تماس با ما

برای برقراری تماس با مسئولین سایت از طریق ایمیل زیر و یا از بخش ارسال دیدگاه در همین صفحه تماس برقرار کنید:

havafazagroup@yahoo.com

info@asec.ir

103 دیدگاه درباره “تماس با ما

  1. عشق هوافضا

    سلام من جاهای دیگه هم پست دادم و ازتون تشکر کردم ولی به نظرم کم کاری بوده . چون سایتتون واقعا عالی و مفیده و به من در تصمیم گیری برای انتخاب دانشگاه و همین کاهش نگرانیم در مورد خود رشته هوافضا کمک کرد . همچنین این سایت خیلی دید منو نسبت به این رشته باز کرد(با اینکه خودم از قبل مطالعاتی دراین زمینه داشتم ولی اطلاعات ذکر شده توی این سایت خیلی خلاصه و مفید هستن) به علاوه اینکه به من در طرح نقشه کلی که برای دوره کارشناسیم دارم واقعا واقعا کمک کرد… واقعا واقعا واقعا ازتون ممنونم…خیلی زیاااد

    پاسخ
  2. حسنی

    من با گوشی میام اینجا
    سخت شده خوندن سایت
    منو خرابه
    بعدم حس در دست ساخت! میده
    نظرات ولی خیلی خوشگلتره که همون زیر متن میاد
    کلا ممنون از سایت خوبتون:)

    پاسخ
  3. محمد رضا

    خسته نباشید من چندتا قطعه میخواستم یکی از قطعات موتور بود ک تو فیلم های ک گذاشته بودید دیدم گفتم اگه قطعه چیزی بخوام میتونم ازتون بخرم ممنون میشم از پاسختون

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      بله امکانش هست…میتونید از طریق ایمیل سایت قطعات مورد نیازتون رو بفرمایید در صورت موجود بودن در اختیارتون گذاشته میشه

      پاسخ
  4. رضا صالحی

    سلام ببخشید من دیگه خسته شدم از بس تو دانشگاه بیکار موندم و کسی هم کمک نمیکنه تا یه کاری انجام بدیم
    میشه منو راهنمایی کنید تا بتونم توی یه گروه تحقیقاتی عضو بشم و کار تحقیقاتی انجام بدم ،شماها که وصلید به بالا ثواب داره برا ماهم کاری کنید.
    خدایی هم وقت دارم هم حوصله هم به فضل الهی استعداد فقط بلد نیستم از کجا شروع کنم البته تنهاییم نمیتونم .
    منتظرم
    از قدیم تو قلب ما نشتین اجاره هم نمیدیدولی ما دوستتون داریم
    یاعلی پیش پیش سالروز شهادت امام عسگری تسلیت،و بعدش سالروز به امامت رسیدن امام عصر مبارک
    دست حق به همراهتون

    پاسخ
  5. رضا صالحی

    سلام
    دانشگاه بورکینافاسو رشته حلیم پزون خخخخخخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!
    دانشگاه پیام نور کرج رشته هوافضا عاشق حوزه مکانیک پرواز با افتخار و فخر به دشمنان اسلام ایران
    یا علی مدد

    پاسخ
  6. محمد

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما…من دانشجوی ترم آخر کادرانی رشته کامپیوتر هستم که از فنی حرفه ای وارده این رشته شدم.. علاقه ی زیادی به مهندسی پرواز و مراقبت پرواز دارم میخواستم بدونم میتونم برای کارشناسی کنکوره هوافضا شرکت کنم ؟ چه کتابایی واسه شرکت تو کنکوره کارشناسی هوا فضا باید بخونم ؟ تاریخه ثبت نام کنکوره کارشناسی هوا فضا کی هستش؟…….ممنون میشم به سوالاتم پاسخ بدین

    پاسخ
  7. amir

    سلام
    با تشکر از سایت خوبتون
    من دانش آموز سوم دبیرستان و علا قه شدید به هوا وفضا وخصوصا به ایرودینامیک و امسال تو مسابقات کفا (کاپ فیزیک ایران ) شرکت کردم و یه سوال این مسابقه ( که توسط صنعت مطرح شده)طراحی یه آینه ماشین که شکل لیرودینامیکی مناسبی داشته باشه وکمترین صدای مزاحم رو تولید کنه واین اینه رو باید طراحی و پارامتر های موثر رو بررسی کرد ومن نیازمند یاری شما هستم لطفا کمک کنید

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      سلام پاسخ شما در انجمن داده شد…. ضمنا موضوع شما به انجمن علوم و مهندسی هوافضا، بخش آیرودینامیک انتقال داده شد.

      پاسخ
  8. رضا صالحی

    اقدام عجیب و غیرقابل باور دولت علیه دستاوردهای علمی کشور؛
    رئیس‌جمهور، «پژوهشگاه فضایی ایران» را منحل کرد!/تیشه دولت به ریشهٔ اقتدار علمی ایران؟!
    قرار است مرکز ملی فضایی در ذیل شورایعالی فضایی کشور به عنوان نهاد بالادستی و حاکمیتی ایجاد شود که مسئولیت آن را معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری عهده دار خواهد بود
    رجانیوز: «انحلال پژوهشگاه فضایی ایران»؛ خبری که قطعا از نظر همه یک شوخی مسخره است اما دولت یازدهم نشان داده که تبحر خاصی در تبدیل خبرهای غیرقابل باور به واقعیت دارد و این ویژگی خاص دولت اکنون گریبانگیر یکی از مراکز درخشان کشور شده است.

    به گزارش رجانیوز، دستاوردهای علمی ایران در یک دهه اخیر به قدری رشد فزاینده و درخشانی داشته که حتی رسانه‌های معاند هم مجبور به اذعان در این زمینه شده‌اند؛ به ویژه دستاوردهای علمی دانشمندان کشورمان در حوزه فعالیت‌های فضایی و ارسال موجود زنده به فضا.

    حالا خبری روی خروجی خبرگزاری‌های معتبر کشور قرار گرفته که اصلا قابل باور نیست؛ خبری درباره انحلال پژوهشگاه فضایی ایران که محلی برای جمع شدن دانشمندان جوان کشور است و تمامی دستاوردهای تاریخی ایران در حوزه فعالیت‌های فضایی در این پژوهشگاه طرح‌ریزی شده است.

    براساس تصمیمات جدید که از سوی دولت یازدهم اتخاذ شده و قرار است در شورایعالی اداری مصوب شود، سازمان فضایی ایران به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برمی گردد؛ این درحالی است که این سازمان در دولت قبل به ریاست جمهوری منتقل شده بود.

    حسن روحانی در حکمی مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور را نیز به «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور محول کرده است. در این حکم با استناد به اصل ۱۲۴ قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورایعالی فضایی کشور موضوع بند ۳ قانون تعیین وضعیت شوراهای عالی و تایید مصوبات آن به سورنا ستاری تفویض شده و براین اساس دبیرخانه شورایعالی فضایی نیز زیرنظر معاون علمی فناوری رئیس جمهور فعالیت خواهد کرد.

    رئیس جمهور در این حکم با توجه به اصل ۱۲۶ قانون اساسی، ایجاد مرکز ملی فضایی را با هدف هماهنگی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوطه به مراکز عالی تحقیقاتی با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سورنا ستاری محول کرده است.

    هم اکنون و براساس تصمیمات جدید، قرار است سازمان فضایی ایران و پژوهشکده تحقیقات فضایی ایران را بار دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت کند. در همین حال و طبق این تصمیم گیری، پژوهشگاه فضایی ایران نیز منحل خواهد شد و اجزای آن شامل پژوهشگاه هوافضا به وزارت علوم تحقیقات و پژوهشکده مهندسی به جهاد دانشگاهی سپرده می‌شود.

    همچنین قرار است مرکز ملی فضایی در ذیل شورایعالی فضایی کشور به عنوان نهاد بالادستی و حاکمیتی ایجاد شود که مسئولیت آن را معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری عهده دار خواهد بود.

    تیشه دولت به ریشهٔ اقتدار علمی ایران؟!

    اگرچه تغییر ساختار بخش هوافضای کشور هنوز نهایی نشده و قرار است حکم اخیر رئیس‌جمهور بزودی در شورایعالی اداری مطرح و تصویب شود اما همین مساله که دولت قصد نابودی یکی از مراکز اقتدار علمی کشور را دارد، واقعا ناراحت کننده و غیر قابل قبول است.

    مساله تاسف‌بار این است که این مرکز با ارسال موجود زنده به فضا توانست جایگاه ایران را در میان کشورهای قدرتمند علمی جهان به شدت ارتقا دهد.

    این مساله یک شعار ملی یا حس وطن‌دوستانه نیست؛ این موضوع یک حقیقت اثبات شده است. در زمانه‌ای که به گفته خود غربی‌ها، «تحریم‌های فلج کننده» علیه ایران وضع شده و حتی کشورهای اروپایی و آمریکا از ارائه دارو و مواد درمانی نیز خودداری می‌کنند و به گفته مسئولان سازمان ملل به دنبال ایجاد یک جنایت تاریخی علیه مردم ایران هستند، به نمایش درآمدن تصاویر یک آزمایش عظیم فضایی و ارسال موجود زنده به فضا و سالم بازگشتن آن از این ماموریت بزرگ، توانست سخنگوی کاخ سفید را به وحشت بیندازد؛ همانند‌‌‌ همان وحشتی که نامادری سیندرلا پس از تناسب کفش بلورین با پای او در وجودش حس کرد. (این تعبیر را یکی از کاربران فرانسوی شبکه‌ اجتماعی فیس‌بوک در صفحه شخصی خود به کار برده است.)

    حالا این پژوهشگاه معتبر و موفق قرار است بنا به حکم آقای رئیس‌جمهور منحل شود و جایگاه عالی آن به عنوان یکی از نهادهایی که مستقیما زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند، به یک سازمان کوچک زیر نظر وزارت ارتباطات تنزل پیدا کند.

    بعد از ماجراهای معاونت علمی رئیس‌جمهور و حواشی آن، این دومین گام عجیب دولت در راستای کاهش اقتدار علمی ایران است؛ رویکردی که اصلا مشخص نیست به کدام دلیل صورت می‌گیرد و فلطفه مجریان آن چیست. تنها مساله‌ای که در این میان و با اینگونه احکام قابل مشاهده است، بر باد رفتن زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی دانشمندان جوان ایرانی است؛ تلاش‌هایی که چشم بزرگ‌ترین دانشمندان جهان را به ایران خیره کرد و اکنون قرار است همه این زحمات طاقت‌فرسا با یک امضای ناقابل فراموش شود.
    تاکید اخیر رهبر انقلاب بر مساله تولید علم در دیدار با هیات دولت

    رهبر معظم انقلاب در چند دیدار خود با هیات دولت، یکی از دو اولویت اصلی دولت یازدهم را پرداختن به موضوع علم عنوان کرده و فرموده‏‌اند: در زمینه‌ى علم؛ ببینید ما یک حرکت پرشتابى را از حدود ده سال، یازده سال پیش به این طرف در زمینه‌ى علم داریم؛ یک حرکت خوبى شروع شده و آنطور که من دارم می‌بینم و گزارش‌ها را ملاحظه می‌کنم، این حرکت روزبه‌روز هم بیشتر شده، یعنى آن روز اوّلى که ما مسئله‌ى استغناى علمى و شکستن مرزهاى علم و نهضت نرم‌افزارى را مطرح کردیم، خود بنده هم باور نمی‌کردم که این همه ظرفیّت براى پیشرفت و سرعت پیشرفت وجود داشته باشد؛ بعد ناگهان دیدیم واقعاً از اطراف، مثل چشمه‌اى جوشید. الان شما نگاه کنید، مراکز تحقیقاتى ما، پارکهاى علمى – فناورى ما، دانشگاههاى ما در بخشهاى مختلف، در حال جوششند؛ این باید متوقّف نشود. در زمینه‌ى اقتصاد هم این آن چیزى است که به ما کمک اساسى خواهد کرد؛ یعنى اگر ما توانستیم کار علمى را پیش ببریم و علم را اقتصادى کنیم – که حالا اشاره خواهم کرد – قطعاً در زمینه‌ى اقتصاد از فروش نفت و از خام‌فروشى‌هایى که داریم و مانند این‌ها، براى ما بسیار پر صرفه‌تر خواهد بود.

    امسال در دیدارِ ماه رمضان – حالا یادم نیست که اساتید دانشگاه بودند، یا دانشجو‌ها؛ در یکى از این دو دیدار – یکى از حضّار یک سخنرانى‌اى کرد، یک عنصرى را، یک محصولى را معرفى کرد که درآمد آن براى کشور چندین برابر – که حالا من چون یادم نمانده متأسّفانه، نمی‌توانم بگویم؛ البتّه یادداشت کرده‌ام – بیشتر از درآمد مثلاً فرض کنید که نفت ما است یا گاز ما است که اگر چنانچه روى آن محصول کار بکنیم که مشترى هم در دنیا دارد، علاقه‌مند هم دارد، براى ما هم مشکلات تولیدى ندارد، می‌توانیم چنین درآمدهایى داشته باشیم؛ یعنى واقعاً یکى از کلیدهاى حلّ مشکلات اقتصادى و معضلات اقتصادى ما، تکیه‌ى روى علم است.

    ما باید بتوانیم در زمینه‌ى علم، اوّلاً نگذاریم حرکت پرشتابى که امروز وجود دارد، مطلقاً کند بشود، بخصوص دولت باید به آن اهتمام بکند. عرض کردم این جزو دو اولویّت اوّلِ برنامه‌هاى کشور است؛ یعنى به‌طور ویژه روى مسئله‌ى پیشرفت علم باید کار بشود. البتّه مسئول درجه‌ى یک براى پیشرفت علم، دو وزارت علوم و بهداشت‌درمان هستند؛ لکن وزارتهاى صنعتى، وزارت کشاورزى، وزارتهاى حتّى خدماتى، این‌ها همه‌شان می‌توانند در این زمینه کمک بکنند و باید کمک بکنند؛ یعنى واقعاً همکارى بین دانشگاه‌ها و بین مراکز علمى و تحقیقاتى و دستگاههاى خدماتى ما – مثل همین وزارت صنعت، وزارت راه، وزارت نفت، وزارت کشاورزى، این وزارتهاى گوناگونى که با مسائل فنّى سروکار دارند – [لازم است‌]؛ این‌ها می‌توانند واقعاً مثل یک مکنده‌اى عمل بکنند و از درون مراکز تحقیقاتى و علمى، آن شیره‌ى علم را بکشند و آن دستگاه را وادار به کار و تحرّک بکنند. البتّه اینکه عرض کردم، دو نکته است در مورد این مسائل علمى: یکى تکمیل زنجیره‌ى علم و فناورى است؛ یعنى این زنجیره‌ى از ایده و فکر و سپس علم و سپس فناورى و سپس تولید و سپس بازار را ما باید تکمیل بکنیم، والّا اگر چنانچه ما کار تحقیقاتى را کردیم، به فناورى هم رسیدیم، امّا مثلاً تولید انبوه نشد، یا بازار برایش پیش‌بینى نشد، این ضربه خواهد خورد؛ همه‌ى این‌ها بایستى مورد توجّه قرار بگیرد و این زنجیره‌ى کار علمى، تا تولید و بازار بایستى دنبال بشود؛ یعنى نگاه‌ها باید روى مجموع این زنجیره باشد؛ این یک نکته است. نکته‌ى بعدى هم شرکتهاى دانش‌بنیان؛ خوشبختانه امروز شرکتهاى دانش‌بنیان با تعداد خوبى، بالایى تشکیل شده و وجود دارد، هرچه می‌توانید باید بروید سراغ شرکتهاى دانش‌بنیان. (بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ۱۳۹۲/۰۶/۰۶)

    بروز شده در: ۱۳۹۳/۱۰/۲۲ ۰۹:۳۵:۵۱

    پاسخ
  9. رضا صالحی

    این دیدگاه شخصی تحلیل گر تابناکه
    اجالتن تو پیچ و خم امورات اداری تا اطلاع ثانوی با هوافضا و دستاوردهاش خداحافظی بفرمایید
    در تمام دنیا امورات فضایی که استراتژیکه زیر نظر مستقیم ریاست جمهوریه حالا اینا کی میخان مرکز ملی فضایی راه بندازن خدا میدونه
    در ضمن هوافضا چه ربطی به صورت مستقیم به مخابرات و اینا داره من که نفهمیدم
    بعدهم اینا دستور رهبری رو در خصوص شورای عالی فضای مجازی رعایت نکردن که خدا ازشون نگذره
    مرکز ملی فضایی هم عاقبتش مثل شورای عالی فضای مجازی میشه
    خدا عاقبتمون رو بخیر کنه

    پاسخ
  10. محمد رضا

    باعرض سلام دوباره من اقای حیدری صحبت کردم ایشون گفتن عکس قطعه رو بفرست رو ایمیل ولی من نمی دونم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  11. رضا صالحی

    سلام خسته نباشید
    خداقوت
    یه زحمت داشتم من یه سری فایل و فیلم و پاورپوینت در مورد مطالب زیر نیاز فجیع ارم اگه بتونید برام ایمیل کنید خیلی ممنون میشم چون نمیتونم مستقیم دانلود کنم خیلی لطف میکنید
    موتور های هواپیماها
    طراحی و ساخت بدنه هواپیما
    انواع سیستم های موجود در یک هواپیما
    درصورت اینکه کتابی هست بگید تو بازار پیدا کنم اگرهم فیلم یا پاورپوینت دارید ممنون میشم برام بفرستید

    پاسخ
  12. رضا صالحی

    سلام
    خیلی تشکر واقعا فایلها عالی بود فقط با دانلود این سه مورد مشکل داشتم،وقتی وارد اون صفحه یشه با سرعت بالا یه سری اطلاعات میخاد برام مقدورنیست که انارو پر کنم راه دیگه ای هست که بتونم دانلودشون کنم
    ۱-آشنایی کامل با سازه هواپیما (کتاب)
    ۲- معرفی سری trentموتور های رولزرویس (پاورپوینت)
    ۳-روش ساخت موشک سوخت جامد (فیلم)
    بازم تشکر از لطفتون

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      سلام… هر سه فایل مشکلی در دانلود نداره… شما با کلیک بر روی دانلود به سایت آپلودبوی وصل میشه و بعد از کلیک بر روی دانلود کم سرعت، ۴۵ ثانیه صبر کنید تا لینک دانلود براتون بیاد

      پاسخ
  13. سيدجمال موسوي

    باسلام وضمن تشكر از اين سايت خوب وهمه دوستان كه مشاركت دارند. بنده اطلاعاتي در خصوص موتورهاي prop fan concept ميخانم و موتور an-70 يهني در اصل دنبال يك سري مطلب در مورد موتورهاي دو ملخه ميخام ممنون ميشم اگه كسي نتونه كمكم كنه با تشكر فراوان

    پاسخ
  14. سهیل

    باسلام وضمن تشكر از اين سايت خوب
    بنده در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی در مقطع کارشناسی ارشد در حین تحصیل هستم و به یک مشکل بزرگ بر خورده ام و از دوستانی که می توانند کمک کنند ممنون میشم
    پروژه ای که استاد به بنده داده هوافضایی میشه با موضوع( آیرودینامیک حرکت بال زدن یک تک بلید هلی کوپتر ) اطلاعاتی در این زمینه ها میخواستم:
    ۱-نیروی بالابر و گشت آور آن را برای یک بلید بدست می آوریم
    ۲-معادله حرکت بال زدن را برای یک بلید می نویسیم
    ۳-باتوجه به نیروی بالابر وگشت آور آن معادله را حل می کنیم
    ۴-تغییر نیروی بالابر و گشت آور با بال زدن مورد بررسی قرار می دهیم
    ۵-محاسبه اثر بال زدن بر ضریب میرائی حرکت بال زدن
    ۶-سیرکولاسیون حول بلید را بدون در نظر گرفتن اثرات نوک مشخص می کنیم
    ۷-بررسی اثر تغییر وزن هلی کوپتر بر روی دامنه بال زدن را فقط در حالت ایتادن
    ۸-مشخص کردن توزیع زاویه حمله هر مقطع
    ۹-بررسی اثر تغییر سرعت زاویه ای بلید بر روی دامنه بال زدن
    با تشکر از دوستان

    پاسخ
  15. میلاد

    سلام، با تشکر از سایت خوبتون دوستان اگه ممکنه چند تا فایل آموزشی در مورد نحوه خروجی از فرترن به صورت نمودار و تصویرو…. با استفاده از tecplot و کلا نحوه کوپلینگ این دو تا نرم افزار قرار بدید….با تشکر از زحماتتون…

    پاسخ
  16. حسام اژ

    دوستان هوافضایی سلام وخسته نباشید لطفا شماره تماس بگذارید توسایت و۲-خواهشا یک سری کتب به روزدرباره ایرودینامیک دهانه ورودی وتوربینهای گازی پیشرفته و……توی سایت جهت دانلود بگذارید.باتشکر

    پاسخ
  17. ali

    با سلام، می خوام یه طرح جامعی برای تحول پژوهش در علوم هوایی(avation) پیشنهاد بدم. می خواستم در این زمینه منو راهنمایی کنید و اینکه این طرح رو به کجا و چگونه ارائه بدم ؟

    پاسخ
  18. ک.

    سلام
    خیلی ممنون سایتتون خیلی خیلی عالیه
    من دنبال یه مقاله هستم که مربوط به بالهایی هست که ساختارشون برعکس بالهای متداول و معمول هست
    یعنی در اصل به جای کاهش ضخامت بال از ریشه به سمت نوک بال، از ریشه به سمت نوک بال ضخامت بال زیاد میشه
    خواستم بدونم شما مقاله ای با همچین موضوعی دارین؟
    خیلی بهش احتیاج دارم
    ممنون میشم

    پاسخ
  19. Hossein

    سلام…خسته نباشید…من دانشجوی رشته ی هوافضا در مقطع کارشناسی هستم…میخواستم بدونم مسابقات طراحی و ساخت گلایدر دانشگاه امیرکبیر کی برگزار میشه

    پاسخ
  20. مونا

    سلام اول از همه از سایت بسیار خوبتون ممنون من برق می خونم ولی چون از هوافضا و فعالیت در این زمینه هم خوشم میاد به سایتتون سر میزنم یه خواهشی هم داشتم اگه براتون امکان داره یه آموزش از نحوه ی ساخت کوادکوپتر ها هم در سایتتون قرار بدین . متشکرم

    پاسخ
  21. Hazard

    سلام خسته نباشید . نرم افزار Zap رو داره کسی؟ برای به دست آوردن سرعت هوا در بالا و پایین ایرفویل میخواستم. ممنون میشم جواب بدید !!

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      نه نداریم. شما می تونید در انجمن سایت درخواست خودتون رو مطرح کنید. ضمنا نرم افزارهای خوب دیگه ای هم برای تحلیل جریان روی ایرفویل وجود داره که ما هم داریمش

      پاسخ
  22. سارا

    سلام خسته نباشید، سایت بسیار خوبتون ممنون. من دانشجوی کارشناسی هوافضا هستم . کسی اینجا راجع به نرم افزار panair اطلاعاتی دار؟ ممنون میشم اگه کسی در این زمینه اطلاعاتی دارد من را راهنمایی بکند.
    با تشکر

    پاسخ
  23. فاطیما

    سلام !

    کسیکه الان سال آخردبیرستانه و میخواد هوا و فضا بخونه ، دقیقأ باید چیکار کنه ؟
    یعنی قدم اول واسه ورود به این رشته چیه ؟
    از طریق دفتر سپاه منطقه باید اقدام کنه ؟
    یا از طریق کنکور سراسری ؟
    خواهش میکنم دقیق و کامل بگین . هیچ جا ، هیچکس یه راهنماییه درست نکرد
    میدونم ممکنه وقت نداشته باشین و سرتون مشغوله درس و کار باشه ، اما ممنون میشم اگه کمک کنین

    پاسخ
  24. ...

    سلام. من دانشحو کارشناسی کامپیوتر (ترم یک) هستم خیلی علاقه مند به مسایل مربوط به هوافضا هستم خواستم بدونم برای این که تو زمینه مورد علاقم کار کنم حتما باید هوافضا بخونم یا از طریق همین رشته کامپیوتر هم میشه تو زمینه های مربوط به هوافضا کار کرد. یا این که بیام تو ارشد هوافضا بخونم.در ضمن من پارسال هوافضا میخوندم ولی بخاطر سطح علمی پایین دانشگاه انصراف دادم بنظرتون اصلا من کار درستی کردم .یکی از دلایل انصرافم هم بخاطر بازار کارش بوده ولی الان پشیمونم.

    پاسخ
  25. hamed

    با سلام
    آیا برای ایجاد فایل مش ورودی fluent نرم افزار دیگری بجز gambit وجود دارد؟
    و این که برای وارد کردن فایل از CAD به gambit خطای لایسنس میدهد.چه کار میتوانم بکنم لطفا راهنمایی ام بکنید

    پاسخ
  26. eleiot

    سلام،تشکر به خاطر سایت خوبتون.
    میخواستم بدونم چطور میتونم طرح هایی که دارم رو با استاید در میون بذارم و نظرشون رو بدونم…؟؟
    در ضمن متاسفانه خودم دانشجوی این رشته نیستم.

    پاسخ
  27. میثم

    سلام دوستان اطلاعاتی درباره بالکهای چند مثلثی می خواستم و موشکهایی که این بالک ها رو دارند و یا معایب و مزایا این بالک ها
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    پاسخ
  28. سید شرف الدین شعبانیان

    باسلا م از سایت خوبتان
    اینجانب ارشد مکاترونیک هستم لطفا درصورت امکان روابط یا منحنی ضرائب آئرودینامیکی ملخ هلی کوپتر وکاتالوگ ملخ در رنج تولید نیروی لیفت تا ۴۰۰نیوتن ورابطه دبی سوخت ونیرو وگشتاور تولیدی موتور توربو وانتقال آن به ملخ جهت شبیه سازی توضیح دهید وبرای اینجانب ایمیل نمایید باتشکر

    پاسخ
  29. علی

    با سلام و خسته نباشید
    از شما بابت سایت خوب و مفیدتون تشکر میکنم
    میخواستم آدرس تلگرامتون رو بپرسم،لطفا اگه ممکنه رو صفحه اول سایت بذارین
    با تشکر

    پاسخ
  30. رضا

    با سلام و خسته نباشید. خیلی ممنون از زحمات شما عزیزان. بنده به کلیه فایلهای آموزشی گمبیت و فلوئنت یا حتی انسیس فلوئنت دکتر حمید پرهیزگار شامل فایلهای صوتی یا تصویری، پی دی اف و مثالهای انجام شده توسط این استاد محترم، نیازمندم. هرچی ایمیل میزنم جواب نمیدید!!من واقع به این مطالب جهت انجام پروژه ای نیاز دارم ولی نمیدونم چطوری میتونم به این مطالب آموزشی دسترسی داشته باشم. بعضی از این مطالب در سایت گذاشتید و از این بابت سپاسگزارم ولی بنده به بقیه مطالب این آموزش نیز نیازمندم. سپاسگزارم

    پاسخ
  31. علی

    سلام
    من یک پروژه درباره توپ گلف که چرا روی سطح ان فرورفتگی دارد میخوام که کامل و بروز باشه ….
    هرجاسرزدم نتونستم پیدا کنم میشه کمکم کنید؟؟؟؟

    پاسخ
  32. ahmad

    سلام
    ببخشید شما کد حل عددی جریان بین دو صفحه با SIMPLE و UDS رو دارید؟
    حدود ده روزه دارم روش کار می کنم اما به جواب نمیرسم:(
    مرسی

    پاسخ
  33. flight

    Salam

    man daneshjoye karshenasi arshad gerayeshe aerodynamic hastam 

    payan nameye man  rajebe winglet havapeymast

    tooye mabahese payan namam niaz be komak daram

    age emkan dare lotfan komak konid

    Site fogholadei darid 

    Mamnooon!

    پاسخ
  34. Mehran

    لطفا تمام کتاب درسی ها رو قرار بدید
    من خیلی وقته دارم دنبال کتاب ترمودینامیک با نگرش مهندسی سنجل ویرایش ۷ میگردم ولی پیدا نمیکنم
    همه جا حل المسائل دارن

    پاسخ
  35. hp

    با سلام و درود بر سایت عالیتون.
    یه سوال داشتم، من دانشجوی ترم آخر مهندسی صنایع هستم و از ابتدای تحصیل کارشناسیم همیشه تو فکر تغییر رشته بودم (مثل: مهندسی مکانیک، مهندسی عمران سازه، مهندسی مکانیک ماشین کشاورزی). ولی نمیدونم چرا تا حالا این کارو انجام ندادم، اضافه کنم که زیاد به مهندسی صنایع هم علاقه ندارم. حقیقتا به مهندسی هوافضا گرایش آیرودینامیک علاقه دارم (عاشق دروسی مثل استاتیک، دینامیک و آئرودینامیک و… هستم) ولی نمیدونم از کجا شروع کنم، برگردم از اول واسه کنکور بخونم که هوافضا قبول شم یا ارشد هوافضا بدم ولی خوب اگه ارشد هوافضا بدم پیش زمینه کارشناسیش رو ندارم، لطفا راهنماییم کنید به نظر شما چیکار کنم.

    پاسخ
  36. علی

    سلام
    مدتی است بدنبال جواب چند سؤال میگردم , لطفا پاسخ دهید.
    ١- مقدار افزایش فشار هوا در کمپرسورهای محوری در هر طبقه
    ٢- آیا میزا افزایش فشار در طبقه های اولیه با طبقه های انتهایی متفاوت است
    ٣- میزان فشار هوای ورودی که از دیفیوزر با سطح مقطع حدود ١ متر مربع در سرعت های ۵٠،۴٠،٣٠،٢۵،٢٠،١۵،١٠ متر بر ثانیه قابل دستیاب.
    با عرض تشکر و خسته نباشید. لطفا امکان ورود به انجمن ها و پرسش و پاسخ را ساده نمایید. با عرض تشکر دوباره , ممنون.

    پاسخ
  37. رضایی

    با سلام
    به تعدادی مهندس هوافضا و مکانیک جهت فعالیت های آموزشی در مدارس تهران دارم. اگه دوستانی را میشناسید که علاقمند به این نوع فعالیت هستند را لطفان معرفی بفرمایید. ایمیل
    rnikro@yahoo.com

    پاسخ
  38. سید ابوالفضل

    سلام عرض میکنم خدمت مهندسین گرامی سایت
    بنده یکی از مخترعین کشور هستم که تا حالا به فضل خدا ۱۶ تا اختراع در زمینه های فیزیک و مکانیک و خودرو در کارنامه خودم دارم بنده در حال حاضر در حال ساخت موتور جت هستم از اساتید محترم این سایت تقاضا دارم که به بنده کمک کنن که باید از کجا شروع کنم چه کتابهایی رو بخونم و چه نرم افزاری در این زمینه وجود داره که بتونم یه چیزایی از موتور جت بدونم انشا الله با توسل به حضرت ولی عصر و توکل بر خدا همه جوانان این مرز و بوم موفق میشن یا علی ممنون از سایت زیباتون منتظر جوابتون هستم

    پاسخ
    • admin نویسنده پست

      با سلام و آرزوی موفقیت برای شما دوست عزیز
      در درون سایت چند پست با عنوان موتور جت وجود دارد که با سرچ کلمه موتور جت در قسمت جست و جو سایت میتونید مشاهده کنید و از اونها به عنوان مقدمه ای برای شروع کارتون استفاده کنید

      پاسخ
  39. سید ابوالفضل

    خیلی ممنون از جوابتون مهندس جان نرم افزاری وجود داره که موتور جت رو توش شبیه سازی کنم مثلا اندازه کمپرسور و محفضه احتراق رو بهش بدم و تراست رو بهم بده یا چیزایی رو که طراحی کردم رو بهش بدم بهم بگه که امکان شدنش هست یا نه بازم ممنون از سایت زیباتون خدا رو شکر چنین سایتایی هست تا جوانان استفاده کنن یا علی

    پاسخ
  40. Amir

    باسلام خدمت شما استادان و مهندسین گرامی .
    راستش من دانش آموز اول دبیرستان هستم و علاقه ی بسیاری در این زمینه دارم و تقریبا میشه گفت اطلاعاتم به نسبت سنم بالا تره من بیشتر اطلاعات مربوط به محفظه ی احتراق در موتور های جت را دارم ولی سوالی که برام پیش آمده این است که اگر میشود فرمول و یا نسبت دبی جرمی سوخت به محفظه ی احتراق را در اختیارم بگذارید.

    پاسخ
    • ایرو

      دانش آموزان دبیرستانی (چون من هم در آن دوران بودم) فقط فکر می کنند که اطلاعاتشان بالاتر است.
      بسیاری از افراد ۱۳ ۱۴ ساله را میشناسم که می توانند موتور توربوفن را از ورودی دیفیوزر تا خروجی نازل تحلیل و محاسبه کنند (چیزی در سطح یک مثال ساده در درس اصول جلوبرنده در لیسانس).
      این را گفتم که مغرور نشوید.

      پیشنهاد می دهم ترجمه فارسی کتاب “توربین گاز” کوهن را خریداری فرمایید و مطالعه انجام دهید.
      جواب سوالاتتان را در آنجا خواهید یافت.

      پاسخ
  41. عادل

    سلام من کتاب Aircraft performance M.eshelby رو میخواستم.هرجا گشتم نبود. اگر کسی این کتاب رو داره لطفا برای من ارسال کنه .خیلی ممنون

    پاسخ
  42. Mohammad

    سلام
    من میخواستم ثبت نام کنم ولی بخش تایید تصویری مشکل داره، تصویره بالا نمیاد..بعدشم یه سوال داشتم، تو سایت مدرسان شریف بخش منابع کنکور زده واسه تحلیل سازه کتاب مکانیک مواد popov بخونید مگه مکانیک مواد همون مقاوت مصالح نیستش. ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
  43. Ali

    سلام و خسته نباشید

    میخواستم بدونم شما این کتاب سازه ای رو دارین:
    Aircraft loading and structural layout
    نویسنده Howe
    خیلی گشتم. حتی خواستم بخرمش نشد. ممنون میشم اگه دارین برام ارسالش کنید

    پاسخ
  44. علی

    سلام با تشکر از سایت خوبتون.می خواستم باهاتون مشورت کنم.
    من تازه کنکور۹۵ دادم و رتبم تو منطقه۲ شد ۱۲۱۸،به نظر شما بهتره بشینم سال دوم و به دانشگاه های شریف یا امیرکبیر برم یا همین الان برم خواجه نصیر؟ممنون

    پاسخ
  45. سید ابوالفضل

    سلام. بنده در حال ساخت موتور جت هستم بعد ۲سال طراحی و کار کردن ۸ماهه تونستم راهی برای ساخت کمپرسور پیدا کنم و خدا رو شکر ساختش موفقیت امیز بودو الان رسیدم به بخش محفظه احتراق طبق طراحیم باید شمعی جرقه زن به طول ۸سانتی متر داشته باشم خودم با المت بسازم یاتو بازار چیزی میشه پیدا کرد در ضمن برای انژکتور سوخت هم یه فکرایی دارم ولی به نظر شما برای انژکتور چی کار میشه کرد.ممنون منتظر جوابتون هستم

    پاسخ
    • من!

      شما به شرکت جنرال موتورز ایمیل بزن جوان! غیر از مهندسان آنجا هیچ متخصصی نمی تواند پاسخ سوالهای عمیق شما را بدهد…
      مواظب سقف زیرزمین خانه تان هم باش…

      پاسخ
  46. سید ابوالفضل

    سلام. جوانها وقتی میان تو این سایت یعنی اینکه به شما احترام میزارن و با پرسیدن سوال شما رو جزو کارشناسا به حساب میارن که اینم یه احترام مضاعف برای شماست ولی شما با بی توجهی به سوالات به مخاطبین بی احترامی میکنین… ممنون

    پاسخ
  47. علی خامسی

    سلام من یک نوجوان پسرم و نمی دونم چه کتاب هایی از الان کمک میکنه به اطلاعاتم برای هوا فضا و نمیدونم به کدوم گرایش هوافضا برم من دوست دارم طراحی ساختار بدنه هواپیما رو انجام بدم و بازار کار خوبی داره یا نه

    پاسخ
  48. احتشام جهان نور

    سلام من یک طرح و ایده در زمینه طراحز هواپیما داشتم که این طرح هم جنبه نظامی دارد هم جنبه تجاری لطفا راهنمایی فرمائید باتشکر

    پاسخ
  49. احتشام جهان نور

    سلام من یک طرح و ایده در زمینه طراحی هواپیما داشتم که این طرح هم جنبه نظامی دارد هم جنبه تجاری لطفا راهنمایی فرمائید باتشکر

    شماره همراه : ۰۹۱۴۹۴۵۷۲۰۶

    پاسخ ↓

    پاسخ
    • من!

      تحصیلات شما چیه و در چه رشته ای؟
      اگر کارشناسی را تموم کرده اید (و یا بالاتر) و در یکی از رشته های هوافضا یا مکانیک تحصیل کرده اید، احتمالا ایده نیمه پخته ای! در ذهن داشته باشید و مراکز مرتبط به حرف های شما اعتماد می کنند، وگرنه از یک نفر متخصص مشاوره بگیرید. مثلا به یکی از اساتید هوافضای دانشگاه ها ایمیل بزنید و یا با شماره تلفن اتاقش تماس بگیرید.
      موفق باشید

      پاسخ
  50. پایگاه حقیقت خاموش

    با سلام و احترام
    میخواستم پیشنهاد کنم ار امکانش هست و این افتخار رو به ما میدید میان سایت شما و سایت ما تبادل بنر صورت بگیره . اگر موافق هستید لطفا به ما اطلاع بدید . منتظر پاسخ شما هستیم .
    در پناه خدا

    پاسخ
  51. کوروش

    سلام سایت شما خیلی مفید هست و می خواستم ببینم میشه چندتا قطعه ازتون بخرم اگه امکان داره با این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۶۵۱۷۲۷۰۹

    پاسخ
  52. rok

    با سلام خدمت شما دوستان .می خواستم بدونم که تعداد شرکت کنندگان در کنکور ارشد هوافضای ۹۵ چند نفر بودند؟ و اینکه چه طور میشه فهمید که کدوم مطالب از دروس کنکور مهم تر هستند؟خواهشاً راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
  53. حجت

    سلام باتشکر از سایت خوب تون. بنده دانشجوی ترم اول رشته مهندسی فضایی ارشد شریف هستم. دنبال جزوه یا کتاب با ترجمه فارسی درس طراحی سیستمی ماهواره هستم. اگه میشه کمکم کنید .

    پاسخ
  54. میلاد

    سلام واقعا سایتتون عالیه. خدا قوت.
    یک درخواست داشتم و اون اینه که اگه ممکنه و براتون مقدوره کتابی یا مطالبی در مورد هواپیمای بونانزا و موتور آن در سایتتون قرار بدهید. امیدوارم همیشه موفق و موید باشید.

    پاسخ
  55. ساسان

    با سلام وخسته نباشی خدمت شما کسی که در مقطع لیسانس مکانیک بدون گرایش ( طبق قانون جدید وزرارت علوم) درس خوانده است در مقطع ارشد هوا فضا در چه گرایش هایی میتونه ادامه تحصیل بده باتشکر

    پاسخ
    • من!

      بسته به علاقه مندی و تجربه درسهای کارشناسی دارد:
      درسهای سیالات و ترمودینامیک رو خوب بودی: برو آیرو یا پیشرانش
      استاتیک و مقاومت مصالح و ارتعاشات و طراحی اجزا را خوب بودی: گرایش سازه
      کنترل و دینامیک و دار و دسته اش رو خوب بودی: گرایش دینامیک پرواز

      پاسخ
  56. من!

    با سلام
    اول از همه بخاطر راه اندازی وبلاگ بسیار مفید شما در زمینه رشته هوافضا بسیار سپاسگزارم. مطالب مفید زیادی راجع به این رشته برای علاقه مندان و دانشجویان در این وبسایت یافت می شود.
    در این میان، یک صفحه توجه اینجانب را جلب کرد که در وبسایت شما راجع به معرفی دانشگاههای دارای رشته هوافضا وجود دارد. در این صفحه، به استناد حرفهای یک دانشجوی انصرافی کم لطفی زیادی در حق مهندسی هوافضای دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفته که البته راجع به ۴ سال پیش است.
    می خواستم خواهش کنم اولا مطالب آن صفحه را لطفا آپدیت کنید و اینکه اخبار اینچنینی را با دقت و وسواس بیشتری منتشر نمائید.
    متشکرم

    پاسخ
  57. majid

    سلام
    آسمان دیشب چه خبر بود رو آسمان ایران؟؟
    حدود ساعت ۵:۴۵ صبح اطراف رشت پر شده بود از پرنده های عجیب به شکل مثلث با نور های شدید و عجیب. و با سرعت خیلی خیلی بیشتر از یک هواپیما و به هر سمتی در حرکت بودن. یکی از شمال میومد یکی به غرب میرفت مثلا یکیشون فقط یک نقطه نور خیلی خیلی شدید بود و در ارتفاع بالا با سرعت بسیار بسیار زیاد در حال حرکت بود.
    در گذشته با ساختار هواپیما آشنایی داشتم پروژه دانشگاهم موترهای جت بوده چیز خیلی عجیبی دیدم.
    با دید محدودی که به آسمان داشتم حدود ۱۰ عدد رو دیدم فک میکنم حداقل یه ۳۰ تایی در آسمان ایران بود.
    البته اینها خیلی بزرگتر از یک پهباد بودن چون احتمال میدم در ارتفاع بالای ۷۰ هزار پا از سطح زمین پرواز میکردند.

    پاسخ
  58. majid

    بدون اون یکی که فقط یک نور بود بقیه به شکل یک مثلث بودن با سه نور شدید در اطراف یکی زیر دماغه دو تای دیگه زیر بال و یکی هم یک نور قرمز.
    همشون چشمک میزدن و چشمک زدن هیچ کدوم شبیه دیگری نبود و با سرعت بسیار یکنواخت در حال حرکت بودن. و البته یکیشون اوج گرفت به سمت آسمون تا بالاترین نقطه رفت ولی ظاهر قصد خروج از جو رو نداشت به دور کره و اتمسفر حرکت کرد.

    پاسخ
      • majid

        نه به هیچ عنوان اشتباه نمیکنم ۲۰ دقیقه یخ کردم دم پنجره تا این چند پرنده رو مشاهده کردم. یکیشون فقط یه نقطه نورانی پر سرعت بود در مورد black triangle ها تازه مطالعه کردم زیاد در مورد پرنده های ناشناخته آشنایی ندارم. حقیقتشون رو نمیدونستم البته این نقطه نورانی رو ۷ سال پیش هم دیده بودم البته اون سال کل منطقه دیده بودن تو آذربایجان هم دیده بودن. ولی چرا اینبار خبری نیست. فقط ۱۰ تاشون رو من دیدم. از زاویه محدودی که داشتم فک کنم یه ۳۰ تایی بود.
        ما پرنده بی صدا هم داریم.؟؟؟ آخه یه هواپیمای مسافربری هم تو روز روشن صداش مشخص چطور ممکنه ۱۰ تا پرنده از بالای سرم رد بشن صدایی به گوش نرسه؟؟
        من جدی داره اعصابم خورد میشه همه میگن چرا تو خبرگزاری ها چیزی نیست.
        من چه میدونم این چیزی بود که دیدم و باید گزارش میدادم.

        پاسخ
  59. majid

    خواب سیستم امنیتی مملکت با سربازان و کشیک های شبانه در اطراف رشت ارتباط برقرار کنید حتما دیدن. البته کسانی که با هواگردها آشنایی ندارن متوجه چیز عجیبی نمیشن.(البته به غیر از اون نقطه نورانی) با خودشون میگن احتمالا هواپیمایی چیزیه ولی مسئله اینجاست هر هواپیمایی یه صدایی داره. پهبادهای جاسوسی که خیلی کوچیک هستن و در بالاترین ارتفاع چه لزومی داره از خودشون نور ساطع کنند.؟؟
    و حتی اگه هواپیمای معمولی هم باشه چرا باید همه در یک ساعت مشخص اونم در جهت های مختلف در حرکت باشن مثلا یکی به سمت شرق مرفت با سرعت یکی دیگه هم از روبروش داشت میومد . خیلی خوب نمیتونستم ببینمشون تو تاریکی از چیدمان چراغ های زیرشون میتونستم حدس بزنم سه چراغ زرد یا سفید پر نور یکی زیر دماغه دو تای دیگه زیر بال که شکل یک مثلث متساوی الاضلاع رو تشکیل میداد و یک چراغ قرمز هم در وسطشون و شکل چشمک زدن هیچ کدوم شبیه اون یکی نبود.همه چی کاملا عجیب بود بسیار یکنواخت و با سرعت حرکت میکردن اون نقطه نورانی پر سرعت رو که دیدم تقریبا مطمئن شدم قضیه مربوط به یوفوها هست. تا اینکه اومدم تو اینترنت رسیدم به black triangle ها دقیقا همون شکلی رو دیدم که تو ویکی پدیاش هم بود و تو کلیپ ادعا میشد که به یک نقطه نورانی تبدیل میشه و با سرعت حرکت میکنه.

    پاسخ
  60. majid

    خوب مردم عادی حتی یه سرباز وظیفه کشیک هم متوجه چیز عجیبی نمیشه ولی پیگیری کنید حتما خیلی ها دیدن. ۱۸ بهمن بود یکی گفت من شنبه یکشنبه اون نقطه نورانی رو دیدم.
    خواهشا پیگیری کنید اعتبارم بدجور خدشه دار شده همه فک کردن مواد زدم.
    آخه چرا هیچ خبر گزاری نباید بفهمه؟ اون نقطه نورانی ۷-۸ سال پیشم اگه ساعت های ۹-۱۰ شب نبود هیچ خبری ازش درز نمیکرد.
    احتمالا مقامات متوجه بشن چیزی نمیگن

    پاسخ
  61. majid

    واقعا دوربینم آماده نبود روشن میکنم گوشی خاموش میشه هواسمم نبود برم گوشی مادرم رو بردارم محو تماشا بودم ولی فیلم چیزی رو عوض نمیکنه. همونایی هست که تو یوتیوب بود. اگر طرف مقابل تخصصی تو مسائل هوایی نداشته باشه با فیلم هم متوجه چیز عجیبی نمیشه.
    گفتم صبح پاشم حتما تو همه خبرگزاری ها هست همه دیگه فهمیدن ولی الان فهمیدم قضیش چجوریه. اینا همیشه هستن و حداقل خیلی بیشتر از اونچیزی که تو یوتیوب هست یا مردم میگن ولی شب ها میان مثلا ۵ صبح و مردم عادی هم قوه تشخیص ندارن که تعجب کنن و فیلم بگیرن.
    من همیشه تصورم اینبود که اینا ساخت خود آمریکاست میخواد مردم رو سر کار بزاره یا اهدافی داره. مثلا فردا جنگی راه بندازه بگه کار یوفوها بوده.
    ولی هدف چیه که ساعت ۵ صبح میان رو آسمون؟اون ساعت کسی نمیبینه که. دیگه اذان که زد و آفتاب شروع کرد به طلوع کردن رفتن.
    آخرین پرندشون خیلی اوج گرفت تا میتونست به سمت بالا اوج گرفت فک کردم میخواد از جو خارج بشه ولی به انتهاش که رسید دور جو و کره زمین حرکت کرد نمیدونم قصد نداشت یا نمیتونست خارج بشه.
    کلا خیلی جالب بود متاسفانه فیلمم نگرفتم.بلاخره باید یه نفر باشه که گرفته باشه ولی دیدن رو حتما خیلیا دیدن.

    پاسخ

پاسخ دادن به ali لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *