوهامون) اما باز هم آسمان رو برای دشمن بسیار ناامن می کنه و برتری هوایی اونها رو به چالش جدی می کشونه. به خصوص تصاویری که از تغییرات در موشک های شاهین و شلمچه نسبت به جدشون یعنی هاوک منتشر شده بسیار امیدوار کننده هست و نوید پیشرفت در سامانه های راداری و استفاده از سامانه های تمام دیجیتال رو میده.

 

منبع:  http://aeroknt.blogfa.com/post/4

 

تصاویر سامانه موشکی محراب

شلیک موشک قادر

شلیک موشک قادر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

شلیک موشک قادر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

شلیک موشک قادر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

 

شلیک موشک نصر

شلیک موشک  "کروز نصر یک " تولید سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع

خط تولید موشک کروز نصر یک در سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع

شلیک موشک نصر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

شلیک موشک نصر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

شلیک موشک نصر در آخرین مرحله رزمایش ولایت 90

کلمات کلیدی: موشک قادر و نصر و محراب در رزمایش ۹۰ – سامانه موشکی محراب در مانور ولایت ۹۰ – سامانه سطح به هوای محراب – آزمایش موشکی رزمایش ولایت ۹۰ – تصاویر تست موشکی قادر و نصر و محراب – عکس موشک قادر و نصر و سامانه موشکی محراب – تصویر سامانه موشکی محراب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *