۲۷
فروردین
برچسب ها:
نوشته های مشابه
۳۰
دی
بمب افکن B-2
بمب افکن B-2 را می توان اولین بمب افکن مجهز به تکنولوژی رادارگریزی دانست. آنچه که به رادار گریزی و عملکرد آیرودینامیکی این هواپیما کمک کرده است، پیکربندی بدون دم و پنهان کردن موتورهای آن از شناسایی رادارهاست.
۳۰
آذر
جنگنده F-14
در فایل زیر با جنگنده F-14 آشنا خواهید شد. در دو فایل زیر به صورت کامل این جنگنده معرفی می شود. تصاویر گویای این فایل ها به آشنایی بیشتر با...
۲۶
تیر
راهنمای طراحی الکترونیک هوافضا
در فایل زیر مباحث مربوط به الکترونیک هوایی ارائه شده است. در زمینه طراحی الکترونیک و الکترومغناطیس برای اجسام پرنده، این فایل مطالب خوبی ارائه می کند. مباحثی مثل قوانین...
۱۸
بهمن
جنگنده MIG 29
در دو فایل زیر به صورت کامل و با تصویر های زیبا با جنگنده میگ 29 آشنا خواهید شد:
9kyLp
۱۹
بهمن
معرفی جنگنده f-22
اف-۲۲ رپتور (به انگلیسی: Lockheed Martin F-22 Raptor) جنگنده نسل پنجم ساخت شرکتهای لاکهید و بوئینگ است. ایالات متحده تنها کشوری است که این هواپیمای پنهانکار و فرامانورپذیرِ دوموتوره و...
۰۷
بهمن
پیکربندی هواپیما
فایلی مفید در زمینه معرفی انواع پیکربندی هواپیما برای دانلود قرار داده شده است. در این فایل انواع شکلهای هواپیما به همراه مزیت های آنان تشریح می شود. پیکربندی هایی...
۰۲
شهریور
رونمایی از موتور توربوجت ملی
همانطور که در خبرها ذکر شد جمهوری اسلامی ایران از اولین موتور توربوجت بومی خود پرده برداشت. به خاطر اهمیت موضوع بر آن شدیم که به صورت مختصر این موتور را...
۲۹
اردیبهشت
هواپیمای کانارد (مرکز ثقل)
یکی از مباحث مهمی که در طراحی هواپیماها با پیکربندی کانارد مطرح است، تعیین مرکز ثقل آنهاست. در زیر رابطه ای ارائه می شود که در آن فاصله مرکز ثقل...
۱۱
اردیبهشت
هواپیمای کانارد (طراحی)
کتاب زیر برای افراد علاقه مند به زمینه هواپیماهای کانارد مناسب خواهد بود و مطالبی ارزشمند در زمینه طراحی این نوع هواپیماها بدست خواهید آورد.
۰۷
آذر
پیکربندی کانارد در هواپیما
هواپیماها پیکربندی مختلفی دارند. مرسوم ترین نوع آنها نیز پیکربندی conventional هست که ترکیب بال در جلو و دم در انتهای بدنه هواپیماست. اما نوع دیگر از چینش اجزای هواپیما...
۱۶
بهمن
ویژگی های جنگنده قاهر ۳۱۳
اجنگنده F-313 طی چند روز اخیر توجه بسیاری از رسانه ها، گروه ها و متخصصین از جمله صاحب نظرهای هوافضایی رو جلب کرده و باعث حیرت خیلی ها شده است! این جنگنده با طراحی منحصر به فرد موجب بحث و بررسی های فراوانی شده و تحلیل های مثبت و منفی رو به همراه داشته ما هم در این مجال قصد داریم نگاهی گذرا و تحلیلی بر این جنگنده داشته باشیم و حداقل ویژگیهای ظاهری آن را تحلیل و با جنگنده های روز دنیا مقایسه کنیم.
کلمات کلیدی: قاهر ۳۱۳ – جنگنده جدید ایرانی – جنگنده – قابلیت های جنگنده ایرانی قاهر-f 313 ویژگی های منحصر به مفرد قاهر ۳۱۳ – تحلیل جنگنده جدید ایرانی – تحلیل قاهر ۳۱۳ – iranian new fighter jet – iranian new fighter jet configuration
با احترام به نظر بقیه دوستان
همین که ما داریم تلاش می کنیم که یک جنگنده یا چیزی شبیه اون رو بسازیم اونم در شرایطی که بچه هامون باید چرخ رو دوباره اختراع کنن جای تقدیر داره
تفاوت طراحان با من نوعی اینه که اونا باور دارند که می توانند با تمام اشکالاتی که وجود داره
اینم بگم منظورم از انقلاب اسلامی 40ساله این بود که ما همش چهل ساله برای خودکفایی میجنگیم و اصلا توهینی به گذشته تاریخی ایران ندارم
گذشته ای که همه دنیا به اصالت ایرانی ها اعتقاد دارند و ب ریشه دار بودنشون
گذشته چندهزار ساله
و باور کنید همین چهل سال هم بعلت وجود و حضور نفوذی ها صنعت ما در بعضی موارد پیشرفت انچنانی نداشته ولی هوا فضای سپاه و کلا نظامیان مارو اگر ببینید متوجه میشید که چقدر قدرتمند عمل کردند
ولی خب نفوذی ها و مافیاهای خودرو اجازه جهادی عمل کردن و دانشگاهی شدن و خودکفا کردن صنعت خودرو رو نمیدن
موفق باشید
یاعلی
میبینم یه عده از دوستان که خداروشکر تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه هستند و درکنارش شصت هفتادتا هواپیمای نسل پنج در روز طراحی و تولید میکنند و اف 35 و اف22 و تمامی سوخوها رو خودشون ساختن،اومدن دارن قاهر رو نقد میکنند
تا جایی که من از کامنت ها خوندم متوجه شدم شما عزیزان منتقد(بی رحم البته) همگی توی دیکته شب اشرف کریمی تون موندید
حالا کارتون به جایی رسیده که جنگنده نقد میکنید؟
اصلا گیرم که این جنگنده ماکت باشه
من به شخصه تمام قد می ایستم و به افتخار نخبگان این طرح دست میزنم
و همه نخبگانی که موندن
چرا که خیلی ها هم خودشون و هم دانششون رو فروختن و رفتن توی لشکر دشمن
اما اینها موندن
و با تمام نا ملایمات و توهین ها و بی هیچ چشم داشتی دارن جهادی کار میکنند
بله
تشویق هم داره که مردونه بمونی و بجنگی
حال اینکه پروژه قاهر به امید خدا و به زودی عملیاتی میشه که خبرهای خوشی از این موضوع به گوش من رسیده
من شاید حیطه کارهام بیوتکنولوژی و پزشکی باشه اما درک میکنم کار علمی رو
و مطمئن باشید آدمهایی که اینجا قاهر و قاهر هارو میکوبونند نه از علم چیزی میدونند و نه از تلاش
این ها توانایی دیدن پیشرفت ایران رو نداشته و ندارند
این ها از اونایی هستند که مدرسه نرفته شدن مُلا
خب آدم ناحساب اگر تو طراح جت و هواپیمایی و مشکلات رو میبینی بسم الله
برو و بساز
برو و افتخار کشورت باش که اگر میتونی و انجام ندی مدیونی در دنیا و اخرت که توانایی داشتی و کاری نکردی
خداروشکر این روزها همه میبینن و بخصوص غرب پرستان که سامانه های موشکی کشور بقول شماها ابرقدرت توی موشک های یمنی مونده که در کنار موشک های ایرانی اصلا به حساب نمیان
امریکا هیچ سلاحی نداره جز جهل شماها و امثال شما
طرح اولیه قاهر که اومد خیلیا گفتن ماکته
بعد که به مرحله تاکسی رسید میگید با طناب میکشن
فردا که پرواز کرد قراره چی بگید؟لابد میگید موتور پراید روشه
یعنی شماها فکر میکنید غربی ها همینکه به دنیا اومدن اف35 و اف22 زیر بالششون بود؟
یا الان که اف35 و اف22 ساخته دیگه هیشکی رو دستش بلند نمیشه؟کلا دیگه بر قدرت دنیاست؟
دوستان به ظاهر محقق ولی فیک من
انقلاب اسلامی ایران 40سالشه و با تمام تحریم ها
توی بسیاری از زمینه ها در جهان اوله
حتی از امریکای سیصد ساله
مثلا داروی فروتونیک که اولین داروی درمان قطعی فقر اهن هست(بی هیچ عوارضی وبا کلی فایده) ک توسط دولت حمایت نمیشه و دوسال پیش ساخته شد
موشک حوت که سریع ترین اژدر جهانه و حتی امریکا هم نداره
اولین ماشین الکتریکی جهان که حمایت نشد و 18 سال پیش ساخته شد در ایران
اصلا همین اعداد و ارقام غربی هارو خوارزمی ساخت که بر اساس خاصیت زاویه هاست و خوارزمی ایرانی بود
شماها یا نمیدونید چی میگید
و یا فقط به قصد تخریب اومدید
انقلاب اسلامی ایران پر از اولین هاست که هم من اطلاعاتم ناقصه و هم از حوصله شماها خارجه برای نام بردنشون
اگر علم داشتید مطمئنا برای کار این نخبگان ارزش قائل بودید
من به داشتن ان عزیزان افتخار میکنم
به افتخارشون می ایستم و براشون دست میزنم
چون میهن پرست واقعی هستند و جهادی کار میکنند
نه ضعیف و ترسو و فراری
برای مردم ایران موندن(که متاسفانه خیلی ها مثل دوستانی که کامنت گذاشتن این عزیزان رو سرکوب میکنند)
و متاسفانه مردم ایران فقط به فراری ها افتخار میکنند
کسایی ک توی لشکر دشمنند
شرمنده که زیاد شد
امیدوارم مدیر محترم سایت تایید کنه کامنت من رو
ممنونم
به امید پرواز قاهر و قاهر ها……به امید پیروزی ایران اسلامی
یاعلی
اولا شما دارین کی را مسخره میکنید. مگه چه کسی باید بسازه که میگید اینها ساختن. بابا جان خود شما باید بسازین برای کشورتون.. در ثانی همون کشورهای پیشرفته هم از یه همچین چیزی بلکه هم ضعیف تر شروع کردن… جنگ بشه میبینید که چه قدر به درد میخوره
شما اساتید برید خودتونو قایم کنید ناسا ندزدتتون
یه توری حرف میزنید انگار طراح جنگنده اید و بوئینگ و مک دانل از شما مشورت میگیرن
خوبه آدم تو کاری که سر رشته نداره اظهار نظر نکنه
هرکسی باور کنه ایران جنگنده ساخته باید به عقلش شک کرد!
اونم جنگنده نسل 5 ام برای رقابت با اف22 خخخخ یکی نیس بگه اول نسل اولشو بساز بعد!!!
راجع این هواپیما باید گفت نتنها intakeاش بلکه کلش جوک ساله!
این هواپیما فقط یه ماکته که بیشتر شبیه کاردستی یه عده بچه دبیرستانی که هرچی از هر هواپیما دیدن خوشگله گذاشتن رو این هواپیما!
هر قسمتش اسکی از یه هواپیماس! خروجی موتور اسکی از اف 22 ولی بدون تراست وکتورینگ خخخ
اون تیپ آنهدرالشم که اسکی از میگ 31 فایرفاکس ه!
به نظرم بالشم مثه اف14 variable sweep میساختن خوشگلترم میشد خخخخ
سال 91 هم یادمه یه جنگنده دیگه رونمایی کرده بودن تو آشیانه! که مدل تک موتور همین بود. ولی پیشرفتشون بهتر بوده چون امثال تونستن مدل 2 موتورش رو رو باند با طناب بکشن خخخ
متاسفانه ضعف طراحی و هدفمند نبودن طراحی و ذوق الکی و بیجنبه بازی برای رونمایی سریع بجای تحقیق و توسعه باعث شده جنگنده در نگاه اول خیلی مضحک بنظر بیاد. کاش بجای خودنمایی های رسانه ای، یکم کار مهندسی و صدالبته تیمی انجام میدادیم!
اما از طرف دیگه همین که به این سمت شروع به حرکت کردن و بالاخره بعد از همه این تو در و دیوار خوردن ها و بودجه هدر دادن ها، یه روزی موفق میشیم.
اهداف زمینی!!!
از کی تا حالا با جنگنده نسل 5 و پنهانکار اهداف زمینی میزنن…
جنگنده های close support اصلا کانفیگشون اینجوری نیست!!!
معمولا ماموریت جنگنده هایی تو این کلاس”برتری هوایی”
استاد شما برو ژرف تر اطلاعات جمع کن…
استاد که شمایین حتما
اما چیزی که خودشون در مورد هدف ساخت این جنگنده تو چند مصاحبه گفتن اینه
البته نمیدونم شاید این کسایی که دارن تو ساخت و توسعه این جنگنده کار میکنن رو از سر چهار راه ها پیدا کردن و اطلاعاتشون از شما کمتره
intake اش جوک سال 96 میشه!!!
تو زوایای حمله ی بالا که هیچ تو زاویه 30-20درجه این موتور خفه میکنه…
کانفیگ بال(زاویه انهدرال نوک بال) برای هواگردایی که نزدیک سطح آب با استفاده از گراند ایفکت پرواز میکنن و اصلا منطقی نیست که رو جنگنده “ملی” یه کشور نصب بشه!!!
سوال بزرگ اینکه چرا ایران بره سیستم دفاعی خودش و رهگیری تو خاک خودش باید پرواز تو ارتفاع کمو ماموریت اصلی این جنگنده کنه در صورتی که تو نبردهای هوایی امروزی، جنگنده ها تو ارتفاع خیلی بالا میان و مرز یه کشورو نقض میکنن…
نگفتن قراره رهگیری تو خاک خودی انجام بده.
ماموریتش زدن اهداف زمینیه.
اگه ممکنه در مورد این مسئله ی intake دقیق تر توضیح بدید …؟
اینکه ما عادت داریم یک نمونه ی ماک آپ رو بعنوان جنگنده ای فوق پیشرفته تو رسانه ی ملی مطرح کنیم چیز جدید نیست و متاسفانه باز هم ادامه داره… بعنوان نمونه، مدل مهندسی RQ-170 با موتور شافت پر سرو صدا و …. البته بعدا گفتن موتور جتش رو هم زدن !
ولی در حالت کلی ظاهرا یکی از ماموریتهای متصور و در عین حال عجیب برای این پرنده زدن هلیکوپترهای تهاجمی امریکایی گفته شده (به نقل از یکی از مجله های میلیتاری) …
اولا زاویه حمله بالای 20 درجه که فرمودید یه شناخت زهنی شماست. اولا وکتور ویند هواپیما نهایتا در یک لحظه کوچک کمتر از 5 درجه است در هر صورت جریان مستقیم وارد میشود ادعای شما چه برای ساب سونیک و چه لحظه کریتیکال سونیک غیر قابل قبول است برای سرعت 3 ماخ به بالا کلا بدنه از استرس جدامیشه و لزوما نیاز به مانور سنگین نیست. طراحی ورودی هواپیما اتفاقا جهت جلو گیری از کمپرس دیستورب یا استال موتور است سری ایکس ها نمونه ای از طراحی ها هستند.
عموما ساخت جنگنده جز برای پشتیبانی از نیروهای زمینی مضحک است در جنگ های بزرگ اینده با وجود لیدارها در اسمان و زمین. توپی از دید ها پنهان نخواهد بود پس عملا صرف میلیارد ها دلار در اسمان حماقت است