جانمایی موتور هواپیما

در پاورپوینت زیر که توسط شرکت ایرباس تهیه شده است، جانمایی موتور هواپیما بررسی می گردد:

download-whight

5 دیدگاه درباره “جانمایی موتور هواپیما

  1. علی

    سلام. منظور از نقطه خارج از طراحی یعنی اگر موتور را خارج از از نقطه طراحیش ببریم معلوم نیست چه اتفاقی بیفتاد سقف پروازی هواپیماها رو موتورشون تعیین می کنند مثلا سقف پروازی F14 حدود ۶۵۰۰۰پا هست. این به این معنی نیست که بیشتر از ۶۵۰۰۰پا نمیره. بنابراین اگر هواپیما روببرین تو ارتفاع ۷۰۰۰۰ پا کارخونه سازنده گارانتی نمیکنه که تو اون ارتفاع موتور خوب عمل کنه یا نه شاید موتور خاموش بشه وعمل خطرناکی محسوب می شود.

    پاسخ
  2. رضا

    یعنی مثلا ۶۲۰۰۰پا off design براش محسوب نمیشه؟نقطه طراحی یعنی یه ارتفاع خاص یا ماخ خاص یا بازه ای محسوب میشه؟بیشتر توضیح میخوام.ممنون.

    پاسخ
    • علی

      ببینید مثلا وقتی یک سازنده موتوری را میسازد همراه موتور کتابی به خریدار می دهد(manual )که شامل اطالاعات موتور میباشد . مثل حداکثر سرعت حداکثر ارتفاع و.. وبهره بردار موظف است که طبق دستورات سازنده موتور از ان استفاده کند. در غیر اینصورت اگر اتفاقی بیفتاد مثلا موتور بالاتر از ارتفاعی که براش طراحی شده است برده شود سازنده هیچ گارانتی رو قبول نمی کند. چون که موتور زمانی که ساخته میشه تست میشه واطالاعاتشو ثبت میکنند ودر اختیار بهره بردار میزارن. مثلا وقتی که سازنده میگه حداکثر ارتفاع برای اف ۱۴ ۶۵۰۰۰پا هست یعنی موتور در زمان تستش تا ارتفاع ۶۵۰۰۰ پا رفتاری یکسان دارد بیشتر از ۶۵۰۰۰ پا معلوم نیست موتور چگونه رفتار کند شاید خاموش بشه شایدم نه. این اطالاعات موتور چیزی نیست که بشود با نرم افزارهای کامپیوتری حسابشون کرد چون هیچ مدل دقیق ریاضی نداره. فقط با تست کردن به دست میاد وباید از کارخانه سازندش گرفت. اگر بیشتر به این موضوع علاقه دارین به کتابهای پیشرفته طراحی موتور مراجعه کنین اونجا با رسم نمودار دقیقا توضیح داده شده .البته کتابها زبان اصلی هست

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *