جدیدترین خبرهای هوافضایی, کنکور دکترای هوافضا

دانلود سوالات کنکور دکتری ۹۶

n00454720-b

دانلود سوالات کنکور دکتری هوافضا سال 96 باشد که در آینده بتوانیم سطح کنکور دکتری را با کمک دوستان بررسی کنیم

دانلود کلیه رشته های امتحانی گروه آزمایشی فنی و مهندسی

 

دانلود  مهندسی هوافضا-ائرودینامیک
دانلود  مهندسی هوافضا-جلوبرندگی
دانلود  مهندسی هوافضا-سازه های هوایی
 دانلود مهندسی هوافضا-دینامیک پروازوکنترل

3 دیدگاه در “دانلود سوالات کنکور دکتری ۹۶

  1. مصاحبه دکتری مالک اشتر | دینامیک پرواز | شناخت پیش از مصاحبه گفت:

    سلام؛
    من فارغ التحصیل دینامیک پرواز ارشد مالک تهران (۹۳-۹۵) و دانشجوی دکتری مهندسی فضایی یکی از دانشگاه های ایران هستم.
    از اونجایی که مصاحبه اکثر دانشگاه ها مشخصه و مطالب زیادی در موردشون هست، صرفا به مصاحبه مالک می پردازم و در موردش براتون میگم، ممکنه برای کسایی که می خوان شرکت کنن مفید باشه.

    ابتدا یه توصیه کوچیک می کنم و بعدش به معرفی اساتید گروه می پردازم.

    توصیه مهم:
    این دانشگاه در سطح دکتری به دردتون نمی خوره و ممکنه چیزی نباشه که فکرش رو می کردید. به عنوان کسی که اونجا درس خونده اینو میگم. اما اگه دلتون می خواد که عمرتون رو هدر بدید و وقتتون رو تلف کنید و همینطور بدرفتاری ببینید، جای بدی نیست.

    معرفی اساتید گروه:

    دکتر سید حسین ساداتی:
    طبق تجربه دوره ارشد، ایشون استادی هستن که اگه دانشجوشون باشید، به شدت کمکتون می کنن و گرفتن نمره ی ۲۰ تو سمینار و نمره کیفیت عالی تو پایان نامه همراه با یادگیری و حس مفید بودن براتون ممکن هست. معمولا تو مصاحبه های دکتری هم شرکت می کنن. ایشون وقت خیلی زیادی برای دانشجو میزارن و خیلی کمکش می کنن. اما برعکس این مورد، در تدریس (مخصوصا درس دینامیک پرواز پیشرفته) فاجعه هستند. رسما براتون پاورپوینت باز می کنه و ارائه می کنه. ساده بگم، خیلی بد درس میدن و دانشجو هم به تبع این سیستم غلط، بد یاد می گیره و اصلا خیلی وقتا یاد نمی گیره. اینو همه ی دانشجوهایی که باهاش درس داشتن اغراق می کنن. البته تو دوره ی دکتری، دانشجوی کمی بر میدارن. بد نیست اگه استاد راهنماتون بشه اما فاجعه هست که واحد درسی باهاش بردارید.

    دکتر آشتیانی:
    ایشون آدم با سوادی هستن اما به هیچ وجه وقتی ندارن که به پای دانشجو بزارن. پس اگه به خیال کمک شدن و لینک شدن و … دانشجوی ایشون شدید و ایشون استاد راهنمای شما، خیلی خوشحال نشید. چون همش سرکاری هست ! سر کلاس هایی که با دانشجو هم دارن دیر میان و زود بای بای می کنن. وسط کلاس هم معمولا نصفش رو گوشی جواب میدن نصف دیگه رو هم از بس حواسشون به کارهای بیرونشون هست خیلی جاها تو تدریس مفاهیم درسی اشتباه می کنن. خلاصه کیس مناسبی برای استاد راهنما بودن تو دوره دکتری نیست.

    دکتر شاه میری:
    جوان! خوشتیپ! پر انرژی! استاد انتقال مفاهیم سنگین درس به دانشجو. هم خوب درس میدن هم آخرش دانشجو یاد می گیره هم اینکه سوالات پایان ترم هر چقدر سنگین تر هم باشه چون دانشجو درسش رو بلده پاس می کنه. شنیدم الان مدیر گروه مجتمع شدن. متخصص عمودپرواز! اما یا دانشجو بر نمیدارن یا اینکه اگه بردارن اینقدر سرشون شلوغ هست که وقت زیادی ندارن. اما خب پیگیر هستن. پیشنهاد می کنم اگه به عمودپروازها علاقه دارید صرفا تو ارشد با ایشون درس بردارید و استاد راهنماتون بشن. اما تو دکتری به عنوان استاد راهنما … نمیدونم … کلا پیشنهاد میدم قید این دانشگاه و استادهاش رو تو دکتری بزنید.

    دکتر کریمی:
    تخصص ایشون هدایت هست. کلا با سیستم های هدایتی کار می کنن. اینقدر غرق در این تخصص شدن که هیچ استادی با دانشجو موضوع هدایتی کار نمی کنه چون میگن تا کریمی هست بهتره با اون کار کنی. خیلی به ندرت پیش میاد دانشجویی بخواد هدایت کار کنه اما اگه علاقه مند هدایت هستید، ایشون استاد خوبی هستند. منتها دانشگاهی که توش می خواید دکتری بخونید دانشگاه خوبی نیست.

    دکتر عباسی:
    با سواد و باحال. سوالای ایشون اکثرا مفهومی هست اما خب آدم خوبی هستند. فکر نمی کنم تو دوره دکتری کار خاصی با دانشجو کنن چون تازه تازه مجوز تدریس تو دانشگاه در مقطع ارشد رو گرفتن. دانشجو هم ارشد بر میدارن اما دکتری فکر نکنم.

    دکتر دهقان:
    ایشون مهندس برق هستند تا هوافضا. البته از اونجایی که این دانشگاه بیشتر کنترلی هست تا دینامیک پروازی، ایشون خوب می تونن جولان بدن چون تخصص زیرسیستم زیادی دارن.

    چرا نباید تو این دانشگاه دکتری خوند:
    ۱- دینامیک پرواز تو ایران بازار شغلی کمی داره، و مالک رو هیچ جایی جز وزارت دفاع قبول ندارن و متاسفانه خود وزارت دفاع هم از دینامیک پرواز هر ۵ ۶ سال یه بار فقط یه نفر می خواد اون هم با تخصص های عجیب غریب مثال ناوبری.
    ۲- دینامیک پرواز جدا از اینکه تو ایران موقعیت شغلی خوبی نداره، تو این دانشگاه هم بیشتر رو کنترل تمرکز دارن تا دینامیک پرواز. خلاصه خیلی وضعیت بدی بود و طبق اطلاعاتی که دارم وضعیت بدیه.
    ۳- من تو مصاحبه شرکت کردم و امتیار هم آوردم، اما نرفتم چون به عنوان کسی که دو سال اونجا بوده و ارشد رو تموم کرده به ایمان قلبی رسیدم که جای بدی هست.
    ۴- جو امنیتی بدی داره. از معدود دانشگاه هایی هست که حفاظت اطلاعات داره. حتی میون دانشجوها جاسوس جذب می کنه و اگه خبرچینی دانشجو دکتری رو الکی یا واقعی بکنن کارش تمومه!
    ۵- دو نفر بودن که تو این دانشگاه درس می خوندن، تو فرودگاه دبی براش توطئه درست کردن و تو یکی از کشورهای غربی هم یه کاری کردن که نه بتونه برگرده ایران (اگه برگرده اعدامش می کنن تو ایران) الان هم داره تو اون کشور غربی دوره حصر خانگیش (!!!!) رو میگذرونه. خیلی وحشتناک و فاجعه آمیز هست. خلاصه جو امنیتی بدی خارج از ایران هم داره. اگه آدم خوش شانسی نباشید شما هم ممکنه گرفتارش بشید.

  2. فرزاد گفت:

    سلام
    خدایی این کجاش پیشرانشه؟
    ریاضی که به کنار دینامیک گازم که اصلا پیشرانشی ها نمیخونن میمونه یه سوخت که اونم تو پنج درس اصلی اجباری که ما داشتیم و باید 4 تا درس اصلی رو میخوندیم من یکی سوخت رو نگذروندم.
    بابا بخدا پیشرانش رو با اصول جلوبرنده و توربوماشین این تیپ درسا میشناسن…آخه طراحان سوال یعنی اینو درک نمیکنن یا واقعا رشتشون اصلا هوافضا شاید نباشه!!!!

  3. amin گفت:

    سلام
    کسی میدونه درصد درس های رتبه های بالا چند هست؟
    دروس تخصصی رو به تفکیک میدهند یا با هم؟
    بچه های پیشرانش نظر بدید.(خصوصا که امسال دینامیک گاز بود و بیشتر شبیه دروس کنکور ایرودینامیک!)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *