پیشرانش(جلوبرندگی)

دانلود و معرفی کتاب turbine, compressor & fan-Yahya

این کتاب از جمله موارد جامع در زمینه توربوماشین هست…. شاید بعضی با توربوماشین آشنا نباشند…. در واقع توربوماشین وسایلی هستند که با گذشتن سیال از میان آنها روی سیال کار انجام می دهند و یا کار می گیرند… از نمونه های ملموس توربوماشین کمپرسور های محوری و شعاعی که در موتورهای جت٬ توربین گازهای نیروگاهی٬ وسایل نقلیه زمینی و همچنین توربین های محوری و شعاعی  کاربرد داره … مثلا کسایی که از شهر منجیل عبور کرده باشند توربینهای باد بزرگ رو دیدند… این توربین بادها درواقع یه نوع توربوماشین هستند که از باد کار میگیرند و این انرژی رو تبدیل به نیروی برق می کنند…

در گذشته هم آسیاب های بادی یا آبی هم نوعی توربوماشین بودند که از انرژی نهفته در آب و باد برای آسیاب کردن استفاده می کردند.

کتاب turbine, compressor & fan از جمله کتاب های مفید در این زمینه هست و  در قالب سه موضوع کلی توربین و کمپرسور و فن از پایه موضوعاتی رو معرفی کرده…. خاطرنشان کنم که این کتاب مرجع اصلی درس طراحی آیرودینامیک توربوماشین های دکتر تقوی از اساتید پیشرو در صنعت آیرودینامیک توربوماشین، هست….

کتاب ابتدا با مباحث بنیادی سیالاتی و ترمودینامیک و معرفی سیکلها و یه معرفی ابتدای از انواع توربوماشینها و تعاریف آنها شروع میشه و تا فصل 7….

از فصل 8 به طور مفصل وارد معرفی پره های توربوماشین میشه…. ردیف پره های توربوماشین که به آن Cascade گفته میشه به صورت جامع در این فصل معرفی شده است… فصل 9 توربین محوری و فصل 10 خنک کاری توربین مطرح میشه… فصل 11 کمپرسور محوری مورد مطالعه قرار می گیره و در فصل 12 کمپرسور سانتریفیوژ توضیح داده میشه… در فصول آخر هم توربین های شعاعی و فن ها معرفی می گردند….ضمنا این کتاب ترجمه فارسی نشده است…

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “دانلود و معرفی کتاب turbine, compressor & fan-Yahya

  1. علی امیری گفت:

    با سلام
    در صورت امکان ویرایش چهارم آن را برای دانلود قرار دهید. نسخه موجود ویرایش دوم است.

    با تشکر

  2. سعید گفت:

    نمیتونم دانلودش کنم لطف میکنید برام ایمیلش کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *